BIO

15. týždeň

Milí žiaci, blíži sa koniec školského roka a nemáme inú možnosť (keďže ste nenastúpili do školy), rada by som Vás požiadala o splnenie poslednej úlohy. Je to úloha z BIO (ENV v 5.ročníku nie je a v ostatných sa na konci školského roka hodnotí ako absolvoval, preto sa to týka iba BIO).

            Chcela by som, aby ste napísali stručné SEBAHODNOTENIE na tému: Dištančné vzdelávanie z BIO a ja.

Zaujímal by ma Váš názor na nasledovné otázky:

1. Ako si pracoval/la doma? (napr. systematicky, pravidelne, práce som odosielal/la včas, nechcelo sa mi, práce som odosielal/la po termíne…).

2. Aké boli úlohy zadávané na vypracovanie doma? (napr. ľahké, primerané, náročné, nerozumel/la som zadaniu, boli časovo náročné, stresujúce…).

3. Ako hodnotila učiteľka moju prácu doma? (napr. priebežne, pravidelne, spravodlivo, neobjektívne, nespravodlivo…).

Vaše úprimné odpovede očakávam na môj e-mail do 25.6.2020.

Prajem Vám krásne prázdniny plné horúcich slnečných dní a zážitkov!!!

Mgr. Patrícia Kršková

 

14. týždeň

Milí žiaci, keďže sa blíži koniec školského roka a my sme precvičili všetko, čo sme mali, na tento týždeň mám pre Vás pripravenú úlohu, ktorá Vám zaberie veľmi málo času a verím, že ju s radosťou urobíte.

Vašou úlohou je dať si do poriadku zošit (mali by v ňom byť doplnené poznámky z obdobia dištančného vzdelávania), PL, testíky, postery, plagáty, referáty (vložiť do euroobalu, označiť menom, triedou a predmetom)… a samozrejme učebnicu (vygumovať, polepiť…).

POZNÁMKA:

Posledný týždeň mi odovzdáš zošit a zložku s prácami z dištančného vzdelávania na kontrolu, učebnicu odovzdáš triednej učiteľke !!!

ĎAKUJEM!!!

12. - 13. týždeň

Milí žiaci, chcela by som poprosiť všetkých, ktorí mi ešte neodoslali prácu z 11. týždňa, aby tak čím skôr urobili!!!

Ďakujem

Téma na 12. a 13. týždeň:

Tvorba fotodokumentácie - Nevhodné zásahy človeka v prírode

Pokyny k práci:

Vašou úlohou bude:

1. Pomocou mobilného telefónu/tabletu/digitál. fotoaparátu zdokumentovať (nafotiť) 3 zábery, na ktorých budú viditeľné nevhodné zásahy človeka v prírodnom prostredí vo vašom okolí.

2. Zábery, ktoré nafotíte uložíte do wordovského dokumentu a pod každú fotografiu napíšete:

  1. kde bol záber urobený;
  2. ako nevhodne človek do prírody zasiahol.

Očakávam, že každý záber bude z iného prírodného prostredia a s iným druhom nevhodného zásahu človeka do prírody!!! (napr. lesný chodník na Klape – čierna skládka domového odpadu; lúka na Holíši – vypálená tráva od nevhodne založeného ohniska…)

3. Nezabudnite svoju prácu označiť menom, triedou a predmetom.

4. Hotové práce mi zašlete na email do 14.6.2020 PROSÍM DODRŽAŤ TERMÍN!!!

Ak by mal niekto technický problém s vypracovaním úlohy, nech sa čo najskôr ozve, pridelím mu inú úlohu!!!

Ďakujem!

POZNÁMKA: ďalšiu prácu pošlem 15.6.2020

 

11. týždeň

Téma: Tvorba referátu na tému: Návykové látky v živote človeka

Pokyny k práci:

Vašou úlohou bude:

  1. Zistiť čo najviac informácií z rôznych zdrojov (min. z 3) o návykových látkach – napr. alkohol, cigarety, kokaín, marihuana, hašiš, pervitín, heroín, lieky, lepidlá, riedidlá… (informácie nájdete aj v U BIO na str. 120 – 121).
  2. Vyber si jednu návykovú látku a zisti o nej (čo je to, do akej skupiny látok patrí - prírodné/syntetické drogy, aké sú príznaky jej užívania, aké sú následky jej užívania na zdravie človeka, ako sa môže človek zbaviť závislosti na nej…).

Zistené informácie doplň obrázkami a spracuj do referátu (rozsah max. A3)

Očakávam originálne vypracované práce na úrovni zodpovedajúce žiakovi 7.ročníka!!!

  1. Nezabudnite svoju prácu označiť menom, triedou, predmetom a na zadnú stranu treba vypísať aj zdroje (odfoťte aj prednú aj zadnú stranu a až potom pošlite).
  2. Hotové práce mi zašlete na email do 29.5.2020 PROSÍM DODRŽAŤ TERMÍN!!!

Ďakujem!

10. týždeň

Téma na 10. týždeň: Tvorba plagátu/referátu na tému COVID 19

Pokyny k práci:

Vašou úlohou bude:

  1. Zistiť čo najviac informácií z rôznych zdrojov (min. z 3) o víruse COVID 19 – napr. čo je Covid 19, akú má inkubačnú dobu, kto najčastejšie ochorie, aká je prevencia proti šíreniu, kde nájdeme informácie… .
  2. Zistené informácie zaujímavo zapracovať do informačného plagátu (rozsah max. A3 – viď. ukážku formát doc alebo formát pdf) prípadne vypracovať referát (v rozsahu max. jedna strana A4) na danú tému.

Očakávam originálne a výtvarne na úrovni vypracované práce zodpovedajúce žiakovi 7.ročníka !!!

  1. Nezabudnite svoju prácu označiť menom, triedou, predmetom a na zadnú stranu treba vypísať aj zdroje (odfoťte aj prednú aj zadnú stranu a až potom pošlite).
  2. Hotové práce mi zašlete na email do 22.5.2020 PROSÍM DODRŽAŤ TERMÍN!!!

Ďakujem!

8. - 9. týždeň

Milí žiaci, na základe usmernenia MŠ SR sa od 1.5.2020 menia témy a kľúčové učivá do konca školského roka. Už nebudeme preberať učivo, tak ako doteraz. Podľa pokynov sa sústredíme najmä na praktické aktivity.

K zmene dôjde aj v čase zasielania práce na doma. Už ju na webe školy nehľadajte v deň, kedy ste mali podľa rozvrhu biológiu. Keďže praktické aktivity si vyžadujú dlhší čas na realizáciu, sledujte POZNÁMKU na konci každého zadania práce na doma. Tam bude uvedený presný dátum, kedy máte hľadať nové zadanie úloh.

Téma na 8. a 9. týždeň: Pozorovať činnosť srdca

Pokyny k práci:

Vašou úlohou bude:

  1. Sledovať tep 3 osôb v pokoji a pri záťaži (záťaž – je fyzická činnosť trvajúca min. 3. min. napr. cvičenie, beh, skákanie, práca s lopatou…)
  2. Odmerať tep na krčnej tepne (priložením prstov na tepnu a počítaním úderov po dobu 1. minúty) u sledovaných osôb v pokoji aj pri záťaži.
  3. Zistené hodnoty všetkých sledovaných osôb si poznačte do Z (napr. mama: v pokoji 62 tepov/za 1 min. a pri záťaži 102 tepov/za 1 min.)
  4. Vytvorte tabuľku alebo graf na PC, do ktorého spracujete zistené údaje. Pri tejto činnosti môžete využiť všetky poznatky a zručnosti z INF/ TBZ (Ak nemáte možnosť pracovať na PC, urobte náčrt na čistý list papiera formátu A4). Nezabudnite, že tabuľka alebo graf by mali byť prehľadné, mali by mať aj určitú výpovednú hodnotu a na základe údajov, ktoré obsahujú by sa mali dať vyvodiť určité závery!!!
  5. Pod tabuľku alebo graf treba napísať ZÁVER. Do záveru napíšete odpoveď celou vetou na otázku: Čo spôsobilo (aké činitele – napr. vek, spôsob činnosti pri záťaži, nálada…) odlišné hodnoty tepu u sledovaných osôb?
  6. Hotové práce mi zašlete na email do 17.5.2020!!!

Ďakujem!

 

7. týždeň

Téma: Regulovacie sústavy - Nervová sústava (poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

  • Prezentácia - Nervová sústava
 

6. týždeň

21.4.2020

Téma: Vylučovacia a močová sústava (poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Test - Obehová sústava človeka (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

24.4.2020

Téma: Regulačné sústavy - Hormonálna sústava (poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Ďakujem!

5. týždeň

15.4.2020

Téma: Zásady prvej pomoci pri krvácaní (poznámky)

17.4.2020

Téma: Starostlivosť o obehovú sústavu a jej význam (poznámky)

4. týždeň

8.4.2020

Téma: OBEHOVÁ SÚSTAVA - Cievy (poznámky)

10.4.2020

Téma: Poškodenia a ochorenia obehovej sústavy (poznámky)

3. týždeň

1.4.2020

Téma: OBEHOVÁ SÚSTAVA - Krv (poznámky)

Prezentácia - Obehová sústava človeka

3.4.2020

Téma: OBEHOVÁ SÚSTAVA - Srdce (poznámky)

1. a 2. týždeň

ÚLOHY PRE ŽIAKOV od 16. do 27.3.2020

Úlohy boli žiakom zadané na vyučovaní dňa 13.3.2020 z BIO (prosím rodičov, ktorých žiaci na vyučovaní chýbali, aby si informácie vyžiadali cez sociálne siete od žiakov, ktorí boli v škole – napr. ofotiť a preposlať cez massenger, email a pod.).

Ďakujem za spoluprácu!

Mgr. Patrícia Kršková