Pre zaujímavosť, pre nadšencov matematiky a pre všetkých, ktorí chcú ;-) - ďakujeme všetkým žiakom školy, ktorí sa zapojili do 1. online matematickej súťaže Attomat a  úspešne nás reprezentovali

MAT 2. sk.

15. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.

 

15. týždeň

Opakovanie: Vypracujte pracovný list (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a pošlite spolu so svojím sebahodnotením na konci šk. roka na môj mail najneskôr do 24.6.2020.



Viac tu: https://zsmsudica.webnode.sk/vzdelavanie-16-27-3-2020/a6-rocnik/fyz/

14. týždeň

Zadanie na týždeň 15. - 19.6.2020 vo formáte doc alebo vo formáte pdf

13. týždeň

Tento týždeň začneme novú tému – KOMBINATORIKA

Najskôr trochu teórie (prepísať alebo vytlačiť a vložiť do zošita).

Vypisovanie možností

Úlohy, v ktorých máme vypísať všetky možnosti na základe danej podmienky, riešime tak, že sa snažíme nájsť určitý organizačný princíp – systém.

Príklad 1: Vypíšte všetky dvojciferné čísla, ktoré môžete poskladať z číslic 0, 3, 7, 9. Každú číslicu použite iba raz. Koľko je takých čísel?

Riešenie: Dvojciferné čísla budú mať tvar AB, kde na mieste A môžu byť číslice 3, 7, 9 (číslica 0 nie, lebo nulou sa nemôže začínať dvojciferné číslo) a na mieste B môžu byť číslice 0, 3, 7, 9, pričom číslice sa v dvojcifernom čísle nemôžu opakovať. Preto hľadané dvojciferné čísla budú tieto: 30, 37, 39 70, 73, 79 90, 93, 97

Odpoveď: Takýchto čísel je deväť.

Pozrite si nasledujúce video:

Následne si učivo precvičte v PZ str. 70/1,2,3 a 71/5,7,8

 

12. týždeň

Milí šiestaci!

Minulý týždeň sme sa naučili počítať obsah štvorca a obdĺžnika. Učivo si precvičte v PZ str.57/ 4,5 a následne vypracujte sadu 6 úloh do zošita alebo na papier a pošlite oskenované alebo ofotené na môj mail do 11.6.2020.

1.6. je MDD, tak vám prajem VŠETKO NAJLEPŠIE ! :-)

 Sada úloh :

  1. Vypočítaj obsah obdĺžnika (v cm2), ktorého dĺžka má 1,8cm a šírka 2,5 cm.
  2. Ujo Jožo ide položiť plávajúcu podlahu v miestnosti s rozmermi 2,5 m a 400cm. Akú plochu v m2 bude musieť ujo Jožo pokryť?
  3. Vypočítaj obsah  štvorca (v cm2) so stranou  400 mm.
  4. Miestnosť tvaru štvorca m rozmer 420cm. Koľko m2 má miestnosť?
  5. Pozemok má rozmery 20x20metrov. Cena pozemku za 1m2 je 22,5 eura. Koľko stojí stavebný pozemok, na ktorom si chce mladá rodina postaviť dom?
  6. Dvaja bratia chceli mať rovnako veľké  pozemky. Jeden si vybral štvorcový pozemok s dĺžkou strany 60m. Druhý si vybral obdĺžnikový pozemok s dĺžkou 80m. Aká je šírka pozemku druhého brata?

11. týždeň

Zadanie na týždeň 25. - 29.5.2020 vo formáte doc alebo vo formáte pdf

10. týždeň

Premena jednotiek obsahu

Pozrite si prezentáciu, urobte si poznámky do zošitov, nezabudnite na pomôcky na snímke 5.

Potom si premenu precvičte v PZ na str. 54/6 ,7 a 55/9.

Aby to nebola taká nuda, viem, že premeny jednotiek nemáte veľmi radi :-), zahrajte si pexeso (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

Stačí vytlačiť a vystrihnúť :-)

9. týždeň

Tento týždeň si dorobíme niektoré cvičenia v pracovnom zošite 2. V prípade nejakých problémov ma kľudne kontaktujte.

PZ:

  • str. 30/ 1, 3, 4
  • 32 - celá
  • 40 - celá
  • 41 - celá

To je všetko :-)

 

8. týždeň

Milí šiestaci!

Minulý týždeň sme mali učivo o výške.

Teraz si ukážeme, ako sa dá zostrojiť trojuholník aj pomocou výšky. Na stránke www.goblmat.eu si zadajte 6.ročník, tému Trojuholník a učivo Konštrukcia trojuholníka pomocou výšky.

Zostrojte trojuholníky z príkladu 1 a 3. Môžete ísť zároveň s ich postupom, alebo skúšajte samostatne a potom si skontrolujte.

Ak by ste mali nejaké problémy alebo sa chcete niečo opýtať, kľudne mailujte :-)

S pozdravom pani učiteľka Ištoková

 

7. týždeň

Do zošitov si napíšte alebo nalepte poznámky: Výška trojuholníka

Potom na stránke www.goblmat.eu si nájdite 6. ročník, téma Výška trojuholníka a vypracujte príklady 1, 2 a 3.

 

6. týždeň

Milí šiestaci!

Väčšina z vás mi neposlala poslednú úlohu, ktorú sme mali do 17.4.2020! Doplniť, prosím!

Pokračujeme:

Budete potrebovať rysovacie pomôcky. Ak by ste niečo nevedeli, tak mi napíšte!

20.4. - 24.4. 2020

Pripravte si zošity a rysovacie potreby. Kliknite na odkaz a pracujte podľa návodu. Napíšte si aj postup.

https://www.youtube.com/watch?v=7qW-AXEDvSU

Na internete zadajte stránku www.goblmat.eu (mali by ste ju poznať :-))

Vyberte si 6. ročník, téma TROJUHOLNÍKY a kliknite na Konštrukcia trojuholníka s použitím vety usu

Urobte si Príklady 1, 2 a 3 (tam je to aj spravené, takže sa môžete skontrolovať).

 

5. týždeň

Milí šiestaci!

Dúfam, že ste si oddýchli. Zadané úlohy ste takmer všetky splnili, čo ma potešilo. Na tieto tri dni budete potrebovať rysovacie pomôcky. Ak by ste niečo nevedeli, tak mi napíšte! :-)

Dopisovala som známky do IŽK, ešte tie, ktoré ste získali pred pozastavením známkovania.

15.4.2020

Pripravte si zošity a rysovacie potreby. Kliknite na odkaz a pracujte podľa návodu. Napíšte si aj postup.

https://www.youtube.com/watch?v=60lrnNbSQi0

17.4.2020

Na internete zadajte stránku www.goblmat.eu (mali by ste ju poznať :-))

Vyberte si 6. ročník, téma TROJUHOLNÍKY a kliknite na Konštrukcia trojuholníka s použitím vety sus

Urobte si Príklady 1, 2 a 3 (tam je to aj spravené, takže sa môžete skontrolovať).

 

4. týždeň

Milí šiestaci!

Som rada, že niektorí z vás so mnou komunikujú a plnia si svoje povinnosti zodpovedne. Mrzí ma, že niektorí nerobia nič. Vaša snaha bude ohodnotená známkami, ktoré si môžete nájsť na IŽK.

Chcem vám ešte pripomenúť, že máte vypracovať PL (aj postup) z minulého týždňa a poslať naskenované alebo odfotené na môj mail: istokova.zsudica@gmail.com do 8.4.2020. Ja to ohodnotím.

Prajem vám pekné veľkonočné sviatky a veľa zdravia!

Pani učiteľka Ištoková

 

Zopakovať Trojuholníky- základné prvky (vrcholy, strany, uhly, rozdelenie trojuholníkov podľa veľkostí strán aj podľa uhlov, trojuholníková nerovnosť). Môžete použiť zošity aj z minulého roka.

Do zošitov vypracovať konštrukčnú úlohu:

  • Zostrojte trojuholník ABC, ak a=4 cm, b=3cm a c=5cm. Dá sa zostrojiť? (trojuholníková nerovnosť)

Pomenujte vrcholy, označte strany, napíšte aký je to trojuholník podľa veľkosti strán aj podľa uhlov.

 

Zostávajú stále uhly – Pracovný list odovzdať do 17.4.2020

 

3. týždeň

Učivo 30.3. - 3.4.2020

 

2. týždeň

Učivo 23. - 27.3.2020

 

1. týždeň

16.3.2020

Os uhla

Prezentácia - zapísať do zošitov poznámky zo snímky č. 9

Podľa jednotlivých krokov prezentácie zostrojiť os ľubovoľného uhla do zošita

 

17.3.2020

Os uhla

- vypracovať cvičenia v pracovnom zošite

 

18.3.2020

Test ALF – MAT 6-Uhol I.(pridané 15.3.2020)

 

20.3.2020

Sčitovanie uhlov

- zapísať do zošitov

Uhly môžeme sčítať a odčítať podobne ako ktorékoľvek dve čísla. Pri sčítaní uhlov si však musíme dať pozor na niekoľko vecí: Pokiaľ minúty nie sú väčšie ako „60“, nemusíme si robiť starosti. Sčítame zvlášť stupne, zvlášť minúty, a ak je súčet minút menší než 60výsledok je hotový. No pokiaľ má súčet 60, alebo dokonca viac minút, musíme z výsledku odobrať 60 minút a  pridať ich ako jeden stupeň – teda, počet stupňov zväčšíme o 1Ďalej si musíme dávať pozor na to, aby súčet stupňov nebol väčší ako 360, to by sme už „obehli“ celú kružnicu. Ak by sme mali znázorniť napr. 375°, úloha by nemala zmysel, pretože by to znamenalo spraviť jeden okruh po kružnici, teda 360° a pridať 15°, čo nemá význam znázorňovať.

Príklad: Spočítajte uhly:

 

a) 89° + 123° = 212°

 

b) 89° 32´ + 46° 24´ = ?

Riešenie:

Spočítame stupne: 89 + 46 = 135

Spočítame minúty: 32 + 24 = 56

Výsledok: 89° 32´ + 46° 24´ = 135°56´

 

c) 46° 46´ + 63° 38´ = ?

Riešenie:

Spočítame stupne: 46 + 63 = 109

Spočítame minúty: 46 + 38 = 84

46° 46´ + 63° 38´ = 109°84´

Vidíme, že počet minút je väčší ako 60, t. j. ďalej pokračujeme:

84 – 60 = 24

Výsledok: 46° 46´ + 63° 38´ = 110°24´