SJL-čítanie

14. týždeň 15. - 19.6.2020

Pondelok - Piatok:

  1. M. Ďuríčková: Ako sa Guľko Bombuľko narodil a ako sa stratil (próza)

  2. E. Gašparová: Ako čerešne oklamali chlapca (próza)

  3. L. Friedová: Júnové vráta (poézia)

  • čítať 1. text v Č str. 114;

  • porozprávať vlastnými slovami obsah textu (o čom bol, čo sa prihodilo, ako príbeh

  • skončil, aké ponaučenie z neho máme …);

  • ústne odpovedať na otázky za textom.

  • čítať 2. text v Č str. 115;

  • ústne odpovedať na otázky za textom;

  • čítať 3. text v Č str. 117 - dolu;

  • naučiť sa túto krátku báseň spamäti!!!

  • práca v Z z ČÍT: napísať dátum; zelenou napísať – Libuša Friedová: Júnové vráta, prepísať text básne do Z.

Úlohy na odoslanie: žiadne

POZNÁMKA: Prosím rodičov, aby si deti /rodičia prišli do školy pre časopisy a zošity z mimočítankového čítania. Som v škole v čase od 7.00 do 12.00 hod.!!!

ĎAKUJEM

 

13. týždeň 8. - 12.6.2020

Pondelok - Piatok:

1. Karol Pém - Fumiko (próza)

2. Hana Doskočilová – Jedna malá pásikavá (próza)

3. Jozef Pavlovič – Ako čert maľoval (próza)

Čítať 1. text v Č str. 111;

  • porozprávať vlastnými slovami obsah textu (o čom bol, čo sa prihodilo, ako príbeh skončil, aké ponaučenie z neho máme …);
  • ústne odpovedať na otázky za textom.

Čítať 2. text v Č str. 112;

  • ústne odpovedať na otázky za textom;

Čítať 3. text v Č str. 113;

  • porozprávať vlastnými slovami obsah textu (o čom bol, čo sa prihodilo, ako príbeh skončil, aké ponaučenie z neho máme …);
  • práca v Z z ČÍT: napísať dátum; zelenou napísať – Jozef Pavlovič: Ako čert maľoval, nakresliť ilustráciu k textu.

Úlohy na odoslanie: PL: Ako čert maľoval (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Vypracovaný PL poslať naraz aj s úlohou z MAT a SJL do 12.6.2020!!!

ĎAKUJEM

12. týždeň 1. - 5.6.2020

Pondelok - Piatok:

1. Silvia Čaňová – Farebný svet (próza)

2. Dana Hlavatá – Neposedná Li. (próza)

  • čítať 1. text v Č str. 109;
  • porozprávať vlastnými slovami obsah textu (o čom bol, čo sa prihodilo, ako príbeh skončil, aké ponaučenie z neho máme …);
  • ústne odpovedať na otázky za textom (okrem úlohy 2. a 3.).
  • čítať 2. text v Č str. 110;
  • ústne odpovedať na otázky za textom;
  • práca v Z z ČÍT:
  • napísať dátum; zelenou napísať – Dana Hlavatá: Neposedná Li, prepísať z textu do Z po jednej oznamovacej, opytovacej a rozkazovacej vete + nakresliť obrázok.

Úlohy na odoslanie: Kresli obrázok do Z z ČÍT podľa pokynov.

Do jedného obrázka nakresli: 2 stromy, 3 rôzne kvety, na strome je vtáčik, na jednom kvete sedí žltý a na druhom červený motýľ, pod stromom je ježko, svieti žlté slniečko a letí bocian. Na zemi rastie tráva.

Nakreslený obrázok odfoť a pošli na email do 5.6.2020

ĎAKUJEM

11. týždeň 25. - 29.5.2020

(Zadanie na týždeň aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Pondelok - Piatok:

1. Jozef Pavlovič - Lesík (próza)

2. SVET JE PESTRÝ AKO DÚHA (2x poézia)

  • čítať 1. text v Č str. 107;
  • porozprávať vlastnými slovami obsah textu (o čom bol, čo sa prihodilo, ako príbeh skončil, aké ponaučenie z neho máme …);
  • ústne odpovedať na otázky za textom.
  • čítať 2. text v Č str. 108 (prečítať obe ukážky);
  • ústne odpovedať na otázky za textom;
  • práca v Z z ČÍT: napísať dátum; zelenou napísať – J. Navrátil: Všetky deti sveta, prepísať posledné dve vety textu + nakreskiť obrázok.

Úlohy na odoslanie: žiadne

ĎAKUJEM

10. týždeň 18. - 22.5.2020

(Zadanie na týždeň aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Pondelok - Piatok:

1. Mária Haštová - Záružlie (próza)

2. Silvia Čaňová – Ako sa do hory volá, ... (próza)

  • čítať 1. text v Č str. 105;
  • porozprávať vlastnými slovami obsah textu (o čom bol, čo sa prihodilo, ako príbeh skončil, aké ponaučenie z neho máme …);
  • čítať 2. text v Č str. 106 – kto chce a má možnosť nemusí čítať z U, ale pracuje s prezentáciou (text je v nej). Ústne odpovedá na otázky za textom.
  • práca v Z z ČÍT: napísať dátum; zelenou napísať – S. Čaňová: Ako sa do hory volá, ...; písomne celou vetou odpovedať na tieto úlohy:
  1. Ako by sa mal podľa teba v lese správať ohľaduplný návštevník?
  2. Nakresli značku, ktorá by znamenala ochranu lesa.
  • Pracovný list - Tajomstvo lesa

Úlohy na odoslanie: do 22.5.2020 PL TAJOMSTVO LESA -> prosím poslať naraz s MAT a SJL!

ĎAKUJEM

9. týždeň 11. - 15.5.2020

(Zadanie na týždeň aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Pondelok – Piatok

1. Dana Hlavatá – O lietajúcom papieri (próza)

2. Hana Zelinová – O červenom smreku (próza)

  • čítať 1. text v Č str. 103 (podľa svojho uváženia/chcenia vášho dieťaťa, rozdeľte text na kratšie časti, nech si deti čítajú po častiach);
  • porozprávať vlastnými slovami obsah rozprávky (o čom bola, čo sa prihodilo, ako príbeh skončil, aké ponaučenie z neho máme …)
  • čítať 2. text v Č str. 104 – 105 (s textom pracovať obdobným spôsobom ako pri 1. texte)
  • práca v Z z ČÍT: napísať dátum; zelenou napísať - H. Zelinová: O červenom smreku; vypíš z textu 2 opytovacie vety. Ak chceš, môžeš vety doplniť aj malým obrázkom.

Úlohy na odoslanie: žiadne

ĎAKUJEM

 

8. týždeň 4. - 7.5.2020

(Zadanie na týždeň aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Pondelok – Štvrtok

Jozef Cíger Hronský – Lenivé žabky (próza - rozprávka)

Štefan Moravčík – Papier znesie všetko (poézia - báseň)

  • čítať text v Č str. 100 – 101 (podľa svojho uváženia/chcenia vášho dieťaťa, rozdeľte text na kratšie časti, nech si deti čítajú po častiach);
  • porozprávať vlastnými slovami obsah rozprávky (o čom bola, čo sa prihodilo, ako príbeh skončil, aké ponaučenie máme z rozprávky … alebo môžete využiť hru Lenivé žabky a potom vypracovať PL: LENIVÉ ŽABKY (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) (kto má možnosť tlače – vytlačí a vypracuje, kto nemá možnosť tlače, stačí, keď na čistý list A4 napíše číslo otázky a doplní odpoveď);
  • čítať text v Č str. 102

Úlohy na odoslanie: vypracovaný PL do 11.5.2020

ĎAKUJEM

 

7. týždeň 27. - 30.4.2020

Pondelok - Štvrtok: Jaroslava Blažková: Ako si mačky kúpili televízor

  • Čítať text v Č str. 97 – 99 (podľa svojho uváženia/vôle vášho dieťaťa, rozdeľte text na kratšie časti, nech si deti čítajú pokiaľ je to možné denne – vždy ďalšiu časť textu tak, aby ho zvládli postupne celý).
  • Pokračovať v domácom čítaní ľubovoľnej knižky.

Úlohy na odoslanie: žiadne

 

6. týždeň 20. - 24.4.2020

Pondelok: J. Čápka: Reklama

- prečítať v Č str. 94/ hore

Utorok: K. Bendová: O načisto obrátenej krajine – 1. časť

- prečítať text v Č str. 94 - 95/ po obrázok

Štvrtok: K. Bendová: O načisto obrátenej krajine – 2. časť

- prečítať text v Č str. 95 – 96/ od obrázka do konca

Úlohy na odoslanie: do 25.4.2020 do 12.00 na krskova.zsudica@gmail.com

 

Deti si vystrihnú a nalepia do zošita z Čítania ľubovoľnú reklamu na čokoľvek (časopis, čokoláda,  žuvačky, cukríky, prášok na pranie...), po nalepení treba odfotiť a poslať naraz aj so SJL a MAT.  

ĎAKUJEM

                                                                                                                                                  

9.4.2020

Téma: Hana Zelinová – Dobrú chuť

Žiaci si prečítajú text z Č str. 92 - 93/ Dobrú chuť (3x).

Potom ústne zodpovedia na otázky 1 – 3 za textom.

Do 14.4.2020 si prečítajú text z Č str. 93/ J. Navrátil: Mamičkino poď (3x).

Do zošita si poznačia dátum a zelenou si napíšu nadpis: Mamičkino poď , napíšu odpoveď na otázku č. 4 zo str. 93 za textom, môžu si nakresliť aj obrázok.

ĎAKUJEM!

 

7.4.2020

Téma: M. Labuda: Jarný podvečer v lese

Žiaci si prečítajú text z Č str. 91/ Jarný podvečer v lese (3x).

Potom ústne zodpovedia na otázky 1 – 3 za textom.

Budú pracovať písomne do zošita:

  • napíšu si dátum,
  • zelenou napíšu nadpis – Jarný podvečer v lese,
  • perom prepíšu do zošita odpoveď na otázku 4.

Do 9.4.2020 si prečítajú text z Č str. 92/ M. Rúfus: O uspávanke (2x)

ĎAKUJEM!

 

6.4.2020

Téma: P. Dobšinský – O troch grošoch

Žiaci si prečítajú text z Č str. 88 - 89/ O troch grošoch (3x).

Potom ústne zodpovedia na otázky 1 – 4 za textom.

Budú pracovať písomne do zošita:

  • napíšu si dátum,
  • zelenou napíšu nadpis – O troch grošoch,
  • perom prepíšu do zošita vysvetlenie chudobného človeka o tom, ako môže z troch grošov jeden vracať, druhý požičiavať a z tretieho žiť, prepísaný text doplnia vhodnou ilustráciou.

Do 7.4.2020 si prečítajú text z Č str. 90/ F. Hrubín: Rozprávka o repe (3x).

ĎAKUJEM!

 

3.4.2020

Téma: Vyčítanky

Žiaci si prečítajú text z Č str. 87/ Vyčítanky (2x).

Potom ústne zodpovedia na otázky 1 – 2 za textom.

Budú pracovať písomne do zošita:

  • napíšu si dátum,
  • zelenou napíšu nadpis – Vyčítanky,
  • perom prepíšu  jednu vyčítanku a zvislými čiarami v nej rozdelia slová na slabiky,
  • prepíšu si poučku o tom, čo je vyčítanka a naučia sa ju!!!

(Č str. 87/modrý obdĺžnik vedľa ježka).

Do 6.4.2020 si prečítajú text z Č str. 88/ K. Bendová: Ako Jožko Pletko zasadiť chcel všetko (2x).

ĎAKUJEM!

 

1.4.2020

Téma: H. Zelinová – Rozprávka o maľovanom vajíčku

Žiaci si prečítajú text z Č str. 84 - 85/ Hana Zelinová: Rozprávka o maľovanom vajíčku (3x);

Potom ústne zodpovedia na otázky 1 – 4 za textom; budú pracovať písomne do zošita:

  • napíšu si dátum,
  • zelenou napíšu nadpis – Bábkové divadlo a bábka,
  • perom prepíšu a naučia sa poučku o tom, čo je bábkové divadlobábka (Č str. 85/ modrý obdĺžnik vedľa ježka).

Do 3.4.2020 si prečítajú text z Č str. 86/ Ľudová hra – Na smolu (3x).

DÚ: Vyrobiť si 1 špajdľovú bábku z prečítaného textu, odfotiť a poslať do 5.4.2020 do 12.00 hod. na mail: krskova.zsudica@gmail.com

ĎAKUJEM!

 

30.3.2020

Téma: Ľudová riekanka „Veľká noc“

Žiaci si prečítajú text z Č str. 82/ Ľudová riekanka – Veľká noc,

potom budú pracovať písomne do zošita:

  • napíšu si dátum,
  • zelenou napíšu nadpis – Veľká noc,
  • perom prepíšu do Z celú riekanku + nakreslia si obrázok.

Do 1.4.2020 si prečítajú text z Č str. 83/ J. Rafajová: Veľkonočný ježko z obilia.

Dobrovoľná DÚ: vytvoriť si vlastného ježka podľa uvedeného postupu. Kto bude chcieť môže mi svojho ježka odfotiť a poslať na mail: krskova.zsudica@gmail.com

ĎAKUJEM!

 

27.3.2020

Téma: Ľudmila Podjavorinská – Čin - Čin

  • Žiaci si prečítajú text z Č str. 80 – 81 (3x);
  • potom budú pracovať písomne do zošita:
    • napíšu si dátum,
    • zelenou nadpis – Ľ. Podjavorinská: Čin – Čin,
    • perom prepíšu do Z 1. strofu = 4 verše/riadky z textu „Vstalo slnko“ (úryvok z textu Čin – Čin),
    • zvislými čiarami v napísanom texte rozdelia slová na slabiky (pr. Vsta/lo
    • sln/ko…),
    • odpíšu si do zošita poučky o tom, čo je kniha a knižnica a naučia sa ich!!! (po návrate do školy si zošity z Č pozbieram a skontrolujem, či v nich je to, čo tam malo byť);
  • do 30.3.2020 si nacvičia čítanie textu z Č str. 82/ M. Šurinová: Marec (3x).
 
  • Odporúčam rodičom, aby po prečítaní textov zistili, či dieťa vie o čom čítalo (nech Vám vlastnými slovami prerozpráva obsah príbehu, nech Vám odpovie na otázky, ktoré bývajú za textami, dbajte, aby dieťa čítalo nahlas, ak urobí chybu/nech sa opraví, nie je dôležité, aby čítalo rýchlo, ale aby čítalo plynule, správne a najmä s porozumením);
  • odporúčam tiež, aby ste si spolu s dieťaťom vybrali knižku podľa záujmu a viedli dieťa k pravidelnému čítaniu (keď sa vrátime do školy, knižku si prinesú a predstavia ju spolužiakom – povedia o čom kniha bola, čo sa im páčilo, …).

ĎAKUJEM!