OBN

Zadanie na týždeň 15. - 19.6.2020

Učebnica str. 60 - 61 Spolu s Jakubom spoznávajte konkrétne možnosti pomoci tým, ktorí to potrebujú. Navrhujte riešenia a zapájajte sa do charitatívnych projektov.

Vaša úloha je pozorne si prečítať text, zamyslieť sa nad otázkam a úlohami, ktoré sú pri jednotlivých príbehoch. (nemusíte písať)

Písomná DÚ je odpovedať na otázky:

  1. V čom môžeš ty a tvoja rodina pomôcť ľuďom, ktorí to potrebujú?

  2. Je podľa teba charita potrebná? Vysvetli prečo.

Upozornenie:

Niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr.

Ďakujem.

Ak niečomu nerozumieš  z preberaného učiva, otázky môžeš poslať  na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.

 

Zadanie na týždeň 8. - 12.6.2020

Učebnica str. 58 - 59 Participácia v širšom spoločenskom prostredí - dobrovoľníctvo

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: participácia, charita, prosociálny UNICEF, logo.

Tento týždeň nemáte DÚ.

Vy ste si túto DÚ splnili, keď ste pripravili NOC  V ŠKOLE – to bolo z Vašej strany dobrovoľníctvo, primerané Vášmu veku, za ktoré Vám ďakujem a vážim si to :-)

Upozornenie:

Niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr!

Ďakujem.

Ak niečomu nerozumieš  z preberaného učiva, otázky môžeš poslať  na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.

Zadanie na týždeň 1. - 5.6.2020

Učebnica str. 56 - 57 Jakub sa stretáva s multikultúrnosťou a rozmanitosťou kultúr v Slovenskej republike

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: multiultúra, globálny, kolaps, identita.

Do konca týždňa mi napíš na e-mail: Na ktoré kultúrne prejavy alebo projekty  na Slovensku si hrdý/hrdá?

Teším sa na Vaše odpovede.

Upozornenie: niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr. Ďakujem.

Ak niečomu nerozumieš  z preberaného učiva, otázky môžeš poslať  na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.

Želám krásny týždeň a samozrejme k MDD veľa radostných chvíľ

a chuť objavovať svet pomocou učenia (verte je to zábava).

Zadanie na týždeň 25. - 29.5.2020

Učebnica str. 54 - 55 Jakub sa učí rozpoznávať prejavy a príčiny šikanovania, extrémizmu

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: šikanovanie, kyberšikana, nacizmus, neonacizmus.)

Do konca týždňa mi napíš na e-mail: DÚ str. 55/ úloha 2

Teším sa na Vaše odpovede.

Upozornenie: niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr. Ďakujem.

Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.

Vy ste šikovníčkovia, verím, že to hravo zvládnete.

Zadanie na týždeň 18. - 22.5.2020

Učebnica str. 52 - 53 Jakub zisťuje, prečo sú vo svete vojny

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: stabilita, moc, kompromis, terorizmus, revolúcia, konflikt, extrémista, separatizmus. Naučiť sa pomenovať najčastejšie príčiny vojen.)

Zamysli sa: Je výrok pravdivý?:

„Neochota riešiť napätia kompromisom vedie ku konfliktom, k vojnám a teroristickým útokom.“

(Také malé vojny potom môžete mať aj v triede, ak pri rozdielnych názoroch,  nie ste schopní využiť kompromis, ale ako Vás poznám, Vy ho viete používať.)

Krátko napíš svoj názor a odošli mi ho  e-mailom  do konca týždňa.

Tiež do konca týždňa mi napíš odpoveď na otázku aj zdôvodnenie:

Je sťahovanie národov (migrácia) typickým javom iba pre súčasnosť?

(To bolo zamyslenie minulý týždeň, môžeš to prefotiť zo zošita)

Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.

Vy ste šikovníčkovia, verím, že to hravo zvládnete.

Teším sa na Vaše odpovede.

Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Zadanie na týždeň 11. - 15.5.2020

Učebnica str. 50 - 51 Jakub zisťuje, že sťahovanie obyvateľstva na nedialo iba v minulosti

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: urbanizácia, lokálne.

Naučiť sa pomenovať najčastejšie príčiny migrácie.)

Zamysli sa: Je sťahovanie národov (migrácia) typickým javom iba pre súčasnosť?

Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Zadanie na týždeň 4. - 7.5.2020

Učebnica str. 48 - 49 Jakub hľadá odpoveď na otázku: „Prečo sa mení usporiadanie ľudskej spoločnosti?“

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: sociálny status, migrácia, mobilita, populačná explózia, extrémizmus, humanitárny.

Napísať do zošita odpoveď na otázku: „Prečo sú podľa Vás potrebné humanitárne organizácie?“ – uveď aspoň dva dôvody.)

Zamysli sa: Vieš určiť hlavné príčiny sociálnych zmien v spoločnosti a ich dôsledky?

Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Zadanie na týždeň 27. - 30.4.2020

Učebnica str. 46 - 47 Jakub spoznáva náboženskú  rozmanitosť obyvateľstva našej planéty

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: ateizmus, individuálne, náboženský rituál, kódex, ekumenizmus, celibát, deštrukcia.

Zamyslieť sa nad Jakubovou kľúčovou myšlienkou. Vedieť pomenovať rozdiely medzi cirkvou, sektou a kultom. Uvedomiť si prečo je väčšina siekt a kultov pre ľudí nebezpečná.)

Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com

Zadanie na týždeň 6. - 10.4.2020

Učebnica str. 44 - 45 Jakub spoznáva rozmanitosť obyvateľstva na našej planéte

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať pojmy: národ, národnosť, xenofóbia, šovinizmus a nacionalizmus. Vedieť, čo je to rasa a rasizmus. Nájsť citát k vzájomnej tolerancii medzi ľuďmi, napísať ho do zošita k poznámkam.)

Zadanie na týždeň 30.3. - 3.4.2020

Učebnica str. 42 – 43 Jakub sa dozvedel o existencii veľkých spoločenských skupín a o rozvrstvení ľudskej spoločnosti

(prečítať a zo str. 43 urobiť poznámky, vypísať zo slovníčka: prestíž, kasta, hierarchia. Zo str. 43 do zošita urobiť úlohu č. 1.)

Zadanie na týždeň 23. – 27.3. 2020

Učebnica str. 40 – 41 Jakub skúma štruktúru ľudskej spoločnosti

(prečítať, urobiť poznámky zo str. 41, zo slovníčka str. 40 odpísať čo je to globalizácia. Nakresliť/ namaľovať na výkres obrázok multikultúrnej spoločnosti - Ako si predstavuješ multikultúrnu spoločnosť)

Zadanie na týždeň 16. – 20.3. 2020

Učebnica str. 36 vypracovať do zošita úlohy č. 19, 22, 24, 25, 26  a zo str. 37 úlohy č. 1, 3, 9, 12, 14 15 taktiež písomne do zošita.