Environmentálny audit zelenej školy

Environmentálny audit je zisťovanie nedostatkov a pozitív školy v zadaných environmentálnych oblastiach. Na kolégiu sme sa rozhodli, že vykonáme audit vo všetkých siedmych oblastiach (voda, odpad, elektrina, potraviny, zeleň a ochrana prírody, zelené obstarávanie a úradovanie, doprava a ovzdušie) a potom ich navzájom porovnáme, aby sme si vedeli vybrať akej prioritnej téme sa budeme nasledujúce 2 roky venovať. Každá téma má svoj pracovný list, ktorý žiaci vypĺňali s pomocou svojich spolužiakov, učiteľov, pani riaditeľky a zástupkyne, pani ekonómok, pána školníka, pani upratovačiek a kuchárok v školskej jedálni. Témy sme si rozdelili nasledovne:

VODA

7.A, zodpovedné osoby - Lenka Turiaková, Lenka Kubušová

ODPAD

6.A, zodpovedné osoby: Karolína Markovičová, Lucia Turiaková

ELEKTRINA

9.A, zodpovedné osoby: Žaneta Hároníková, Nikola Hromadová

ZELEŇ A OCHRANA PRÍRODY

8.A, zodpovedné osoby: Beata Miková, Aneta Hrebíková

DOPRAVA A OVZDUŠIE

5.A, zodpovedné osoby: Vanessa Paholíková, Terézia Šušková, Nina Hladká

POTRAVINY

4.A, zodpovedné osoby: Marián Stanislav, Marek Pagáč

ZELENÉ OBSTARÁVANIE A ÚRADOVANIE

4.B, zodpovedné osoby: Bibiána Turiaková, Miriam Gáliková, Terézia Šamajová

Dňa 13.11 2017 sme si na zasadnutí kolégia s pani koordinátorkou Zelenej školy prešli pracovné listy k daným témam, aby sme rozumeli ako ich máme vypĺňať poprípade koho máme osloviť, aby sme mali vypracovanie pracovných listov jednoduchšie. Na ďalších stretnutiach kolégia (27.11.2017, 11.12.2017) sme sa venovali hlavne pracovným listom. Na zasadnutí každá skupina porozprávala o tom, čo pri audite zistila, poprípade požiadala o pomoc ostatných členov, ktorý o danej problematike vedeli viac a mohli si tak vzájomne poradiť pri vykonaní auditu. Keď sme mali pracovné listy vyplnené, chceli sme aby sa aj ostatní žiaci dozvedeli, čo sme zistili. Na stretnutí kolégia 12.2.2018 a 26.2.2018 žiaci Zelenej školy vytvorili kvietok, v ktorom každý lupienok predstavoval jednu z tém environmentálneho auditu. Kvet sme potom 26.2.2018 zverejnili na nástenke Zelenej školy. Ostatný žiaci si tak mohli prečítať aké sú klady a zápory našej školy v danej oblasti. Po vzájomnom rozhovore na kolégiu sme sa dohodli, že si ako prioritnú tému zvolíme Zeleň a ochranu prírody.

Dôvody, prečo sme si zvolili tému Zeleň a ochrana prírody:

  • Témam voda, odpad, energia sme sa už venovali v minulých školských rokoch.
  • V tejto téme a téme zelené obstarávanie a úradovanie a v téme potraviny sme našli najviac nedostatkov.
  • Demokratickým hlasovaním na kolégiu sme si zvolili tému Zeleň a ochrana prírody. Žiaci tvrdili, že sa málo venujeme zeleni a ochrane živočíchov v našom okolí, žiaci vedia málo o rastlinách a živočíchoch, nevedia prečo sú niektoré rastliny a stromy dôležité pre iné živočíchy a prečo sú tak dôležité v životnom prostredí. Nevieme ako sa máme starať o rastlinky, ako ich máme sadiť, ktoré sú pre nás liečivé a užitočné, prečo nemáme vypaľovať trávu.

Prioritná téma: Zeleň a ochrana prírody

KLADNÉ STRÁNKY

Čo MÁME, čo SPĹŇAME?

ZÁPORNÉ STRÁNKY

Čo NEMÁME, čo NESPĹŇAME?

  • kvety v triedach a na chodbách školy
  • školskú záhradu na pestovanie zeleniny, ovocia a byliniek
  • pravidelne čistíme okolie školy
  • málo ovocných stromov a krov
  • staráme sa o okrasné rastliny a dreviny.
  • polievame zeleň pitnou vodou
  • kompostovisko, kde vyhadzujeme biologický odpad
  • nevenujeme sa ochrane zvierat a starostlivosti o lesnú zver

 

  • priestor na realizáciu vyučovania v školskej záhrade

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pracovné listy auditu

—————

—————

—————

—————

—————

—————

—————

—————

—————