DEJ
14. týždeň
Troch z Vás chválim za výborne vypracovaný test na Alfovi. Dvaja ste dosiahli počet bodov zodpovedajúci známke výborne, jeden známe chválitebne.
Tento týždeň sa zahrajte na pravekých umelcov a remeselníkov a tak, ako Vaši spolužiaci v škole, aj Vy sa pokúste vyrobiť z plastelíny napr. misku, z dreva, kôry hračku, luk, oštep, pomaľujte kameň a pod. Svoje výtvory mi nafotografujte a pošlite.
Nech sa Vám darí, Beláková
13. týždeň
Milí piataci, tento týždeň dokončite svoje práce o vojne a pošlite mi ich. Okrem toho si opakujte učivo prebraté za II. polrok.
Vaše povinnosti:
- odoslať projekt - termín –12. 6.2020
- vypracovať test na Alfovi – termín –12.6.2020 - POZOR – test sa dá spustiť iba raz!!!
Prajem Vám pekný tvorivý týždeň
Beláková
12. týždeň
Vyplňte test na Alfovi. Test bude spustený od 5.6. do 9.6. do 17,00 hod. Otvoriť ho môžete iba raz, potom budete vyhodnotení ako neúspešný. Preto sa naň pripravte.
Pokračujte v príprave prezentácie o vojne. V jej závere napíšte, čo by sme my všetci (národy, politici, obyčajní ľudia) mali robiť, aby už nikdy žiadna vojna nevznikla.
Prácu odošlite do 5.6.2020.
Prajem Vám príjemný a tvorivý týždeň!
Beláková
11. týždeň
Milí piataci, som rada, že väčšina z Vás (okrem troch) sa venovala aj testu na Alfovi.
Mrzí ma však, že podaktorí z Vás sa naň nepripravili poriadne alebo mu nevenovali dostatok času, čo sa, samozrejme prejavilo aj na výsledkoch.
Úspešnosť každého z Vás zahrniem do záverečného hodnotenia a písomne ho Vám ho oznámim o týždeň spolu s hodnotením práce z tohto nového týždňa.
Začneme sa venovať téme Z čoho vznikajú vojny (str. 75- 76)
- Učivo si prečítajte, naštudujte, vytlačte a nalepte si poznámky do zošita a doplňte ich ešte aspoň o ďalšie 2 príčiny vojen (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).
- Pozrite si prezentáciu – Keď zlyhá komunikácia
- Pripravte si materiál na vytvorenie prezentácie o vojnách: vyberte si niektorú z vojen, ktoré prebehli v minulosti a zhromažďujte o nej čo najviac informácií z rôznych zdrojov. Po návrate do školy ich spracujeme.
Želám Vám pekný a úspešný týždeň.
Beláková
10. týždeň
DRUHY NÁBOŽENSTIEV (str. 72 – 74)
-
Prečítať a naštudovať učivo z učebnice – aj text v zelenom okraji strán, pomôže ti prezentácia Duchovný život človeka, ktorú poznáš už z minulého týždňa.
-
Vytlačiť poznámky a nalepiť do zošita (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
-
Vypracovať test na Alfovi - POZOR! Test sa dá otvoriť iba +1x = učivo si treba najskôr poriadne naštudovať. Obsahuje aj zopár informácií, ktoré síce nie sú v učebnici, ale sú všeobecne známe, len sa treba poriadne zamyslieť a nemal by byť problém.
9. týždeň
Milí piataci,
pokračujeme v začatej práci jednak zo slovenského jazyka a literatúry, jednak z dejepisu.
- Venujeme sa téme Čo je náboženstvo. Učivo na str. 72 – 74 si prečítaj, naštuduj a spoznámkuj do zošita. Pomôže ti pri tom prezentácia o vzniku náboženstiev.
- Nezabudni poslať list svojmu spolužiakovi a mne vlastnú úvahu o význame médií. Napíš mi tiež meno spolužiaka, ktorému si poslal /poslala svoj list.
Prajem Vám všetkým pekný a úspešný týždeň!
Beláková
8. týždeň
Odteraz až do odvolania mimoriadnej situácie budete pracovať s dejepisom podľa nového rozvrhu najmä v stredu.
Prácu Vám však tak ako doteraz budem posielať 1x za týždeň - v pondelok.
Počas tohto týždňa sa budeme venovať téme Médiá (str. 69 – 71).
Informácie si naštudujte sami z učebnice, snažte sa zapamätať to, čo je podstatné. Pomôžu Vám pri tom aj poznámky, ktoré posielam (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Vytlačte si ich a vlepte do zošita.
Môžete si pozrieť aj prezentáciu - Médiá.
Do 15.5. pošlete svojmu spolužiakovi krásny list, v ktorom mu popíšete (lepšie, ako to niektorí z Vás urobili pre mňa), ako trávite túto dobu, keď sa spolu nemôžete stretávať, čo alebo kto Vám najviac chýba a pod.
Do 15.5. na môj email pošlete Vašu úvahu na tému: Ako by sme počas súčasnej situácie existovali bez prístupu k moderným informačným zdrojom, ako by sme sa kontaktovali a odovzdávali si informácie. Čo by sme dokázali robiť a čo nie. Práca musí byť jasná, síce stručná, ale nie zas v jednej vete!
Na obidve práce máte dosť času, poriadne si ich premyslite. Predovšetkým píšte o svojich názoroch, pocitoch, zisteniach!
Prajem Vám veľa tvorivosti a trpezlivosti!
Beláková
7. týždeň
Zadanie na 27.4.– 30.4.2020
Zdravím, Vás, piataci!
Pretože sme sa s pani učiteľkou Kubištovou už rozlúčili (odišla na materskú dovolenku), od teraz sa budeme spolu venovať aj dejepisu. Nemajte strach, nebude to nič náročné, budem sa snažiť pripravovať pre Vás iba to najzákladnejšie učivo, a aby ste sa necítili veľmi preťažovaní, budem využívať čo najviac názorných spôsobov výučby.
Doteraz ste si mali naštudovať učivo po str. 59.
Teraz sa budeme venovať učivu o tom, prečo a ako postupne vznikalo písmo. Informácie si naštudujete z učebnice. od str. 62 po str. 65. Na prvý pohľad to vyzerá, že je toto veľa, no popri texte je tu aj množstvo obrázkov, takže to nie je až také strašné. Okrem toho si môžete pomôcť aj prezentáciou, ktorý mi preposlal kolega (vrelo Vám ju odporúčam, pretože je veľmi zaujímavá a poprepájaná v krátkymi videami. Ak sa Vám niektoré nebudú dať otvoriť, nič sa nedeje, je to iba na doplnenie). Posielam Vám aj poznámky k učivu, ktoré si vytlačte a vlepte do zošita.
- Poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf
Úlohy:
- Naštuduj dané učivo Zapísaná myšlienka sa uchovala (termín - 7.5.2020)
- Zahraj sa na kronikára: na internetovej stránke Obce Udiča si otvor – História obce, vyber si informáciu, ktorá Ťa zaujala a spracuj ju tak, ako starý kronikár, ktorý píše stranu v kronike („starý" spôsob písma, možnosť využiť staré slová, ilustrácia, ...).
Formu, ktorú si zvolíš – na PC alebo na výkres, „starý" list papiera,..., nechám na Teba.
Hotovú prácu oskenuj, odfoť (KVALITNE) a pošli do 7. 5. 2020 na moju adresu. Prípadne ju vhoď do schránky pri vchode školy.
Ak sa Ti nebude dať dostať na stránku obce, spracuj zaujímavú, dôležitú udalosť zo života svojej rodiny alebo nejaký Tvoj vlastný zaujímavý zážitok.
Želám Vám, nech sa Vám podaria pekné stránky, času na prácu máte dosť.
Z učiva sa snažte si zapamätať podstatné veci, neskôr sa na ne budem pýtať v koncoročnom testíku.
Beláková
Zadanie na týždeň 30.3.– 3.4. 2020
Opakovanie – zodpovedaj na otázky písomne do zošita.
1. Kedy prebehlo sťahovanie národov?
2. Čo je to trojpoľný systém?
3. Zoraď najstaršie ľudské profesie od najstarších po najmladšie: roľník, robotník, lovec a zberač, remeselník
4. Doplň: Ľudia sa po súši prepravovali najskôr............... . Keď objavili ...................... pred 6tisíc rokmi, začali prepravovať tovar. V staroveku a stredoveku jazdili na ........................ a ....................... . Pred vyše sto rokmi bolo zostrojené .................
5. Aké prírodné sily ľudia dokázali využiť?
6. Ako sa volá organizácia, ktorá ochraňuje deti?
7. Ako vznikli prvé mestá?
8. Sťahujú sa ľudia aj v súčasnosti? Z akých dôvodov?
9. Ktoré druhy práce sú podľa vás najcennejšie? Prečo?
10. Koľko je na svete v súčasnosti detí, ktoré musia tvrdo pracovať?
Vypracovať test na Alfovi.
Zadanie na týždeň 23. – 27.3. 2020
Učebnica str. 56 - 57 Detská práca
(prečítať, urobiť poznámky, do zošita nakresliť logo UNICEF-u, vedieť čo je to UNICEF, zo str. 57 urobiť cvičenie č. 2)
Zadanie na týždeň 16. - 20.3.2020
Učebnica str. 54 – 56 Práca – trest alebo radosť
(prečítať text, urobiť poznámky, vybrať si jedno remeslo a nakresliť ho pod poznámky)