DEJ

14. týždeň

Milí deviataci, dúfam, že sa o týždeň všetci stretneme, aby som Vás mohla pochváliť za dobrú prácu počas dištančného vzdelávania.

Počas tohto týždňa spracujte nasledovné zadanie:

  • Pripravte si dôležité informácie o niektorej z osobností našej alebo svetovej, histórie 20. stor., vysvetlite, prečo by ste sa chceli s touto osobnosťou stretnúť a čo by ste sa jej spýtali, príp. čo by ste vytkli, pochválili,...

Prácu odovzdáte na hodnotenie po nástupe do školy. Tí z vás, ktorí do školy nenastúpia, mi ju pošlú do 22.6. na mail.

Nech sa Vám darí, Beláková

 

13. týždeň

Milí deviataci, blíži sa termín odovzdania Vašich absolventských prác, preto sa tento týždeň budete venovať ich dokončovaniu. Tí, ktorí si doteraz nesplnili svoje povinnosti z dejepisu, nech tak urobia čo najskôr. Jeden z Vás sa mi však ešte vôbec neozval a neposlal zadané práce, ani nevypracoval test na Alfovi. Upozorňujem ho, že určite bude musieť absolvovať postupovú skúšku!

Vaše povinnosti:

  • Urobiť nový test na Alfovi- termín 16.6.2020

  • Odoslať vypracovanú prácu zadanú minulý týždeň

  • Pracovať na dokončení absolventskej práce

S pozdravom, Beláková

12. týždeň

Milí deviataci, tento týždeň sa budeme venovať učivu Na ceste k demokracii a samostatnosti – Obnovenie parlamentnej demokracie, Vznik samostatnej SR – str. 122 -123. Opäť si môžete pozrieť autentické dokumentárne zábery z tohto obdobia:

Do 12.6.2020 písomne vypracujte a pošlete mi odpovede na otázky (Rozlišujeme, usporadúvame, opakujeme) - str. 123/ ot. č. 3, 4.

Priebežne sa pripravujte na záverečné overovanie Vašich vedomostí. Pomôže Vám pri tom test na Alfovi. Spustiť sa bude dať od 5. 6. do 10. 6.

Chcem upozorniť troch z Vás, ktorí mi doteraz neposlali prácu termínovanú do 15.5. 2020  aby tak čo najskôr urobili, inak budú robiť postupovú skúšku, čo by bolo naozaj nepríjemné.

Prajem pekný týždeň

Beláková

11. týždeň

Milí deviataci,

Tento týždeň budete pokračovať v získavaní informácií o roku 1989 a o zmenách v našej spoločnosti, ktoré zahŕňame pod pojem NEŽNÁ REVOLÚCIA.

Práca na tento týždeň:

  • téma Prevratný rok 1989 (str. 118 – 119)- učivo spoznámkovať, naštudovať. Veľkú časť informácií už poznáš z minulej hodiny – DÚFAM!
  • Pozri si videá, v ktorých zaujímavo a veľmi zrozumiteľne autori hovoria o udalostiach rozpadu socializmu u nás. Bonusom sú archívne zábery

Video - Čo sa naozaj stalo 17. novembra 1989?!

Video - Nežná revolúcia

Obidve videá nepatria síce medzi najkratšie, no obsahujú veľa zaujímavých informácií a určite dokážu pomôcť pri zapamätaní si učiva.

Želám Vám pekný a úspešný týždeň.

Beláková

10. týždeň

KONIEC NEHYBNOSTI (str. 114 - 115)

  • Prečítať tému z učebnice, spoznámkovať pomocou prezentácie Koniec nehybnosti

  • Vypracovať úlohy z prezentácie (v úvode a v závere)  ako súčasť poznámok

  • Naštudovať tému

  • Pri štúdiu vám môže pomôcť video, v ktorom o tejto téme zaujímavo hovorí jeden môj mladý kolega (SomDomaDejepis s Lukym):

Video : Pád komunistických režimov v krajinách Východného bloku

9. týždeň

Zdravím Vás, deviataci!

Tento týždeň pokračujte v práci, ktorú máte termínovanú do 15. 5. 2020 - napíšete a odošlete na môj email analýzu pozitív a negatív predchádzajúceho režimu. Som presvedčená, že ako kriticky mysliaci mladí ľudia sa na základe spomienok a názorov starších členov rodiny dokážete zorientovať v problematike a otvorenie vyjadriť svoj vlastný názor.

Témy, ktoré som zadala naštudovať, sa naučte, po príchode do školy sa im budeme venovať a budem hodnotiť úroveň Vašej práce.

Prajem Vám všetkým pekný a úspešný týždeň!

Beláková

8. týždeň

Odteraz až do odvolania mimoriadnej situácie budete pracovať s dejepisom podľa nového rozvrhu najmä v piatok. Prácu Vám však tak ako doteraz budem posielať 1x za týždeň- v pondelok.

Téma na tento týždeň je: Slovenská kultúra v období totality - str. 112 - 113. Učivo si naštudujte, poznámky vytlačte a vlepte do zošita (poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

Zapíšte spomienky svojich rodičov a starých rodičov na ich skúsenosti s obdobím normalizácie. Na základe ich odpovedí vytvorte hodnotiacu tabuľku pozitív a negatív. Na ich základe zovšeobecnite, či sa rodičom a starým rodičom žilo lepšie za predchádzajúceho nedemokratického režimu alebo teraz. K zisteniam pridajte aj vlastné hodnotenie faktov, ktoré ste získali.

Na prácu máte2 týždne, termín odovzdania je 15.5.2020. Máte dostatok času, neponáhľajte sa. Úroveň Vašej práce bude mať vplyv na koncoročné hodnotenie v predmete.

Prajem Vám veľa tvorivosti a trpezlivosti!

Beláková

7. týždeň

Zdravím Vás, deviataci!

Po odchode pani učiteľky Kubištovej budeme do konca roku pracovať spolu.

Pri práci s inými triedami sa mi overilo, keď som zadelila prácu na celý týždeň a žiaci potom mohli pracovať vlastným tempom a vtedy, kedy im to vyhovovalo. Takto budeme pracovať aj od teraz.

Ako som si na stránke školy zistila, dostali ste sa po str. 107 – Umŕtvená spoločnosť, teda získavali ste informácie o období normalizácie.

Tento týždeň sa ideme venovať dvom témam:

  • Svetlá a tiene civilizácie (str. 108 – 109) poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf
  • Umenie salónov a ulíc ( str. 110- 111) poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf

K obidvom témam posielam poznámky, vytlačte a nalepte si ich do zošitov.

Podobne máte k dispozícii aj 2 prezentácie – jedna má obrazovým materiálom doplniť informácie z učebnice a druhá je prezentáciou Vašej spolužiačky, ktorá veľmi systematicky spracovala učivo o vývoji umenia:

  • Prezentácia - Výslnie a tiene civilizácie - 20. storočie
  • Prezentácia - Umenie salónov a ulíc

Bola by som veľmi rada, keby ste si učivo naozaj preštudovali, sústreďte sa na podstatné fakty, budete ich potrebovať pri koncoročnom opakovaní.

Nech sa Vám v práci nielen v dejepise darí!

Beláková

Zadanie na týždeň 6. - 10.4.2020

1.hod: Učebnica str. 106 - 107 Umŕtvená spoločnosť

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníčka odpísať čo je to normalizácia, stagnácia a samizdat. Vedieť kto to bol Jan Palach, disident a Charta 77.)

2.hod.: Učebnica str. 108 - 109 Svetlá a tiene civilizácie

(prečítať, spoznámkovať, vedieť o najväčších haváriách, ktoré sa stali na atómových zariadeniach - uč. str. 108 okrajové poznámky.)

Do zošita urobiť písomne a následne mi to poslať vypracované na (cvapkova.zsudica@gmail.com) do 10.4. nasledovné cvičenia:

1.) Doplň:

a) Prvá umelá družica vo vesmíre: USA/ZSSR, NÁZOV/MENO, ROK

b) Prvý živý tvor na obežnej dráhe: USA/ZSSR, NÁZOV/MENO, ROK

c) Prvý človek vo vesmíre: USA/ZSSR, NÁZOV/MENO, ROK

d) Prvá žena vo vesmíre: USA/ZSSR, NÁZOV/MENO, ROK

e) Prvý človek na mesiaci: USA/ZSSR, NÁZOV/MENO, ROK

2.) Spoj pojmy so správnymi definíciami:

pojmy: ekumenizmus, environmentalistika, ekológia, globalizácia, družica

definície:

  1. umelé kozmické teleso
  2. proces narastania medzinárodného prepojenia vo všetkých oblastiach
  3. hnutie za zjednotenie všetkých náboženstiev
  4. náuka o ochrane a tvorbe životného prostredia
  5. náuka o životnom prostredí

3.) Aké katastrofy sa odohrali v daných rokoch?

11.9. 2001 USA -

1986 Ukrajina -

2011 Japonsko  -

Tí, ktorí nevypracovali minulotýždňový test cez program ALF, nech tak urobia do 7.4.!

Zadanie na týždeň 30.3. - 3.4.2020

Vypracovať test na Alfovi.

Učebnica str. 102 – 103 Dve tváre komunistickej totality na Slovensku (prečítať, urobiť poznámky, zo slovníčka odpísať slovo súdruh.  Do zošita vymyslieť krížovku, môžete pracovať s učebnicou, využiť minimálne 8 výrazov.)

Písomne do zošita vypracovať pracovný list, ktorý je priložený v prílohe.

Učebnica str. 104 – 105 Neúspešný pokus o reformu (prečítať a urobiť poznámky)

Zadanie na týždeň 23. – 27.3. 2020

Učebnica str. 96 Sovietizácia Československa

(prečítať, spoznámkovať, zo slovníka odpísať čo je to sabotáž, vyhľadať na str. 96 – 97 v texte vrátane okrajového textu aké symboly práce rúk využívali komunisti na propagandu, tri z nich prekresliť do zošita)

Učebnica str. 98 Koniec kolonializmu

(prečítať, urobiť poznámky, zo slovníka odpísať slovo mahátmá)

Učebnica str. 100 – 101 Rovnováha strachu

(prečítať, spoznámkovať, vymyslieť do zošita karikatúru na tému studená vojna)

Zadania na týždeň 16. - 20.3.2020

Učebnica str. 90 Pod Stalinovým tieňom

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníčka odpísať čo je to abdikácia)

Učebnice str. 92 Na západ od „železnej opony“

(prečítať text, spoznámkovať, do zošitov prekresliť vlajky OSN a NATO zo str. 92. vypracovať  pracovný list na tému OSN)

Učebnica str. 94 Na východ od „železnej opony“

(prečítať text, spoznámkovať, pozrieť dokument https://www.youtube.com/watch?v=0N4TcW_QWZk)