OBN
Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/a8-rocnik/obn/
Zadanie na týždeň 15. - 19.6.2020
Učebnica str. 60 - 61 Spolu s Jakubom spoznávajte konkrétne možnosti pomoci tým, ktorí to potrebujú. Navrhujte riešenia a zapájajte sa do charitatívnych projektov.
Vaša úloha je pozorne si prečítať text, zamyslieť sa nad otázkam a úlohami, ktoré sú pri jednotlivých príbehoch. (nemusíte písať)
Písomná DÚ je odpovedať na otázky:
-
V čom môžeš ty a tvoja rodina pomôcť ľuďom, ktorí to potrebujú?
-
Je podľa teba charita potrebná? Vysvetli prečo.
Upozornenie:
Niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr.
Ďakujem.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Zadanie na týždeň 8. - 12.6.2020
Učebnica str. 58 - 59 Participácia v širšom spoločenskom prostredí - dobrovoľníctvo
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: participácia, charita, prosociálny UNICEF, logo.)
Tento týždeň nemáte DÚ.
Vy ste si túto DÚ splnili, keď ste pripravili NOC V ŠKOLE – to bolo z Vašej strany dobrovoľníctvo, primerané Vášmu veku, za ktoré Vám ďakujem a vážim si to :-)
Upozornenie:
Niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr!
Ďakujem.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Zadanie na týždeň 1. - 5.6.2020
Učebnica str. 56 - 57 Jakub sa stretáva s multikultúrnosťou a rozmanitosťou kultúr v Slovenskej republike
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: multiultúra, globálny, kolaps, identita.)
Do konca týždňa mi napíš na e-mail: Na ktoré kultúrne prejavy alebo projekty na Slovensku si hrdý/hrdá?
Teším sa na Vaše odpovede.
Upozornenie: niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr. Ďakujem.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Želám krásny týždeň a samozrejme k MDD veľa radostných chvíľ
a chuť objavovať svet pomocou učenia (verte je to zábava).
Zadanie na týždeň 25. - 29.5.2020
Učebnica str. 54 - 55 Jakub sa učí rozpoznávať prejavy a príčiny šikanovania, extrémizmu
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: šikanovanie, kyberšikana, nacizmus, neonacizmus.)
Do konca týždňa mi napíš na e-mail: DÚ str. 55/ úloha 2
Teším sa na Vaše odpovede.
Upozornenie: niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr. Ďakujem.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Vy ste šikovníčkovia, verím, že to hravo zvládnete.
Zadanie na týždeň 18. - 22.5.2020
Učebnica str. 52 - 53 Jakub zisťuje, prečo sú vo svete vojny
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: stabilita, moc, kompromis, terorizmus, revolúcia, konflikt, extrémista, separatizmus. Naučiť sa pomenovať najčastejšie príčiny vojen.)
Zamysli sa: Je výrok pravdivý?:
„Neochota riešiť napätia kompromisom vedie ku konfliktom, k vojnám a teroristickým útokom.“
(Také malé vojny potom môžete mať aj v triede, ak pri rozdielnych názoroch, nie ste schopní využiť kompromis, ale ako Vás poznám, Vy ho viete používať.)
Krátko napíš svoj názor a odošli mi ho e-mailom do konca týždňa.
Tiež do konca týždňa mi napíš odpoveď na otázku aj zdôvodnenie:
Je sťahovanie národov (migrácia) typickým javom iba pre súčasnosť?
(To bolo zamyslenie minulý týždeň, môžeš to prefotiť zo zošita)
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Vy ste šikovníčkovia, verím, že to hravo zvládnete.
Teším sa na Vaše odpovede.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 11. - 15.5.2020
Učebnica str. 50 - 51 Jakub zisťuje, že sťahovanie obyvateľstva na nedialo iba v minulosti
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: urbanizácia, lokálne.
Naučiť sa pomenovať najčastejšie príčiny migrácie.)
Zamysli sa: Je sťahovanie národov (migrácia) typickým javom iba pre súčasnosť?
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 4. - 7.5.2020
Učebnica str. 48 - 49 Jakub hľadá odpoveď na otázku: „Prečo sa mení usporiadanie ľudskej spoločnosti?“
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: sociálny status, migrácia, mobilita, populačná explózia, extrémizmus, humanitárny.
Napísať do zošita odpoveď na otázku: „Prečo sú podľa Vás potrebné humanitárne organizácie?“ – uveď aspoň dva dôvody.)
Zamysli sa: Vieš určiť hlavné príčiny sociálnych zmien v spoločnosti a ich dôsledky?
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 27. - 30.4.2020
Učebnica str. 46 - 47 Jakub spoznáva náboženskú rozmanitosť obyvateľstva našej planéty
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: ateizmus, individuálne, náboženský rituál, kódex, ekumenizmus, celibát, deštrukcia.
Zamyslieť sa nad Jakubovou kľúčovou myšlienkou. Vedieť pomenovať rozdiely medzi cirkvou, sektou a kultom. Uvedomiť si prečo je väčšina siekt a kultov pre ľudí nebezpečná.)
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 6. - 10.4.2020
Učebnica str. 44 - 45 Jakub spoznáva rozmanitosť obyvateľstva na našej planéte
(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: národ, národnosť, xenofóbia, šovinizmus a nacionalizmus. Vedieť, čo je to rasa a rasizmus. Nájsť citát k vzájomnej tolerancii medzi ľuďmi, napísať ho do zošita k poznámkam.)
Zadanie na týždeň 30.3. - 3.4.2020
Učebnica str. 42 – 43 Jakub sa dozvedel o existencii veľkých spoločenských skupín a o rozvrstvení ľudskej spoločnosti
(prečítať a zo str. 43 urobiť poznámky, vypísať zo slovníčka: prestíž, kasta, hierarchia. Zo str. 43 do zošita urobiť úlohu č. 1.)
Zadanie na týždeň 23. – 27.3. 2020
Učebnica str. 40 – 41 Jakub skúma štruktúru ľudskej spoločnosti
(prečítať, urobiť poznámky zo str. 41, zo slovníčka str. 40 odpísať čo je to globalizácia. Nakresliť/ namaľovať na výkres obrázok multikultúrnej spoločnosti - Ako si predstavuješ multikultúrnu spoločnosť)
Zadanie na týždeň 16. – 20.3. 2020
Učebnica str. 36 vypracovať do zošita úlohy č. 19, 22, 24, 25, 26 a zo str. 37 úlohy č. 1, 3, 9, 12, 14 15 taktiež písomne do zošita.