Pre zaujímavosť, pre nadšencov matematiky a pre všetkých, ktorí chcú ;-) - ďakujeme všetkým žiakom školy, ktorí sa zapojili do 1. online matematickej súťaže Attomat a  úspešne nás reprezentovali

MAT

14. TÝŽDEŇ

Tento týždeň si dajte veci do poriadku. Dokončite poslednú úlohu a prineste si ju so sebou na USB do školy. Napíšte mi, prosím, svoje sebahodnotenie z matematiky na konci 9. ročníka a pošlite mi to na mail do 20.6.2020.
Posledná úloha: PZ str. 79/ 1


 

13. TÝŽDEŇ

Údaje, ktoré ste si mali zapisovať, si teraz spracujete a hotové práce mi pošlete na mail do 15.6.2020.

Práca musí obsahovať:

  • údaje o počte nakazených/vyliečených COVID-19 v tabuľke za 10 dní podľa dátumu

Z údajov zostav prehľadnú tabuľku a urč (čo je):

a) štatistický súbor

b) štatistickú jednotku

c) štatistický znak

d) aritmetický priemer

e) rozsah znaku

f) absolútnu početnosť jednotlivých hodnôt znaku

g) relatívnu početnosť jednotlivých hodnôt znaku

h) graf- kruhový alebo stĺpcový

Prvých 9 žiakov v abecede spracuje nakazených, ostatní vyliečených ľudí na Slovensku!

Práce robte na PC vo Worde! Dajte si záležať, bude to súčasťou koncoročného hodnotenia!

12. TÝŽDEŇ

Upozorňujem, že polovica triedy si nesplnila úlohu z matematiky - cvičenie z PZ 71/4,5 do 25.5.2020.

Pokračujeme v štatistike, budeme interpretovať údaje - grafy a diagramy. V PZ vypracujte 72/ 5, 74/9 a 75/ 10. Ak budete mať s niečím problém, napíšte.

Ešte tento týždeň si zapisujeme údaje:  počet nakazených osôb koronavírusom na Slovensku, počet vyliečených na Slovensku a údaje si zapíšte vždy s dátumom. Budeme to potrebovať na ďalšiu prácu.

1.6. je MDD, tak vám prajem všetko najlepšie!

11. TÝŽDEŇ

Pokračujeme v štatistike, budeme interpretovať údaje.

Najskôr z tabuľky. Vypracujte celú stranu 72 v pracovnom zošite. Aj prezentácia z minulého týždňa vám stále môže poslúžiť. Ak budete mať s niečím problém, napíšte.

Nasledujúce 2 týždne si zapisujte počet nakazených osôb koronavírusom na Slovensku, počet vyliečených na Slovensku a údaje si zapíšte vždy s dátumom. Budeme to potrebovať na ďalšiu prácu.

10. TÝŽDEŇ

Celé zadanie vo formáte doc alebo vo formáte pdf

  • Prezentácia - Štatistika

9. TÝŽDEŇ

Tento týždeň dokončíme cvičenia v pracovnom zošite. V prípade nejakých problémov ma kľudne kontaktujte.

PZ:

  • str. 58/4, 5, 6
  • 61/ 1, 2, 3, 4
  • 64/ 15, 16, 17
  • 66/ 24, 25, 26

To je všetko :-)

 

8. TÝŽDEŇ

Milí deviataci!

Tento týždeň vám dám čas na to, aby ste si podorábali všetko z predchádzajúcich týždňov. Myslím si, že vám toho nedávam až tak veľa, ale napriek tomu posielate svoje úlohy niektorí neskoro. Prosím vás, plňte si svoje povinnosti zodpovedne, lebo ja si vediem záznamy o tom, čo robíte počas tohto obdobia.

Ak máte hocikto problém s vyriešením úlohy alebo jej odoslaním, kontaktujte ma a ja vám pomôžem.

S pozdravom pani učiteľka Ištoková

 

7. TÝŽDEŇ

  • Pozrite si video https://www.youtube.com/watch?v=IpIuW78WHf4
  • a podľa neho rozdeľte ľubovoľnú úsečku na dve časti v pomere 2:5.
  • Pracujte v zošitoch.
  • Vypracujte si cvičenie v PZ na strane 60/ 13
  • Vlastným tempom vypracujte PL ( niekto za jeden deň, niekto za dva dni).
    • Pracovný list - Podobnosť (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
    • Aby sme nevyšli z cviku a boli pripravení na prijímačky, ešte máte testík :-) Malo by vám to trvať 15-minút a môžete kalkulačku (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

V piatok je sviatok 1.máj! :-)

 

6. TÝŽDEŇ

Milí deviataci!

Keďže sa mi nikto z vás neozval, predpokladám, že učivo o podobnosti zvládate dobre :-)

Na ALFovi si väčšina z vás úlohu ale nespravila!

Práca na týždeň od 20.4. - 24.4.2020

Pozrite si nasledujúcu prezentáciu a podľa jednotlivých krokov rysujte zmenšenie a zväčšenie úsečky v danom pomere do zošita.

V pracovných zošitoch si vypracujte celú stranu 59.

Do 27.4.2020 mi pošlite vypracovaný (aj výpočty) test, ktorý je v pracovnom zošite na strane 68 - 69 na môj mail.

Pani učiteľka Ištoková

5. TÝŽDEŇ

Milí deviataci!

Dúfam, že ste si oddýchli. Zadané úlohy ste takmer všetky splnili, čo ma potešilo.

Na tieto tri dni som vám pripravila sadu úloh, ktoré si postupne vypracujte. Ak by ste niečo nevedeli, tak mi napíšte!

Nemusíte mi to posielať na kontrolu, ale vložte si to do zošita z matematiky.

Do nedele 19.4.2020 budete mať spustený test na ALFovi. Viete, že ja si to pozerám :-)

Dopisovala som známky do IŽK, ešte tie, ktoré ste získali pred pozastavením známkovania.

Sada úloh - podobnosť (v pdf)

  1. Zistite, či sú dva obdĺžniky podobné, ak:

ABCD: a = 5 cm, b = 8 cm

A'B'C'D': a´= 15 cm, b´ = 24 cm, k = ?

  1. Vypočítajte zvyšné strany trojuholníka ABC, ak viete, že trojuholníky ABC  A´B´C´ sú podobné a platí: a = 6 cm, b = 7 cm, c = 8 cm, ďalej platí, že a´ = 9 cm, b´ = ?, c´ = ? (urobte náčrt).
  2. Úsečka AB má veľkosť 7,5 cm. Ak rozdelíme túto úsečku v pomere 6 : 9, dostaneme dve úsečky. Akú dĺžku bude mať kratšia úsečka?
  3. Na mape s mierkou 1 : 15 000 je vzdialenosť dvoch miest 14 cm. Aká je skutočná vzdialenosť týchto miest v  metroch?
  4. Plán pozemku má tvar obdĺžnika. Je zhotovený v mierke 1 : 3 000. Aké sú jeho rozmery na pláne v  mm, ak skutočné rozmery sú 36 m a  63 m?
  5. Stĺp vysoký 32 m vrhá tieň dlhý 16 m. Aký dlhý tieň vrhá v tom istom  čase človek, ktorý je vysoký 160 cm? Koľko je to cm?

4. TÝŽDEŇ

Milí deviataci,

tento týždeň sa posunieme ďalej.

Som rada, že niektorí z vás so mnou komunikujú a plnia si svoje povinnosti zodpovedne. Mrzí ma, že niektorí nerobia nič. Vaša snaha bude ohodnotená známkami, ktoré si môžete nájsť na IŽK.

Chcem vám ešte pripomenúť, že máte vypracovať PL (aj postup)z minulého týždňa a poslať naskenované alebo ofotené na môj mail: istokova.zsudica@gmail.com do 8.4.2020. Ja to ohodnotím.

Prajem vám pekné veľkonočné sviatky a veľa zdravia!

Pani učiteľka Ištoková

Nové učivo: Podobnosť

  • Zopakovať si geometrické útvary a ich vlastnosti ( trojuholníky, štvorec, obdĺžnik, rovnobežníky, lichobežník , kruh a kružnica,..). Môžete si pomôcť zošitmi z minulých ročníkov a precvičiť v PZ TESTOVANIE 9
  • Prejsť si prezentáciu z PODOBNOSTI a urobiť si poznámky
  • Vypracovať cvičenia z PZ na str. 56 a 57 - všetky

3. TÝŽDEŇ

Zadania na 30.3. - 3.4.2020

2. TÝŽDEŇ

23.3.2020

Do zošitov napísať vzorovo vyriešenú úlohu:

Ú: Zisti, či bod A so súradnicami [1;3] patrí grafu funkcie a)  y= 5x – 2

                                                                                              b) y= -x+5

a) dosadím   3=5.1-2

                     3=5-2

                     3=3 platí Šbod A patrí funkcii

 

b) dosadím 3= -1+5

                   3≠ 4  Š bod A nepatrí funkcii

24.3.2020

Do zošitov napísať vzorovo vyriešenú úlohu:

Ú: Napíš rovnicu lineárnej funkcie, ktorej graf prechádza bodmi:

    [0;-4] a [3;2]

Všeobecný predpis je y=kx+q

Bod [0;-4] je priesečník s osou y, to znamená, že q= -4, potom dosadím

                   y=kx-4

ďalej dosadím súradnice druhého bodu za x a y

                2=k.3-4                   a vypočítam k

                2=k

Potom môžem napísať rovnicu y=2x -4.

25.3.

Vypracovať cvičenia z pracovného zošita str. 49/ 8 a 50/ 11

26.3. Vypracovať PL- opakovanie 1

27.3. Vypracovať PL- opakovanie 2

1. TÝŽDEŇ

16.3.2020

Lineárna funkcia – konštantná funkcia

Do zošitov napísať: Špeciálne prípady lineárnej funkcie:

Konštantná funkcia:

Ak v predpise lineárnej funkcie y = ax + b je a = 0, potom y = b. V tomto prípade hovoríme o tzv. konštatnej funkcii, ktorej grafom je priamka rovnobežná s osou x a prechádzajúca bodom [0; b].

 

Narysovať graf funkcie: y=3

 

17.3.2020

Test ALF - Príprava na testovanie 2019-A (vložené14.3.2020)

 

18.3.2020

Test ALF - Príprava na testovanie 2019-B (pridané 14.3.2020)

 

19.3.2020)

Test ALF - Príprava na testovanie 2019-C (pridané 14.3.2020)

 

20.3.2020

Vypracovať cvičenia v pracovnom zošite str. 45/7, 50/12,13