GEG

14. týždeň

1. Geografický 3-boj (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

2. Záverečné opakovanie - urobiť samostatne bez zošita a internetu (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

3. Pozrieť si prezentáciu

Tí, ktorí ešte nastúpite do školy - skompletizovať zošity, pozbieram si ich na kontrolu. 

Tí, ktorí nenastúpite  - poslať záverečné opakovanie mailom do 23.6. 2020, samozrejme aj úlohy, ktoré ste doteraz neposlali.

 

13. týždeň

  1. Rozcvička - opakovanie + na školskom dvore sme sa hrali geografické kvízy

  2. Tundry - prezentácia

  3. Polárne krajiny - prezentácia

  4. Nalepiť poznámky - Tundry a polárne krajiny

  5. Tajnička na zopakovanie

12. týždeň

Čo sme robili v škole

  1. Hrali sme hru volant

  2. Keby som šiel do dažďového pralesa - úloha na rozvoj krátkodobej pamäte (len sa spýtať spolužiakov)

  1. Mapa typov krajín - opakovali sme si krajiny, ktoré sme prebrali, základné znaky

  2. Fotokvíz - priradiť obrázok k danému typu krajiny - stačí ústne

  3. Typy krajín - cvičenie - online test

  4. Nové učivo - Les - prezentácia -  samostatne spoznámkovať 

  5. Poznávačka pomocou kartičiek, nakreslili sme si aj konáriky ihličnanov

11. týždeň

Skompletizovať zošit a  všetky úlohy, ktoré ste neodoslali, poslať na kontrolu do 31.5.2020.

Už sa na vás teším v škole! :)

SÚŤAŽ - 10. - 11. týždeň - VÝSLEDKY

Ahojte, tento týždeň vyhlasujem za bádateľsko - súťažno - oddychový.

Úloha sa týka všetkých žiakov 2. stupňa na geografiu, 3.-4. ročník vlastiveda dobrovoľne a pani učiteliek, ktoré som tiež zapojila do tejto výzvy :)

Keď som našla 7 krajín, tak si vravím, dám 10. Keď som ich mala 10, už som ich chcela mať čo najviac.

Fotku alebo video s najviac výrobkami z rôznych krajín  zaslať do 28.5. 2020 (štvrtok) 18:00.

Odmena istá :)

9. týždeň

Stepi

Pozri si video na tému stepi a potom ako vytvoriť pojmovú mapu.

Pojmovú mapu pošli na kontrolu :)

7. týždeň

Tento týždeň iba jedna hodina, 3,5 min. video, majte pohodičku, kuriatka :)

Video – Subtropická krajina

6. týždeň (23.4.)

Púšte a polopúšte + obrázková úloha na konci videa (2. hodina)

Video - Púšte a polopúšte

Obrázková aktivita - Typy krajín (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

16.4.2020

Vždy, keď mi pošlete vaše úlohy, teší ma, že takmer všetky sú správne,...hlavne sa snažte pracovať samostatne :-)

Najskôr si pozri video, napíš poznámky, ktoré sú v závere, potom pošli tajničku.

Video - Savany

Tajnička - Savany

1.4.2020

Typy krajín na Zemi – streda

Typy krajín znamená, že ide o rastlinné pásma rozložené na Zemi v smere od rovníka k pólom. Závisí to od toho, v akom podnebnom pásme sa nachádzame, iné rastlinstvo bude na rovníku, iné u nás alebo v polárnych krajinách. Teraz si uvedieme prehľad, prepíš si ho do zošita a počas nasledujúcich týždňov budeme preberať každú hodinu 1 tému.

TEPLÉ PODNEBNÉ PÁSMO

dažďové pralesy

savany

púšte a polopúšte

MIERNE PODNEBNÉ PÁSMO

subtropická krajina

stepi

lesy

STUDENÉ PODNEBNÉ PÁSMO

tundry

zaľadnené územie

Video - Pralesy

Fotohádanky z pralesa

25. a 27. 3.2020

Posielam vám ešte 2 ALFov na budúci týždeň, pokyny pre prihlásenie sú hore alebo na stránke školy.

20.3. 2020

Meteorologického pozorovania

1 Zrážky vznikajú presýtením vodných pár v oblakoch, ak je oblak dostatočne ťažký, začne z neho pršať. Neprší zo všetkých oblokov.

Zrážky poznáme vo forme:

Zrážky poznáme vo forme

dažďa

snehu

Meriame ich meradlom

zrážkomer

snehová tyč

Jednotka, v ktorej ich meriame

mm

cm

Istou formou zrážok sú aj rosa, krúpy, ľadovec.

2 oblačnosť - vyjadruje stupeň pokrytia oblohy oblakmi NAKRESLI OBR.!

slnečno

 

polojasno

(poloblačno)

oblačno

dážď

snehové zrážky

búrka

dážď so snehom

 

3 teplota vzduchu

Meriame ju teplomerom.

Ten môže byť digitálny alebo ortuťový.

Graf teploty musí byť líniový, nie stĺpcový.

K nasledujúcemu obrázku priraď ročné obdobie – neskorá jar/jeseň- babie leto

4 smer a rýchlosť vetra

Beaufortova stupnica (0-12)- bezvetrie, vánok, slabý vietor, mierny vietor, dosť čerstvý vietor, čerstvý vietor, silný vietor, prudký vietor, búrlivý vietor, víchrica, silná víchrica, mohutná víchrica, orkán (hurikán, tajfún) .

  • neučiť sa naspamäť, len pre zaujímavosť, neopisovať

Smer vetra môžeme sledovať aj nasledovne:

5 vlhkosť vzduchu – meradlo vlhkomer

6 tlak vzduchu – meradlo barometer

18.3. 2020

S učivom nemeškáme, takže vám toho nebudem veľa zadávať. Na tento týždeň máme Počasie a Meteorologické pozorovanie, budúci týždeň vás čakajú testy ALF na precvičenie. Viacej učív nebudete mať zadaných, iba 2. Poznámky si vytlačiť alebo prepísať.

Testy sa dajú zopakovať viackrát, robte ich dovtedy, kým nedosiahnete aspoň 90%.

Mne ako učiteľovi sa ukáže, kedy ste test robili, koľkokrát, aj na koľko percent ste natestovali.

Postup ako sa dostať k testom:

Na stránke školy je šedo-zelená záložka testy ALF (vľavo dole)

Zadaj len kód školy: zsmsudica

Vyber si triedu, zadaj svoje meno, tak sa prihlásiš.

Úlohy čítaj pozorne, niektoré majú 1 odpoveď, iné viacero, niekde spájaš slová, prehadzuješ hlásky, hráš pexeso, skladáš obrázok, priraďuješ k mape,…. (o aký typ úlohy sa jedná, je vždy napísané dole).

Príjemnú prácu, kuriatka moje!!!

Počasie

Počasie je krátkodobý stav ovzdušia (atmosféry), pretože sa vie rýchlo zmeniť. Veda, ktorá sa zaoberá počasím, sa nazýva meteorológia. Ľudia, ktorí monitorujú počasie, sa nazývajú meteorológovia.

Meteorologické činitele, ktoré pozorujeme a meriame:

  • teplota vzduchu počas dňa, ale aj v noci,

  • oblačnosť,

  • rýchlosť a smer vetra (odkiaľ fúka, napr. severák fúka zo severu na juh),

  • množstvo zrážok (dažďových),

  • výšku snehovej pokrývky,

  • výskyt hmly,

  • teplota vodných nádrží,

  • tlak vzduchu,...