Monitoring EAPu

MONITORING A HODNOTENIE

Monitoring a hodnotenie je 4. krokom metodiky, ktorý je dôležitý z hľadiska kontroly plnenia aktivít. To ako sme aktivity plnili sme si zaznamenávali do posledného stĺpca nášho EAP-u. Tento krok sme realizovali hlavne na stretnutiach kolégia, kde sme sa snažili vyhodnotiť každú aktivitu, porozprávali sme sa ako aktivity prebiehali, čo sa žiakom na nich páčilo, nepáčilo, poprípade čo by spravili inak a prečo sa nám niektoré aktivity nepodarilo splniť. Aby sme mali prehľad v tom, ktoré aktivity máme splnené a čo nás ešte čaká vytvorili sme na nástenke plán aktivít. Keď nastal termín dokedy mala byť aktivita splnená, spoločne sme si aktivitu vyhodnotili a pridelili jej smajíka. Ak sme aktivitu splnili na 100% a dodržali sme všetky stanovené indikátory, aktivite sme pridelili žltého usmiateho smajlíka. Ak sa nám aktivita nepodarila splniť v termíne, alebo nebola úplne dokončená dostala zeleného smajlíka bez úsmevu. Našli sa aj aktivity, ktoré sa nám nepodarilo splniť vôbec, napríklad kvôli zlému počasiu, alebo organizačne. Takejto aktivite sme pridelili modrého zamračeného smajlíka. Žiakom sa tento spôsob hodnotenia páčil, bol prehľadný nie len pre nás ako kolégium,ale aj ostatných žiakov, ktorí priebeh aktivít mohli sledovať na nástenke. Na nástenku sme umiestnili aj papieriky s krátkym komentárom ku jednotlivým aktivitám, aby si to mohli všetci prečítať.

Nie je možné, aby všetci členovia kolégia mali prehľad o všetkých aktivitách. Preto sme zaviedli tzv. ekohliadky. Ekohliadku tvorili členovia kolégia a mali za úlohu monitorovať aktivity, ktoré si vybrali. Takto sme si rozdelili jednotlivé aktivity a na stretnutiach kolégia sme si navzájom zdieľali svoje zistenia. Ekohliadky boli 4 a každá mala zavedený svoj zošit do ktorého si zapisovali svoje postrehy a vyhodnocovali ako aktivity prebiehali. Členovia ekohliadky boli povinný dodržiavať určité pravidlá, ktoré sme si na začiatku stanovili. Informácie o plnení aktivít zisťovali od žiakov, učiteľov a osôb, ktoré boli za tieto aktivity zodpovedné.

Členovia tímov EKOhliadok

Ekohliadka 1: Juraj Paholík, Natália Tršková, Marek Pagáč, Marián Stanislav, Laura Ištoková

Ekohliadka 2: Lenka Kubušová, Lenka Turiaková, Nina Hladká, Terézia Šušková, Vanessa Paholíková

Ekohliadka 3: Roman Haninec, Nina Zadubanová, Adela Hrabošová, Lucia Škundová

Ekohliadka 4: Vanesa Frolová, Silvia Sirvoňová, Sofia Gardoňová, Viktória Gardoňová, Veronika Miháliková, Natália Šušková, Igor Cigánik

POVINNOSTI EKOHLIADKY

  • Som zodpovedný za kontrolovanie priebehu aktivít.
  • Komunikujem s osobami zodpovednými za aktivity.
  • Popisujem ako aktivity prebiehajú:
    • Čo všetko žiaci počas aktivity robili?
    • Plnia sa aktivity na čas?
    • Prečo sme aktivitu nestihli v danom termíne?
    • Ktorý žiaci robili aktivitu?
    • Čo sa žiakom na aktivite páčilo/ nepáčilo?
    • Splnili sme aktivitu, ktorú sme si zadali? 
    • Čo je výsledkom aktivity? (spravili sme napr. 4 vyvýšené záhony, 3 atlasy vtákov, zasadili sme 3 hriadky zeleniny )
  • Zhromažďujem fotografie z aktivít.
  • Informujem kolégium a ostatných žiakov a priateľov školy o plnení aktivít.

 


Fotogaléria: Monitoring EAPu

/album/fotogaleria-monitoring-eapu/monitoring-eapu-1-jpg/

—————

/album/fotogaleria-monitoring-eapu/monitoring-eapu-2-jpg/

—————

/album/fotogaleria-monitoring-eapu/monitoring-eapu-3-jpg/

—————

/album/fotogaleria-monitoring-eapu/monitoring-eapu-4-jpg/

—————

/album/fotogaleria-monitoring-eapu/monitoring-eapu-5-jpg/

—————

/album/fotogaleria-monitoring-eapu/monitoring-eapu-6-jpg/

—————

—————