DEJ

14. týždeň

Milí ôsmaci, dúfam, že sa o týždeň všetci stretneme, aby som Vás mohla pochváliť za dobrú prácu počas celého dištančného vzdelávania.

Počas tohto týždňa spracujte nasledovné zadanie:

  • Pripravte si dôležité informácie o niektorej z osobností histórie 18. – 19. storočia, vysvetlite, prečo by ste sa chceli s touto osobnosťou stretnúť a čo by ste sa jej spýtali, príp. čo by ste vytkli, pochválili,...

Prácu odovzdáte na hodnotenie po nástupe do školy. Tí z vás, ktorí do školy nenastúpia, mi ju pošlú do 22.6. na mail.

Nech sa Vám darí, Beláková

 

13. týždeň

Milí ôsmaci, som veľmi spokojná s tým, ako zodpovedne si plníte svoje povinnosti. Tento týždeň sa venujte upevňovaniu a opakovaniu učiva.

Vaše povinnosti:

  • Opakovať učivo prebraté v 2. polroku
  • Vypracovať test na Alfovi – termín – 16.6.2020 POZOR – test sa dá spustiť iba raz!!!
  • Vypracovať a odoslať PL (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) – termín – 17.6.2020

Beláková

12. týždeň

Milí ôsmaci, veľmi ma teší, že takmer všetci sa úlohám z dejepisu zodpovedne venuje. Vidno to v kvalitne vypracovaných prácach, ktoré mi posielate a na výsledkoch testu z ALFA. Bohužiaľ, 2 žiaci mi doteraz neposlali odpovede na otázky súvisiace s rakúsko-uhorským vyrovnaním. V priebehu tohto týždňa o tomto fakte telefonicky oboznámim aj  ich rodičov žiakov.

Tento týždeň sa ešte budeme venovať téme vysťahovalectva - poznámky vo formáte doc alebo vo formáte pdf.

Vašou úlohou je do 12.6.2020 vypracovať a poslať mi úvahu alebo prezentáciu, poster,..., kde zo svojho osobného pohľadu zdôvodníte príčiny a dôsledky vysťahovalectva Slovákov. Spomeňte výhody a nevýhody vysťahovalectva v minulosti a súčasnosti, zamyslite sa nad problémom  migrácie v súčasnom svete. Možno sa na prvý pohľad zdá, že téma je ťažká, no Vy ste inteligentní mladí ľudia, ktorí sa okolo seba pozerajú kriticky, nemajú problém získať množstvo informácií z rôznych zdrojov a neboja sa vyjadriť vlastný názor.

Želám Vám veľa úspechov

Beláková

11. týždeň

Milí ôsmaci, som rada, že polovica z Vás sa už venovala aj testu na Alfovi. Doterajšie priebežné výsledky sú nasledovné: úspešnosť okolo 80 %, čo je chválitebné. Úspešnosť každého z Vás zahrniem do záverečného hodnotenia a písomne ho Vám ho oznámim o týždeň.

Práca na tento týždeň:

  • téma: Za prácou do sveta (str. 70 – 71), spoznámkovať (kto ešte nemá) a naštudovať:
  • na doplnenie si pozrite:

Video - Slovenské vysťahovalectvo

Video - Život na prelome 19. a 20. stor.

– podstatné informácie si zapísať do poznámok, pri záverečnom opakovaní sa Vám určite zídu.

Obidve videá nepatria síce medzi najkratšie, no obsahujú veľa zaujímavých informácií a určite dokážu pomôcť pri zapamätaní si učiva.

Želám Vám pekný a úspešný týždeň.

Beláková

10. týždeň

AKTIVITY SLOVÁKOV NA SVOJU OBRANU (str. 66 – 67)

  • Prečítať tému z učebnice, naštudovať aj pomocou prezentácie Aktivity Slovákov na svoju obranu

  • Vypracovať PL - slúži potom ako poznámky, vlepiť do zošita (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

  • Otestovať svoje vedomosti v teste na Alfovi .

  • POZOR! Test sa dá otvoriť iba +1x  = učivo si treba najskôr poriadne naštudovať.

9. týždeň

Zdravím Vás, ôsmaci!

Tento týždeň pokračujte v práci, ktorú máte termínovanú do 15.5.2020 - napíšete a odošlete na môj email analýzu pozitívnych a negatívnych dôsledkov industrializácie Slovenska.

Som rada, že takmer všetci ste zodpovedne vypracovali úlohu o dôsledkoch rakúsko- uhorského vyrovnania. Vidno, že sa dokážete zorientovať otvorene vyjadriť svoj názor.

Štyroch z Vás, ktorí na túto úlohu „zabudli“ upozorňujem, že neodoslaná práca = NEDOSTATOČNÝ. Prejaví sa to, samozrejme v ich záverečnom hodnotení.

Prajem Vám všetkým pekný a úspešný týždeň!

Beláková

8. týždeň

Odteraz až do odvolania mimoriadnej situácie budete pracovať s dejepisom podľa nového rozvrhu najmä v piatok. Prácu Vám však tak ako doteraz budem posielať 1x za týždeň- v pondelok.

Téma, ktorej sa budeme tento týždeň venovať je Modernizácia a industrializácia Slovenska v rámci Rakúsko- Uhorska- uč. str. 69.

Učivo si spoznámkujte. Posielam Vám aj prezentáciu na tému Vysťahovalectvo, jej súčasťou sú tiež informácie o industrializácii Slovenska.

Vašou úlohou na tento týždeň je pokúsiť sa urobiť analýzu pozitívnych a negatívnych dôsledkov industrializácie Slovenska (čo bolo dobré na rozvoji priemyslu, ako to ovplyvnilo celkový vývoj Slovenska a národa, čo bolo zlé, mohol niekto alebo niečo na rozvoj priemyslu doplatiť,...). Práca nech je jasná, prehľadná ( napr. tabuľka), sústreďte sa na podstatu, no nie na jeden riadok! Ak si s niečím nebudete vedieť rady, ozvite sa.

Prajem Vám veľa tvorivosti a trpezlivosti!

Beláková

7. týždeň

Zdravím Vás, ôsmaci!

Po odchode pani učiteľky Kubištovej do konca roku budeme pracovať spolu.

Ako som si na stránke školy zistila, dostali ste sa po str. 65 – Rakúsko-uhorské vyrovnanie.

Pri tejto téme ešte zostaneme. Vypracujete odpovede na otázky z učebnice – str. 65/ otázka 1, 2, 3, 4).

Hotovú prácu mi pošlite na môj email do 4.5. 2020.

Samozrejme, snažte sa zapamätať si čo najlepšie tie najpodstatnejšie informácie, zídu sa Vám pri koncoročnom opakovaní.

Nech sa Vám v práci darí.

Beláková

Zadanie na týždeň 6. - 10.4.2020

Učebnica str. 62 - 65 Rakúsko - uhorské vyrovnanie a Slováci

(prečítať text, urobiť poznámky, zo str. 62 odpísať tú "tabuľku", čo mali spoločné a čo samostatné Rakúsko a Uhorsko + zo slovníčka odpísať bán, dualizmus.)

Tí, ktorí nevypracovali minulotýždňový test cez program ALF, nech tak urobia do 8.4.!

Zadanie na týždeň 30.3. - 3.4.2020

Vypracovať test na Alfovi.

Učebnica str. 61/ vypracovať na papier písomne cv. č. 1, 4, 5, 6. Vypracované opakovanie mi treba zaslať na mail do pondelka 6.4.2020  mail: cvapkova.zsudica@gmail.com.

Zadanie na týždeň 23. – 27.3. 2020

Učebnica str. 57 – 60 Od Memoranda k Matici slovenskej

(prečítať text, urobiť poznámky, zo slovníčka odpísať čo je to autonómia, centralizmus a memorandum, zo str. 60 vypracovať  do zošita úlohy č. 1,2,3)

Zadanie na týždeň 16. - 20.3.2020

Učebnica str. 52 – 56 Slováci a revolučný rok 1848/49

(prečítať, urobiť poznámky, zo slovníčka odpísať čo je to prosbopis. Str. 56 v učebnici cvičenie č. 10 - vytvoriť do zošitov pojmovú mapu aktivít slovenských vzdelancov počas revolúcie 1848/49)