1AJ

21. týždeň (12.4. - 16.4.2021)

1. vyučovacia hodina - pondelok 12.4.2021 (online – 8.30 h)

Milí ôsmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 8.30, v piatok budete mať samostatnú prácu (ak by ste čomukoľvek nerozumeli, určite ma kontaktujte mailom). Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Som rada, že si viacerí plníte povinnosti zodpovedne a odosielate zadania včas, pripomínam však túto povinnosť niektorým ôsmakom, ktorí ešte stále  zabúdajú na dodržiavanie termínov pri odosielaní zadaní v danom týždni – aj táto skutočnosť je zahrnutá do celkového hodnotenia Vašich výsledkov v predmete AJ. Na povinné online hodiny je nutné prihlásiť sa včas a aktívne pracovať.

  • tento týždeň si napíšeme test z Unit 4 –  v teste bude opakovanie slovnej zásoby Unit 4 A, B, C, D, témy „there is someone/something + ing, I can see...; rozdiel v „ing form“ a „infinitive“, používanie prídavných mien s príponou –ing/-ed a viacerých prídavných mien v jednom slovnom spojení. Na druhej hodine si budeme upevňovať zručnosť čítania s porozumením, pracovať s textom a zopakujeme si Present Simple a Present Continuous – je to príprava na učivo Passive Voice – Present – trpný rod v prítomnom čase.

  • na dnešnej online hodine vypracujeme 1AJ 8.A 12.4. Test Unit 4. Je nutné – povinné - mať funkčnú kameru. Na vypracovanie testu máte 40 minút, následne 5 minút na odoslanie. Test je uzamknutý heslom, po zverejnení hesla na hodine si dokument otvoríte a vypracujete – ako zvyčajne.

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na opakovanie prídavných mien – vyberáme správnu vetu.

Link: https://wordwall.net/resource/1092371/inglese/order-adjectives

  • dobrovoľné zadanie liveworksheet – spomienka na veľkonočné prázdniny.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Easter/Video_-_The_Easter_Holiday_(Little_Fox)_va1722392jc

  •  HW: môžete sa zasnívať o lete, kam nám odporúčajú ísť na prázdniny ;-) Vypracujte zadanie liveworksheet, v závere si zvolíte možnosť „check my answers“.

Link:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Listening_comprehension/5_places_to_visit_before_the_disappear_ze9151es

2. vyučovacia hodina - piatok 16.4.2021 (samostatná práca)

  • na dnešnej hodine začíname preberať Unit 5 – v rámci tejto lekcie budeme upevňovať zručnosť čítania s porozumením – Reading a začneme si hovoriť o trpnom rode (Passive Voice) – príprava naň – opakovanie Present Simple a Present Continuous.

  • najskôr si vypracujeme cvičenia z učebnice:

SB s. 56/1 – prečítame si text, spojíme výraz s daným významom – písomne do zošita

SB s. 56/2 a – určíme, ktoré pojmy nájdeme na obrázkoch – ústne

SB s. 56/2 b – čo je najväčším problémom globálneho otepľovania? – písomne do zošita

SB s. 56/2 c – prečítame si text v učebnici, doplníme výrazy z Ex. 1 – písomne do zošitov

  • zopakujeme si prítomný jednoduchý a prítomný priebehový čas (príprava na učivo Passive Voice – Present). Vypracujeme liveworksheet zameraný na Present Simple (Ex. 1 – tvoríme kladné a záporné vety – 1-5, Ex. 2 – tvoríme otázky a krátke odpovede – vety 1–3).

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_Simple/Simple_Present_Exercises_qt22073qp

  • nasledujúce zadanie liveworksheet je zamerané na opakovanie Present Continuous (riešime 3 kladné, 3 záporné vety a 3 otázky).

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_continuous/Present_Continuous_Tense_qi127913ak

  • online cvičenie zamerané na opakovanie slovnej zásoby – Climate changes.

Link: https://wordwall.net/resource/12114761/esol-cause-effect-climate-change

  • dobrovoľné online cvičenie – slovné spojenia týkajúce sa klimatických zmien.

Link: https://wordwall.net/resource/2915405/climate-change-collocations

  • HW: učebnica SB s. 57/3 – nájdite v texte uvedené údaje. Zadanie mi odošlite mailom najneskôr v piatok 16.4.2021, prosím. Taktiež slovíčka Unit 5A, prepíšte si ich a naučte sa ich. Ďakujem.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 16.4.2021:

1. Učebnica SB s. 57/3 – nájdite v texte uvedené údaje – vypísať to zošitov

Have a nice weekend ;-)

20. týždeň (5.4. - 9.4.2021)

1. vyučovacia hodina – piatok 9.4.2021 (online – 8.00 h)

Milí ôsmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v piatok o 8.00. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • tento týždeň budeme pokračovať s opakovaním Unit 4 – príprava na test (napíšeme na najbližšej hodine) – zopakujeme si témy z tejto lekcie: „there is someone/something + ing, I can se...; rozdiel v „ing form“ a „infinitive“, v používaní prídavných mien s príponou –ing/-ed,  a zopakujeme si pravidlá pri tvorení slovných spojení s viacerými prídavnými menami.  Upevníme si aj zručnosti čítania, počúvania, hovorenia, písania s porozumením a gramatiky v praxi. Taktiež si zopakujeme, ako štylizujeme žiadosti – Making Requests.

  • najskôr vypracujeme cvičenia z učebnice:

SB s. 54/1 – opíšeme obrázok pomocou fráz „There is someone/something + ing“ (písomne do zošitov 3 vety, ostatné ústne)

SB s. 54/2 – tvoríme dvojice a opíšeme scénu – podrobnejšie vysvetlím na hodine – ústne

SB s. 54/4 – tvoríme správne tvary adjektív – „ing“ alebo „ed“ form (písomne do zošitov)

SB s. 54/3 – dobrovoľné cvičenie – doplníme tvary „ing“ alebo „infinitive“

  • ďalej pokračujeme s cvičeniami z pracovného zošita:

WB s. 42/2 – vytvoríme tvary prídavných mien – dopĺňame z tabuľky

WB s. 43/4 – vyberieme si frázy z tabuľky a vytvoríme správny tvar, ktorý doplníme do príbehu

  • nasledujúce online cvičenie je zamerané na použitie „ing“ a „infinitive“.

Link: https://www.viemepoanglicky.sk/doplnovacka-gerund-infinitive-3-uroven/510

  • dobrovoľné online cvičenie – opakovanie formulácie žiadostí – Making Requests.

Link: https://wordwall.net/resource/1628773/making-requests alebo https://wordwall.net/resource/8516276/making-polite-requests

  • po námahe je na rade oddych, pripájam link na song ( v ktorom je mimochodom veľa prídavných mien): https://www.youtube.com/watch?v=NVV3U24Jc7I

  • a celkom milé video, že škola a vzdelávanie sú naozaj dôležité... aby sme potom takto úspešne zvládli tie skúšky v skutočnom živote ;-).

Link: https://www.youtube.com/watch?v=07d2dXHYb94&t=62s

  • a ak by si chcel niekto zdriemnuť, tak si môže vypočuť napríklad Fairy Tale. Aby sme nezabudli, že každý je dôležitý, aj ten, o kom si s predsudkami myslíme, že ho nikdy nebudeme potrebovať. Neraz treba prehodnotiť prvý pohľad či prvý dojem... (a pozrieť sa ešte raz)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=DKgRHys6bfA

  • HW: pracovný zošit WB s. 42/1 – zakrúžkujte správne slovo + WB s. 42/3 – opíšte obrázok pomocou fráz z rámčeka a správneho tvaru slovies. Zadanie si skontrolujeme na hodine.

Have a nice weekend -;)

19. týždeň (29.3. - 2.4.2021)

1. vyučovacia hodina - pondelok 29.3.2021 (online – 8.30 h)

Milí ôsmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 8.30 (v piatok už máme prázdniny...). Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • tento týždeň sa začneme pripravovať na test z Unit 4 – zopakujte si slovnú zásobu Unit 4 A, B, C, D, prosím. Spoločne si budeme pripomínať témy „there is someone/something + ing, I can see...; rozdiel v „ing form“ a „infinitive“, používanie prídavných mien s príponou –ing/-ed a viacerých prídavných mien v jednom slovnom spojení. Precvičíme si zručnosti čítania, počúvania, hovorenia, písania s porozumením a gramatiky v praxi a 

  • najskôr vypracujeme liveworksheet – situácie v reštaurácii. Ex. 1 – doplň do viet výrazy; Ex. 2 – doplň vety v konverzácii na základe Listeningu; Ex. 3 -  nájdi správny ekvivalent k slovíčku; Ex. 4 – zaradíme 2 jedlá do každej skupiny.

Link:  https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/At_the_restaurant/Let's_go_to_the_restaurant_jq14574pa

  • nasledujúce cvičenia sú z učebnice:

SB s. 51/5 a – doplníme frázy – písomne do zošitov

SB s. 51/5 c – vytvoríme podobný dialóg (ústne vo dvojiciach)

SB s. 51/6 a – doplníme dialóg podľa príbehu v učebnici (SB s. 50) – ústne

SB s. 51/6 b – tvoríme dialóg vo dvojiciach (dobrovoľné zadanie, ktoré si môžete pripraviť na najbližšiu hodinu)

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

WB s. 41/4 – doplníme frázy typické pri objednávaní jedla

WB s. 41/5 – zakrúžkujeme písmeno, ktoré sa nevyslovuje (silent letter)

  • online cvičení si zopakujeme používanie prídavných mien „ing“ a „ed“.

Link: https://wordwall.net/resource/8246298/adjectives-ing-or-ed

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na „ing“ alebo „infinitive“. V tomto cvičení si môžete aj skontrolovať správnosť riešenia.

Link: https://elt.oup.com/student/project/level4/unit04/grammar/exercise1?cc=sk&selLanguage=sk

  • ak sa budete počas Veľkej noci nudiť, môžete si prečítať zaujímavosti o tomto sviatku v pracovnom liste 1AJ 8.A 29.3. PL Some interesting Facts about the Easter (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • a ak by ste chceli niečo aj vyrábať, tak pripájam link na inšpirácie, čo dať na veľkonočný stôl. Môžete si tu precvičiť zručnosť počúvania a čítania s porozumením – nepriamo ;-) Len si asi vypnite that very special music... https://www.youtube.com/watch?v=ing7US7qCJ8 a určite ste už počuli o „Hot Cross Buns“, ak by sa ich pokúšali pripraviť (samozrejme spolu s dospelým členom ;-)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=8fEe0B6ISes

  • HW: pracovný zošit WB s. 41/6 – Writing – vytvorte vety pomocou fráz „I could hear/see/feel...“ Zadanie mi odošlite najneskôr vo štvrtok 1.4.2021, prosím.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr vo štvrok 1.4.2021:

  1. Writing - pracovný zošit WB s. 41/6

Have a nice weekend, beautiful holiday and happy Easter ;-)

18. týždeň (22. - 26.3.2021)

1. vyučovacia hodina - pondelok 22.3.2021 (online – 8.30 h)

Milí ôsmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 8.30 a v piatok o 8.00. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • tento týždeň budeme na hodinách AJ upevňovať  učivo, ktoré sme doteraz prebrali – „there is someone/something + ing, I can se...; rozdiel v „ing form“ a „infinitive“, v používaní prídavných mien s príponou –ing/-ed, precvičíme si zručnosti čítania, počúvania, hovorenia, písania s porozumením a gramatiky v praxi. Vysvetlíme si, aký je postup pri písaní viacerých prídavných mien v jednom slovnom spojení a napíšeme si aj krátku písomku – zameranú na opakovanie učiva.

  • na dnešnej online hodine si najskôr zopakujeme, ako tvoríme „ing form“ – cvičenie z učebnice SB s. 49/4 b – vytvoríme vety (ústne)

  • vypracujeme online cvičenie zamerané na opakovanie slovnej zásoby – prídavné mená – hľadáme synonymá.

Link: https://wordwall.net/resource/7117956/english/adjectives

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

WB s. 39/4 – doplníme prídavné mená (PrM) podľa svojho výberu

WB s. 39/5 – tvoríme k PrM antonymá

WB s. 39/6 – doplníme tvary PrM

  • vysvetlíme si princíp, podľa ktorého usporadúvame prídavné mená v jednom slovnom spojení. Podstatné je uvedomiť si, aký znak opisujeme – veľkosť, teplota, tvar, farba... Pravidlá máte zhrnuté aj v poznámkach 1AJ 8.A 22.3. Poznámky Adjectives - vo formáte doc alebo vo formáte pdf (ako vždy si ich prepíšte alebo vytlačte a dôsledne sa naučte toto poradie, prosím.) Niekomu z Vás možno pomôže aj pomôcka na osvojenie si tohto poradia – link: https://deen.sk/adjectives-word-order-poradie-anglickych-pridavnych-mien/

  • vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 39/7 – usporiadame PrM podľa poradia

  • v nasledujúcom online cvičení (dobrovoľné) si môžete toto učivo (poradie PrM) ešte upevniť.

Link: https://wordwall.net/resource/8388177/adjectives

  • ďalšie dobrovoľné online cvičenie zamerané na opakovanie slovnej zásoby prídavných mien – priradíme obrázky k výrazom.

Link: https://wordwall.net/resource/9191984/esol/adjectives

  • HW: pracovný zošit WB s. 39/8 – doplníme prídavné mená zo zátvorky (pozor na poradie...).

2. vyučovacia hodina  - piatok 26.3. (online – 8.00 h)

  • na dnešnej hodine si zopakujeme prídavné mená – ing/ed, poradie prídavných mien, budeme rozvíjať zručnosť čítania a počúvania s porozumením.

  • vypracujeme online cvičenie zamerané na opakovanie PrM – ing/ed tvary.

Link: https://wordwall.net/resource/4515428/angielski/-ing-vs-ed-adjectives

  • v nasledujúcom online cvičení si zopakujeme, akú vlastnosť prídavného mena opisujeme (veľkosť, tvar...). Vypracujeme prvých 15 výrazov.

Link: https://wordwall.net/resource/1519511/angielski/adjectives-order

  • vypracujeme cvičenia z učebnice:

SB s. 50/1 – opisujeme, čo je na obrázku (ústne) + čítame a odpovedáme na otázky

SB s. 50/2 – odpovedáme písomne na otázky (do zošitov)

SB s. 51/4 – pospájame výrazy z A s výrazmi z B (písomne)

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

WB s. 40/2 – doplníme do textu výrazy z tabuľky

WB s. 41/3 – doplníme frázy, čo hovoria osoby na obrázkoch

  • zopakujeme si, ako tvoríme vety, ak chceme niekoho o niečo požiadať – modálne slovesá „would, could...) Vypracujeme liveworksheet – vypočujeme si nahrávku, priradíme žiadosti k obrázkom.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Making_requests/Polite_requests_ri1662159sh

  • dobrovoľné online cvičenie – hra – dostaňte sa do úkrytu (do domčeka, v ktorom je správny tvar prídavného mena – spoznáme ho podľa toho, ktoré PrM je potrebné doplniť do vety).

Link: https://wordwall.net/resource/8246298/adjectives-ing-or-ed

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 26.3.2021:

  1. Zadanie liveworksheet Listening Ask Somebody to Do Something

Have a nice weekend ;-)

 

17. týždeň (15. - 19.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 15.3. o 8.30)

Milí ôsmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online vyučovaním angličtiny, povinné online AJ budú v pondelok o 8.30 a v piatok o 8.00, ako zvyčajne. Nezabudnite na odosielanie zadaní v stanovenom termíne a tiež na povinnosť mať funkčnú kameru počas písania testov.

  • tento týždeň budeme na online AJ upevňovať učivo „There is someone/something + verb+ing“ a „I can see/hear... someone/something...“, naučíme sa rozdiel v používaní prídavných mien s príponou –ing/-ed, precvičíme si zručnosti čítania, počúvania, hovorenia, písania s porozumením a gramatiky v praxi a napíšeme si aj krátku písomku – opakovanie učiva, ktoré sme v tejto lekcii zatiaľ prebrali. Zadanie Vám bude poskytnuté na hodine.

  • na dnešnej online hodine si zopakujeme frázy „There is someone/something...“ a „I can hear/see...“, vysvetlíme si rozdiel medzi prídavnými menami „-ing/-ed“

  • najskôr si skontrolujeme HW z predchádzajúcej hodiny WB s. 37/3

  • frázy „I can see/hear ... something...“ si upevníme v zadaní liveworksheet. Spájame dve vety do jednej  použitím slovesného tvaru – ing.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/There_is_-_there_are/There's_something_cooking..._jp83605ev

  • vysvetlíme si nové učivo – „Adjectives –ing/-ed“. Téma je spracovaná v prezentácii 1AJ 8.A 15.3. Adjectives ING & ED (prezentácia aj vo formáte pdf). Pomôckou pri rozhodovaní je aj slovný druh, ktorý sa s daným tvarom viaže. Učivo je spracované aj v poznámkach 1AJ 8.A 15.3. Poznámky Adjectives ING & ED (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Prepíšte si ich do zošitov alebo si ich vytlačte, ako zvyčajne, prosím.

  • vypracujeme cvičenia z učebnice:

SB s. 48/1 a – porovnáme jednotlivé tvary prídavných mien

SB s. 48/1 b – doplníme tvary prídavných mien (bored/boring)

SB s. 48/1 c – doplníme do viet dané tvary

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na slovnú zásobu týkajúcu sa fantázie, fantastických bytostí.

Link: https://wordwall.net/resource/4330347/angielski/fantasy-world

  • dobrovoľné online cvičenie – porovnanie adjektív s tvarom „ing“ a „ed“.

Link: https://agendaweb.org/exercises/grammar/adjectives/-ed-ing-1

  • HW: učebnica SB s. 48/1 b - vytvorte 3 vety, v ktorých použijete tvar adjektíva –ING a 3 vety, v ktorých použijete tvar –ED (vyberte si ľubovoľné prídavné mená). Napíšte si vety do zošitov, skontrolujeme si na online AJ.

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 19.3. o 8.00)

  • na dnešnej online hodine si upevníme zručnosť čítania s porozumením a hovorenia. Vypracujeme zadanie z učebnice SB s. 48/2 a – doplníme kvíz a následne SB s. 48/2 b – porovnáme si odpovede

  • pokračujeme s cvičením z učebnice SB s. 49/3 a  - spočítame si body z kvízu (podľa inštrukcií v učebnici SB s. 57) a SB s. 49/3 b – doplníme skóre podľa Listeningu

  • zopakujeme si učivo z predchádzajúcej hodiny – porovnanie adjektív (tvary „ing“ a „ed“):

WB s. 38/1 – vyberieme správny tvar („ing“ alebo „ed“)

WB s. 38/2 – zopakujeme si frázy „I can hear/see....“ – doplníme výrazy z tabuľky v správnom tvare

  • napíšeme si krátku písomku, zadanie Vám oznámim na hodine

  • online cvičenie zamerané na opakovanie učiva – „infinitive“ or „-ing form“.

Link:

https://wordwall.net/resource/2921923/ing-or-infinitive-send-me-correct-option

  • dobrovoľné online cvičenie nám pomôže upevniť zručnosť počúvania s porozumením. Na dobrú noc si môžete vypočuť príbeh „The Lying Merchant“.

Link: https://eduteach.es/videos/short-video-tales/2/the-lying-merchant.html

  • HW: zadanie v programe ALF Unit 4 – vypracujte do piatku 19.3.2021, prosím + naučte sa slovíčka 4D.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 19.3.2021:

Zadanie v programe ALF Unit 4

Have a nice weekend ;-)

16. týždeň (8. - 12.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 8.3. o 8.30)

Milí ôsmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online vyučovaním angličtiny, povinné online AJ budú v pondelok o 8.30 a v piatok o 8.00, ako zvyčajne. Nezabudnite, že v prípade, že sa nemôžete z objektívnych dôvodov zúčastniť na online hodine, je nutné ospravedlniť sa a odoslať vypracované zadania z danej hodiny ešte v ten deň – inak je značená absencia na hodine, a teda je hodina v takomto prípade neospravedlnená. Pripomínam tiež (niektorým z Vás), aby ste nezabúdali na odosielanie zadaní v stanovenom termíne a tiež na povinnosť mať funkčnú kameru počas písania testov.

  • tento týždeň sa budeme venovať upevňovaniu učiva, ktoré sme začali preberať minulý týždeň – rozlíšenie, v ktorých gramatických štruktúrach využívame frázu „verb + ing“ a „infinitive“. Preberať budeme frázy „There is someone/something + -ing“ a „I can see someone/something + -ing). Aj tento týždeň budeme rozvíjať zručnosti čítania, počúvania, písania a hovorenia s porozumením, ako i gramatiku v praxi.

  • na dnešnej hodine si najskôr zopakujeme slovnú zásobu 4A + 4B

  • zopakujeme si učivo z minulej hodiny, vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 35/7 – do viet doplníme správne tvary (verb + ing / infinitive)

  • nasledujúce cvičenia sú z učebnice:

SB s. 46/1 – Reading – čítame text, odpovedáme na otázky – ústne

SB s. 47/2 – odpovedáme na otázky – písomne do zošita

SB s. 47/3 a – nájdeme v texte uvedené vety a prečítame ich

  • vysvetlíme si nové učivo – použitie fráz „There is someone/something + -ing“. Je dôležité dať si pozor, či hovoríme o jednom/viacerých subjektoch/objektoch – rozlišujeme „There is“ pri jednom a „There are“ pri viacerých. Potom rozlišujeme, či hovoríme o osobe – „someone“ alebo veci – „something“. Po tejto fráze je nutné doplniť sloveso v „-ing“ tvare (Napr. There is a girl running in the park.) Učivo je spracované aj v prezentácii 1AJ 8.A 8.3. There is Someone, Something  (prezentácia aj vo formáte pdf). Poznámky 1AJ 8.A 8.3 Poznámky There is Someone, Something (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) si prepíšte alebo vytlačte, prosím.

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na rozvoj slovnej zásoby – téma stredovek (vzhľadom k téme z minulej hodiny King Arthur.

Link: https://www.viemepoanglicky.sk/slovicka-medieval-2-uroven/484?source=dashboardTopicPreviewBox

  • HW: pracovný  zošit WB s. 36/1 – tvoríme frázy „There is someone/something + -ing“, používame frázy z tabuľky. Skontrolujeme si na nasledujúcej online hodine.

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 12.3. o 8.00)

  • dnes budeme pokračovať v upevňovaní používania fráz „There is someone/something + -ing“

  • skontrolujeme si HW z predchádzajúcej hodiny – WB 36/1

  • vypracujeme cvičenie z učebnice SB s. 47/4 – pospájame vety a vytvoríme 1 tvrdenie – písomne do zošita

  • nasledujúce cvičenie je z pracovného zošita WB s. 36/2 – tvoríme vety, čo hovorí Tina (používame slovesá z tabuľky)

  • učivo upevníme aj formou Speaking-u – podľa konkrétnych kartičiek a činností na obrázkoch v pracovnom liste 1AJ 8.A 8.3. PL Speaking Cards (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) tvoríme vety pomocou fráz – „I can see/hear... someone + ing“ (Napr. I can hear a  pop singer singing at the rock concert.) Ku každej kartičke vytvoríme ústne vetu (s ľubovoľným slovesom)

  • zopakujeme si aj učivo z predchádzajúcich hodín – rozlišovanie foriem „verb+ing“ a „infinitive“. Vypracujeme online cvičenie,

link: https://wordwall.net/resource/291501/verb-verb-ing-quiz

  • dobrovoľné online cvičenie – rozvíjame slovnú zásobu týkajúcu sa zločinu, priestupkov (ako sme mali aj text v učebnici).

Link: https://wordwall.net/resource/337152/crime

  • predpokladám, že viacerí poznáte francúzsky film  „Les Visiteurs“ (in English „The visitors“) – Návštevníci. Pripájam link na trailer tohto filmu – keďže originál je vo francúzštine, tak s anglickými titulkami, môžete si precvičiť porozumenie angličtiny v praxi... Aj takto by to mohlo vyzerať, ak by nás navštívili naši predkovia ;-)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=iWSiyEgI1tU&list=PLCS0DzoHY23DAWSs7b4fsJKoQNIZUPJV9&index=5

  • HW: pracovný zošit WB s. 37/3 Reading – doplňte frázy v správnom tvare (napr. a deer/stand = a deer standing). Vypracované zadanie mi odošlite mailom najneskôr v piatok 12.3.2021, prosím + naučte sa slovíčka 4C.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 12.3.2021:

Pracovný zošit WB s. 37/3 Reading – doplňte frázy v správnom tvare

Have a nice weekend ;-)

15. týždeň (1. - 5.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 1.3. o 8.30)

Milí ôsmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online vyučovaním angličtiny, nezabudnite, že povinné online AJ budú v pondelok o 8.30 a v piatok o 8.00, ako zvyčajne. Pripomínam tiež (hoci je to potrebné naozaj len v ojedinelých prípadoch), aby ste nezabúdali na odosielaní zadaní v stanovenom termíne.

  • minulý týždeň sme písali test Unit 3, najskôr si ho analyzujeme a oboznámime sa s výsledkami

  • tento týždeň začíname preberať Unit 4, v rámci ktorej budeme na online hodinách v pondelok a piatok rozvíjať slovnú zásobu (už ste si osvojili slovíčka 4A), vysvetlíme si rozdiel v používaní slovesa v „-ing“ tvare a neurčitku (verb+ ing or infinitive), budeme opäť zdokonaľovať zručnosť čítania, počúvania, hovorenia a písania.

  • skontrolujeme si HW z minulého týždňa WB 34/2

  • vysvetlíme si nové učivo – tvorenie slovies v „ing“-ovom tvare a infinitíve (neurčitku), ktoré je spracované aj v prezentácii 1AJ 8.A 1.3. Verb + Ing Form or Infinitive (prezentácia aj vo formáte pdf). Pomôckou pre správne zvolený tvar vo vete je aj zoznam slovies v prezentácii, ktoré sú typické pre konkrétne gramatické tvary. Zhrnutie tejto témy nájdete aj v priložených poznámkach 1AJ 8.A 1.3. Poznámky Verb + Ing Form or Infinitive (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Dôsledne sa naučte tieto slovesá, prosím, je to naozaj dobrá pomôcka.

  • najskôr budeme pracovať s učebnicou:

SB s. 45/4 – dokončíme vety z príbehu v učebnici a následne vysvetlíme (resp. zopakujeme) pravidlá, kedy máme použiť tvar „verb + ing“ a kedy „infinitive“

SB s. 45/5 – do viet doplníme správne tvary slovies

  • nasledujúce cvičenie je z pracovného zošita WB s. 34/3 – vety dokončíme podľa seba (so správnym tvarom)

  • online cvičenie je dobrovoľné – na upevnenie tejto témy (vyberte vždy správny tvar).

Link: https://www.liveworksheets.com/xd95185do

  • HW: Liveworksheet Reading + Writing „What Makes You Happy?“ – vyriešte zadanie podľa seba a odošlite mi ho najneskôr v piatok 5.3.2021, prosím

Link: https://www.liveworksheets.com/qy139065ou

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 5.3. o 8.00)

  • zopakujeme si tému z minulej hodiny – pravidlá, kedy používame tvar „verb + ing“ a kedy používame „infinitive“ – ústne

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 34/4 – prepíšeme vety so správnym tvarom (verb+ing / infinitive)

WB s. 35/5 – tvoríme vety pomocou slov v bublinách

WB s. 35/6 – zakrúžkujeme správny tvar

  • pokračujeme s online cvičením zameraným na rozvoj slovnej zásoby /téma King Arthur/. Vypracujeme v liveworksheete Exercise 2: part Vocabulary (dopíšeme pomenovania vecí) a Exercise 3: slová doplníme na správne miesto v texte

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Simple_past/King_arthur_hd567925nf

  • kto by si chcel rozvíjať počúvanie s porozumením, môže si pozrieť video o Kráľovi Artušovi (dobrovoľné).

Link: https://www.youtube.com/watch?v=uPzoSe6shJM

  • HW: učebnica SB s. 45/7  - napíšte vety o sebe + slovíčka 4B (HW si skontrolujeme na online hodine)

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 5.3.2021:

Liveworksheet Reading + Writing „What Makes You Happy?“

Have a nice weekend ;-)

14. týždeň (22. - 26.2.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 22.2. o 8.30)

Milí ôsmaci, dúfam, že ste počas prázdnin relaxovali a teraz ste plní nadšenia sily a elánu ;-)

  • na prvej online hodine tento týždeň budeme ešte opakovať Unit 3 (Health – problems and treatments, giving advice, relative clauses, agreement & disagreement – slovná zásoba z Lekcie 3, choroby a formy liečby, poskytovanie rád, vzťažné zámená, vyjadrenie súhlasu a nesúhlasu) – a teda všetko, čo sme prebrali v rámci tejto lekcie. Na ďalšej online hodine (piatok) si napíšeme test.

  • Najskôr vypracujeme cvičenie z učebnice SB s. 42/2 a – ústne tvoríme vety s modálnym slovesom „should/shouldn´t“

  • Vypracujeme cvičenia z pracovného listu 1AJ 8.A 22.2. PL Revision for Test Unit 3 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Postupujeme nasledovne:

Ex. 1 – do viet doplníme vzťažné zámeno „who/which“ – dajte pozor, či ide o životné alebo neživotné podstatné meno

Ex. 2 – pospájame vety – tvoríme rady alebo vyjadrujeme predpoklady, čo by sa mohlo stať

Ex. 3  - vyberáme správnu možnosť (opakovanie modálnych slovies)

Ex. 4 – Doplníme vety správnym výrazom (slovná zásoba – časti tela)

Ex. 5 – tvoríme súhlas a nesúhlas (obe formy)

Ex. 6 – doplníme modálne sloveso (should/might)

Ex. 7 – spojíme dve vety do jednej s použitím vzťažného zámena „who/which“

  • Ak by si chcel niekto z Vás ešte dôkladnejšie zopakovať frázy týkajúce sa témy Zdravia, zdravotných problémov, môže si vypracovať pracovný list 1A 8.A 22.2. PL Problems and Treatments (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Tento materiál je na báze dobrovoľnosti.

HW: pracovný zošit WB s. 33/6 do viet doplníme frázy „such as; like; for example“. Zadanie si skontrolujeme na online hodine.

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 26.2. o 8:00)

  • Najskôr si skontrolujeme domácu úlohu WB s. 33/6 – dopĺňanie fráz

  • Vypracujeme test Unit 3 – zadanie Vám pošlem až priamo na online hodine, ktorá je povinná. Je nutné, aby ste sa pripojili "on time“ (načas), keďže máte na test 35 minút. Po uplynutí tohto času máte 5 minút na odoslanie vypracovaného testu. Tak ako vždy, je každý povinný mať počas testu funkčnú kameru.

  • Obsahom testu je predovšetkým téma Zdravie – životný štýl, časti ľudského tela, modálne slovesá „might, should“. V teste je tiež obsiahnutá i slovná zásoba z Unit 3 týkajúca sa ľudského tela, chorôb, frázových slovies a situácií u lekára, ako i čítanie a počúvanie s porozumením.

  • Po vypracovaní testu si môžete vyriešiť dobrovoľné online cvičenie zamerané na opakovanie slovnej zásoby – zdravotné problémy a liečba.

Link: https://wordwall.net/resource/655428/problems-treatments

HW: Liveworksheet Reading King Arthur + slovná zásoba Unit 4A. (Slovíčka si napíšte, aj sa ich naučte, prosím). Liveworksheet mi odošlite (bude hodnotený), prosím, najneskôr v piatok 26.2.2021 (v závere „send answers to my teacher“ – môj mail dhamarova.zsudica@gmail.com).

Link:     https://www.liveworksheets.com/is1584344og

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 26.2.2021:

Liveworksheet Reading Comprehension „King Arthur“

Have a nice weekend ;-)

--------------------------------------------------------------------------------------------

13. týždeň (8. - 12.2.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 8.2. o 8.30)

Milí ôsmaci, pripomínam pravidlá dištančného vyučovania platné aj v 2. polroku:

  • ONLINE vyučovacie hodiny sú pre každého žiaka POVINNÉ

  • Ak na online hodine žiak nie je prítomný, je povinný vypracovať zadania, ktoré sme na hodine riešili (zverejnené na stránke školy) a v ten deň ich odoslať mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com.

  • V prípade, že žiak nie je ospravedlnený rodičom a vypracované zadania neodošle, bude hodina neospravedlnená

  • Pripomínam aj povinnosť posielať požadované materiály v určenom termíne (domáce úlohy – zverejnené aj  na stránke školy)

  • Ak niečomu nerozumiete, potrebujete vysvetliť, určite je potrebné povedať...

Na dnešnej hodine začneme opakovať Unit 3 (Health – problems and treatments, giving advice, relative clauses, agreement & disagreement – slovná zásoba z Lekcie 3, choroby a formy liečby, poskytovanie rád, vzťažné zámená, vyjadrenie súhlasu a nesúhlasu) – a teda všetko, čo sme prebrali v rámci tejto lekcie

  • najskôr si zopakujeme vyjadrenie súhlasu a nesúhlasu, cvičenie z učebnice SB s. 39/6 – spoj vety s vyjadreniami (So do I, Neither do I) – písomne do zošita

  • aj nasledujúce cvičenia sú z učebnice:

SB s. 42/1 b  - do viet doplníme vzťažné zámená „who, which“ – ústne

SB s. 42/3 a – tvoríme vety s modálnym slovesom „might“ – písomne do zošita

  • vypracujeme liveworksheet – zameraný na tému At the doctor – cvičenia Ex. 1, 2.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Illnesses_and_health_problems/At_the_doctor's_hr129696ei

  • v rámci tejto lekcie si upevníme aj slovnú zásobu týkajúcu sa športových akcií (Sport´s events) – ich prepojenie so stravou. Online cvičenie (Reading) je dobrovoľné.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Food/Food_and_sport_sc21882vh

  • s témou Zdravie je veľmi úzko spojená aj téma športu. A preto - „hockey´s fans“ - link na spomienkový song o Paľovi Demitrovi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=V7Fh15u2ec8

  • a link na „Top 10 Sports Anthems“: https://www.youtube.com/watch?v=0vHEDQTJ_wQ

  • HW: cvičenie z pracovného zošita WB s. 33/5 zamerané na opakovanie vyjadrenia súhlasu a nesúhlasu (dopĺňame So do I, Neither do I...) – skontrolujeme si na online hodine

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 12.2. o 8.00)

  • pokračujeme s opakovaním učiva Unit 3, a teda sa pripravujeme na test, ktorý napíšeme na najbližšej online hodine.

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 32/1 – zakrúžkujeme správne slovo (upevňujeme slovnú zásobu – Zdravie)

WB s. 32/3 – doplníme text chýbajúcimi výrazmi (téma U lekára)

  • spoločne vypracujeme pracovný list 1AJ 8.A 8.2. PL Revision Unit 3 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) – cvičenia Ex. 1 (doplňte „who/which“, Ex. 2 (vyberte správny termín), Ex. 3 (doplňte správne modálne sloveso), Ex. 4 (zaraď slovíčko do správneho stĺpca), Ex. 5 (vyjadri súhlas/nesúhlas) - opakovanie Unit 3 (Reading za cvičeniami teraz neriešime, ak by však niekto chcel vyriešiť, môže... ako i odoslať dobrovoľne odpovede na kontrolu)

  • keďže sme preberali tému „Agreement/Disagreement“ (súhlas, nesúhlas), pre zopakovanie si môžete vypočuť song „So am I“.

Link:  https://www.youtube.com/watch?v=lr5aohW4b_U

  • HW: liveworksheet LISTENING Emergency Services in Britain (o linkách prvej pomoci), vypracujte najneskôr do piatku 12.2.2021, prosím. Odporúčam vypočuť aj viackrát.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Health/Emergency_Services_in_Britain._Listening_Comprehension_Activity_sl1066419lk

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 12.2.2021:

Liveworksheet LISTENING Emergency Services in Britain

Have a nice weekend and holiday ;-)

12. týždeň (1. - 5.2.2021)

1. vyučovacia hodina

Milí ôsmaci, táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam povinnosť posielať požadované materiály, vždy je uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať. Začíname 2. polrok, verím, že aj počas neho pracovať čo najusilovnejšie a najsvedomitejšie. A najlepšie je začať od prvého dňa... ;-)

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30

  • najskôr si preskúšame dialógy, ktoré ste si pripravili v rámci DÚ – Speaking - At the doctor´s

  • vypracujeme cvičenie z učebnice  SB s. 37/6 a, b – dávame rady, čo majú osoby robiť

  • precvičíme zručnosť hovorenia – Speaking – jeden žiak povie, aký má problém (napr. I´ve got tootache.) a druhý na to zareaguje, poradí mu, čo by mal urobiť (You should go to the dentist.) Precvičujeme modálne slovesá.

  • precvičíme si tému z predchádzajúcej hodiny – súhlas/nesúhlas (Agreement/Disagreement), vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 31/4 – doplníme dialógy; WB s. 31/5 – vyjadrujeme nesúhlas

  • môžete si vypočuť song týkajúci sa témy zdravia. Pre zaujímavosť: tento song bol v r. 1980 celosvetovým hitom. Zaujímavosťou je, že skladba má rýchlosť asi 110 úderov za minútu – práve preto sa používa aj na školenie zdravotníckych pracovníkov, keď sa učia podávať prvú pomoc – je nápomocná pri dodržaní správneho počtu a frekvencie stlačení hrudníka (100 – 120 za minútu...)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=cGJ_IyFwieY

  • alebo song o dôležitosti pozitívneho prístupu v živote, nádeje...

Link: https://www.youtube.com/watch?v=EKF6ghfcQic&list=PLk6n90VAXJUawYT0G-Pr5yNHiL8n_z7sR&index=2

HW: pracovný zošit WB s. 31/6 – Napíš odpovede podľa seba, či si ako Bradley King. HW si skontrolujeme na online hodine.

2. vyučovacia hodina (piatok 5.2.) - hodina bude ONLINE 8:00

  • vypracujeme liveworksheet zameraný na Agreement/Disagreement.

Link: https://www.liveworksheets.com/qp27386my

  • pokračujeme v pracovnom zošite    WB s. 30/2 – usporiadame slová do viet

WB s. 30/3 – doplníme dialóg

  • precvičíme si zručnosť počúvania s porozumením „Listening Comprehension“.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Illnesses_and_health_problems/Listening*At_the_Doctor_hg146415vz

  • online cvičenie je zamerané na opakovanie slovnej zásoby – zdravotné problémy.

Link: https://wordwall.net/resource/364293/health

  • môžete si vyriešiť aj dobrovoľné online cvičenie obsiahnuté vo videu.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/so-vs-neither

HW: ALF zadanie zamerané na opakovanie Unit 3 A, 3 B. Vypracujte, prosím, do piatku 5.2.2021.

Materiály, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 5.2.2021

ALF – opakovanie Project 4 Unit 3A, 3B

Have a nice weekend ;-)

11. týždeň (25. - 29.1.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 25.1.)

Milí ôsmaci, táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam povinnosť posielať požadované materiály, vždy je uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať. Uzatvárame 1. polrok tohto školského roka, a ja verím, že aj v tom druhom budeme spoločne pracovať čo najusilovnejšie a najsvedomitejšie. Nezabudnite, že treba začať od prvého dňa...

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30.

  • na dnešnej hodine sa budeme venovať téme Health, Problems and Treatments. Vypracujeme cvičenie zamerané na slovnú zásobu z pracovného zošita WB s. 29/5 (usporiadame písmená a vytvoríme slová) a WB s. 29/6 – priradíme mená k obrázkom a WB s. 29/7 – vytvoríme dialóg

  • precvičíme zručnosť Writing (Písanie) – cvičenie z učebnice SB s. 35/7 – napíšte 5 viet o sebe

  • na predchádzajúcej hodine sme preberali tému Modal Verbs Might, Should (Modálne slovesá), zopakujeme si ich – do zošita napíšeme 2 vety – might/might not (na každý tvar jednu) a 2 vety – should/shouldn´t (na každý tvar jednu)

  • učivo modálnych slovies upevníme aj vypracovaním cvičenia z učebnice SB s. 35/4 – do zošita píšeme tvary slovies

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na súhrn modálnych slovies.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/partly-cloudy-animation

HW: WB s. 28/1, 2, 3, 4 – Reading, pošlite mi HW mailom do štvrtku 28.1., prosím.

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 29.1.)

  • táto vyučovacia hodina bude online – 8.00.

  • najskôr si zopakujeme vzťažné zámená a vety (Relative Clauses) – cvičenie z učebnice SB s. 35/6 – ústne tvoríme vety

  • pokračujeme zadaním z pracovného zošita WB s. 29/8 – doplníme dialóg a WB s. 29/9 – precvičíme výslovnosť

  • na dnešnej hodine si vysvetlíme učivo – Agreement and Disagreement (Súhlas a nesúhlas), ktoré si môžete pozrieť v priloženej prezentácii 1AJ 8.A 25.1. Agreement and Disagreement (prezentácia aj vo formáte pdf). Učivo je spracované aj v poznámkach 1AJ 8.A 25.1. Poznámky Agreeement and Disagreement (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • vypracujeme online cvičenie – So do I, Neither do I. Dávame pozor na pomocné sloveso.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Grammar/So_do_I-_Neither_do_I_cc1459401sg

  • v rámci tejto témy – zdravie a životný štýl – vypracujeme online cvičenie zamerané na Listening (počúvanie) – situácia u lekára „At the doctor“.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Illnesses_and_health_problems/Listening*At_the_Doctor_hg146415vz

  • pre zaujímavosť pripájam link na dobrovoľné online cvičenie vo videu „At the hospital“.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/feeling-sick-1

HW – po dohode so spolužiakom/spolužiačkou pripraviť dialóg – modelová situácia – At the doctor – dialógy budeme realizovať na nasledujúcej online AJ. Taktiež slovíčka 3 C.

Materiály, ktoré mi posielate tento týždeň – najneskôr vo štvrtok 28.1.2021

Pracovný zošit WB s. 28/1,2,3,4 – Reading

Have a nice weekend ;-)

10. týždeň (18. - 22.1.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 18.1.)

Milí ôsmaci, táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam povinnosť posielať požadované materiály, vždy je uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať.

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30.

  • začneme cvičeniami z učebnice SB s. 32/2 a, b – Reading – vypracujeme ústne a SB s. 33/4 b – tvoríme vety s „who/which“

  • na dnešnej hodine budeme preberať rozdiel medzi modálnymi slovesami „MIGHT/SHOULD“. Učivo je spracované v prezentácii 1AJ 8.A 18.1. Modal Verbs (prezentácia aj vo formáte pdf). Podrobnejší výklad je v priložených poznámkach 1AJ 8.A 18.1. Poznámky Modal Verbs (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Prepíšte si ich a naučte sa pravidlá používania, prosím. Prikladám aj prehľad modálnych slovies v zhrnutí 1AJ 8.A 18.1. Modal Verbs prehľad (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita WB s. 26/1 – doplň „might“, WB s. 26/2 dopĺňame do viet „should/shouldn´t“

  • ďalšie cvičenie je online – porovnanie „might/should“.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Modal_verbs/May,_might,_should_kz1373383mp

  • na odľahčenie dobrovoľné online cvičenie na zopakovanie častí tela.

Link: https://www.eslgamesplus.com/body-parts-esl-interactive-pirate-board-game/

  • HW – WB s. 26/3 – doplňte modálne slovesá „might/should/shouldn´t“.

2. vyučovacia hodina (piatok 22.1.)o 8:00 - online

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita WB s. 27/4 – tvoríme vety so vzťažnými zámenami „who/which“. Dajte pozor, ak je podmet osoba, používame frázu „There is someone who...“ a ak je podmetom neživotné podstatné meno, tak používame „There is something which...“, tiež dajte pozor, či je podmet v jednotnom alebo množnom čísle – there is/are...

  • ďalšie cvičenie WB s. 27/6 – doplňte do viet frázy

  • vypracujeme online cvičenie vo videu – opakovanie „Modal verbs“.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/modal-verbs-watson-meets-mycroft-holmes

  • cvičenie WB s. 27/7 je zamerané na doplnenie fráz do viet

  • HW: precvičíme zručnosť čítanie s porozumením – učebnica SB s. 33/6 a – doplň mená k osobám. HW mi pošlite na mail dhamarova.zsudica@gmail.com do soboty 23.1.2021. Taktiež sa učte slovíčka 3B, prosím.

Materiály, ktoré mi posielate tento týždeň – najneskôr v sobotu 23.1.2021

SB s. 33/6 a – READING – mená osôb

Have a nice weekend ;-)

9. týždeň (11. - 15.1.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 11.1.)

Milí ôsmaci, tak Vám ešte raz želám všetko najlepšie v novom roku. Táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam, aby ste si vždy pripravili učebnicu, pracovný zošit a materiály, ktoré sú na stránke školy na danú hodinu. Ak sa hodiny niekto nemôže zúčastniť z vážnych dôvodov – zo zdravotných dôvodov, z technických príčin – je nutné napísať mi mail, vypracovať všetky zadania, ktoré sme riešili na online hodine a odoslať mi ich mailom. V opačnom prípade je zaznamenaná absencia daného žiaka na vyučovacej hodine. Pripomínam tiež povinnosť posielať požadované materiály, vždy máte uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať.

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30. Teším sa, že sa pripájate a môžeme sa stretnúť aspoň takto.

  • najskôr si zopakujeme Question Tags. Nezabudnite, že podstatou QT je – ak je hlavná veta kladná, QT je záporná, ak je hlavná veta záporná, QT je kladná. Na jej vytvorenie potrebujeme vždy pomocné sloveso (ktorým tvoríme otázku). Vypracujeme zadanie z učebnice SB 27/6 – ústne.

  • pokračujeme porovnaním minulého a predprítomného času. Vypracujeme cvičenie zamerané na tento jav z učebnice SB 30/1 – správne odpovede píšeme do zošita Exercise Book.

  • ďalšie cvičenie je z pracovného zošita WB s. 22/4 – rozlíšime, kedy používame „been/gone“

  • zopakujeme si aj používanie predložiek – pracovný zošit WB s. 22/1 a tiež tvorenie podstatných a prídavných mien WB s. 22/3

  • zaspomínajme si na Vianoce – online cvičením zameraným na počúvanie s porozumením a upevňovanie gramatických javov.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/christmas-time-a-shorter-letter

  • HW: WB s. 22/5 – doplňte chýbajúce výrazy „for/since“ – rozdiel sme si spomínali, keď sme preberali Present Perfect.

2. vyučovacia hodina (piatok 15.1.)

  • najskôr vypracujeme cvičenie, v ktorom si ešte raz upevníme tému porovnanie Past Simple a Present Perfect. Pracovný zošit WB s. 23/6 – doplň sloveso v správnom tvare.

  • začíname novú lekciu Unit 3, ktorá je zameraná na aktuálnu tému „Health – zdravie“.  V priložených dokumentoch si môžete pozrieť slovnú zásobu týkajúcu sa častí ľudského tela 1AJ 8.A 11.1. PL Parts of the Body 1AJ 8.A 11.1. PL Parts of the Body 2. Začneme cvičením z pracov. zošita zamerané na slovnú zásobu týkajúcu sa tejto témy WB s. 24/1, 2 – časti tela

  • zopakujeme si Relative Pronouns – vzťažné zámená – WHO, WHICH, THAT. WHO používame pri osobách (životných pod. menách), WHICH pri neživotných substantívach a THAT je univerzálne – v oboch prípadoch. Vypracujeme cvičenie z prac. zošita WB s. 25/3

  • vypracujeme zadanie zamerané na slovnú zásobu častí ľudského tela online formou.

Link: https://www.viemepoanglicky.sk/doplnovani-slovicek-casti-tela-1-uroven/602

  • na zopakovanie Relative Pronouns (vzťažné zámená) vypracujeme online cvičenie vo videu (snáď toto nebude situácia a pocity, s ktorými by sa niekto z Vás stotožnil pri písaní testov, keď sa vrátime do školy... ;-)

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/relative-pronouns-video-lesson

  • HW: WB s. 25/4 – vypracovať cvičenie a správne odpovede mi odošlite mailom (stačí správne odpovede). Termín je do piatku 15.1.2021. Učte sa aj slovíčka 3 A, prosím.

Ak niečo budete potrebovať vysvetliť, respektíve nebudete niečomu rozumieť, určite sa pýtajte, vysvetlíme opakovane.

Materiály, ktoré mi posielate tento týždeň

  1. WB s. 25/4 – doplniť Relative Clauses a poslať mi správne odpovede mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com do piatku 15.1.2021

Have a nice weekend.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. týždeň (14. - 18.12.2020)

1. vyučovacia hodina

táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30. Účasť na nej je povinná. Teším sa, že sa pripájate a môžeme sa stretnúť aspoň takto. Pripomínam, že ak sa niekto nemôže pripojiť z vážnych dôvodov – zdravotných, technických príčin – je nutné kontaktovať ma mailom, vyriešiť zadania, ktoré sú zverejnené na stránke školy na danú online hodinu a poslať mi ich vypracované mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com.

Link na online AJ: https://meet.google.com/hyi-etoz-vzz

  • najskôr si skontrolujeme DÚ z predchádzajúcej hodiny, Reading WB 18/1, 2. Verím, že nebol pre Vás náročný.

  • na minulej hodine sme začali preberať tému Question Tags (QT), môžete si ju pripomenúť prezentáciou z predchádzajúcej hodiny. Podstatou je spoznať, v akom čase je veta – aké sloveso potrebujem na vytvorenie otázky. Druhá podstatná informácia je, že ak je hlavná veta kladná, QT bude záporná (He has been to India, hasn´t he?) a ak je hlavná veta záporná, QT bude kladná (He won´t go to school next year, will he?)

  • vypracujeme liveworksheet zameraný na opakovanie QT.

Link na online cvičenie: https://www.liveworksheets.com/vd226315ll

  • teraz skúsime vytvoriť 3 vety v ľubovoľnom gramatickom čase a k hlavnej vete vytvoríme QT. Každý samostatne do zošita.

  • Pokračujeme zadaním z pracovného zošita WB s. 20/3 – vytvoríme QT a zopakujeme si pravidlá tvorenia QT v cvičení z pracovného zošita WB s. 21/4

HW – WB s 21/4 – doplňte QT a spojte otázku s odpoveďou + opakujeme slovíčka Unit 2

2. vyučovacia hodina

  • najskôr si zopakujeme učivo z Unit 2 – Present Perfect, for/since, been/gone, Question Tags. Vypracujte priložený pracovný list 1AJ 8.A 15.12. PL Revision Unit 2 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) ktorý mi pošlite mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com do piatku 19.12.2020

  • na dnešnej hodine pokračujeme s témou vzťažné zámená Relative Pronouns. Sú to zámená, ktoré poukazujú, na čo sa niečo vzťahuje – Toto je muž, ktorý pracuje v banke. This is a man who works in a bank. Téma je spracovaná v prezentácii Relative Pronouns (aj vo formáte pdf) a poznámkach 1AJ 8.A 15.12. Poznámky Relative Pronouns (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Tie si vytlačte a založte alebo prepíšte do zošitov.

  • vypracujeme zadanie  - online cvičenie zamerané na Relative Pronouns.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Relative_pronouns/Relative_pronouns_dv63774nk

  • ešte si zopakujeme predložky – cvičenie z pracovného zošita WB s. 22/2

HW: WB s. 22/3 – vytvorte podstatné mená, použite vo vete jedno z dvojice (buď podstatné meno alebo prídavné meno)

Materiály, ktoré odosielate tento týždeň:

PL Revision Unit 2 – do piatku 19.12.2020

Have a nice day and merry Christmas, I´m looking forward to you in January ;-)

7. týždeň (7. - 11.12.2020)

1. vyučovacia hodina

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30. Účasť na nej je povinná. Teším sa, že sa pripájate a môžeme sa stretnúť aspoň takto. Pripomínam, že ak sa niekto nemôže pripojiť z vážnych dôvodov – zdravotných, technických príčin – je nutné kontaktovať ma mailom, vyriešiť zadania, ktoré sú zverejnené na stránke školy na danú online hodinu a poslať mi ich vypracované mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com.

Link na online AJ: https://meet.google.com/hyi-etoz-vzz

  • vypracujeme pracovný list zameraný na opakovanie slovies BEEN/GONE 1AJ 8.A 7.12. PL Been & Gone (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Na minulej hodine sme hovorili, že máme rozdiel – ak som niekam išiel a ešte som tam, používame gone. Ak som niekam išiel a už som sa vrátil, už tam nie som, používame been.

  • na tejto hodine budeme preberať tému FOR a SINCE – časové údaje používané v predprítomnom čase. Je dôležité uvedomiť si, že FOR používame, ak ide o nejaké trvanie času (FOR 5 days – 5 dní) a SINCE, keď hovoríme, odkedy sa niečo deje (SINCE Tuesday – od utorka). Podrobnejší výklad máte v prezentácii 1AJ 8.A 7.12. FOR and SINCE (aj vo formáte pdf) a v priložených poznámkach 1AJ 8.A 7.12. Poznámky For & Since (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Vytlačte si a založte do zošita, prosím, alebo prepíšte.

  • For/Since si teraz precvičíme online formou.

Link na online cvičenie: https://wordwall.net/resource/666742/angol/since

  • Ďalej pokračujeme s pracovným zošitom, WB s. 16/2 – vyriešte zadanie s „for“ alebo „since“

  • Tvorenie slovných druhov – podstatné mená z prídavných mien – riešime konkrétnymi príponami. Vyriešime spolu cvičenie z pracovného zošita WB s. 18/3. Tieto tvary podstatných a prídavných mien sa aj naučte.

HW – WB s. 18/1, 2 – READING – prečítajte si text, doplňte chýbajúce slová z rámčeka a zakrúžkujte správne odpovede

2. vyučovacia hodina

  • na predchádzajúcej hodine sme preberali učivo FOR/SINCE. Najskôr si ho zopakujeme. Vypracujte si pracovný list zameraný na túto tému 1AJ 8.A 7.12. PL For & Since (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • na dnešnej hodine budeme hovoriť o Question Tags – vzťažných otázkach. Ak si potrebujeme niečo potvrdiť, ak nie sme si niečím istí, tvoríme Question Tags (QT). Podstatou je, že ak je pôvodná veta kladná, QT musí byť záporná. Napr. She is reading a book, isn´t she? A zasa opačne, ak je pôvodná veta záporná, QT musí byť kladná. Napr. She isn´t at home, is she? Na vytvorenie QT musíme mať neplnovýznamové slovesá, je teda dôležité vedieť, a akom gramatickom čase je daná veta. Podrobnejší výklad máte v prezentácii 1AJ 8.A 7.12. Question Tags (aj vo formáte pdf)a poznámkach 1AJ 8.A 7.12. Poznámky Question Tags (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Poznámky si, prosím, vytlačte a založte alebo prepíšte do zošita.

  • Vypracujeme si cvičenie z učebnice SB 27/6 – vytvorte QT – Napr. 1. He´s your form teacher, isn´t he? 2. Your marks weren´t very good, were they? Atď. Cvičenie si vypracujte do zošita, píšeme celé vety a k tomu tvoríme QT.

  • Teraz pokračujeme s pracovným listom zameraným na tvorenie QT (Question Tags) 1AJ 8.A 7.12. PL Question Tags (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

HW- vypracujte liveworsheet – Question Tags – odošlite mi ho, prosím najneskôr v piatok 11.12.2020.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Question_tags/question_tags_nu681763jt

Zadania, ktoré mi posielate tento týždeň – najneskôr v piatok 11.12.2020

1. Liveworksheet – Question Tags

Have a nice week ;-) I´m looking forward to you on Monday.

6. týždeň (30.11. - 4.12.2020)

1. vyučovacia hodina

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30. Účasť na nej je povinná. Ak sa niekto nemôže pripojiť z vážnych dôvodov – zdravotných, technických príčin – je nutné kontaktovať ma mailom a zdôvodniť svoju neprítomnosť. V prípade, že nie ste na online vyučovaní, je nutné vyriešiť zadania, ktoré sú zverejnené na stránke školy na danú online hodinu a poslať mi ich vypracované mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com. V opačnom prípade je zaznamenaná Vaša absencia na hodine.

Link na online AJ: https://meet.google.com/hyi-etoz-vzz

  • na minulej hodine sme písali test Unit 1, najskôr si ho analyzujeme

  • pokračujeme s témou predprítomný čas, ktorý sme preberali ešte v škole, takže teraz máme priestor na zopakovanie. Z predchádzajúcej hodiny si opäť upevnite túto tému aj pomocou prezentácie a poznámok, ktoré už máte z minulého týždňa. Nezabudnite, že ak chceme správne určiť čas – minulý jednoduchý a predprítomný, je nutné ovládať časové údaje typické pre daný čas. Zatiaľ čo v Past Simple opisujeme udalosti, ktoré v minulosti začali, aj skončili – trvali nejaký okamih, v Present Perfect ide o udalosti, ktoré v minulosti začali, ešte trvajú, resp. ešte stále vnímame dôsledky, či sa odohrali nedávno.

  • Najskôr si zopakujeme Present Perfect. Vyriešte úlohu 1 a 3 v liveworksheet:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_perfect/Present_perfect_simple_em143476nz

  • Pokračujeme cvičením v minulom jednoduchom čase, riešime prvých 5 viet – doplň sloveso v minulom čase písomne. Ústne vytvorte otázky a záporné vety z týchto 5 viet.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Past_simple/Past_simple_tense_dc110kf

  • Teraz si porovnáme Past Simple a Present Perfect. Vypracujte cvičenie z pracovného zošita WB s. 15/5 – priraď časový údaj k vete v Past Simple alebo Present Perfect – spoj; WB s. 15/6 – vytvor krátky dialóg, WB s. 16/3 – doplň správny tvar slovesa zo zátvorky

  • HW – vypracujte cvičenie z pracovného zošita WB s. 14/1 – spoj sloveso z A s výrazom z B, uveď do každého rámčeka ešte ďalší príklad; WB s. 14/2 – doplň k sloveso predložku

2. vyučovacia hodina

  • dnes si upevníme učivo minulého jednoduchého (PaS) a predprítomného času (PrP). Najskôr si vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 16/1 – vytvor vety v predprítomnom čase s výrazmi z rámčeka

  • pokračujeme cvičením opäť z pracovného zošita WB s. 17/4 – minulý rok sa presťahoval Erik s rodinou do New Yorku. Čo odvtedy robil/nerobil – zažil/nezažil? Vytvor vety podľa obrázkov, použi výrazy z tabuľky v predprítomnom čase.

  • na dnešnej hodine si vysvetlíme rozdiel v používaní „BEEN“ a „GONE“. Už sme túto tému načrtli na hodine, kým sme boli v škole, dnes si ju vysvetlíme podrobnejšie. Podstatou je, že ak niekto niekam cestoval a už sa vrátil, už tam nie je, používame výraz „BEEN“. Ak niekto niekam cestoval a ešte stále tam je, ešte sa nevrátil, používame výraz „GONE.“ Prikladám Vám aj poznámky 1AJ 8.A 30.11. Poznámky BEEN & GONE (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), vytlačte si ich a založte alebo si ich prepíšte.

  • vypracujte cvičenie z pracovného zošita zamerané na upevnenie učiva „been/gone“ – WB s. 15/7 – priraď vety k správnemu obrázku

  • učivo „been/gone“ si môžete precvičiť aj hravou formou v online cvičení.

Link: https://wordwall.net/resource/3674594/present-perfect-been-gone

  • HW – vypracujte liveworksheet zameraný na porovnanie Past Simple a Present Perfect. Zadanie mi odošlite najneskôr v piatok 4.12.2020.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_perfect_or_past_simple/Present_Perfect_vs._Past_Simple_lu38453bo

Taktiež si prepíšte a naučte sa slovíčka 2 A + 2 B

Materiály, ktoré mi posielate tento týždeň, najneskôr v piatok 4.12.2020

1. Liveworksheet – Past Simple/Present Perfect

Have a nice weekend ;-)

5. týždeň (23. - 27.11.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 8.30. Budeme na nej okrem iných činností aj písať test – opakovanie Unit 1, preto je nevyhnutné byť pripojený.

Link: https://meet.google.com/hyi-etoz-vzz

  • na poslednej vyučovacej hodine sme si zopakovali lekciu 1 Unit 1. Na dnešnej hodine si napíšeme krátku písomku z tejto lekcie, preto treba byť pripojený. Zadanie vypracujete a pošlete mi ho v rámci vyučovacej hodiny na môj mail dhamarova.zsudica@gmail.com, bude hodnotené. Nebude to test na celú hodinu, obsahom bude minulý jednoduchý a minulý priebehový čas, vety s „too/enough“, sloveso „used to“ a modálne slovesá „had to, could, didn´t have to, could“, taktiež slovíčka z lekcie 1 A, B, C, D.

  • V rámci opakovania si ešte môžeme vypracovať zadanie v programe ALF – Unit 1 a vypracovať priložený pracovný list 1AJ 8.A PL Revision Unit 1 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • hravou formou si ešte môžeme zopakovať témy minulý jednoduchý a minulý priebehový čas.

Link: https://wordwall.net/resource/3842630/angielski/past-simple-vs-past-continuous

  • preveríme si vedomosti.... dokument s testom Vám bude zaslaný mailom v priebehu online hodiny, preto ho sem neprikladám

  • HW: hravou formou si môžete zopakovať čítanie s porozumením – opakovanie minulých časov v rámci príbehu. Taktiež si prepíšte a naučte sa slovíčka Unit 2A.

Link na zadanie: https://wordwall.net/resource/2346474/past-simple-vs-past-continuous-story

2. vyučovacia hodina

  • na tejto hodine začíname s novou lekciou – Unit 2

  • na dnešnej hodine si zopakujeme predprítomný čas a potom nadviažeme porovnaním s minulým jednoduchým časom.

  • Najskôr si pozrite priloženú prezentáciu 1AJ 8.A 16.11. Present Perfect Tense (prezentácia aj vo formáte pdf), aké sú pravidlá pri tvorení viet v predprítomnom čase.

  • Prikladám vám aj poznámky 1AJ 8.A 16.11. Poznámky Present Perfect Tense (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Vytlačte si ich, založte do zošitov alebo prepíšte. Naučte sa zodpovedne schémy, sú odrazovým mostíkom pri porovnávaní s minulým jednoduchým časom. Súčasne vám prikladám aj prehľad situácií, kedy používame Present Perfect Tense 1AJ 8.A 16.11. Present Perfect Prehľad (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), aj toto si vytlačte a založte, je to výborná pomôcka pri rozlišovaní situácií, kedy bude Present Perfect a kedy Past Simple Tense.

  • Vypracujte zadanie v pracovnom zošite WB s. 14/3 – vytvorte otázky a krátke odpovede (odpovede podľa seba), WB s. 14/4 – vytvor vety o Garym podľa zoznamu

  • HW Budeme rozvíjať súčasne zručnosť „listening“ (počúvanie) a „English in Use“ (konverzáciu) – v tomto prípade upevňujeme aj Past Simple tense. Posielam vám link na video, v ktorom sa sústreďte, prosím, na tieto otázky:

  1. Listen carefully and write the phrases of making suggestions from the listening (Pozorne počúvaj a zapíš frázy z počúvania, ktoré sa týkajú návrhov). Napr. Let´s.....

  2. Listen and decide – true/false. If it is false, write the correct answer.

  3. Peppa wanted to sit into the trolley.

  4. They wanted to buy in the supermarket 4 kinds of food.

  5. They bought some bananas.

  6. They bought 4 onions.

  7. George wanted to buy a dinosaur for himself.

  8. Peppa put some chocolate cake into the trolley.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=YPUS1LWg3jg

Odpovede mi, prosím, napíš priamo do mailu, alebo si ich napíšte do zošita a pošlite – stačí aj ako fotografiu, najneskôr v piatok 27.11.2020 mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com.

Zadania, ktoré mi posielate tento týždeň:

1. Listening – video Peppa Pig

4. týždeň (16. - 20.11.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

Vyučovacia hodina bude ONLINE v PIATOK o 8.00. Pripomínam, že je POVINNÁ. Ak by mal niekto problém s pripojením, treba ma ihneď kontaktovať mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com. V opačnom prípade má žiak absenciu.

Link na pripojenie: https://meet.google.com/hyi-etoz-vzz

  • Pripomínam tiež, že každý žiak je povinný zasielať zadania a pracovné listy do konkrétneho dátumu, nevypracované a neodoslané zadanie do určeného termínu bude vyhodnotené známkou nedostatočný (5) a bude súčasťou celkového hodnotenia predmetu anglický jazyk.

  • Zopakujeme si rozdiel v používaní minulého jednoduchého a minulého priebehového času  (Past Simple vs. Past Continuous). Je potrebné uvedomiť si, či udalosť trvala v nejakom čase, a teda, či sa niečo udialo len v určitom okamihu alebo sa niečo dialo dlhšie. Ak ide o okamih, používame Past Simple (minulý jednoduchý čas), ak o trvanie v určitom čase v minulosti, tak používame Past Continuous (minulý priebehový čas). V rámci opakovania sa opäť sústreď na prezentáciu, ak je pre vás stále chaotické rozlíšiť, kedy máme použiť ktorý čas, pýtajte sa, vysvetlím opätovne. Vypracujte, prosím, priložený pracovný list 1AJ 8.A 16.11. PL Past_Simple_Past_Continuous (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Vypracovaný si ho založte do zošita, ak sa vám tam javia niektoré vety nejasné, napíšte mail, vyriešime to.

  • Pracovný zošit WB s.  11/6 dokonči email s modálnymi slovesami „had to/didn´t have to, could/couldn´t“ (Napr. 1. We had to answer questions on all the tenses. I couldn´t remember anything!), WB s. 12/1 doplň chýbajúce prídavné meno (Napr. 1. My dad made us a lovely wooden seat for the garden. 2. We´ll have plastic cups for the party. They won´t break! atď.)

  • Zopakujeme si celú lekciu, teda témy, ktoré sme v nej preberali – Past Simple, Past Continuous, modal verbs – could, had to, „used to“ a samozrejme, precvičíme si aj Reading. Vypracujeme pracovný list 1AJ 8.A 16.11. PL Revision Unit 1 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • HWvypracujte READING z pracovného listu 1AJ 8.A 16.11. PL Revision Unit 1. Nezabudnite, ak je True (T), stačí označiť, ak je False (F), treba uviesť aj správnu odpoveď. Odpovede mi pošlite mailom (alebo stačí odfotiť zo zošita) na dhamarova.zsudica@gmail.com do 20.11.2020, t. j. najneskôr v piatok.

Materiály, ktoré odovzdávate tento týždeň:

1. Reading – správne odpovede z pracovného listu 1AJ 8.A 16.11. PL Revision Unit 1

Have a nice weekend ;-)

3. týždeň (9. - 13.11.2020)

Online hodina , 13.11.2020, 8:00, link: https://meet.google.com/hyi-etoz-vzz

  • Znenie celého zadania aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

1. vyučovacia hodina

  • Pripomínam, že každý žiak je povinný zasielať zadania a pracovné listy do konkrétneho dátumu, nevypracované a neodoslané zadanie do určeného termínu bude vyhodnotené známkou nedostatočný (5) a bude súčasťou celkového hodnotenia predmetu anglický jazyk.

  • Najskôr si zopakujeme témy z predchádzajúcich hodín „too/enough“ a modálne slovesá. Môžete si pripomenúť témy aj z poznámok, potrebné je uvedomiť si, že ak chceme povedať, že je niečo „príliš“ alebo „dosť“, a teda ide o kladnú vetu, používame frázu „too + prídavné meno“ (The house is too big. Dom je príliš veľký.) Ak chceme povedať, že niečoho „nie je dosť“, a teda ide o zápornú vetu, používame frázu „prídavné meno + enough“ (The house isn´t big enough. Dom nie je dosť/príliš veľký.)

  • Zopakujte si aj modálne slovesá „had to/didn´t have to, could/couldn´t“. Rozlišujeme, či sme v minulosti niečo museli „had to/didn´t have to“ alebo mohli, dokázali „could/couldn´t.“ Pozrite si opäť priložené poznámky z predchádzajúcej hodiny. Vypracujte priložený pracovný list 1AJ 8.A 10.11. PL Modal_Verbs_Revision (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • Na dnešnej hodine budeme opakovať minulý jednoduchý a minulý priebehový čas „Past Simple and Past Continuous Tense“. Najskôr je dôležité uvedomiť si rozdiel, v prítomnom priebehovom hovoríme o udalosti, ktorá sa odohrávala v nejakom čase v minulosti (He was reading all the evening. Čítal celý večer.) Ak porovnávame tieto dva časy, minulý priebehový prebiehal, do toho zasiahol minulý jednoduchý čas. (He was reading a book when somebody knocked on the door. Čítal knihu, keď niekto zaklopal. – on čítal, vtom niekto zaklopal, čo bol len okamih.) V priloženej prezentácii 1AJ 8.A 10.11. Revision_Past_Tenses (prezentácia vo formáte pdf) máte vysvetlený postup ako tvoríme vety v týchto časoch – schémy, príklady.

  • Poznámky k týmto témam nájdete v dokumente 1AJ 8.A 10.11. Poznámky Past_Simple_Past_Continuous (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Prosím, vytlačte si ich, založte do zošita alebo prepíšte, je potrebné naučiť sa schémy ako sa tvoria vety a rozdiel, kedy sa používa ktorý čas.

  • Prosím, vypracujte zadanie z prezentácie 1AJ 8.A 10.11. Past_Simple_Past_Continuous (prezentácia vo formáte pdf). Doplňte do viet správny tvar slovesa – v minulom jednoduchom alebo minulom priebehovom čase. Napíšte si do zošita „Exercise. Decide – Past Simple or Past Continuous?“ – stačí zapisovať len tvary slovies, prezentáciu máte zverejnenú tu alebo si ju uložte do svojho PC, môžete sa k nej v rámci opakovania kedykoľvek vrátiť.

  • HW vypracuje zadanie na liveworksheets.com, pošlite mi ho vyriešené najneskôr v sobotu 14.11.2020, a teda v závere vyberáte možnosť „send email to my teacher“. Ďakujem. Link: https://www.liveworksheets.com/hl1239580rf

Materiály, ktoré odovzdávate tento týždeň do 14.11.2020:

1. Zadanie na liveworksheets.com (Past Simple vs. Past Continuous Tense)

Have a nice day;-)

Upozornenie

Milí žiaci.

Upozorňujem, že ak Vám posielam pracovný list alebo zadanie, ktoré treba vyriešiť a poslať do určeného termínu, je každý žiak POVINNÝ zadanie vypracovať a poslať mi ho mailom do stanoveného termínu! Ak mi pracovný list alebo zadanie nebudú odoslané do určeného dátumu, budú hodnotené známkou NEDOSTATOČNÝ (5) a zahrnuté do celkového hodnotenia v predmete anglický jazyk. Súčasne pripomínam, že online hodiny sú povinné.

2. týždeň (2. - 6.11.2020)

- prázdniny

POZOR!

Milí žiaci,

posielam Vám link na online stretnutie vo streda 28.10.2020 o 10.15 h.: https://meet.google.com/hyi-etoz-vzz

(Uvedený link som každému z Vás poslala aj na mail.)

Zatiaľ to nebude klasická online hodina, len inštruktáž pre Vás, žiakov, kontrola pripojenia, ak by ste potrebovali niečo vysvetliť k zadaniam, pracovným listom, učivu...

Teším sa na Vás.

1. týždeň (26. - 29.10.2020)

Milí ôsmaci.

Posielam vám zadania od 26.10.2020 do 30.10.2020.

Vždy si skontrolujte DÚ, ak by ste niečomu nerozumeli, pošlite mi mail s konkrétnou otázkou.

Ak máte zadanú DÚ vyriešiť pracovný list – worksheet a je ich viacero (keďže je to za celý týždeň), pošlite mi ich, prosím naraz, termín je vždy do konca týždňa, v tomto prípade teda najneskôr v piatok 30.10.2020.

Na domácich úlohách a zadaniach však pracujte nie jeden deň v týždni (napr.  až vo štvrtok...), ale priebežne.

Ďakujem a pozdravujem vás.

1. vyučovacia hodina - streda

  • na poslednej hodine sme preberali „Used to“, teraz si učivo zopakujeme, upevníme.

Pripomínam – ak hovoríme o nejakých návykoch, čo sme robievali v minulosti, používame frázu „used to".

Dajte pozor, že je v minulom čase, a teda ak tvoríme otázku, potrebujeme pomocné sloveso „DID" a ak tvoríme zápor, potrebujeme „DIDN´T“.

V oboch prípadoch však nastáva zmena, nepoužívame „used to“, ale iba „use to" (Did you use to run every morning? I didn´t get up at six o´clock.)

  • vyriešte zadanie ALF, v ktorom si zopakujeme používanie „used to"

  • vysvetlíme si používanie pojmov „TOO" and „ENOUGH"

  • ak chceme povedať, že je niečoho príliš veľa, používame „TOO“. Požívame ho v kladnej vete a stojí pred prídavným menom.

The house is too small. (Tento dom je príliš malý.)

The man is too tall. (Tento muž je príliš vysoký.)

  • ak chceme povedať, že niečo nie je dostatočné, používame „ENOUGH“. Používame ho v zápornej vete a stojí za prídavným menom.

The house isn´t big enough. (Tento dom nie je dosť veľký. Tento dom nie je príliš veľký.)

The car isn´t cheap enough. (Toto auto nie je príliš drahé.)

Zhrnutie: ak jej veta kladná, používame „too", ktoré dávame pred prídavné meno (is too small).

Ak je veta záporná, používame „enough“, ktoré dávame za prídavné meno (isn´t big enough).

Priložené poznámky Poznámky Too & enough (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) si vložte do zošitov „Exercise book – exercises".

  • Posielam link so stručným vysvetlením a príkladmi:

https://download.langmaster.cz/grammar/sk-sk/english4/grammar/sec02/g04.htm

  • Vypracujte, prosím v pracovnom zošite (WB) s. 9/4 – doplň do viet „too“ alebo „not enough“  (napr. 1. The box is too small. Krabica je príliš malá. 2. Andy isn´t strong enough. Andy nie je dosť silný/príliš silný.)

Ak by ste mali s cvičením problém, kontaktujte ma mailom.

  • HW:  vyriešte, prosím úlohu na liveworksheets.com a pošlite mi pracovný list do piatku 30.10.2020.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Too_or_enough/Too_and_enough_ls235290ti

2. vyučovacia hodina - štvrtok

  • Na predchádzajúcej hodine ste mali HW, liveworksheet, ktorý mi máte poslať spoločne s ostatnými požadovanými dokumentmi za tento týždeň, nezabudnite – pošlite mi jeden mail so všetkými dokumentmi, posledný deň je piatok 30.10.2020. Ďakujem.

  • Milí ôsmaci, zopakujeme si používanie „too" and „enough" formou krátkeho videa, prosím, kliknite na link a vyriešte úlohy, ktoré sú v ňom obsiahnuté:

https://en.islcollective.com/video-lessons/cgi-3d-animated-short-film-room-funny-animation-leonarce-tan

  • Na dnešnej hodine si zopakujeme používanie modálnych slovies COULD/COULDN´T HAD TO/DIDN´T HAVE TO

  • Najskôr si pripomenieme pravidlá a formu používania týchto modálnych slovies.

Detailnejšie vysvetlenie máte v priložených poznámkach Poznámky Could & Had to.

Stručné zhrnutie: obe slovesá sú v minulom čase.

Can/could je tvar slovesa „can/can´t“ – a teda – mohol/nemohol, prípadne dokázal/nedokázal. Po týchto slovesách nasleduje vždy sloveso v neurčitku – čo si dokázal/nedokázal? (I could swim. Vedel som plávať.)

Had to/didn´t have to je tvar slovesa „have to/don´t have to“ (to sme nedávno preberali a vedeli ste ho používať správne, čo nám teraz veľmi pomôže). Dajte pozor na to, že teraz je toto sloveso v minulom čase, a teda potrebujeme na otázku DID a na zápor DIDN´T.

To nám pripomína, že nemôže byť vo vete dvakrát minulý čas = veta teda nemôže byť vytvorená takto „Did you had to go to school?". Musí byť v podobe: „Did you have to go to school?“, pretože už máme vo vete „DID". Preložili by sme ju: „Musel si chodievať do školy?"

To isté sa deje pri zápore. Veta nemôže byť v tejto forme: „I didn´t had to go to school“, ale musí byť: „ I didn ´t have to go to school“. To, že ide o minulosť, sme vyjadrili pomocou „DIDN´T", už nesmie byť druhýkrát minulý čas – to by vznikla situácia s nanášaním make-upu dvakrát alebo, že si obliekam druhé rifle, čo sme spomínali na hodine... Ak by sa vám to zdalo chaotické, napíšte, určite ešte vysvetlíme... Ide tu len o minulý jednoduchý čas.

  • Vypracujte v pracovnom zošite WB – s. 11/4 – ktoré z činností si dokázal, keď si mal 5 rokov?

Vytvor vety, v ktorých použiješ slovesá z tabuľky a frázu „could/couldn´t".

Do slovníčkov si prepíšte slovíčka z WB 1 C, aj sa ich naučte.

  • Vypracujte pracovný list Worksheet Could & Had to (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) – doplňte do viet správne tvary modálnych slovies – could/couldn´t, had to/didn´t have to.

Vyriešenú HW mi, prosím, pošlite mailom do piatku 30.10.2020.

Nezabudnite sa naučiť nové slovíčka – 1C.

Have a nice weekend ;-)