SJL

Práca v termíne od 22.6.2020 - do 26.6.2020

Dobrý deň, milí siedmaci!

S tými, ktorými sme sa stretli dnes v škole sme hodnotili prácu za posledný polrok.

V tomto poslednom období sme sa všetci veľa naučili. Ako ste pracovali, sa dozviete v hodnotiacom liste, ktorý Vám pošlem mailom. Je to informácia pre Vás a rodičov, ako ste si plnili svoje povinnosti.

 Všetky práce, ktoré ste vypracovávali počas prerušenia vyučovania, si nalepte do zošitov (gramatika, literatúra, sloh), skompletizujte si pracovné zošity a vytlačené pracovné listy. Všetko doručíte podľa pokynov na školskej stránke do 26.6. 2020. Ak máte niektoré práce len v elektronickej podobe, tak si ich tiež uložte na USB. Tie si nechajte pri sebe.

Vás doma čaká posledná úloha:

Napíš sebahodnotenie svojej práce zo slovenského jazyka a literatúry.

Ako pomôcku Ti dám pomocné otázky:

1. Meno, nadpis

2. Ako, kedy a akými prostriedkami som pracoval?

3. Ako som rozumel zadaniam, čo mi najviac vadilo pri práci?

4. Čo mi najviac chýbalo pri práci doma?

5. Kto a čo mi najviac pomáhalo?

6. Ako sa hodnotím počas prerušenia vyučovania a práca doma (môžeš slovom alebo známkou)?

Ak by sme sa už nestretli, želám Vám veľa zdravia a pekné prázdniny!.

S pozdravom   Mgr. A.Omámiková

 

Práca v termíne od 15.6.2020 - do 19.6.2020

Dobrý deň!

Minulý týždeň ste opäť pracovali úspešne. V programe Alf ste si syntax precvičili veľmi dobre (1 žiačka nepracovala vôbec). Aj pracovné listy ste mi poslali s veľmi dobrými výsledkami (1 žiačka PL neposlala). Chcem pochváliť žiačky, ktoré odhalili v cvičeniach chyby a vyslúžili si pochvalu za aktivitu a pozornosť!

Všetkých, ktorí mi posielajú maily, chcem pochváliť za peknú a slušnú komunikáciu.

Za pekné pozdravy, priania, milé slová, bez chýb napísané postrehy a priania!

SJL - gramatika, sloh

Tento týždeň nás čaká aktivizácia poznatkov zo všetkých oblastí SJL. Preto som pre Vás pripravila test, ktorý by mal zvládnuť každý siedmak. Máte časovú výhodu (v škole by mal test trvať 45 minút). Pozorne si najprv prečítaj POKYNY.

Úlohy:

  1. Preštuduj si Pokyny k testu.
  2. Vypracuj Test – opakovanie (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošli mi ho do 19.6.2020!

SJL – literatúra

Pracovné listy boli vypracované výborne (okrem 1 žiačky, ktorá mi úlohu opäť neposlala)!

Úlohy:

  1. Napíš si alebo nalep poznámky Filmový scenár do zošita (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).
  2. Prečítaj si ukážku filmového scenára z učebnice.
  3. Pozri si film Sokoliar Tomáš.

Pekný zážitok!

S pozdravom           Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 8.6.2020 - do 12.6.2020

Dobrý deň!

Minulý týždeň ste pracovali úspešne. V programe Alf ste vety podľa členitosti vyriešili okrem 3 žiačok veľmi dobre. Aj pracovné listy ste mi poslali s veľmi dobrými výsledkami (2 žiaci PL neposlali). Chcem pochváliť žiačku, ktorá sa snažila a poslala aj dobrovoľnú úlohu.

SJL - gramatika

Časť jazyka, ktorá sa zaoberá vetnými členmi a vzťahmi, sme precvičili. Ako vždy, si aj teraz skúsime, čo zo skladby sme si zapamätali. Poskytnem Vám 2 cvičenia v programe Alf.

1. cvičenie Syntax – 7.ročník bude bez časového limitu, môžete si ho cvičiť koľkokrát chcete.

2.cvičenie Syntax - OPAKOVANIE bude nastavené s časovým limitom, je veľmi podobné prvému a budete ho mať k dispozícii len jedenkrát.

Upozorním Vás na malý rozdiel v pomenovaní – jednočlenné vety delíme na slovesné a neslovesné. V týchto cvičeniach sú jednočlenné neslovesné vety pomenované ako menné.

Ak zvládnete tieto cvičenia, môžete byť spokojní s Vašimi vedomosťami!

Úlohy: 1. Vypracuj 2 cvičenia v programe Alf: Syntax – 7.ročník a Syntax - OPAKOVANIE

(od: 08.06.2020, 00:00 - do: 12.06.2020, 14:00 -> spustiť: 1x)

Bonus: Často hovorievam, že sa učíme aj na chybách.

V 1.cvičení sú 3 chyby, v 2.cvičení je 1 chyba. Ak ich odhalíte a napíšete mi ich, za odmenu môžete získať výborné hodnotenie za pozornosť a aktivitu!

SJL – sloh

Charakteristiku ste zvládli výborne. Posielali ste (okrem 2 žiačok, ktoré sloh nedoručili) veľmi pekné práce, obsahovo aj formálne správne.

SJL – literatúra

Ako sa Vám páčila nahrávka od Jany Bodnárovej? Ak ste pri nej otvorili i učebnicu literatúry, tak ste zistili, že nás čaká ešte jedna téma. Myslím, že Vám to bude blízke, keďže o filmoch hovorievame často a veľa.

Úlohy:

1. Prečítaj si úryvok J. C. Hronský Sokoliar Tomáš z učebnice

2. Napíš si alebo nalep poznámky Filmové umenie do zošita (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

3. Vypracuj pracovný list Čítanie s porozumením (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) podľa pokynov a pošli mi ho do 12.6.2020!

S pozdravom           Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 1.6.2020 - do 5.6.2020

Dobrý deň. milí siedmaci!

K Vášmu dnešnému sviatku Vám všetkým želám veľa zdravia, šťastia, úsmevov a spokojnosti.

Začíname posledný mesiac školského roka, takže hurá do toho! Aby ste Vy a Vaši rodičia mali súhrnné informácie o tom, ako ste pracovali, poslala som Vám opäť tzv. hodnotiace listy. Pre niektorých  je to darček, pre niekoho možno námet na zamyslenie sa.

SJL - gramatika

Prostredníctvom cvičení ste sa učili rozoznávať jednočlenné a dvojčlenné vety. Nedostala som ani jednu otázku, preto predpokladám, že Vám to išlo a rozumeli ste všetkému.

Tento týždeň si to precvičíme formou pracovného listu Určovanie viet, kde budete mať možnosť výberu odpovedí.  Presné pokyny sú v pracovnom liste. Vypracovanie odošlite do 5.6.2020!

Úlohy:

  1. Vypracujte si cvičenia: Pomocník 57/ 1 ,2 ,3 (riešenie na porovnanie je vzadu)
  2. Vypracuj cvičenie Alf Vety podľa členitosti. Pozor, máš len jeden pokus v termíne od 1.6.2020 8.00 hod. do 5.6.2020, 14.00 hodiny!
  3. Vypracuj PL Určovanie viet a pošli mi ho do 5.6.2020!
  4. Dobrovoľná úloha: PL Jednočlenné a dvojčlenné vety  (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Tí, ktorí chcú byť výborní zo SJL, to iste zvládnu. Pošli do 5.6.2020!

SJL – sloh

Vaše úlohy, v ktorých ste určovali slohové útvary, ste zvládli veľmi dobre (2 žiaci mi úlohu nezaslali).

Nový slohový útvar – charakteristiku mi poslali v určenom termíne 7 žiaci. Máte pochvalu, zvládli ste to výborne po obsahovej, formálnej aj gramatickej stránke!

Vy novú úlohu mať nebudete. Čakám splnenie úlohy od ďalších 5 žiakov! Táto úloha bola povinná!

S pozdravom Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 25.5.2020 - do 29.5.2020

Dobrý deň!

Pracujete výborne, okrem 1 žiačky si vzorne plníte povinnosti.

Prosím, sledujte zadania pozorne, ak zbadáte nejaký problém, ozvite sa mi mailom. Tento týždeň sa budeme venovať gramatike a slohu.

SJL - gramatika

Minulý týždeň sme precvičili určovanie jednočlenných viet, čo ste podľa zaslaných úloh zvládli prevažne výborne. Tento týždeň si precvičíme rozoznávanie jednočlenných a dvojčlenných viet.

Úlohy:

  1. Precvičte si určovanie viet – Pomocník str. 56/1,2,3
  2. Ako návod Vám poskytnem pomôcku (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).
  3. Pre zdokonaľovanie posielam pracovný list - cvičenia (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), na svoju vlastnú kontrolu Vám poskytnem aj vypracovanie (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).
  4. Na záver Vám poskytnem pomôcku Vety podľa členitosti (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

SJL – sloh

V týždni od 16.4.2020 - do 17.4.2020 som Vám poskytla porovnanie statického, dynamického opisu a rozprávania.

To, že ste mu porozumeli, mi ukážete v pracovnom liste SLOH, ktorý mi pošlete podľa pokynov do 29. 5 2020.

Tento týždeň si ukážeme ďalší slohový útvar – charakteristiku.

Jej znaky, druhy, kompozíciu nájdete v prezentácii. Ďalej v nej nájdete aj poznámky a zadanie úlohy. Pošlete mi ju podľa zadania do 29.5.2020.

Veľa chuti do práce, čakám na Vaše 2 práce!

S pozdravom

Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 18.5.2020 - do 22.5.2020

(Celé zadanie na týždeň 18. – 22.5.2020 aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Dobrý deň!

Okrem 2 žiakov, ktorí mi úlohu neposlali, chcem pochváliť celú triedu. Pracovali ste výborne! Pracujte aj naďalej tak, ako sme zvyknutí.

Učivo, ktoré spolu precvičujeme, si píšte alebo nalepte do zošitov. Pracovné listy, ktoré mi posielate, nemusíte tlačiť, ale si ich ukladajte v elektronickej podobe do svojho priečinka. Ak si ich tlačíte, tiež si ich nalepte.

Snažte sa pracovať sami, ak niečomu nerozumiete, pokojne mi napíšte!

SJL - gramatika

Ukázali sme si, ako delíme vetné členy podľa rozvitosti, v programe Alf ste si mohli precvičiť holé a rozvité vety. Doteraz sme hovorili o dvojčlenných vetách. Hľadali sme v nich 2 hlavné vetné členy – podmet (konateľa deja) a prísudok.

Nie vždy však tieto vetné členy vieme vo vete určiť. A tak si ukážeme, že existujú jednočlenné vety (ktoré majú vetný základ.)

Úlohy:

1. Učivo je vysvetlené v uč. na str. 70 – 74.

2. Napíšte si alebo nalepte poznámky (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

3. Pre lepšie porozumenie si pozrite video:

4. Pre názornosť Vám posielam aj pomôcku – prehľad

  • Vetné členy - podmet, prísudok; vetný základ; dvojčlenná a jednočlenná veta (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

5. Vypracujte si cvičenia (napíšte alebo nalepte do zošita). Vypracovanie Vám posielam pre porovnanie.

  • Cvičenia – Vetný základ, jednočlenná veta (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
  • Cvičenia – Vetný základ, jednočlenná veta – riešenie (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

6. Ak ste pracovali pozorne, mali by ste si bez problémov vypracovať Pracovný list.

  • Pracovný list – Určovanie jednočlenných viet (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Pošlite mi výsledky mailom ako prílohu do 22.5.2020!

SJL – literatúra

Tento týždeň nás čaká dramatické umenie. Rozhlasová hra je určená na počúvanie. Teoretické poznatky nájdete v poznámkach (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Ukážku nájdete na stránke ulož.to. Započúvajte sa do ukážky a skúste sa zamyslieť...

https://ulozto.sk/file/q8omGrHqPl09/sjl-7-a-jana-bodnarova-starec-a-pocitacovy-chlapec-mp3

Popis: Celé znenie rozhlasovej hry (ukážky z učebnice str. 140 - 144) sú v časovom rozmedzí 24:30 - 28 min. a 38:30 - 47:30 min.)

Veľa chuti do práce a pekné počúvanie!

S pozdravom           Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 11.5.2020 - do 15.5.2020

Dobrý deň!

Tento týždeň si prácu rozdelíme. Hlavné vetné členy sme si zopakovali. Ukážeme si, ako delíme vetné členy podľa rozvitosti a podľa  toho aj vety. V literatúre si zopakujete texty dobrodružnej literatúry. Chcem pochváliť 11 žiakov, ktorí veľmi pekne vypracovali pracovné listy ukážky fantasy literatúry. Ich individuálne hodnotenie som zaslala na maily.

SJL – gramatika

Vetné členy podľa rozvitosti

1. Napíš si poznámky (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

2. Vypracuj cvičenia: Pomocník str. 54/2, 3, 4

3. Precvič si v programe Alf: Holé a rozvité vety

SJL – literatúra

  1. Zopakuj si texty dobrodružnej literatúry.
  2. Vypracuj pracovný list a pošli ho do 15.5.2020.

Ak máš otázky, neváhaj písať na mail!

Veľa chuti do práce!

S pozdravom Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 4.5.2020 - do 7.5.2020

Zadanie na týždeň 4. - 7.5.2020 vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Dobrý deň!

Minulý týždeň sme sa zamerali na opakovanie hlavných vetných členov. Nikto z Vás ma nekontaktoval, takže predpokladám, že ste s cvičeniami nemali problémy.

Tento týždeň sa zameriame na literatúru. Dokončíme časť fantasy literatúry. Potom nás čaká opakovanie celej dobrodružnej literatúry.

SJL – literatúra

  1. Prečítaj pozorne ukážku (uč. s.106)
  2. Napíš zápis:

Autor: Rick Riordan

Ukážka: Percy Jackson – zlodej blesku

Lit. druh: epika

Lit. forma: próza

Lit. žáner: fantasy román

Hl. postava: Percy Jackson

Rozprávač príbehu: Percy Jackson

Druh rozprávania: ja-rozprávanie

Téma: Hľadanie ukradnutého blesku boha Dia

Idea: Život od nás často žiada odvahu prekonávať nečakané prekážky.

  1. Precvič si vedomosti v programe Alf (Fantasy literatúra a Percy Jackson).
  2. Vypracuj pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).
  3. Pošli ho ako prílohu mailu do 7.5.2020.

Veľa chuti do práce!

S pozdravom Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 27.4.2020 - do 30.4.2020

Zadanie na prácu 27. - 30.4.2020 aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Dobrý deň!

Je veľmi dobre a ďakujem, že so mnou začínate niektorí komunikovať. Aj ja tak mám spätnú väzbu, aké máte problémy alebo či sa Vám pracuje dobre.

Tento týždeň sa zameriame na syntax. Poskytnem Vám dva samostatné dokumenty. Stiahnite si ich do PC, keď ich budete potrebovať, berte ich ako pomôcku. Kto chce a má tú možnosť, môže si ich vytlačiť, nalepiť alebo opísať. Ak máte staré zošity a v nich podrobné poznámky nie je táto práca nutná.

  • Čím môžu byť vyjadrené hlavné vetné členy (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
  • Prehľad – Hlavné vetné členy (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Na opakovanie budete mať viac čítania a potom dopĺňania. Prácu si organizujte tak, ako Vám to vyhovuje.

SJL – gramatika

Nadpis:

Hlavné vetné členy

  • opakovanie a precvičovanie Pomocník s. 52/ 1, 2, 3 ,4 ,5 ,6
  • pri určovaní vetných členov sa pýtajte vždy nahlas!
  • pracujte tak, ako sme zvyknutí (pýtam sa – odpovedám – napíšem)
  • s otázkami ma kedykoľvek kontaktujte.

Nezabudnite, že na porovnanie máte výsledky vzadu.

Veľa chuti do práce!

S pozdravom          Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 20.4.2020 - do 17.4.2020

Zadanie na prácu 20. - 24.4.2020 aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Práca v termíne od 20. - 24.4.2020

Dobrý deň!

Minulý týždeň sme si vyskúšali vypracovávanie previerok pomocou PC. Vašou úlohou bude skontrolovať opravené previerky, zistiť, kde ste spravili chybu (nezabúdajte – aj chybami sa učíme!). Vyhodnocovaniu svojej práce venujte pozornosť. Pokojne mi napíšte, ak máte nejakú pochybnosť.

Zároveň dostanete wordovský dokument – nazvala som ho Hodnotiaci list. Postupne ho budem dopĺňať. Vytvorila som ho na základe pripomienky žiaka. Je to informácia pre Vás a pre Vašich rodičov, ako ste pracovali počas prerušenia školského vyučovania. Niektorí budú určite sami so sebou spokojní, niektorí asi menej.

A teraz práca na tento týždeň.

SJL – gramatika

  1. Vyhodnotenie previerky
  2. Opakovanie učiva o jednoduchej vete (NU s.66 – 67) - učivo sme preberali v 6. ročníku

Nadpis: Skladba

Poznámky: Hlavné vetné členy sú podmet a prísudok.

Ak je vo vete podmet a prísudok, je to dvojčlenná veta.

Podmet a prísudok tvoria prisudzovací sklad.

Vety, ktoré majú len jeden prisudzovací sklad, jednoduché.

Cvičenia písomne:

  • učebnica s. 66/ 2 (a, b, c, d, e)
  • s. 67/ 3
  • s. 67/ 5
  • s. 67/ 6

Vypracovanie ako pomoc nájdete v samostatnom dokumente (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

SJL – literatúra

  1. Nadpis: Fantasy literatúra

Poznámky:

  • využíva predovšetkým fantáziu (fikciu),
  • nevychádza z vedeckých faktov,
  • je obľúbená najmä u detí a mládeže,
  • za „otca fantasy“ je považovaný J. R. R. Tolkien. V roku 1937 vydal svoje dielo Hobit,ktorým vývoj uvedenej literatúry začal,
  • čas deja: fiktívna doba (väčšinou raný európsky stredovek)
  • prostredie: úzko spojené s prírodou,
  • motívy: historické a mýtické,
  • rozsiahle opisy, personifikácie,
  • postavy: stvorené podľa fantázie autora, mnohé postavy prebrané z mytológie, hrdinovia sú rôzni ľudia a iné pozoruhodné tvory, pohybujúce sa vo vysnenom exotickom prostredí (svet tajomstiev, čarovných zbraní, mágie).

Ukážka: učebnica str. 100 Dievčatko z krajiny drakov – prečítať

2. Zápis ukážky a práca s textom:

Autori:

Ukážka: Dievčatko z krajiny drakov

  • 3 knihy (pokračovania): Mezzarthys, Tajomstvo Legelymu, Chrám duchov

Lit. druh:

Lit. forma:

Lit. žáner:

Lit. postava:

Téma:

Idea:

Práca s textom:

  • vysvetli pojem sparťanská výchova,
  • nájdi v texte prostriedky, ktorými autori realizujú svoj umelecký cieľ (umelecké prostriedky)

 

Pre porovnanie je tu k dispozícii vypracovanie (vo formáte doc alebo  vo formáte pdf).

Pokúste sa pracovať samostatne, vypracovania sú pre Vašu kontrolu.

S pozdravom          Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 16.4.2020 - do 17.4.2020

Dobrý deň!

Verím, že ste si počas veľkonočných sviatkov užili slniečka.

Čo sa týka SJL, komunikujú som mnou „len" 4 žiaci.

Niektorí z Vás si plnia povinnosti len čiastočne alebo vôbec.

Neviem, kde je chyba, ale nikto z Vás mi nedal spätnú väzbu, že má nejaký problém.

Nezabudnite, cvičenia z Pomocníka si môžete kontrolovať sami.

Ak neviete, prečo je to inak, ako si myslíte Vy, môžete predsa komunikovať so mnou mailom.

Viem, že je to časovo náročné, ale takto nahradíme osobný kontakt aspoň čiastočne online prostriedkami.

Kto potrebuje slovné vysvetlenie (ak mi pošlete číslo telefónu a dohodneme čas), som ochotná zavolať a vysvetliť aj telefonicky.

Tento týždeň spojíme SJL a MDV.

SJL - gramatika

Na konci každého tematického celku si preverujeme svoje vedomosti. Táto previerka je záväzná pre každého - Postup na jej vypracovanie a zaslanie.

Hodnotenie previerky každému odošlem na mail spolu s hodnotením Vašej práce v programoch Alf.

  • Previerka - Opakujeme ohybné slovné druhy

SJL - sloh

Téma – Nadpis: Dynamický opis

(NU str. 60 – 61 - vypracovať Pomocník str. 46)

  • opisuje dej, proces, činnosti, ktoré sa opakujú,

Druhy: opis pracovného postupu, návod, recept...

  • porovnanie rozprávania, statického a dynamického opisu, môžete si ho k poznámkam opísať alebo vytlačiť a nalepiť.

S pozdravom                     Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 6.4.2020 - do 8.4.2020

Dobrý deň Vám všetkým!

          Ak ste vypracovali úlohy z minulého týždňa, zvládli ste aj učivo o spojkách. Keďže sa so mnou nikto neskontaktoval ohľadom problému, predpokladám, že ste to zvládli. Cvičenia Alf ste však vo väčšine nevypracovali. Upozorňujem, že aj takýmto cvičením sa učíme!

Dokončili sme teda slovné druhy.

SJL – gramatika:

  1. Nadpis: Opakovanie učiva o slovných druhoch
  • NU str. 64 – 65, v zošitoch poznámky k jednotlivým slovným druhom
  • postup určovania slovných druhov – cvičenie str. 64/ 2
  • precvičenie pravopisu: s.65/4 a, b (cvičenie čitateľne napíš do zošita, ak ho odfotíš a správne mi ako prílohu fotku pošleš mailom, bude ohodnotená!)
  1. Opakovanie slovných druhov
  • cvičenia v Pomocníkovi 48 – 51
  • očakávam vypracované cvičenia na stránke Alf!

SJL – literatúra

  1. Opakovanie dobrodružnej literatúry
  • detektívka, western, robinsonáda
  • cvičenia v programe Alf

Online kontrolu Vašej práce budem robiť 9.4.2020. Ak budete mať otázky, pokúste sa mi napísať do tohto termínu. Cez nasledujúce dni sa venujte blízkym, pohybu na slniečku, dobrej knihe alebo všetkému, čo máte radi. Samozrejme dajte si pozor na svoje zdravie a skúste sa radovať aj z maličkostí!

S pozdravom Mgr. A. Omámiková

Práca SJL v termíne od 30.3.2020 - do 3.4.2020

SJL – gramatika

1. Opakovanie slovies

  • na zhrnutie vedomostí o slovesách som Vám poskytla prehľad (môžete si ho vytlačiť a nalepiť do zošitov alebo farebne prepísať - podľa svojich možností)
  • vyskúšajte sa sami! Pripravila som Vám jednoduchú previerku. Ak chcete, môžete si ju vytlačiť a nalepiť do zošita alebo jednoducho píšte len odpovede tak, ako to robievame do slovníčkov. Opravte si ju a konečne si môžete dať známku aj sami sebe! Bola by som rada, keby ste sa mi mailom aj pochválili, ako sa Vám to podarilo (prípadne zhodnotili, čo bolo ľahké, čo ťažšie).

2. Spojky (učebnica str. 62 – 63)

  • prezentácia je k dispozícii,
  • napísať poznámky podľa prezentácie (sú v nej aj príklady),
  • cvičenie NU str. 63/ 5 (Každá spojka bude použitá len raz, napíš ju farebne a dávaj pozor na čiarky – už vieš, pred ktorou sa čiarka píše, pred ktorou nie. Ak si si nie istý, vráť sa do prezentácie.),
  • cvičenia z Pomocníka (Nezabudni – pracuj sám a skontrolovať si to môžeš vzadu.
  • Ak niečomu nerozumieš – pýtaj sa, maily fungujú. Ak máte iný nápad na komunikáciu – sem s ním, môžeme zvážiť....)
  • na precvičovanie máte aj cvičenia Alf (Spojky 2x)

SJL Literatúra

1. Robinsonáda

  • poučka str. 137
  • ukážka učebnica str. 130 – 133 Robinson Crusoe
  • zvyčajný zápis ukážky (autor, dielo, lit. druh...)
  • informácie o autorovi, cvičenia o ukážke nájdete na stránke ALF

2. Ukážka Ostrov belasých delfínov

  • učebnica str. 134 – 137
  • zápis o spisovateľovi sa dozviete z Galérie spisovateľov,
  • o ukážke sa veľa dozviete, ak si vypracujete cvičenie Alf.

Stále platí:

Sledujte a čítajte pozorne! Pracujte podľa svojich možností a schopností tak, aby ste všetky úlohy spracovali do 3.4.2020.

Zistila som, že nie všetci ste sa prihlásili na stránku Alf. Ak budete mať problém, som Vám k dispozícii na mailovej adrese:

aomamikova.zsudica@gmail.com.

Veľmi by som ocenila aj Vaše zhodnotenie toho, ako sa Vám pracovalo, či chcete viac práce, cvičení alebo samostatných prác. Alebo naopak máte toho až – až a nestíhate. Pomôže mi to pri plánovaní úloh.

S pozdravom                               Mgr. A. Omámiková

Práca v termíne od 16.3.2020 - do 27.3.2020

SJL – gramatika

Preberané učivo:

Slovesá

NU: str. 55 – 59

  • nové učivo: Slovesný vid NU str. 57 - 59
  • cvičenia :Pomocník vypracovaný str. 42 – 46 (po cv. č. 4)
  • Alf cvičenia: Jednoduchý a zložený slovesný tvar (1x)
  • Slovesá GT – OČSČ (1x)
  • Slovesný vid (3x)

SJL – literatúra

Dobrodružná literatúra

Preberané učivo:

  • A.C.Doyle – ukážka str. 95 (prečítať, napísať zápis)
  • zhrnutie a opakovanie dobrodružnej literatúry, napísať:

Dobrodružná literatúra

  • je súhrnný názov pre prozaické diela, ktoré sa vyznačujú dobrodružstvom a napätím

Znaky:

  • nezvyčajný príbeh, ktorý často obsahuje neskutočné prvky a odohráva sa v nezvyčajnom prostredí
  • hlavný hrdina máva výnimočné vlastnosti a schopnosti
  • postavy sú jasne odlíšené na kladné a záporné

Tento typ literatúry patrí do tzv. zábavnej, oddychovej literatúry. Čitateľovi prináša informácie o dobe a prostredí, v ktorom príbeh odohráva. Čitateľ si obohacuje poznatky z oblasti prírodných a spoločenských javov.

  • Detektívka (opakovanie zo 6. ročníka) – ukážka str. 112
  • Western – prečítať ukážky na str. 119 – 129
  • napísať poučku z učebnice s.123

Cvičenia Alf: Dobrodružná literatúra, Brezina – detektívka, Western (2x)

SJL – sloh

Prečo mám rád svoju obec? – voľné rozprávanie

  • prepísať do Wordu, (dajte si pozor na gramatiku) poslať na mail vyučujúcej ( najneskôr 27.3.2020 – piatok)

Priebežne budem dopĺňať cvičenia a pokyny na stránke školy, prípadne na Alfovi.

Sledujte a čítajte pozorne! Pracujte podľa svojich možností a schopností tak, aby ste všetky úlohy spracovali do 27.3.2020. Ak budete mať problém, som Vám k dispozícii na mailovej adrese:   aomamikova.zsudica@gmail.com.

Želám Vám  veľa zdravia a úspešnú prácu!

S pozdravom Mgr. Omámiková