1AJ

15. týždeň

Milí deviataci!

Tento týždeň sme sa s vašimi zaoberali s Passive Voice. Vašou úlohou bude si pozrieť video a vyplniť liveworksheet.

1. Video:

https://www.youtube.com/watch?v=vcYWwa6Z5SI

2. liveworksheet https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Passive_voice/Passive_voice_at7365bx

3. Games:

https://wordwall.net/resource/520482/angielski/passive-voice

 

14. týždeň

Streda

Milí deviataci!

Dnešnú hodinu sa budeme zaoberať s Conditionals. Vašou úlohou si bude pozrieť video a vyplniť worksheet. Mám však pre vás ešte jednu úlohu. Každý z vás mi pár vetami napíše ako by sa sám ohodnotil za druhý polrok šk. roka. Napíšte pár viet a použite aj známky.

Svoje hodnotenie a liveworksheet mi prosím zašlite na mail do piatku 19.6. 2020.

1. Pozrite si videá:

video na 0 and 1. contitional: https://www.youtube.com/watch?v=UlEXtboFcao

video na 2. conditional: https://www.youtube.com/watch?v=aXDiueTSO9M

2. Vyplňte worksheet:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Conditionals/Zero,_first_and_second_conditional_ma193325ko

3. Ohodnoťte sa :-)

 

Pondelok

Milí Deviataci!

Dnešnú pondelkovú hodinu budeme opakovať vyjadrenie budúcnosti v angličtine. Preto som si pre vás pripravila video, v ktorom máte danú gramatiku vysvetlenú spolu s domácou úlohou.

Odpovede na Worksheet 2 zašlite na môj mail do utorku 16.6.2020.

HW:

1. Pozrite si video:

https://www.youtube.com/watch?v=AY_ak-xevJA

2. Prejdite si Worksheet 1

  • ak by ste narazili na akýkoľvek problém kontaktujte ma prosím

3. Worksheet 2

  • worsheet stiahnite, odpovede napíšte do wordu vo forme, napr. 1a, 2b,...

Have a nice day! :-)

 

13. týždeň

Streda

Milí deviataci!

posielam vám zadanie na STREDU. Dnešnú hodinu budeme opakovať Present Perfect a Past Simple. Pripomínam, že som stále ochotná vám učivo vysvetliť cez telefón, skype, zoom... :-)

Úlohy mi prosím pošlite do piatku 12.6.2020.

1. Na zopakovanie si najkôr pozrite video:

https://www.youtube.com/watch?v=De24Isi6Rk0

2. Stiahnite si a vyplňte worksheet na Past Simple a Present Perfect vo worde

  • v každej vete sa musíte rozhodnúť aký čas použijete

3. Vyplňte Past Simple a Present Perfect Liveworksheet

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_language/Verb_tenses/Present_perfect_vs._Past_simple_xx82754ng

4. Zahrajte si  vedomostné hry na Past Simple a Present Perfect

https://wordwall.net/resource/872514/present-perfect/past-simple-vs-present-perfect

https://wordwall.net/resource/690408/angol/present-perfect-vs-past-simple-3

Have a beautiful day!

Pondelok

Milí Deviataci :-)!

Posielam vám zadanie na PONDELOK. Budeme sa venovať opakovaniu Present Simple a Present Continuous. Pripravila som vám video, v ktorom si učivo zopakujeme a následne budete vypĺňať cvičenia.

Liveworksheet mi prosím zašlite na mail do utorku 9.6.2020.

1. Pozrite si video o Present Simple a Present Continuous

https://www.youtube.com/watch?v=t-QLQOU_CpA

2. Vyplňte Liveworksheet:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Verb_tenses/PresentSimple_vs_Present_Continuous_lm190037xp

3. Stiahnite si worksheet (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), pustite si pesničku a doplňte správne tvary slovies v zátvorke

Link na pesničku: https://www.youtube.com/watch?v=bCDIt50hRDs

4. Vyplňte si online test a rovno si skontrolujte správnosť vašich odpovedí:

https://www.perfect-english-grammar.com/present-simple-present-continuous-1.html

Have a nice day! :-)

12. týždeň

Streda

Zadanie z 3.6.2020 vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Pondelok

Milí deviataci!
posielam vám zadanie na hodinu v PONDELOK. Dnešná hodina bude venovaná vášmu projektu zo strany 67.
Úlohu mi prosím zašlite do utorku 2.6.2020.
1. Učebnica strana 67 : Write your project
- v modrom rámčeku máte námet na váš projekt
- vašou úlohou bude vytvoriť Poster - Plagát
- najskôr si spravíte prieskum podľa troch otázok v rámčeku - pýtajte sa spolužiakov, kamarátov, rodičov  (What things do people buy in a typical week? Where and when do they go shopping? What things are they saving up for? - na čo si ľudia šetria)
- keď si tieto informácie zistíte, prenesiete ich na A4 papier a vytvoríte plagát o tom ako ľudia míňajú peniaze podľa odpovedí vašich respondentov
- na posteri si dajte záležať, nech je farebný, plný obrázkov a informácií
Examples of posters:

11. týždeň

Streda

Dear students!

Posielam vám úlohu na hodinu v STREDU. Pripomínam, že je potrebné zaslať Mind Maps a úlohu z pondelkovej hodiny. Dnešná hodina bude venovaná poslednému opakovaniu piatej lekcie, ktorú sme ukončili. A taktiež budeme riešiť aj vtipné hádanky.

Worksheet na hádanky mi prosím zašlite do piatku 29.5. 2020 dokedy je potrebné vyplniť aj ALFA.

1. WB p. 52/53

  • vo WB si vyplňte strany 52 a 53

2. Vyplňte test v Alfovi

3. Stiahnite si Worksheet (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a vymyslite vtipné odpovede na hádanky :-)

Have a nice day!

 

Pondelok

My Dear Students!

Posielam zadanie na hodinu v PONDELOK. Začneme tým, že si dokončíte, zdokonalíte, prerobíte, okrášlite svoje Mind Maps, tak ako som vám napísala v individuálnom feedbacku. Prosím zašlite mi ich do utorku na mail. Dnešnú hodinu sa budeme zaoberať aj porozumením textu o enviromente a zároveň si dáme aj malú súťaž o prekvapko :-)

Úlohy mi prosím zašlite na mail do stredy 27.5. 2020.

* Competition (Súťaž)

  • do wordu napíšte po anglicky čo najviac vecí, ktoré sú vyrobené z ropy (oil) a nachádzajú sa u vás doma
  • následne si vyhlásime víťaza, ktorý vedel pomenovať najviac vecí a ten poštou obdrží malé prekvapenie odo mňa :-)

1. Book 65/1,2,3:

Link na nahrávky:

https://ebook4yle.com/audio-stream/project-5-3rd-edition-class-audio-cd-3.html

  • vypočujte si nahrávku 17 Stopa 17 a vyplňte úlohy do zošita

2. Vyplňte Liveworksheets:

LW 1:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Passive_voice/Project_4_unit_5_test_nk489271yi

Ex. 1. - vyber správnu možnosť, Ex. 2. vyberte správny výraz z rámčeka, Ex. 3. - Prepíšte vety do pasívu tak aby začínali uvedenými slovami, Ex. 4. - priraďte pojmy k ich významu

LW 2:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Passive_voice/Passive_voice_-_grade_7_qv39342gk

Ex. 1. - vyber správnu možnosť, Ex. 2. do rámčeka napíš “C“ ak je veta gramaticky správna, “I“ ak je gramaticky nesprávna, Ex. 3. slová v zátvorke doplňte do viet v správnom tvare - využívajte aj aktív aj pasív, Ex. 4. prepíšte vety do pasívu

 

10. týždeň

Streda

My dear students!

Posielam vám úlohu na hodinu v STREDU. Dozvieme sa nové zaujímavosti o tom ako sa anglický jazyk vyvíjal a ako znel kedysi.

Zároveň upozorňujem tých, ktorí ešte nezaslali mind maps aby tak urobili čo najskôr.

Úlohu zašlite na môj mail do piatku 22.5.2020.

HW:

1. Pozriete si video a napíšte svoj názor:

  • video je nielen o vývoji anglického jazyka, ale aj o tom ako znela Old English a Middle English

Link na video:

https://www.youtube.com/watch?v=pnqPCewHiKk

  • vo videu sú ukážky starej angličtiny, vašou úlohou mi bude napísať na aký jazyk (German, Latin, French language,...) sa vám podobajú Old English (to je text Beowulf - 3:35 vo videu) a Middle English (Chaucer - The Canterbury Tales - 9:55 vo videu) . Taktiež mi napíšete či sa vám Middle a Old Enlish páčia alebo nie, či je pre vás krajšia moderná angličtina (Modern Englsh). Môžete pridať fakty kedy sa týmito jazykmi rozprávalo. Aké boli najznámejšie texty v tomto jazyku... Nechám to na vašu fantáziu :-).
  • používajte vety ako: I think that..... In my opinion.... According to the video...
  • Zhrnutie:1. Pozriete si video 2. Do wordu alebo do zošita napíšete svoj názor na Old English a Middle English podľa inštrukcií vyššie. 3. Váš názor bude mať minimálne 80 slov.

2. Vyplňte Liveworsheet na čítanie s porozumením:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Reading_comprehension/Euroexam_sample_test_jv26011mo

Pondelok

My dear students!

Posielam vám domácu úlohu na hodinu v PONDELOK. Budeme sa zaoberať vývojom anglického jazyka. Veľmi ma mrzí, že nemôžem túto hodinu absolvovať s vami naživo, pretože je to pre mňa téma, ktorú mám naozaj veľmi rada.

Úlohu mi pošlite na mail do STREDY 20.5.2020.

1. Pozrite si video o vývoji anglického jazyka:

https://www.youtube.com/watch?v=eU9pshEkwVE

  • nezabudnite si pustiť titulky (obdĺžnik na lište videa, vedľa ozubeného kolieska)

2. Vypočujte a prečítajte si text na strane 64

Link na nahrávku 15 STOPA 15:

https://ebook4yle.com/audio-stream/project-5-3rd-edition-class-audio-cd-3.html

3. Vytvorte pojmovú mapu (mind map) o vývoji anglického jazyka

  • vytvorte pojmovú mapu podľa textu,  prosím na mape si dajte záležať, budem sa tešiť keď ju doplníte o pekné obrázky, či kresby
  • mapu vypracujte na A4 papier

Čo je mind map, alebo pojmová mapa? - dúfam, že to už viete ;)

Ak nie, tak je vašou úlohou na výkres dostať hlavné body textu, ktorý si máte vypočuť a prečítať. Od hlavného pojmu English Language sa odvíjajú kategórie ako napr. Anglo-Saxons, Vikings, Normans, ...;  od týchto váčších kategórií sa odvíjajú podkategórie (modern German, th sound, French,....).

Je úplne na vás ako pojmové mapy spracujete. Vypisujte dôležité pojmy z textu. Prosím nech pojmové mapy obsahujú dôležité informácie z textu a všetky kategórie a podkategórie a bližšie info k nim ;)

  • teším sa na výsledok, ktorý budem hodnotiť

Príklady na pojmové mapy:

https://www.biggerplate.com/mindmaps/AakcL6OC/managing-self

https://www.biggerplate.com/mindmaps/UbvRoAId/six-thinking-hats

4. Vyplňte Liveworksheet na Passive Voice:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Passive_voice/The_Passive_ru7190dj

9. týždeň

Milí deviataci,

posielam vám úlohu na STREDU:

Budeme pracovať s WB, LW ale aj pesničkou. Upozorňujem, že ak by niekto potreboval, veľmi rada vysvetlím pasív. Stačí sa mi ozvať na messanger alebo mail. Prosím sledujte si súkromné správy a odpisujte na ne ;)

1. WB 50/3, 51/4,5,6

  • prečítajte si text na strane 50 a vyplňte úlohy na strane 51

2. vypočujte si pieseň a do zošita vypíšte VETY, ktoré sú v pasíve: https://www.youtube.com/watch?v=ARaEpSAD-ng

  • do zošita si napíšte Exercise

3. Vyplňte liveworksheet na passive voice: https://www.liveworksheets.com/qr69114va

  • prvá časť je passive v Present Simple, druhá v Past Simple, tretia Future simple, a posledná v Present Perfect
  • všetky tieto časy máte vysvetlené vo videu, ak by ste si však neboli istí, ozvite sa :-)

Celú domácu úlohu mi zašlite na mail alebo messanger do piatku 15.5.2020.

Moji milí deviataci! :-)

Dúfam, že sa máte všetci dobre, že ste zdraví a spokojní. Ak by ste mali nejaký problém s učivom kľudne sa mi ozvite. Prosím vás, pozerajte si súkromné správy na messangeri, posielam vám tam feedback prostredníctvom nahrávok niekedy aj videí a nie všetci ste si ich pozreli a vypočuli.

Úloha na hodinu v PONDELOK je zameraná na prácu s textom v učebnici, a taktiež aj na slovnú zásobu. Úloha na stredu pribudne na stránku v stredu.

1. V slovníčku by ste mali mať slovíčka 5A. Vašou úlohou bude napísať si a naučiť sa slovíčka 5B, 5C, 5D.

2. Učebnica str. 62/1 ,2 ,3 ; 63 - text

  • prečítajte si text na strane 63
  • Do zošita si napíšte Exercise:

62/1, 2 - odpovedzte na otázky celou vetou

62/3 spájajte slová s ich významom

Have a beautiful week! :-)

8. týždeň

Milí deviataci,

posielam vám prácu na hodinu v STREDU (6.5.2020)

Dnes budeme pracovať s textom v PZ na strane 46. Tento text sa týka Scottish Highlands.

Pripravila som vám hodinu, v ktorej sa dozviete nové informácie o krásnej prírode Škótska vďaka dokumentárnemu videu a textu vo vašom PZ.

  1. Najskôr si pozrite video na youtube, ktoré opisuje vrchovinu (highlands) v Škótsku, hudbu, či múzeá v tejto krajine.

Link na video: ZAPNITE SI TITULKY (prvý “gombík“ napravo na lište videa, vedľa ozubeného kolieska, vyzerá ako obdĺžnik)

https://www.youtube.com/watch?v=DDiq5C34KL4

  1. Vašou úlohou bude vypracovať úlohy PZ 46/1,2,3; 47/4
  • prečítajte si článok: Fun in the Highlands a vypracujte úlohy

Good luck to you! Doplňujúce informácie k dnešnej hodine posielam do našej skupiny na messangeri. Tí, ktorí messanger nemájú dostanú mail. :-)

PONDELOK

(Zadanie aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Moji milí deviataci :-)!

Prechádzame na nový spôsob vyučovania. Budete dostávať úlohu na 3 hodiny v týždni vždy v pondelok a v stredu. Budeme najmä čítať, počúvať a opakovať doteraz naučené učivo. Dnešná úloha je určená na hodinu v pondelok a budeme sa zameriavať na počúvanie a čítanie s porozumením a opakovanie Passive Voice.

Vypracované úlohy mi prosím pošlite do konca týždňa na môj mail.

Link na nahrávky:

https://ebook4yle.com/audio-stream/project-5-3rd-edition-class-audio-cd-3.html

1. Vaša prvá úloha bude z učebnice: 59/3

  • opäť si vypočujete nahrávku 09 Stopa 9
  • do zošita si napíšte Exercise a ku každému výroku napíšte o aký druh hotela ide

2. Vaša druhá úloha: Učebnica: 59/5a

  • pomocou otázok v cvičení 5a si vytvoríte svoj vlastný nezvyčajný hotel
  • pomôžete si aj opisom hotelov v texte
  • ak sa dá, poprosím vo Worde, ak nie môžete aj do zošita
  • text o vašom hoteli bude mať minimálne 80 slov (približne ako posledný odstavec textu)
  • fantázií sa medze nekladú, výnimočnosť hotela nechám úplne na vás a veľmi sa teším čo vymyslíte :-)
  • kto chce, môže hotel aj nakresliť

3. Vaša tretia úloha bude vyplniť Liveworksheet s Passive Voice:

Link na worksheet:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Passive_voice/Passive_voice_fc74577ly

  • Prepíšte aktívne vety na pasívne. Dávajte veľký pozor v akom čase je aktívna veta - v takom istom musí byť aj pasívna.

GOOD LUCK TO YOU MY DEAR STUDENTS! :-)

7. týždeň

Milí moji deviataci,

posielam vám úlohy na celý týždeň. Poprosím vás aby ste si pred ich odoslaním skontrolovali či ste vyplnili všetko potrebné a až potom mi ich odosielali.

Úlohy posielajte všetky naraz do 30.4.2020.

Zadanie na týždeň 27. - 30.4.2020 vo formáte doc alebo vo formáte pdf

6. týždeň

Zadanie na týždeň 20. - 24.4.2020 aj vo formáte doc   alebo vo formáte pdf

Milí moji deviataci,

posielam vám úlohy na celý týždeň. Budeme pracovať najmä s učebnicou a pracovným zošitom.

Posielam vám video na Passive Voice v rôznych časoch a taktiež aj inštruktážne video na púšťanie nahrávok.

Passive Voice in Various Tenses:

https://www.youtube.com/watch?v=vcYWwa6Z5SI

Podľa prezentácie si spracujte poznámky!

Inštruktáž k listeningu:

https://www.youtube.com/watch?v=HNLIJVoPS90

Link na listening:

https://ebook4yle.com/audio-stream/project-5-3rd-edition-class-audio-cd-3.html

Hodina v pondelok:

  1. Učebnica: 56/ 1a
  • Do zošita si napíš Exercise, čísla od 1 po 8 a napíš názvy k obrázkom.
  1. Učebnica 56/ 2a
  1. Otvor si link na listening, pusti nahrávku 06 Stopa 6. Vypočuj si text.
  2. Do zošita si napíš odpovede na otázky. ODPOVEDAJ CELÝMI VETAMI!!!

HW si odfoť a pošli na môj mail do 21.4.2020.

Hodina v stredu:

  1. Učebnica: 57/4
  • do zošita - Exercise - v texte na strane 56 nájdi príklady na použitie Passive Voice v daných časoch.
  1. Workbook: 45/ 1, 2, 3

HW si odfoť a pošli na môj mail do 22.4.2020.

Hodina vo štvrtok:

Workbook: p. 45/ 4, 5, 6

HW si odfoť a pošli na môj mail do 24.4.2020.

If you have any questions - DM me. Good luck to you! :-)

5. týždeň

Milí deviataci,

tento týždeň začíname učivo, ktoré ste brali už v ôsmom ročníku a budeme k nemu priberať nové informácie - Passive Voice - Trpný rod.

Pripravila som si pre vás úlohy na dve hodiny, ktoré by sme mali v stredu a v piatok.

Najskôr si prosím pozrite krátke video, v ktorom je vysvetlené nové učivo a taktiež aj zadanie domácej úlohy. Vašou úlohou bude zopakovanie slovnej zásoby 5A (mali by ste ju mať napísanú v slovníčkoch, ak nie, napísať a naučiť).

Keďže tvorba trpného rodu je spojená s minulým príčastím, (ed alebo tretí stĺpček nepravidelných slovies) vašou úlohou bude si zopakovať nepravidelné slovesá, ktoré máte v PZ na strane 79.

Ďalej si spracujete poznámky do zošita podľa prezentácie vo videu. Čo v podstate znamená opísať si prezentáciu.

Za domácu úlohu máte vypracovanie Liveworksheet 1 na trpný rod v Present Simple a taktiež aj Liveworksheet2 kde dopĺňate trpné príčastie - dávajte si pozor, sú tam aj pravidelné slovesá.

VIDEO PASSIVE VOICE IN PRESENT SIMPLE:

https://www.youtube.com/watch?v=N6lUtahbHKg

LIVEWORKSHEET PASSIVE VOICE:

https://www.liveworksheets.com/us176800dd

  • poslať do 17.4. 2020 na môj mail

LIVEWORKSHEET PAST PARTICIPLE:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Irregular_verbs/Past_and_past_participle_of_verbs_rf24027nh

  • poslať do 17.4. 2020 na môj mail

4. týždeň

Milí deviataci,

keďže tento týždeň sú od štvrtku prázdniny, pripravila som si pre vás úlohy na dve hodiny. Vypracujte si ich svedomito, pretože budem známkovať. Vašou úlohou bude si skontrolovať, či máte napísané v slovníčku slovíčka 4 A,B,C,D a zopakovať si ich. Taktiež si napíšete nové slovíčka 5A a naučíte sa ich.

Na pondelkovú hodinu som vám pripravila dva testy Alf - spravte si ich do 8.4.2020.

Čo sa týka hodiny v stredu spravte si v pracovnom zošite strany 42 a 43, odfoťte ich a pošlite na môj mail do 9.4.2020.

Prajem vám krásne Veľkonočné sviatky! :-)

Pani učiteľka Šibíková

3. týždeň

2.4.2020

Milí deviataci,

posielam vám úlohu na štvrtkovú hodinu.

Prosím, vypracujte si ju (vo worde) svedomito a každý sám.

Pošlite mi ju na email do 3.4.2020.

Užívajte víkend! :-)

Milí deviataci!

Pozrite si prosím video v prezentácií. Máte tam vysvetlené nové učivo, a taktiež aj akým spôsobom si máte robiť domáce úlohy.

Môj mail: sibikova.zsudica@gmail.com

LIFEWORKSHEET:

https://www.liveworksheets.com/id/gx88588gy

Pošlite na môj mail do 1.4.2020

LIFE WORKSHEET:

https://www.liveworksheets.com/id/ve88665jt

Pošlite na môj mail do 1.4.2020

STUDENT´S BOOK:

p. 51/1

Odpovede napíš do wordu a pošli na môj email do 1.4.2020

1. a 2. týždeň

SAMOŠTÚDIUM od 16. 3. 3002 do 27. 3. 2020

1. slovíčka: 4/A,B,C,D - C,D si aj prepíšte do slovníčkov, všetko sa naučiť!

2. Pracovný zošit str.:

- 34/3

- 35/4,5

- 36/1,2,3,4

- 37/5,6

- 38/1,2,3,4

- 39/5,6

- 40/1,2

3. ALF - priradené úlohy vypracovať v termíne od 16.3. do 25.3.

4. Nové učivo (Gerunds; Frázové slovesá) prepísať do zošita a naučiť sa ešte predtým ako si vypracujete cvičenia z Work Book.

NOVÉ UČIVO, pokračuje aj na druhej strane:

GERUNDS (ing tvary slovies)

- používame zvyčajne, keď hovoríme o aktivite

Are you interested in acting?  (Zaujíma ťa herectvo?)

The job involves helping customers. (Práca zahŕňa pomáhanie zákazníkom.)

FRÁZOVÉ SLOVESÁ

Niektoré slovesá majú dve alebo aj tri časti

1. Deliteľné slovesá

a)slovesá pozostávajúce z dvoch častí, ktoré si vyžadujú predmet. Predmet môže nasledovať po slovese, alebo môže byť medzi týmito dvoma časťami. (je to úplne jedno kde je umiestnený)

Julie put on a jumper.

Julie put a jumper on.

b) ak je však predmetom zámeno, musí byť vložené medzi časti slovesa (nie za sloveso!)

Julie put it on.

2. Nedeliteľné slovesá

- tieto slovesá sa nedajú rozdeliť

Simon looked after his younger brother.

(look after - nemôžeme vsunúť predmet medzi look a after, musia vždy nasledovať za sebou)

Všetci sa držte! Dávajte si na seba pozor! Svedomito si plňte úlohy! Teším sa na Vás po prázdninách!

Pani učiteľka Miška :-)