CHE

15. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.



Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/rocnik2/che/

5. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.



Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/rocnik2/che/

 týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.



Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/rocnik2/che/

15. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.



Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/rocnik2/che/

15. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.



Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/rocnik2/che/

15. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.



Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/rocnik2/che/

15. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.

14. týždeň

Posledná úloha z chémie: Navrhnite pokus z domácich pomôcok na NEUTRALIZÁCIU. Nemusíte ho vyskúšať, ale napíšte ako a prečo by to malo fungovať a čo môžeme použiť.
Skompletizujte si poznámky a domáce úlohy.

12. a 13. týždeň

Milí ôsmaci!

Niektorí ste si nesplnili poslednú úlohu!

Tento týždeň začneme novú tému : NEUTRALIZÁCIA

Našla som peknú prezentáciu od jedenej pani učiteľky, tak si ju pozrite a urobte si poznámky.

Potom vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), nemusíte posielať, ale vložte do zošitov.

10. a 11. týždeň

Milí moji ôsmaci!

Neviem kde je problém, ale poslednú úlohu z chémie mi neposlali všetci. Tých, ktorí mi svoju prácu poslali, chcem pochváliť :-). Prišli mi pekné práce! Ostatní si to musia dorobiť.

Na nasledujúce 2 týždne budete mať za úlohu zistiť z rôznych zdrojov (encyklopédie, knihy, učebnice, internet,...) vplyv zlúčenín na životné prostredie. Zistiť, ktoré látky znečisťujú ovzdušie a ich zdroje. Kľudne môžete spomenúť aj znečistenie vody a pôdy. Toto stačí napísať na 1 stranu v zošite, ofotiť a poslať najneskôr do 29.5.2020.

Napr. Oxid uhoľnatý - autá

8. a 9. týždeň

Milí moji ôsmaci!

Na najbližšie 2 týždne budete mať praktickú aktivitu, ktorú písomne spracujte (ľubovoľnou formou-plagát, protokol, projekt, ...+ foto alebo video - je to na vás).

Názov: Príprava indikátora a meranie pH

(Návrh - výluh z červenej kapusty a zisťovať ako mení farbu voda, citrón, ocot, sóda bikarbóna, prací prášok, mydlový roztok, čistiace prostriedky...)

Otázka: Dajú sa tieto látky zatriediť do nejakých skupín? Ak áno, do akých a podľa čoho?

Ak budete potrebovať radu, píšte a hotové práce mi priebežne posielajte na mail.

Príjemnú zábavu! :-)

7. týždeň

27.4. - 30.4.2020

Opakovanie

Zopakujte si učivo halogenidy, oxidy, kyseliny a hydroxidy a potom napíšte 5 otázok, úloh alebo vymyslite tajničku, či osemsmerovku pre spolužiakov.

Hotové práce pošlite na môj mail do 6.5.2020.

6. týždeň

20. - 24.4.2020

Na tento týždeň máme opakovanie.

Vypracujte 3. OPAKOVANIE a vložte si do zošitov a vyskúšajte sa aj na ALFovi.

  1. Test na Alfovi, bude spustený do 28.4.2020.
  2. Zistite význam slova hydroskopický.
  3. Pracovný list: 3. OPAKOVANIE - oxidy, hydroxidy, kyseliny (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

5. týždeň

15.4. - 17.4.2020

Názvoslovie hydroxidov, precvičovanie názvoslovia hydroxidov

Najskôr si pozrite prezentáciu a potom si, prosím, vypracujte oracovný list a vložte do zošitov z chémie.

Ak by ste niečo nevedeli, kľudne mi napíšte.

  • Pracovný list - Názvoslovie hydroxidov

3. týždeň

Zadanie na 30.3. - 3.4.2020

Prezentácia - Hydroxidy

2. týždeň

26.3.2020

Test ALF - Oxidy (pridané 21.3.2020)

27.3.2020

Test ALF - Kyseliny (pridané 22.3.2020)

1. týždeň

19.3.2020

Kyslíkaté kyseliny

- napísať poznámky do zošitov:

Kyslíkaté KYSELINY

Kyslíkaté kyseliny sú trojprvkové zlúčeniny zložené z:

  • vodíka,
  • kyselinotvorného prvku,
  • kyslíka.

-v molekule kyseliny má atóm vodíka oxidačné číslo I a atóm kyslíka oxidačné číslo –II

-atóm kyselinotvorného prvku môže mať oxidačné číslo I až VIII

Napr.

Kyselina dusičná

  1. napíšeme značky                   HNO
  2. doplníme oxidačné čísla        HINVO-II
  3. urobíme súčet oxidačných čísel

    I + V + x(-II) = 0

                       x = 3                HNO3

Kyselina sírová

  1. napíšeme značky                HSO
  2. doplníme oxidačné čísla     HISVIO-II
  3. sčítame oxidačné čísla

    2.I + VI + 4.(-II) = 0

  1. výsledný vzorec                 H2SO4

20.3.2020

precvičovanie kyslíkatých kyselín

 

Názov

Napíšte vzorec

1.

kyselina dusičná

 

2.

kyselina sírová

 

3.

kyselina chlórna

 

4.

Kyselina telúrová

 

5.

Kyselina arzenitá

 
 

Vzorec

Napíšte názov

6.

HCO3

 

7.

HClO4

 

8.

HBrO

 

9.

H2OsO5

 

10.

H2SO3