DEJ

14. týždeň

Milí siedmaci, dúfam, že sa o týždeň všetci stretneme, aby som Vás mohla pochváliť za dobrú prácu počas celého dištančného vzdelávania.

Počas tohto týždňa si zopakujte učivo o humanizme a renesancii a o zámorských objavoch jednak cez prezentácie,

  • Zámorské objavy - hra

  • Zámorské objavy - hra, súboj

jednak si každý z vás vyberie jednu tému, ktorú spracuje podľa zadania a vlastnej fantázie a prinesie ju po nástupe do školy. Tí z vás, ktorí do školy nenastúpia, mi ju pošlú do 22.6. na mail.

Témy:

  • Vynálezy Leonarda da Vinci – prezentácia
  • reklama na kníhtlač – plagát
  • interview s Guttenbergom o kníhtlači
  • kresba/model  geocentrickej a heliocentrickej sústavy

Pri práci využívajte informácie z učebnice, encyklopédií, internetu,...

Nech sa Vám darí, Beláková

 

13. týždeň

Milí siedmaci, blíži sa koniec školského roku a my finišujeme s učivom.

Tento týždeň sa budeme venovať Osvieteneckému absolutizmu – dozvieme s základné informácie o období panovania osvietenských panovníkov Márie Terézie a Jozefa II. Toto učivo je v učebnici rozpracované v dvoch témach – Osvietená panovníčka  a Reformátor na tróne (str. 90 – 95). Učivo si poriadne naštudujte, aby som Vám trochu pomohla, posielam vypracované poznámky a video o Márii Terézii. Ak budete pozorní, určite odhalíte chybu, ktorú autor urobil.

Vaše povinnosti:

Beláková

12. týždeň

Milí siedmaci, veľmi ma teší, že prevažná väčšina z Vás sa úlohám z dejepisu zodpovedne venuje. Vidno to v kvalitne vypracovaných prácach, ktoré mi posielate a na výsledkoch testov z ALFA. Bohužiaľ, stále tá istá skupinka 3 žiakov si svoje povinnosti plní veľmi povrchne, prípadne si ich neplní vôbec. Upozorňujem ich preto, že nedostatočná práca počas tejto formy vzdelávania je dôvodom na postupovú skúšku.

V priebehu tohto týždňa o tomto fakte telefonicky oboznámim aj rodičov žiakov, ktorí nepracujú.

Tento týždeň sa budeme venovať OSVIETENSTVU.

Učivo si naštudujte v uč. – str. 74 – 77. Posielam Vám hotové poznámky z celého tematického celku (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), vytlačte a nalepte si ich. Na lepšie zapamätanie opäť posielam prezentáciu – video na Youtube – Dejepis inak Osvietenstvo

Písomne spracujte odpovede na otázky z učebnice – 1, 3, 7. Poslednú odpoveď si poriadne premyslite a napíšte, čo si naozaj myslíte (nie jednou vetou, ale vysvetľujte, zdôvodňujte svoje názory) .

Termín odovzdania práce - 10.6.2020.

Priebežne sa pripravujte na záverečné overovanie Vašich vedomostí.

Prajem pekný týždeň.

Beláková

11. týždeň

Milí siedmaci, som rada, že polovica z Vás sa už venovala aj testom na Alfovi.

Mrzí ma však, že podaktorí z Vás sa na ne nepripravili poriadne alebo im nevenovali dostatok času, čo sa, samozrejme prejavilo aj na výsledkoch.

Doterajšie priebežné výsledky sú nasledovné:

  • Test Bitka pri Moháči – úspešnosť okolo 90 %,
  • test Novoveká spoločnosť – úspešnosť okolo 60 %.

Úspešnosť každého z Vás zahrniem do záverečného hodnotenia a písomne ho Vám ho oznámim o týždeň.

Tento týždeň sa budeme venovať dlhému obdobiu tureckej prítomnosti v Uhorsku. Okrem toho si zopakujeme základné informácie o reformácii, humanizme a renesancii a ich prejavoch v Uhorsku a v oblasti dnešného Slovenska, pretože ako vieme, v 16. – 19. stor. Slovensko ako také ešte neexistovalo.

Práca na tento týždeň:

  • téma: Na hranici s Osmanskou ríšou (str. 81 – 83) – učivo si treba prečítať, spoznámkovať, naštudovať. Na lepšie zapamätanie Vám poslúži

Video - Slovensko na hranici s Osmanskou ríšou

  • téma: Šírenie reformácie v Uhorsku (84- 85) - učivo si opäť prečítajte, spoznámkujte a naštudujte. Aj tu môže pomôcť

Video - Šírenie reformácie v Uhorsku

Obidve videá nepatria síce medzi najkratšie, no obsahujú veľa zaujímavých informácií a určite dokážu pomôcť pri zapamätaní si učiva.

Želám Vám pekný a úspešný týždeň.

Beláková

10. týždeň

BITKA PRI MOHÁČI (str. 78 – 80)

  • Upevniť si učivo o nástupe novoveku prostredníctvom prezentácie Nové usporiadanie sveta
  • Prečítať tému z učebnice, naštudovať aj pomocou videa na YOUTUBE (DEJEPIS INAK alebo www.videoskola.sk) Bitka pri Moháči
  • Vypracovať poznámky do zošita
  • Vypracovať dva testy na Alfovi
  • POZOR! Test sa dá otvoriť iba +1x = učivo si treba najskôr poriadne naštudovať.

 

9. týždeň

Zdravím Vás, siedmaci!

Tento týždeň pokračujte v práci, ktorú máte termínovanú do 15.5.2020 - napíšete a odošlete na môj email vlastné zamyslenie sa na tému Ako kníhtlač ovplyvnila prerod stredovekého človeka na človeka.

Som rada, že takmer všetci ste zodpovedne vypracovali úlohu o spoločnom spolunažívaní cirkví. Vidno, že sa pozeráte okolo seba otvorenými očami, dokážete sa zorientovať otvorene vyjadriť svoj názor.

Dvoch z Vás, ktorí na túto úlohu „zabudli“ upozorňujem, že neodoslaná práca = NEDOSTATOČNÝ.

Prejaví sa to, samozrejme v ich záverečnom hodnotení.

Prajem Vám všetkým pekný a úspešný týždeň!

Beláková

8. týždeň

Odteraz až do odvolania mimoriadnej situácie budete pracovať s dejepisom podľa nového rozvrhu najmä v piatok. Prácu Vám však tak ako doteraz budem posielať 1x za týždeň- v pondelok.

Tento týždeň si prečítajte informácie o nástupe novoveku – str. 70 – 73, posielam Vám poznámky (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) aj prezentáciu ako pomoc pri štúdiu, sú v nej zhrnuté najpodstatnejšie, kľúčové fakty.

Do 15. 5. 2020 napíšete a odošlete na môj email vlastné zamyslenie sa na tému Ako kníhtlač ovplyvnila prerod stredovekého človeka na človeka moderného (čo všetko vynájdenie kníhtlače spôsobilo, ako sa zvýšila vzdelanosť a informovanosť, školstvo,...).

Upozorňujem Vás na to, že URČITE mi nebude stačiť 1-2 vety! Chcem, aby ste svojimi slovami zhodnotili význam kníhtlače aj pre súčasnosť, samozrejme, svoje hodnotenia aj zdôvodnite – prečo. Neponáhľajte sa, poriadne si všetko premyslite, zistite, na vypracovanie máte 2 týždne.

Prajem Vám veľa tvorivosti a trpezlivosti!

Beláková

 

7. týždeň

Zdravím, Vás, siedmaci!

Pretože sme sa s p. učiteľkou Kubištovou už rozlúčili (odišla na materskú dovolenku), od teraz sa budeme dejepisu venovať spolu. Nemajte strach, nebude to nič náročné, budem sa snažiť pripravovať pre Vás iba to najzákladnejšie učivo, a aby ste sa necítili veľmi preťažovaní, budem využívať čo najviac názorných spôsobov výučby.

Doteraz ste si mali naštudovať učivo po str. 66.

Teraz nás čaká dokončenie témy Reformácia – učebnica- str. 67- 69

  • K téme Vám posielam prezentáciu a poznámky (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), ktoré si nalepte do zošita.
  • Okrem toho si zopakujte a upevnite vedomosti o reformácii a protireformácii v krátkom testíku.

Pri štúdiu sa sústreďte na podstatné fakty, využijete ich pri koncoročnom opakovaní.

  • Do 4.5.2020 mi na môj email pošlite napísanú Vašu odpoveď/ názor na otázku Ako by mali spolunažívať kresťanské cirkvi?

Vaša odpoveď nech je stručná, ale výstižná. Vypracujte ju Vy sami, nemusí to byť článok na celú stranu.

Nech sa Vám v práci darí,

Beláková

Zadanie na týždeň 6. - 10.4.2020

Vypracovať písomne do zošita/na papier nasledovné otázky:

1.) Kde sa rozprestierala ríša Inkov?

2.) Kto dobyl ríšu Aztékov?

3.) Kto potvrdil fakt, že Zem je guľatá?

4.) Vymenuj aspoň tri pomôcky, ktoré mali pri svojich objaviteľských plavbách kapitáni na plachetniciach.

5.) Vymenuj tri lode Krištofa Kolumba, ktorými sa doplavil na Bahamské ostrovy.

6.) Ako sa nazýva najjužnejší bod Afriky, ktorý objavil Portugalec Bartolomeo Diaz?

7.) Kedy objavil Krištof Kolumbus Ameriku?

8.) Ako sa nazývali prví Európania, ktorí priplávali k americkému kontinentu? 

9.) Čo priniesli Európe zámorské objavy? Uveď 3 príklady.

10.) Ako sa nazýva pevnosť a sídlo Inkov, ktorá je ukrytá hlboko v horách a bola objavená v 20. storočí?

Vypracované odpovede mi treba zaslať na mail (cvapkova.zsudica@gmail.com) do 8.4.2020, budem to známkovať!

Tí, ktorí nevypracovali test z minulého týždňa cez program ALF, treba tak urobiť do 7.4. 2020!

Učebnica s. 65 - 66 Reformácia a katolícka reforma (prečítať text a spoznámkovať nové učivo. Stranu 67 už nie.)

Zadanie na týždeň 30.3. - 3.4.2020

Učebnica str. 58 – 64 (prečítať, dorobiť poznámky, odpísať zo slovníčka str. 60 čo je to kartografia. Ku stranám 61 – 64 je priložený Pracovný list, ktorý po správnom doplnení bude slúžiť ako poznámky, potom si stačí k učivu už len do zošita dopísať čo je to kolonializmus zo slovníčka s. 64.)

Urobiť test cez Alfa.

Zadanie na týždeň 23. – 27.3.2020

Učebnica str. 56 – 57 Európa si podmaňuje svet

(prečítať hlavné učivo, okrajový text a urobiť poznámky.  Pozrieť si tento krátky dokument https://www.youtube.com/watch?v=vvdwgX36s30)

Zadanie na týždeň 16. - 20.3.2020

Učebnica str. 52 – 54 Európa humanistov – filozofov a vedcov

(prečítať a spoznámkovať)