SJL

14. týždeň

Celý týždeň venujeme opakovaniu všetkého, čo sme sa doteraz naučili.

Vypracuj:

  • Pomocník celú stranu 53 a 54, str. 55/3 ,4

  • vypracovať 2 testy na Alfovi

  • otvor si prezentáciu Rozumieme textu a precvič si pozorné čítanie s porozumením.

Nech sa Vám darí, Beláková

 

13. týždeň

Slovenský jazyk a literatúra

Opakujeme gramatiku – sústredíme sa najmä na učivo o podstatných a prídavných menách.

  • Do zošita si vypracujte cvičenia z novej (červenej) učebnice – str. 105/ 8a, 9
  • vypracuj si PL, ktorý je zameraný na opakovanie aj so zhrnutím učiva (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
  • premysli si príbeh a začni ho spracovať formou komiksu (teda - najskôr z príbehu vyber najpodstatnejšie slová a fakty- vytvor si osnovu - jeden bod osnovy by malo byť jedno políčko v komikse, rozdeľ si výkres na políčka, graficky znázorni príbeh, priamu reč postáv do bubliny, reč rozprávača- veľmi stručnú pod alebo nad obrázok)

Počet políčok: min. 8 – max. 24.

  • komu sa zdá, že má málo práce, - využi testy a hry na www.gramar.in

Prajem Vám pekný tvorivý týždeň

Beláková

12. týždeň

Milí piataci, začína jún, obdobie opakovania a upevňovania učiva, ktorému sme sa celý školský rok venovali. Ani Vás, ktorí ste zostali doma, to neminie. Predovšetkým sa budeme venovať opakovaniu učiva, čo sme preberali počas domáceho vyučovania – teda prídavným menám, zámenám, číslovkám, slovesám a samozrejme nezabudneme ani na podstatné mená. Preto si opäť  pozrite poznámky a prezentácie, ktoré som Vám od 16.3. posielala.

To isté platí aj pre prebraté témy z literatúry a slohu. Táto práca je dôležitá preto, lebo o 2 týždne budete písať „veľmi ťažký a dôležitý test", ktorým si overím, čo všetko ste sa naučili.

Slovenský jazyk a literatúra

Zopakujeme si všetko, čo vieme o slovesách, pretože v PL ste  často robili tie isté chyby:

Nezabúdajte, že budúci aj minulý čas je tvorený dvomi slovesami = tvarom slovesa BYŤ + tvarom plnovýznamového slovesa: budem robiť, budete robiť, robil som, robil si, robili ste.

Zopakujte si tiež časovanie slovesa BYŤ:

            Ja som, ty si, on je,   my sme, vy ste, oni/ony sú

            Ja budem, ty budeš, on bude,  my budeme, vy budete, oni/ony budú

            Ja som bol, ty si bol, on bol,  my sme boli, vy ste boli, oni/ony boli

POZOR! Koncovky slovies (ak nie sú vybranými slovami – rozry, umy) sa vždy píšu s i –í (robili, učili, bežali).

Úlohy:

stará uč. str.105/ 6, Zrkadlo

str. 109/  1, 2, 4 a                         

Pomocník - celá dvojstrana 51- 52

Sloh

Pomocník - celá dvojstrana 49 – 50

 

11. týždeň

Slovenský jazyk a literatúra - Gramatika

Milí piataci, som veľmi rada, že sa o pár dní, dúfam, všetci stretneme v škole. Už sa na Vás teším!

A aby sme sa v škole necítili nepríjemne, že veľa vecí, ktoré ste sa mali doma naučiť, nepoznáte, tento týždeň si všetko trošku zopakujeme pomocou testíkov na www.gramar.in. Môžete si vybrať hociktoré dva a riešiť.

Do piatku 29.5.2020 vypracujte a pošlite mi na email PL o slovesách (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

Snažte sa pracovať samostatne aj napriek tomu, že niečo nebudete vedieť.

Okrem toho do zošita z gramatiky napíšte diktát, ktorý nájdete nahraný na www.ucimesananete.sk v časti Slovesá a opakovanie učiva 5. roč. – diktát č. 26. POZOR!

Ak chcete byť úspešní, zopakujte si predtým aj pravopis vybraných slov, skloňovanie pod. mien a príd. mien!

Literatúra

Treba dočítať svoju knižku o deťoch a začať robiť čitateľský záznam podľa schémy, ktorú ste použili pri záznamoch o rozprávke a povesti.

10. týždeň

Gramatika

SLOVESÁ – plnovýznamové a neplnovýznamové (stará uč. – str. 100)

  • Práca so starou prezentáciou o slovesách a učebnicou - do zošita zapísať, čím sa tieto dva druhy slovies líšia, ktoré sú neplnovýznamové slovesá
  • Učebnica - str. 100 / 1 – do dvoch stĺpcov roztriediť červene vytlačené slovesá (plnovýznamové – neplnovýznamové) - písomne
  • str. 100 / 2, 3 – písomne
  • www.gramar.sk - klikni na úlohy pre 5. ročník a potráp sa prešmyčkami a hrou (napr. Hra len pre mňa)
  • pozri si na You tube https://www.youtube.com/watch?v=tkRTN-7AzTI – je to síce učivo pre siedmakov, no okrem podmieňovacieho spôsobu (ten nemusíte vedieť) vám tento vlog výborne pomôže pri zapamätaní si učiva o slovesách.

Literatúra

  • Začni robiť čitateľský denník  knihy Príbehy o deťoch.
  • Záverečnú časť "Prečo sa mi páčilo čítať túto knihu" môžeš zmeniť na: Prečo odporúčam túto knihu svojim spolužiakom

Sloh

  • Učebnica – str. 102 /1 ,2 – prečítať príbeh, do čistopisu napísať názov príbehu a podľa zadania (cv. 2) urobiť osnovu.

9. týždeň

Zadanie aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Milí piataci,

pokračujeme v začatej práci jednak  zo  slovenského jazyka a literatúry, jednak z dejepisu.

SLOVENSKÝ JAZYK A LITERATÚRA

Prezentáciu, ktorú som Vám poslala minulý týždeň, používajte aj naďalej. Sústreďte sa na činnostné (vyjadrujú dej, činnosť – upratať, zaspievať, hovoriť) a stavové (pomenúvajú stav, zmenu stavu – rásť, kvitnúť, starnúť) slovesá.

Potom si pozrite aj zvratné (sú zložené z 2 častí = sloveso + zvratné zámeno sa, si – hnevať sa, mračiť sa, všimnúť si, poznačiť si) a nezvratné (nemajú pri sebe sa, si – písať, kvitnúť, tlačiť) slovesá.

Učivo si upevnite vypracovaním cvičení zo starej učebnice:

  • Str. 97/ 1 – červeno vytlačené slovesá vypíšte a rozdeľte na činnostné (v jednom stĺpci) a stavové (druhý stĺpec) slovesá.
  • Str. 97/3 – vymyslite záver úryvku z cvičenia 1 – pracujte podľa zadania v cvičení 3 Píšte do zošita z gramatiky.
  • Str. 101/ 2

LITERATÚRA

Pokračuj v čítaní ukážok z učebníc literatúry, napr. V. Šikula – Moje povinnosti, K. Jarunková – Kamaráti, ....Pozorne si prezri aj ilustrácie ku každej ukážke.

Skús si otestovať svoje vedomosti – otvor si prezentáciu a odpovedaj na kvízové otázky. Môžeš si ku hre pozvať aj niekoho z rodiny a hrajte proti sebe.

Prajem Vám všetkým pekný a úspešný týždeň!

Beláková

8. týždeň

Zadanie aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Aj prácu zo SJL tak, ako doteraz Vám budem posielať 1x týždenne, len s tým rozdielom, že jej rozsah je rozpracovaný na 3 hodiny týždenne - podľa nového rozvrhu (pondelok, streda, piatok), no práci sa môžete venovať hocikedy. Väčšinu vedomostí, ktoré sa budete mať naučiť, budeme preberať cez prezentácie, prípadne pomocou videa a upevňovať a opakovať prostredníctvom rôznych testov.

Od tohto týždňa sa budeme venovať práci s umeleckým textom a slovesám. No jedným zábavným cvičením si zopakujeme aj číslovky. Snažte sa zapamätať si základné pravidlo ich pravopisu.

Slovesá - pozri si prezentáciu, doplň si do zošita poznámky o tomto slovnom druhu.

(Slovesá sú plnovýznamové a ohybné slová – časujeme ich. Pomenúvajú činnosť, dej, stav. Pýtame sa na ne otázkami čo robí?, čo sa deje?, v akom je stave? Určujeme ich slovesné kategórie – osobu, číslo, čas, spôsob. Delia sa na: činnostné a stavové, plnovýznamové, neplnovýznamové, zvratné, nezvratné,). Takmer všetko toto už poznáte z minulého ročníka.

Učivo si upevni prácou s učebnicou:

  • Stará uč. str.96/ 1, 3, 5
  • Vypracuj úlohu str. 96/ 6 do konceptu. Snaž sa čo najviac využiť svoju fantáziu, ako cestovatelia leteli balónom, kam doleteli, čo všetko mohli zažiť. Prosím, nenechaj nikoho zomrieť! Túto úlohu mi zatiaľ neposielajte, neskôr sa k tejto práci na slohu vrátime, preto si ju urobte čo najlepšie.
  • Ak Ti zostane čas, nezabudni čítať príbehy o deťoch alebo nejakú Tvoju obľúbenú knihu, neskôr toto budeš potrebovať.
  • Prezentácia - Slovesá
  • Zábavný pracovný list - Toma Jerry v číslovkkách (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Prajem Vám pokojnú prácu a príjemný týždeň!

Beláková

7. týždeň

Zadanie aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Milí piataci,

počas tohto skráteného týždňa si zopakujte učivo o zámenách.

Každému z Vás na email posielam hodnotenie jeho práce a upozorňujem aj na problémy, ktorým sa ešte musí venovať. Vo všeobecnosti (na základe Vašich výsledkov z testu v Alfovi) si väčšina musí precvičiť rozlišovanie druhov zámen, skloňovanie zámen (správne tvary v konkrétnych pádoch), kedy používame krátky a dlhý tvar zámena.

GRAMATIKA

Snaž sa zapamätať si toto pravidlo:

  • Krátky tvar zámena mi, ma, ti, ťa, ho, -ňho,..." používame v bežnej komunikácii, keď nezdôrazňujeme nič o osobe, ktorú zámeno pomenúva- Prines mi zošit, Nechaj ma na pokoji, Prinesiem ti pero, Stretneme sa uňho, Posunul ho dopredu.
  • Dlhý tvar zámena „mne, mňa, teba, tebe, jeho,..." používame vtedy, ak zdôrazňujeme osobu, ktorú zámeno pomenúva – Mne sa nič nedarí, Mňa sa to netýka, Iba teba nepozval, Tebe sa dnes darí, Jeho nič netrápi. V tomto prípade je zámeno umiestnené zvyčajne na začiatku vety.
  • Na precvičenie posielam niekoľko cvičení, ktoré by mohli pomôcť upevniť učivo.

Pracovný list 1 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Pracovný list 2 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

LITERATÚRA

Pokračujeme v čítaní príbehov zo života detí z učebnice.

Táto práca zostáva aj na budúci týždeň:

  • Postupne čítaj jednotlivé ukážky. Pracuj vlastným tempom, čítaj, čo Ťa baví.
  • Do zošita literatúry si zapíš kratučkú poznámku, o čom príbeh bol (1-2 krátke vety), kto ho napísal, ako sa volá hlavný hrdina.
  • V priebehu 2 týždňov by si mal prečítaných 5 – 6 príbehov.

SLOH

V novej učebnici SJL – str. 130 je obrázkové znázornenie kuchárskeho receptu.

Vašou úlohou je súvisle prepísať tento recept tak, aby sa podľa neho dokázalo urobiť dobré jedlo. (Môžete si ho doma vyskúšať pripraviť).

Na čo si treba dať pozor?

  • Dodrž časovú postupnosť (najskôr budeme potrebovať..., potom urobíme to..... potom toto......., nakoniec toto....) - teda popisuješ, ako jednotlivé úkony práce nasledujú za sebou.
  • Používaj slovesá v – 1.os. plurálu prítomného času (pripravíme si, urobíme, zamiešame) alebo 2. osobe singuláru rozkazovacieho spôsobu (priprav si, urob).

Hotovú prácu mi pošli do 30.4.2020

Opäť Vám pripomínam, aby ste pracovali podľa svojich vlastných možností, sústreďovali sa najmä na práce, ktoré budem hodnotiť. Ak sa cítite unavení, nemusíte vypracovať všetky cvičenia z učebníc, tie slúžia na to, aby ste si nové vedomosti prostredníctvom nich čo najlepšie osvojili.

Počas predĺženého víkendu si dobre oddýchnite a načerpajte nové sily.

Beláková

6. týždeň

Zadanie na týždeň 20. – 24.4.2020 vo formáte doc alebo vo formáte pdf

GRAMATIKA

Začíname preberať nový tematický celok – ZÁMENÁ.

Všetky základné informácie o tomto slovnom druhu sa dozvieš z prezentácie o zámenách a samozrejme zo starej učebnice.

Spoznámkuj si tieto informácie a precvičuj ich cvičeniami  z rôznych zdrojov.

NO a aby nikto z Vás nezabudol na pravopis podstatných a prídavných mien, vypracujete a do 24.4.2020 mi pošlete vyplnenú doplňovačku. Pozor na to, aby ste si nemýlili druhy prídavných mien (najmä akostné a vzťahové) a dodržali základné pravidlo pravopisu prídavných mien: Iba v N plurálu píšeme na konci prídavného mena – í.

V Alfovi je pre Vás opäť pripravený test (zámená).

POZOR, tento test Vám bude sprístupnený iba do piatku 24. 4. a môžete ho otvoriť iba RAZ, ak ho niekto z Vás zavrie nedokončený, bude hodnotený ako neúspešný. Preto ho začnite riešiť až vtedy, ak ste si s učivom, ktoré máte naštudovať, bude istí. Snažte sa pracovať čo najviac samostatne a hlavne pozorne čítajte zadanie!

Práca s učebnicou a prezentáciou

  • Spoznámkuj a naštuduj si informácie o zámenách- prezentácia + st. uč. – poučky (str. 93, 94),
  • Cvičenia do zošita- str. 93 / 3a, b,
  • Odpíš tabuľku skloňovania – str. 94 / 4, pozorne si prezri tabuľku skloňovania zámena ON (v prezentácii)
  • Cvičenia do zošita – str. 94 / 5, 6a,b, 7

(prezentácia a pracovný list – doplňovačka Prídavné mená vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

LITERATÚRA

Aj v literatúre sa začíname venovať novému učivu – Príbehom zo života detí.

  • Vrátime sa však k legendám a v krátkom pracovnom liste si spomenieš na legendu V Nazarete a precvičíš si tiež učivo o opise.

Pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

PL pošleš do 24.4.2020

  • Ľudo Ondrejov – Obyvatelia pri potôčiku st. uč. -130 – 132 – prečítaš, do zošita nalepíš  alebo prepíšeš poznámky – čo je literatúra o deťoch, informácie o autorovi (poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a stručne o čom je úryvok.
  • Vypracuješ pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

PL-Obyvatelia pri potôčiku – pošleš ho do 24. 4. 2020

SLOH

Veľmi by som ocenila Vaše zhodnotenie toho, ako sa Vám pracovalo počas týchto týždňov, kedy ste odkázaní na samoštúdium.

Zaujíma ma, či pracujete pravidelne každý deň, chcete viac práce, cvičení alebo samostatných prác. Alebo naopak máte toho až – až a nestíhate.

Napíšte mi tiež, či Vám vyhovujú formy práce, ktoré som zvolila (viem, že nie všetci máte rovnako kvalitné vybavenie PC technikou, ani internet nie je vo všetkých častiach obce rovnaký), prípadne čo by ste zmenili, aké iné formy našej práce by ste odporúčali. Pomôže mi to pri plánovaní ďalších úloh.

Svoj postoj mi napíšte súvisle ako list formou mailu alebo ho vypracujte Worde a pošlite mi ho ako prílohu.

V tejto komunikácii sa tiež potrebujeme precvičovať.

Termín odoslania prác: 27.4.2020

PÁTRANIE v LITERATÚRE

Vypracujte (vymyslite a napíšte )miestnu povesť.

Pracujte podľa pokynov, ktoré máte zverejnené na ALFOVI – Názov: Pokyny na tvorbu projektu: Miestna povesť.

Pri práci nezabudnite, že Vaša práca musí byť príbehom (povinné – stupňovanie, priama reč postáv, ak treba prvky opisu,) so znakmi povesti!

Pracujte Presne podľa pokynov v prezentácii, ak budete potrebovať, otvorte si ju aj viackrát.

Výslednú formu Vašej práce nechám na Vás (článok, komiks, plagát, prezentácia,.....).

Termín odovzdania: 7.5.2020

PS : O Vašej práci na testoch ALF mám veľmi dobrý prehľad. V štatistike vidím nielen to, kto s testom pracoval, ale aj koľko ráz ho otvoril, či ho dokončil, aké percento úspešnosti získal, ale aj to, v ktorej otázke bol úspešný a čo nevedel. Preto Vám vždy napíšem, čo si každý jeden z Vás má ešte zopakovať, precvičiť.

Verím, že tie poučky z gramatiky aj literatúry ste si nielen odpísali do zošitov, ale ste sa ich aj naučili a samostatne ich v konkrétnych cvičeniach a úlohách používate. Ja potrebujem vedieť, čo ovládate VY a nie Vaši rodičia, či súrodenci, príp. iní známi, ktorí Vám s Vašou prácou pomáhajú( čo je tiež dobré). Ak sa na nich budete stále spoliehať, po návrate do školy nastanú problémy a zbytočne sa budeme trápiť.

Prajem Vám veľa trpezlivosti, fantázie, nech sa Vám podaria pekné listy a projekty.

Poďakujte svojim rodičom aj za mňa za to, že sú pri Vás a pomáhajú Vám.

Beláková

5. týždeň

Práca zo SJL od 15. 4. do 17. 4. 2020

Milí piataci,

verím, že ste si počas veľkonočných prázdnin oddýchli. Predpokladám, že výsledky hodnotenia Vašich prác Vás potešili, som rada, že sa Vám tak dobre darí. Bola by som však rada, aby ste sa snažili pracovať čo najviac samostatne a svojich rodičov a starších súrodencov žiadali o pomoc iba vtedy, ak si naozaj neviete rady. Ja chcem vedieť, ako ste si učivo naštudovali a preopakovali Vy a nie Vaši rodinní príslušníci, hoci je dobré, že nie ste odkázaní iba sami na seba.

Na základe analýzy výsledkov Vašej práce som zistila, že pri delení príd. mien na jednotlivé druhy si musíte uvedomiť jednu vec: Vzťahové prídavné mená vznikli odvodením IBA z podstatných mien pomocou prípon – ný, - ený, - ový, - ský, - cký, -itý, ... (drevený, slovenský, dúhový, sklovitý, ...) a NIE zo SLOVIES – teda- napísaný, ukrytý,... NIE SÚ  PRÍD. MENÁ, hoci sa tak správajú a určujeme im rod, číslo, pád aj vzor, ako pri príd. menách. Keď sa vrátime do školy, ešte si to spoločne pripomenieme.

POZOR, nezabúdajte ani na opakovanie z Alfa, nie všetci s ním pracujete!

Toto poveľkonočné obdobie som pre Vás pripravila takú „oddychovú činnosť“: Do konca týždňa (do 17. 4. 2020) prepíšete z konceptu do čistopisu alebo do Wordu opisy (vlastnej izby alebo obľúbeného zvieratka). Nezabudnite na členenie na odseky, postupnosť jednotlivých častí opisu.

Stále platí, že ak si s niečím nebudete vedieť dať rady, ozvite sa mi! Môžete mi volať na č. t. 0948 300 531.

Veľa zdravia, Beláková

4. týždeň

Práca zo SJL od 6. 4. do 8. 4. 2020

Moji milí piataci,

Je mi ľúto, že sa ešte nemôžeme osobne stretnúť, ale na druhej strane ma teší, že takmer všetci z Vás sa okrem iných povinností venujú aj slovenčine. Pracovné listy, ktoré som Vám minulý týždeň poslala, ste mi všetci až na dvoch z Vás poslali celkom dobre vypracované. Ak ste ich robili naozaj sami, tak klobúk dole! Ja ich teraz hodnotím a známky z nich Vám oznámim každému emailom.

Tento týždeň bude na prácu kratší, preto sa budeme venovať viac čítaniu a opakovaniu najmä literatúry (povesti a legendy), no nezabudneme ani na prídavné mená.

Zadané pracovné listy mi všetci pošlite do 8.4.

Pracovný list - Povesť - opakovanie
Pracovný list - Precvičovanie prídavných mien

Posielam prezentáciu o legendách, kde sa niečo viac dozviete o tomto literárnom žánri. Okrem toho som niečo stiahla aj do ALFA. Ja to budem kontrolovať 13.4. a hneď zistím, kto si úlohy otvoril, kto ich dokončil, na koľko % bol úspešný. Po Veľkej noci sa vrhneme na zámená.

Milí žiaci, je naozaj v poriadku, ak sa Vám všetky úlohy nepodarí splniť. Nemusíte ich robiť podľa daného dňa, ale ako Vám to najlepšie vyhovuje a podľa Vášho režimu dňa. Ak niečomu nerozumiete, kontaktujte ma mailom alebo telefonicky. Pýtajte sa, pretože aj tým mi dávate podnety, ako mám zlepšovať Vašu i  moju prácu.

Stále platí, že okrem práce aj oddychujte, bavte sa, športujte.

Milí rodičia , je v poriadku, ak nedokážete svojim deťom všetko vysvetliť. Ak natrafíte na úlohu v učebnici, s ktorou si neviete dať rady, nerobte ju. Nalepte si tam papierik. Keď budeme spolu v škole, vrátime sa k nej. Nechajte svoje deti, aby čo najviac pracovali samostatne, prácu im iba skontrolujte a trvajte na tom, aby si prípadné chyby opravili, lebo aj chybami sa učíme.

Verím, že ste všetci v poriadku a zdraví. Myslím na Vás.

Jana Beláková

3. týždeň

SAMOŠTÚDIUM od 30. 3. do 3. 4. 2020

Zdravím Vás, piataci,

Dúfam, že ste všetci zdraví a máte sa dobre. Predpokladám, že ste disciplinovaní a čo najviac sa zdržiavate doma. No a aby ste sa nenudili (veď nemáte prázdniny), pripravila som pre Vás ďalšiu prácu, ktorou si jednak opäť naštudujete niečo nové, jednak si zopakujete to, čo by ste už mali vedieť.

Na internetovú stránku školy Vám budem prácu zadávať vždy na celý týždeň. Rozširujúce testy pravidelne pripravujem aj v záložke ALF. Niektoré z nich určite budem chcieť, aby ste mi preposlali na email. Tie z predchádzajúcich dvoch týždňov ste však nie všetci otvorili a vypracovali!!!

Slovenčine a literatúre sa venujte aspoň pár minút denne, pracujte, vlastným tempom, systematicky, no snažte sa byť čo najdôkladnejší. Ak si s niečím nebudete vedieť poradiť, ozvite sa mi, určite spolu vyriešime každý problém.

Upozorňujem Vás na to, že pracovné listy, ktoré Vám posielam na stránku školy ste povinní vypracovať a obratom poslať na môj email (aj priamo v zadaní testu bude pripomienka, aby ste ich poslali). Ja ich opravím, vyhodnotím a známky z nich budú podkladom pre koncoročné vyhodnotenie Vašej práce v predmete Slovenský jazyk a literatúra.

Vypracované cvičenia v pracovných zošitoch a tie, ktoré sú z učebníc a máte ich mať vypracované v zošitoch, skontrolujem a ohodnotím, keď sa stretneme v škole.

Na záver Vám všetkým prajem všetko dobré, najmä veľa zdravia a nech sa Vám pri práci darí

Vaša vyučujúca PaedDr. Beláková


Týždeň od 30. 3. do 3. 4. 2020

Poriadne si zopakovať učivo o podstatných menách, ich pravopis, delenie prídavných mien, vzory prídavných mien – vzor pekný a cudzí, pravopis prídavných mien

31. 3. 2020

Naštudovať si vzor CUDZÍ

SJL – stará učebnica

  • str. 82 - odpísať a naučiť sa poučku v žltom rámiku,
  • str. 82/ 2
  • str. 83/ 4, 6 (pozor na správny pravopis!), 7

1. 4. 2020

SJL – stará učebnica – str. 91/ 1, 2, 5, 6

2. 4. 2020

Literatúra – zopakovať povesti a legendy, čo majú spoločné( reálne jadro, prítomnosť fantastiky,...) a čím sa odlišujú (legenda má v centre reálneho jadra svätca, ...),

  • prečítať legendu V NAZARETE – stará uč. - str. 117 - 120
  • písomne do zošita – stará učebnica str. 121/ 1, 5

3. 4. 2020

Vypracuj a odošli 2 pracovné listy:

  • Opakujeme podstatné a prídavné mená
  • Kontrolný diktát 2 – podstatné mená

1. a 2. týždeň

Pozor! 18.3.2020 Vám pani riaditeľka pridala 3 testíky cez program ALF

SAMOŠTÚDIUM od 16. 3. 3002 do 27. 3. 2020

16. 3. 2020 : úlohy z Pomocníka zo SJL: str. 25 - 26, str. 30

17. 3. 2020 : Literatúra: stará učebnica- str. 97( Štiavnické jašteričky)

  • prečítať,
  • do zošita napísať, čo je heraldická povesť, o čom bol prečítaný úryvok,
  • písomne- str. 99/ 6

18. 3. 2020 : úlohy z Pomocníka zo SJL: str. 31- 32,

19. 3. 2020 : Literatúra: nová učebnica – str. 111

  • poznámky- Čo je LEGENDA,
  • prečítať –Legenda o sv. Jurajovi,
  • písomne do zošita o čom je úryvok, čo je v legende fantastické a čo realistické.

20. 3. 2020 : SJL- stará učebnica:

  • Prídavné mená, rozdelenie prídavných mien str. 74 / 3a,b,c,
  • str. 75, 76 – prepísať poučky v žltých rámčekoch,
  • str. 75/ 1, 5, str. 76/ 8a,b

23. 3. 2020 : úlohy z Pomocníka zo SJL 36, 37/ 3

  • SJL- stará učebnica – str. 79 - poučku v rámčeku odpísať,
  • str. 80- skloňovanie vzoru PEKNÝ – odpísať, cvičenie 4a, b
  • písomne str. 81/ 7a, 8

24. 3. 2020 : Literatúra: nová učebnica:

  • prečítať legendu Mataj, písomne do zošita o čom je úryvok, písomne - str.117/ 3a

25. 3. 2020 : úlohy z Pomocníka zo SJL – 37/ 1, str. 38 – 39

26. 3. 2020 : Literatúra- stará učebnica – prečítať legendy str. 113- 117

27. 3. 2020 : úlohy z Pomocníka zo SJL  41- 42

súvislý opis zvieraťa prepísať do konceptového zošita

Poznámka: precvičovanie učiva: testy ALF, internetová ŽK

PREZENTÁCIA - Prídavné mená