OBN
Zadanie na týždeň 15. - 19.6.2020
Keďže v tomto školskom roku ste úspešne prelúskali skoro celú učebnicu OBN, zostala nám, len str. 63 a tento týždeň pokračujeme s cvičeniami 3, 4 a 5.
Cvičenia vypracujete v písomnej forme a zašlete mi to, na dole uvedený e-mail, do konca týždňa.
Ďakujem.
Upozornenie:
Niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Zadanie na týždeň 8. - 12.6.2020
Keďže v tomto školskom roku ste úspešne prelúskali skoro celú učebnicu OBN, zostala nám, len str. 63, z ktorej si vypracujete cvičenia 1 a 2.
Cvičenia vypracujete v písomnej forme a zašlete mi to, na dole uvedený e-mail, do konca týždňa.
Ďakujem.
Upozornenie:
Niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr!
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Zadanie na týždeň 1. - 5.6.2020
Učebnica str. 60 - 62 Právo na ochranu spotrebiteľa
Prečítať, urobiť stručné poznámky:
- Kto je spotrebiteľ?
- Čo všetko ovplyvňuje rozhodovanie spotrebiteľa pri výbere tovaru?
- Čo je povinný predávajúci vydať pri kúpe tovaru?
- Kedy môžeme reklamovať výrobok?
- Na koho sa môžeme obrátiť so žiadosťou o radu a pomoc, ak nie sme spokojní s výsledkom reklamácie?
Zo slovníčka odpísať slová: spotrebiteľ, predávajúci, vada.
Tento týždeň nemáte DÚ
Upozornenie: niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr. Ďakujem.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Želám krásny týždeň a samozrejme k MDD veľa radostných chvíľ
a chuť objavovať svet pomocou učenia (verte je to zábava).
Zadanie na týždeň 25. - 29.5.2020
Učebnica str. 58 - 60 Práva menšín – menšiny a ich ochrana
Prečítať, urobiť stručné poznámky:
- Čo je demokracia?
- Aké menšiny rozlišujeme? Podľa akých kritérií?
- Prečo je potrebné ochraňovať menšiny?
- Aké práva podľa Ústavy SR majú národnostné menšiny?
Do konca týždňa mi napíš na e-mail: S akými predsudkami si sa stretol/la?
Teším sa na Vaše odpovede.
Upozornenie: niektorí mi ešte neposlali DÚ z minulého týždňa, prosím Vás, splňte si túto povinnosť čo najskôr. Ďakujem.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Vy ste šikovníčkovia, verím, že to hravo zvládnete.
Zadanie na týždeň 18. - 22.5.2020
Učebnica str. 56 - 58 Právo na vzdelanie a hru
Prečítať, urobiť stručné poznámky:
- Aký význam má pre jednotlivca vzdelanie?
- Aké dokumenty zabezpečujú právo na vzdelanie?
- Aké dokumenty zabezpečujú právo na odpočinok a oddych?
- V ktorých krajinách sú deti lacnou pracovnou silou?
+ odpísať zo slovníčka, čo je to eliminovať a frustrácia.
Písomne vypracovať úlohu: str.58/3 a zaslať na e-mail do konca týždňa.
Tiež do konca týždňa krátko opíš, čo všetko robíš pre to, aby si bol zdravý a zdravo sa vyvíjal a aký máš názor na fajčenie, užívanie alkoholu a iných návykových látok? a zašli na e-mail.
Ak sa nájde niekto, kto má vypracovanú dobrovoľnú úlohu z minulého týždňa, veľmi ma poteší, ak mi ju zašle na e-mail.
Hore uvedené úlohy sú povinné, z dôvodu Vášho hodnotenia.
Vy ste múdre hlavičky, verím, že to hravo zvládnete.
Teším sa na Vaše odpovede.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 11. - 15.5.2020
Učebnica str. 54 - 56 Právo na zdravie
Prečítať, urobiť stručné poznámky:
- Čo je zdravie?
- Faktory ovplyvňujúce zdravie ľudí?
- Ktoré vnútroštátne dokumenty zabezpečujú právo ľudí na ochranu zdravia a zdravotnú starostlivosť?
- Aké sú najčastejšie príčiny chorobnosti a úmrtnosti obyvateľstva vo svete?
Zamysli sa: Čo všetko robíš pre to, aby si bol zdravý a zdravo sa vyvíjal a aký máš názor na fajčenie, užívanie alkoholu a iných návykových látok?
Dobrovoľná úloha: str.56/ 3 Návrh na miniprojekt (môže byť aj fajčenie)
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 4. - 7.5.2020
Učebnica str. 53 - 54 Právo na život
(prečítať, urobiť stručné poznámky - čo je najvyššia hodnota, právo na život, Hnutie za život a Hnutie za voľbu + odpísať zo slovníčka, čo je to deklarovať, eutanázia )
„Štatistické údaje z posledných rokov ukazujú, že v Slovenskej republike sa značne zvýšil počet samovrážd mladistvých, ľudí v preddôchodkovom a v dôchodkovom veku.“ – Do zošita napíš Tvoj názor, ktoré príčiny sú dôvodom – uveď aspoň dve.
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 27. - 30.4.2020
Učebnica str. 51 - 53 Právo na názor a informácie
(prečítať, urobiť stručné poznámky - čo je to sloboda prejavu, právo na informácie + odpísať zo slovníčka, čo je to cenzúra.)
Ak niečomu nerozumieš z preberaného učiva, otázky môžeš poslať na e-mail: gasparkova.zsudica@gmail.com
Zadanie na týždeň 6. - 10.4.2020
Učebnica str. 49 - 51 Rovnaký prístup ku všetkým deťom
(prečítať, urobiť stručné poznámky - čo je to diskriminácia, predsudok, rodový stereotyp, rovnosť, rovnakosť + odpísať zo slovníčka, čo je to antipatia.)
Zo strany 50 urobiť písomne do zošita cvičenie č. 2 zo sekcie "Úlohy a námety na aktivity" + zodpovedať na otázku: Zažil si už niekedy diskrimináciu? Ak áno, akú?)
Zadanie na týždeň 30.3. - 3.4.2020
Vypracovať Pracovný list, ktorý slúži aj ako poznámky k ľudským právam.
Zadanie na týždeň 23. – 27.3. 2020
Učebnica str. 47 – 48 Základné práva detí podľa Dohovoru o právach dieťaťa
(prečítať a urobiť poznámky, zistiť akú vlajku má OSN, prekresliť ju do zošita, čo znamenajú organizácie UNICEF, UNESCO, WHO – vypísať do zošita)
Zadanie na týždeň 16. - 20.3.2020
Učebnica str. 45 – 46 Niet práv bez povinností a zodpovedností
(prečítať, urobiť poznámky, vedieť kto to bol Mahátma Gándhí, vyhľadať tri citáty /internet/, ktorých obsahom sú ľudské práva).