SJL

15. týždeň 22. - 26.6.2020

Pondelok - štvrtok: 22. - 25.6.2020 - Záverečné opakovanie

  • vypracovať priložený pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

  • napísať diktát z pracovného listu

 

14. týždeň 15. - 19.6.2020

Pondelok, utorok: 15. - 16. 6.2020 - Záverečné opakovanie

  • vypracovať z pomocníka stany 58, 59, 60 - neposielať, skontrolujeme si to spoločne v škole

Streda: 17.6.2020 - Opakovanie učiva

  • ALF - Názov: Opakovanie LIT pre 6. ročník

Piatok: 19.6.2020 - Práca s textami

  • ALF - Názov: A zase preskakujeme kaluže - čítanie s porozumením

 

13. týždeň 8. - 12.6.2020

Pondelok, Utorok: 8.6. a 9.6.2020 - Práca s textom

  • po vypracovaní mi na mail pošli odpovede formou 1a, 2b....

  • nakoľko je test rozsiahly (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), budete ho môcť vypracovávať dva dni, čiže v pondelok si vypracujete polovicu úloh a v utorok druhú polovicu

Streda: 10.6.2020 - Rozhlasová rozprávka

  • Prejsť si prezentáciu Princezná so zlatou hviezdou na čele

  • rozhlasovú rozprávku sme mali už minulý rok, takže to nie je pre Vás nové učivo tak som sa rozhodla, že si ukážku prečítate a urobíte z nej poznámky

  • prejdite si prezentáciu, ktorú som Vám zavesila a podľa nej si ukážku vypracujte

Piatok: 12.6.2020 - Rozprávanie s využitím priamej reči

  • téma bude – Ako sa cítim doma počas koronakrízy

  • Vašou úlohou bude napísať príbeh, kde využijete priamu reč. Je na Vás, či mi napíšete príbeh, čo robíte doma, ako ste trávili čas s rodičmi, najkrajší zážitok so súrodencom, s rodičom... Môžete si vybrať čokoľvek, len aby to bol príbeh. Nezabudnite mi členiť text.

  • poslať na mail

12. týždeň 1. - 5.6.2020

Zadanie na týždeň aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Pondelok: 1.6.2020 - Precvičovanie pravopisu

  • prepíš do zošita a doplň diktát (najlepšie bude ak ti ho rodič nadiktuje)
  • po napísaní diktátu skontroluj chyby a vyznač ich zelenou v zošite

Vo    __ysok__ých     __atrách   žijú   vzácn__    ob__vatelia.

Š__astní__  návštevníci   môžu  uv__dieť     čried__      kamz__ko__.

Ob__vajú    strmé   __atranské  sten__.

Samotársk__m   životom  žijú  r__s__.

R__s   patr__   k našim najv__čším  mäsožra__com.

Živ__   sa najm__   srnčo__  a jeleňo__  zvero__.

Uv__dieť   sv__ štiu kolóniu sa vžd__   nepodar__.

Orol skaln__  je  najväčš__m   operen__m  dra__com našich veľh__r.

Má   v__nimočne  ostr__  zrak.

Je mocn__  a veľm__    šikovn__.

Hn___zdi   v skaln__ch   stenách.

Or__ie  hniezdo  je v__tvorené  such__m__   konárm__   a líst__m.

Pr__  love  kor__sť   ob__čajne  zach__tí    pri   zem__    s__ln__m__   pazúrm__  a usmrtí.

Orl__  let   p__sob__     ľa__ko a elegantne.

Utorok: 2.6.2020

  • vypracuj literárneho milionára

Streda: 3.6.2020

Alf- opakovanie učiva zo SJL - 6. ročník

  • Upozorňujem Vás, že test sa dá vypracovať iba raz a je tam nastavený časovač úloh

Piatok: 5.6.2020

  • vypracuj prezentáciu milionár - opakovanie zo slovenského jazyka

Poznámka: Ak chceš, môžeš si diktát skontrolovať...

11. týždeň 25. - 29.5.2020

Zadanie na týždeň aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Ahojte,

zasielam Vám prácu na tento týždeň.

Som veľmi rada, že podaktorí pracujete veľmi pekne, len Vás chcem poprosiť, aby ste mi nezasielali úplne všetko, ale iba to, čo je napísané v pokynoch.

Pondelok: 25.5.2020 - Opakovanie učiva 6. ročníka

  • vypracovať do zošita test v učebnici na strane 91 - nevypracujete otázku č. 15, pretože to ste sa ešte neučili
  • po odoslaní prác Vám zašlem správne odpovede mailom, aby ste si ich skontrolovali

Utorok 26.6.2020 - Dobrodružná literatúra

  • prejsť si prezentáciu - "Ja a moja príšera"
  • vypracovať si z prezentácie poznámky do zošita
  • nakresli ilustráciu

Streda: 27.5.2020 - Opakovanie učiva 6. ročníka

  • test z učebnice na str.92,93- poslať odpovede mailom (1a,2b,3c...)

Piatok: 29.5.2020

  • vypracovať druhého autora do galérie spisovateľov- zaslať mi práce mailom
  • neopisujte (nekopírujte) informácie z internetu
  • pri autoroch chcem iba základné informácie, ktoré si musíte vyhľadať a spracovať
  • poznámky sme sa už učili písať na slohu, takže by to nemal byť pre Vás problém
  • ten, kto mi informácie iba skopíruje, prípadne trošku upraví, bude musieť prácu opraviť, čo sťaží prácu iba Vám, nakoľko to budete musieť prerábať

 

10. týždeň 18. - 22.5.2020

Zadanie na týždeň aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Pondelok: 18.5.2020 - opakovanie slovných druhov

  • vypracovať na Alfovi opakovanie slovných druhov (vypracovať ešte dnes!!!)

Utorok: 19.5.2020 - Dobrodružná literatúra

  • prečítať z učebnice ukážku na strane 113/ Kočovníci severu
  • napísať poznámky: autor, ukážka, téma, forma, druh, žáner, téma, idea, hl. postavy, vedľ. postavy, osnova, um. prostriedky
  • vypracovať priložený PL (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Streda: 20.5.2020 - Galéria spisovateľov

  • vyhľadať a spracovať si autorov literatúry pre deti a mládež - aspoň dvoch
  • na dnešnej hodine spracujete iba jedného autora a budúci týždeň druhého (dnes mi nič neposielate, pretože mi pošlete až hotový dokument)
  • autori budú z prečítanej ukážky z učebnice - vyberiete si kohokoľvek, kto sa Vám páčil z hľadiska tvorby
  • spracujete mi ich vo worde, napíšete stručne o živote autora + jeho tvorbu, priložiť obrázky kníh, ktoré napísal, fotografiu autora, rozoberiete mi v dokumente ukážku, ktorú sme si čítali (podľa poznámok ako sme zvyknutí ich písať a samozrejme sa vyjadríte, prečo ste si vybrali zrovna tohto autora (vyjadrenie bude pri oboch)
  • súčasťou ukážky bude PL, ktorý bude obsahovať 8 otázok zameraných na prečítané dielo (Nemusia to byť čisto iba otázky z literatúry, ale aj práca s textom.

Napr. Vybrala som si ukážky Prefíkané vrany a vytvorím v PL otázku -

  1. V nadpise vyhľadaj prídavné meno a urč jeho druh a vzor:

Piatok: 22.5.2020

  • vypracovať na Alfovi súbor s názvom Čitateľská gramotnosť
  • po otvorení súboru je na 1. strane vpravo spinka s dokumentom, ktorý musíte otvoriť a prečítať, pretože všetky otázky v cvičení súvisia s priloženým textom.

9. týždeň 11. - 15.5.2020

Ahojte, tento týždeň si budeme opakovať získané vedomosti. Zvolila som prácu s pomocníkom, nakoľko ich máte zakúpené a bolo by vhodné používať ich. Jednak Vám uľahčia prácu, nie sú to rozsiahle cvičenia a zároveň máte ihneď možnosť skontrolovať si správnosť odpovedí. Chcem Vás požiadať, aby ste odpovede len tak neodpisovali, ale skutočne ich najskôr samostatne vypracovali.

Pondelok: 11.5.2020 - Citoslovcia

  • vypracovať z pomocníka str. 48/1, 49/2, 50/3, 4, 5

Utorok, Streda: 12.5., 13.5.2020 - Opakovanie morfológie

  • na vypracovanie PL máte až dva dni, to znamená, že každý deň si vypracujete jednu stranu
  • Pracovný list – Opakovanie morfológie (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
  • vypracovať priložený pracovný list a poslať mi ho mailom

Piatok: 15.5.2020 Priama reč

  • pomocník 47/1 a), b), 47/2 a), b)

8. týždeň 4. - 7.5.2020

Milí žiaci,

posielam Vám prácu na tento týždeň.

Ako ste si iste všimli, dnešným dňom začíname učiť podľa rozvrhu. Každý deň máte vyčlenené iba dve vyučovacie oblasti, preto chcem, aby ste si zadané cvičenia vypracovali v tom dni, kedy Vám ho zadám. V prípade nejasností ma kontaktujte :-)

Zadanie aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf

Pondelok: 4.5.2020 - Citoslovcia

Na dnešnej hodine si preberieme a zopakujeme citoslovcia. Nie je to pre Vás nič nové, pretože s citoslovcami sme sa stretli už minulý rok.

Čo je vašou úlohou na dnešný deň:

  • naštudovať prezentáciu, odpísať alebo vytlačiť poznámky (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a nalepiť do zošita,
  • do zošita vypracovať cvičenia z prezentácie,
  • skontrolovať správnosť (formát doc alebo formát pdf).

Utorok: 5.5.2020 - Dobrodružná literatúra

  • prečítať ukážku na strane 110 -112,
  • napísať poznámky do zošita,
  • vypracovať kvíz ukážky do zošita.

Streda: 6.5.2020 - Citoslovcia

  • na Alfa som zavesila cvičenie – Citoslovcia,
  • upozorňujem Vás, že sa dá vypracovať iba raz.

Piatok: 8.5.2020

VOĽNO

7. týždeň 27. - 30.4.2020

Ahojte,

tento týždeň som Vám nezadávam úlohy presne po dňoch, ale budete mať vypísané zadania na celý týždeň a je na Vás, kedy si úlohy spravíte. Pre mňa je dôležité, aby si každý z Vás zadanie vypracoval. Počas týždňa sa budeme učiť a zároveň sa trošku zahráme.

Zadanie vo formáte doc alebo vo formáte pdf

6. týždeň 20. - 24.4.2020

Pondelok: 20.4.2020 Opakovane literatúry

Na Alfa som Vás zavesila test „Literatúra - 6.ročník - Polročné opakovanie"

Test si vypracujte aj viackrát, aby ste si zopakovali získané vedomosti - V teste je zopár otázok, s ktorými ste sa ešte nestretli.

  • anafora - opakovanie rovnakého slova na začiatku veršov, viet:

 (Letel poľom,

        letel dolom,

        letel horou ako strela)

  • epifora - opakovanie rovnakého slova na konci veršov, viet: (/na každom je krv prischnutá/ srdca môjho krv prischnutá)
  • epizeuxa - bezprostredné opakovanie toho istého slova vo verši, vete (sloboda, sloboda, slobodienka moja)
  • oxymoron - spojenie dvoch pomenovaní, ktoré sa navzájom vylučujú (Napr. živá mŕtvola - vylučuje sa tu, že keď je niekto živý tak žije a mŕtvola už nežije, ale pomenovanie má svoj význam, chudobný boháč...

Utorok 21.4.2020 – Príslovky

Príslovky sme už mali, ale po vypracovaní DÚ, ktorú ste mi poslali som zistila, že väčšina z Vás príslovky celkom nepochopila.

Posielam Vám prezentáciu prísloviek aj s cvičeniami.

Pozorne si prejdite celú prezentáciu a vypracujte cvičenia, ktoré sa v nej nachádzajú.

Z prezentácie si vypíšte do zošita pravopis prísloviek, pretože ten Vám robil najväčšie problémy.

Streda 22.4.2020 Literárna rozcvička

Vytvoriť na A4 literárnu rozcvičku (môžu to byť iba otázky alebo tajnička).

Rozcvička bude obsahovať 15- 20 otázok a bude písaná na PC.

Súčasťou rozcvičky budú aj odpovede.

Rozcvičku mi posielajte na mail.

Štvrtok 23.4.2020 Opakovanie prísloviek

Na Alfa som zavesila test s názvom Príslovky; vypracujte si ho.

Poriadne premýšľajte a pozorne čítajte zadanie.

Pod úlohami je vždy napísané, či je správna iba jedna možnosť alebo viacero.

Piatok: 24.4.2020 Rozprávanie s využitím priamej reči

Prikladám poprehadzovanú rozprávku, ktorú určite všetci poznáte. Je to rozprávka o Perníkovej chalúpke.

V rozprávke sa nachádza aj priama reč.

Vašou úlohou bude poprehadzované vety uložiť podľa časovej postupnosti, text si vytlačíte (kto nemá tlačiareň prepíše) a vlepíte do zošita - čistopisu.

Prikladám i správne riešenie, aby ste vedeli odkontrolovať, či ste vety správne poukladali.

Medovníkový domček

(Rozprávanie s využitím priamej reči)

  1. Deti sa veľmi zľakli, no potom Janko vyliezol na strom a zrazu zvolal: „Vidím svetielko! Hurá, sme zachránení!“
  2. Pozvala ich dnu a ponúkla im na jedenie všetko, čo si len zažiadali.
  3. Ale Marienka nelenila a šup so zlou Ježibabou do pece.
  4. Keď už nemal peniaze, aby uživil svoje deti, jedného dňa sa proti svojej vôli takto rozhodol: „Mám svoje deti veľmi rád, ale pre nich bude lepšie, keď ich zavediem do lesa a tam ich nechám.“
  5. Bývala v nej starenka.
  6. Janko a Marienka sa vrátili domov a žijú šťastne, ak nepomreli.
  7. Ako chystali drevo, otec ich nepozorovane opustil.
  8. Raz rozkázala Marienke: „Poď mi pomôcť pripraviť oheň, som veľmi hladná!“
  9. Janko a Marienka nič netušili, veselo si vykračovali lesom a volali na otca: „Ako je tu krásne!“
  10. Vybrali sa za ním a onedlho prišli k neobyčajnej chalúpke, ktorá bola celá z perníkov.
  11. Ježibaba zhorela a s ňou sa stratili aj jej kúzla.
  12. Ale bola to Ježibaba a prilákala ich len preto, aby ich mohla zjesť.
  13. Kde bolo, tam bolo, žil raz jeden chudobný otec, ktorý mal dve deti: Janka a Marienku.
  • Zadania na obdobie 20. - 24.4.2020 vo formáte doc alebo vo formáte pdf
  • Riešenie úlohy - Medovníkový domček - Medovníkový domček alebo vo formáte pdf
 

5. týždeň 15. - 17.4.2020

Ahojte,

tento týždeň Vám zadávam prácu iba do piatka.

Včera som Vám zapísala všetky známky do IŽK, ktoré ste doteraz dostali.

Ako iste viete, od dnešného dňa nebudem hodnotiť práce známkou, ale iba slovným hodnotením. Pri slovnom hodnotení vždy napíšem akú známku by si dostal, keby sa hodnotilo. Preto je veľmi dôležité, aby ste nepoľavili a naozaj pracovali svedomite, dôsledne a vypracovali si zadané úlohy včas.

Ešte raz Vás chcem poinformovať, že sa môžete kedykoľvek so mnou spojiť prostredníctvom mailu, facebooku alebo messengeru pri akomkoľvek probléme. Kľudne mi môžete aj zavolať 0948 338 708, všetko Vám vysvetlím a pomôžem. Veľmi rada Vás budem počuť.

Streda 15.4.2020

Mnohí z Vás mi ešte neposlali vlastnú poviedku podľa pokynov, ktoré som zadala.

Počas dnešného dňa si poviedku vypracujete, dorobíte, upravíte a pošlete mi ju mailom.

Štvrtok 16.4.2020

Vypracovať cvičenia z pomocníka str. 45/ 3, 4, 5

Do zošita vypracovať nasledujúce cvičenia:

  1. Do prísloviek doplň správne z-, s-, v-, na-:

 

.......hora,  ......dola,  ......pravo,  ......ľavo,  ......predu,  .......predu,  ......zadu, ......zadu   .......ľava, .......prava,  ........bok, ........tedy,   ........vonka, .........nútra,  ......rána, .......ľavo, ......časti, .......boku,  .......ďaleka,  ......lani

 

  1. Vystupňuj nasledujúce príslovky

 

1. stupeň

2. stupeň

3. stupeň

dobre

 

 

pekne

 

 

ďaleko

 

 

skoro

 

 

blízko

 

 

nízko

 

 

mäkko

 

 

Piatok 17.4.2020

Nadpis do zošita - Rozprávanie s využitím priamej reči

Dnešné učivo by nemalo byť pre Vás náročné, pretože sme už prebrali rozprávanie a minulý šk. rok aj tento sme si zopakovali priamu reč. Teraz to všetko spojíme a pokúsime sa napísať rozprávanie s využitím priamej reči.

Učebnica str. 68 - prečítajte si text „Kde je puding?“- odpovedzte si na otázky str. 69/ 1 c).

Po prečítaní textu si prečítate text č. 2 - Klárikino mačiatko.

  • Všimnite si, čo majú texty rovnaké, podobné a v čom sa líšia.- napíš do zošita konceptu.
  • Do čistopisu si odpíšeš zelenú tabuľku zo strany 70 + zopakuješ si písanie priamej reči 70/6.

Na všetky typy priamej reči napíšeš 4 vety a pošleš mi ich mailom!!!

 

3. a 4. týždeň 30.3. - 8.4.2020

Milí žiaci,

opäť Vám posielam prácu na 2 týždne (do veľkonočných prázdnin). Pevne verím, že doma pracujete a zvládate učivo. Ak by ktokoľvek z Vás mal s niečím problém, kedykoľvek sa môžete so mnou skontaktovať prostredníctvom mailu alebo cez messenger (nájdete ma pod menom Miroslava Čunderlíková). Spoločne s triedou sme si tam založili skupinu, cez ktorú spolu komunikujeme.

Prosím Vás, pošlite mi na mail vypracovaný sloh „Najkrajší zážitok mojich starých rodičov z detstva“ (budete zaň hodnotení).

Zadania na obdobie 30.3. - 8.4.2020

Pracovný list - Bojujeme u riaditeľa

Pracovný list - Opakovanie slovies

 

1. a 2. týždeň 16. 3.  - 27. 3. 2020

16.3. – načítať ukážku od Martina Rázusa- Maroško str. 92

  • prečítať si o autorovi z uč. str. 160 + napísať poznámky o ňom- čím všetkým bol, aká je jeho poézia, diela, ktoré napísal,
  • po prečítaní napíš poznámky:
  • forma
  • druh
  • žáner
  • téma, idea
  • prostredie, kde sa dej odohráva
  • obdobie, v ktorom sa dej odohráva
  • hlavné postavy, vedľajšie postavy,
  • vlastnosti Maroška
  • vzťah Maroška s otcom
  • Zážitky so starým otcom

 

  • Porovnaj Maroškove zážitky so starými rodičmi s tvojimi zážitkami:

MAROŠKO: ....................................

TY: .....................................

  • Vysvetli tieto umelecké prostriedky.
  1. repu ti možno na nich sadiť .....................................................
  2. rinúca sa zo skalných nebotyčných hôr.....................................................
  3. večernú žiaru prebíja prvá hviezda.....................................................
  4. doma poznajú jeho muchy.....................................................
  5. veď sa tam hore vynáči.....................................................
  6. začínajú sa mu oči lepiť.....................................................

 

  • Vyhľadaj slová, ktoré sa dnes nepoužívajú a podľa kontextu ich vysvetli.

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

  • Úlohy:- odpísať „Zistili ste“ zo str. 96

 

17.3. Jednoduchý a zložený tvar slovies

  • napísať si nadpis do zošitov,
  • odpísať poučku zo str. 64- nová učebnica,
  • vypracovať cvičenia z pomocníka: str. 41/1, 42/2,3,4 a 43/5,testík

Vety prepíš do zošita. Z viet vypíš sloveso, a urč jeho slovesný tvar.(jednoduchý alebo zložený slovesný tvar

  1. Osmonoh (mäkkýš) dokáže zmeniť svoju farbu a štruktúru tela.
  2. Touto zmenou sa dokonale maskuje s okolím.
  3. Korytnačka morská trávi väčšiu časť života v moriach.
  4. Vynikajúco sa potápa.
  5. Krab suchozemský by bez vody mohol oslepnúť.
  6. Panda veľká patrí do čeľade medveďovitých.
  7. Korytnačka slonia môže vydržať rok bez potravy a vody.
  8. Zásoby si hromadí vo vlastnom organizme.
  9. Ara (z čeľade papagájovité) dokáže lietať rýchlosťou 60km/h.
  10. Modlivka často počas párenia samčeka zožrala.
  11. Niektoré druhy pralesničky vytvárajú silný jed.

 

18.3 On- rozprávanie

  • vypracovať test na Alfovi s názvom Ja/On rozprávanie

 

19.3 Opakovanie slovies

  • vypracovať test, ktorý je zavesený na Alfovi s názvom SLOVESÁ

 

20.3. Rozprávanie vonkajšia kompozícia

  • vypracovať cvičenia z pomocníka str. 43/1, 44/2
  • napísať do konceptu rozprávanie vo forme on-rozprávanie.
  • Témou bude „Najkrajší zážitok mojich starých rodičov z detstva (Vašou úlohou bude vyhľadať starých rodičov, spýtať sa ich na nejaký zážitok, prípadne ako trávili svoj voľný čas v detstve. Nezabudnite členiť text na úvod, jadro (zápletka, vyvrcholenie, rozuzlenie), záver.

 

23.3. Jaroslav Rezník - Oči plné oblohy

  • prečítať poviedku str. 96
  • napísať poznámku (tak ako sme zvyknutí ich písať) + osnovu a ilustráciu
  • odpísať do zošitov zistili sme zo str. 100
  • vypracovať test z ukážky na Alfovi

 

24.3. Príslovky

  • napísať nadpis do zošitov
  • prečítať ukážku zo str.66/1 a), b) -vypracovať ústne, 67/2 a) -ústne, b) - písomne do zošita
  • odpísať zapamätajte si do zošita str.67 a 68
  • vypracovať: 67/3, 67/ 4- napísať aj tieto otázky do zošita, 67/5- odpíš príslovky do zošita a pokús sa určiť druh príslovky

 

25.3. Katarína Gillerová - Môj mladší brat

  • prečítať ukážku zo str. 101 - po prečítaní popremýšľaj, ako sa zmenila forma rozprávania oproti predchádzajúcim poviedkam, ktoré sme čítali
  • napísať poznámky do zošita z prečítanej ukážky - nezabudni na tému, ideu, umelecké prostriedky
  • vypracovať úlohy do zošita:
  1. Pre aké príčiny prichádzala Kristína s bratom do konfliktu?- Vypíš ich.
  2. Uhádni: Čo veľmi hryzie a nemá zuby? Čo je horšie ako jeden chlapec?
  • napísať do zošita zistili sme str. 106 + budeme si pamätať
  • ústne vypracovať: Čítame a pracujeme s textom - 105/1,2, 5, Pátrame a riešime úlohy 105/3

 

26.3. Ja rozprávanie

  • učebnica str. 59/1 - prečítať, vypracovať úlohy učebnica str. 60/2 – ústne (budem sa na odpovede v škole pýtať)
  • vypracovať cv. z pomocníka 40/1, 2