BIO

15. týždeň

Milí žiaci, blíži sa koniec školského roka a nemáme inú možnosť (keďže ste nenastúpili do školy), rada by som Vás požiadala o splnenie poslednej úlohy. Je to úloha z BIO (ENV v 5.ročníku nie je a v ostatných sa na konci školského roka hodnotí ako absolvoval, preto sa to týka iba BIO).

            Chcela by som, aby ste napísali stručné SEBAHODNOTENIE na tému: Dištančné vzdelávanie z BIO a ja.

Zaujímal by ma Váš názor na nasledovné otázky:

1. Ako si pracoval/la doma? (napr. systematicky, pravidelne, práce som odosielal/la včas, nechcelo sa mi, práce som odosielal/la po termíne…).

2. Aké boli úlohy zadávané na vypracovanie doma? (napr. ľahké, primerané, náročné, nerozumel/la som zadaniu, boli časovo náročné, stresujúce…).

3. Ako hodnotila učiteľka moju prácu doma? (napr. priebežne, pravidelne, spravodlivo, neobjektívne, nespravodlivo…).

Vaše úprimné odpovede očakávam na môj e-mail do 25.6.2020.

Prajem Vám krásne prázdniny plné horúcich slnečných dní a zážitkov!!!

Mgr. Patrícia Kršková

 

14. týždeň

Milí žiaci, keďže sa blíži koniec školského roka a my sme precvičili všetko, čo sme mali, na tento týždeň mám pre Vás pripravenú úlohu, ktorá Vám zaberie veľmi málo času a verím, že ju s radosťou urobíte.

Vašou úlohou je dať si do poriadku zošit (mali by v ňom byť doplnené poznámky z obdobia dištančného vzdelávania), PL, testíky, postery, plagáty, referáty (vložiť do euroobalu, označiť menom, triedou a predmetom)… a samozrejme učebnicu (vygumovať, polepiť…).

POZNÁMKA:

Posledný týždeň mi odovzdáš zošit a zložku s prácami z dištančného vzdelávania na kontrolu, učebnicu odovzdáš triednej učiteľke !!!

ĎAKUJEM!!!

13. týždeň

Téma: Opakovanie TC – Život na poliach a lúkach

  • vypracovať test: ZHRNUTIE – Polia, lúky, pasienky (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) - pokiaľ by bol problém s kvalitou foto, treba sa zastaviť v škole (som tam denne do 12.00) a poskytnem test v tlačenej podobe!

Úlohy na odoslanie: vypracovaný test odoslať na môj email do 12.6.2020

ĎAKUJEM!!!

POZNÁMKA: ďalšiu prácu na doma pre žiakov, ktorí nenastúpili do školy pošlem 15.6.2020

 

12. týždeň

Téma: Opakovanie TC – Život na poliach a lúkach

  • uskutočniť praktickú aktivitu - PROJEKT (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Úlohy na odoslanie: do 5.6.2020 PROJEKT

ĎAKUJEM!!!

11. týždeň

Téma: Opakovanie TC – Život na poliach a lúkach

  • uskutočniť praktickú aktivitu - PROJEKT (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Úlohy na odoslanie:

do 29.5.2020 PROJEKT - pošlú žiaci, ktorí od 1.6. 2020 nenastúpia do školy!!!

Žiaci, ktorí od 1.6.2020 nastupujú do školy prinesú vypracovaný projekt na prvú vyučovaciu hodinu, ktorú budeme mať spolu.

ĎAKUJEM!!!

10. týždeň

Téma: Opakovanie TC – Život na poliach a lúkach

  • vypracovať priložený testík – OTESTUJ SA na opakovanie TC (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) - kto nemá možnosť tlače, stačí, keď si na čistý list A4 napíše čísla otázok a k nim doplní odpovede.

Pozorne čítaj zadania úloh a rozmýšľaj nad tým, či netreba niekde označiť aj viac ako jednu možnosť.

Úlohy na odoslanie do 22.5.2020:       testík – OTESTUJ SA

9. týždeň

Téma: Opakovanie TC – Život na poliach a lúkach

  • dobrovoľná úloha!!! - vypracovať priložený PL na opakovanie Tematického celku (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) - kto nemá možnosť tlače, stačí, keď si na čistý list A4 napíše čísla otázok a k nim doplní odpovede;
  • uskutočniť praktickú aktivitu – PROJEKT (zadanie vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Úlohy na odoslanie do 17.5.2020: PROJEKT

POZNÁMKA: ďalšiu prácu na doma pošlem 18.5.2020

 

8. týždeň

Téma: Lúčne a poľné cicavce

  • práca s U str. 101 – 102: prečítať text;
  • pozrieť prezentáciu (ak máte možnosť)
  • napísať do Z rozdielne znaky Králika divého a Zajaca poľného (sú v prezentácii aj v učebnici)

Poznámky nerobiť!!!

ODPORÚČANIE: nové učivo je vysvetlené (doplnené cvičeniami, kvízmi …) aj na:

www.e-ucebnice.sk – biologia pre 5.ročník ZŠ

Úlohy na odoslanie do 10.5.2020: Žiacky PL: Lúčne a poľné bezstavovce (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

7. týždeň

(Zadanie vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

27.4.2020

Téma: Obojživelníky a plazy na lúkach a poliach

  • práca s U str. 96 – 97: prečítať text;
  • pozrieť prezentáciu,
  • napísať do Z odpoveď na otázky:
  1. Aké obojživelníky a plazy si videl/la na lúke alebo poli vo svojom okolí?
  2. Ako sa vzhľadom odlišuje užovka obojková od vretenice severnej?

Poznámky nerobiť!!!

29.4.2020

Téma: Lúčne a poľné vtáky

  • práca s U str. 98 – 100: prečítať text;
  • pozrieť prezentáciu,
  • napísať do Z odpoveď na otázky:
  1. Ktoré vtáky žijúce na poliach a lúkach poznáš?
  2. Ktorý vták polí a lúk je chránený, stály a najťažší lietajúci?

Poznámky nerobiť!!!

ODPORÚČANIE: nové učivá sú vysvetlené (doplnené cvičeniami, kvízmi …) aj na:

www.e-ucebnice.sk – biologia pre 5. ročník ZŠ

6. týždeň

20.4.2020

Téma: Poľné plodiny – Olejniny a okopaniny

- práca s U str. 91 – 92: prečítať text;

- vypracovať poznámky do Z podľa nasledovných bodov:

  • olejniny – znaky, druhy (slnečnica, kapusta repková pravá = repka olejka, mak siaty) + využitie
  • okopaniny – znaky, druhy (ľuľok zemiakový = zemiak, repa cukrová, repa kŕmna) + využitie
  • význam poľných plodín pre človeka

22.4.2020

Téma: Lúčne a poľné bezstavovce

- práca s U str. 93 – 95: prečítať text;

- vypracovať poznámky do Z podľa nasledovných bodov:

  • A) lúčne a poľné mäkkýše: slimáky – slimák stepný, slimák meňavý
  • B) lúčne a poľné článkonožce: pavúky – kosec, križiak, strehúň
  • C) poľné obrúčkavce – dážďovka
  • D) hmyz – čmeľ, svrček, kobylka, koník, pásavka zemiaková, lienka, bystruška, lajniak, hrobárik;

        motýle – znaky, 3 druhy (babôčka pávooká, vidlochvost feniklový, vretienka obyčajná)

  • Význam lúčnych a poľných bezstavovcov

ODPORÚČANIE: nové učivá sú vysvetlené (doplnené cvičeniami, kvízmi …) aj na: www.e-ucebnice.sk – biológia pre 5.ročník ZŠ

5. týždeň

15.4.2020

Téma: Poľné plodiny – Obilniny a krmoviny

Práca s U str. 89 – 90: prečítať text.

Vypracovať poznámky do Z podľa nasledovných bodov:

  • obilniny
  • druhy obilnín – pšenica, raž, jačmeň, ovos, kukurica (pri každej obilnine poznačiť spôsob využitia),
  • krmoviny,
  • druhy krmovín – ďatelina lúčna, lucerna siata,
  • iné kŕmne rastliny = strukoviny - vika siata, bôb obyčajný + význam,
  • bôbovité rastliny,
  • význam hľúzkových baktérií na bôbovitých rastlinách.

Poznámky zo Z sa naučiť!!!

4. týždeň

6.4.2020

Téma: Lúky, pasienky a polia

- práca s U str. 84 – 86: prečítať text;

- pozrieť prezentáciu;

- z prezentácie prepísať poznámky do Z a naučiť sa ich!!!

POZNÁMKA: po návrate do školy si pozbieram Z a skontrolujem si, či majú žiaci spracované poznámky a tiež si preverím ich vedomosti.

8.4.2020

Téma: Lúčne rastliny a huby

práca s U str. 87 – 88: prečítať text;

- napísať do Z poznámky podľa týchto bodov a naučiť sa ich:

  • rozdelenie lúčnych rastlín (lúčne byliny a lúčne trávy)
  • lúčne byliny – rozdelenie (byliny mokrých lúk, byliny suchých lúk) + charakteristika
  • liečivé lúčne byliny a ich význam
  • lúčne trávy – charakteristika + druhy
  • huby polí a lúk
  • ohrozenie lúčnych porastov
  • význam lúčnych R a H

- nakresliť/nalepiť si do Z obrázok jednej lúčnej byliny a jednej lúčnej huby

DÚ: zisti na internete a napíš/nakresli si do zošita lúčne vrstvy = etáže, vypracovanú úlohu odfoť a pošli do 10.4.2020 do 12.00 hod. na email: krskova.zsudica@gmail.com, prosím dodržať termín !!!

3. týždeň

30.3.2020

Téma: Vodný ekosystém

  • práca s U str. 79 – 80: prečítať text
  • pozrieť prezentáciu,
  • z prezentácie prepísať poznámky do Z a naučiť sa ich
  • vypracovať úlohy z priloženého Pracovného listu do Z,
  • vypracované úlohy z PL odfotiť a poslať na e-mail: krskova.zsudica@gmail.com dňa 1.4.2020 do 12,00 hod. (do predmetu napísať DÚ BIO 5.r. + meno a priezvisko žiaka), prosím dodržať termín !!!

POZNÁMKA: po návrate do školy si pozbieram Z a skontrolujem si, či majú žiaci spracované poznámky a tiež si preverím ich vedomosti.

1.4.2020

Téma: Príroda nášho okolia (domáci projekt – klasifikovaný)

Forma: prezentácia v Power Point

Rozsah: max. 10 snímok

Obsah prezentácie:

1. snímka (predmet, téma projektu, meno a priezvisko žiaka, trieda)

2. - 9. snímka:

  • opíš (3 – 4 vetami) prírodné prostredie svojho bydliska. Uveď, či sa v tvojom okolí nachádza les, potok, rieka, jazero, močiar, pole…, či je prostredie znečistené…;
  • v prezentácii uveď:
  • po 3 druhy drevín a bylín z okolia tvojho bydliska (doplň ku každej skupine po 1 obrázku);
  • 1 príklad na chránenú a liečivú rastlinu z okolia tvojho bydliska (dokumentuj obrázkom);
  • po 3 druhy živočíchov z okolia tvojho bydliska, roztrieď ich na bezstavovce a stavovce (ku každej skupine doplň po 1 obrázku);
  • 2 príklady na chránených živočíchov z okolia tvojho bydliska (dokumentuj obrázkom);
  • vyber si 1 rastlinu a 1 živočícha z okolia tvojho bydliska a napíš o ňom niekoľko zaujímavostí;
  • napíš, čo ťa najviac zaujalo/prekvapilo/pohoršilo… pri pozorovaní okolia tvojho bydliska.

10. snímka: uveď zdroje, ktoré si použil pri tvorbe prezentácie

UPOZORNENIE: v prezentácii treba k obrázkom popis napr.

Záružlie močiarne – brehová bylina

Termín odoslania prezentácie: dňa 6.4.2020 do 12,00 hod. na e-mail:

krskova.zsudica@gmail.com  (do predmetu napísať Prezentácia BIO 5.r. + meno a priezvisko žiaka), prosím dodržať termín !!!

POZNÁMKA: ďalšiu prácu na doma ako aj hodnotenie domáceho projektu pošlem 5.4.2020

1. - 2. týždeň

ÚLOHY PRE ŽIAKOV od 16. do 27.3.2020

1. spracovať do zošita poznámky z učiva „VODNÉ VTÁKY“ z U str. 74 – 76 podľa nasledovných bodov:

  • základné znaky vodných vtákov (zobák, krídla, končatiny),
  • vodné zúbkozobce (Kačica divá, Hus divá, Labuť hrbozobá),
  • vodné dravé vtáky (Kaňa močiarna, Kormorán),
  • vodné brodivé vtáky (Bocian biely),
  • vodné spevavé vtáky (Kúdelníčka, Trasochvost, Rybárik, Čajka),
  • význam vodného vtáctva.

2. spracovať do zošita poznámky z učiva „VODNÉ CICAVCE“ z U str. 77 – 78 podľa nasledovných bodov:

  • základné znaky vodných cicavcov (prostredie, stavba tela – končatiny a chvost, srsť),
  • vodné hlodavce (charakteristika, Vydra riečna, Bobor vodný, Ondatra pižmová),
  • význam vodných cicavcov.

Žiaci si ku každému učivu nakreslia/nalepia obrázok živočícha. Učivo sa naučia, v škole sa k tomu vrátime a dovysvetľujeme, čo nebudú vedieť.

Ďakujem za spoluprácu!

Mgr. Patrícia Kršková