SJL

14. týždeň 15. - 19.6.2020

Pondelok: PÍŠEME LISTY

Pokyny k práci:

  • vypracovať ústne úlohy z U str. 103/1 a 5

  • vypracovať písomne do Z U str. 104/ úloha so slniečkom + PZ str. 59/celá

Utorok – Streda: ROZPRÁVAME ROZPRÁVKU

Pokyny k práci:

  • pracovať s U str. 106/1 – 3 ústne a 107/7 ústne

  • vypracovať písomne úlohu z U str. 107/ lienka s jednou bodkou + PZ str. 60/1 a 2a)

Štvrtok - Piatok: AKO VYZERÁ SVET OKOLO NÁS

Pokyny k práci:

  • vypracuj písomne do Z úlohy z U str. 109/ 14, 111/10 + PZ str. 61 celá.

Úlohy na odoslanie:

Vyrobiť si Ťaháčik do 3. ročníka podľa návodu v PZ – posledná strana, odfotiť a poslať do 19.6.2020!!!

ĎAKUJEM

 

13. týždeň 8. - 12.6.2020

Pondelok – OPAKOVANIE – Vety

Pokyny k práci:

  • vypracovať písomne do Z úlohy z U str. 101/8 a 9

Utorok – Streda: ADRESA

Pokyny k práci:

  • pracovať s U str. 102/1 – ústne
  • pracuj písomne do Z zo SJL:
  • napíš si dátum a zelenou nadpis Adresa,
  • odpíš nasledovný text a nauč sa ho:

Adresa sa píše na obálku listu.

Musí v nej byť – oslovenie, meno a priezvisko, názov ulice a číslo domu, názov obce alebo mesta a smerovacie číslo! (pred nácvikom písania adresy pozrieť Prílohu 1)

  • vypracovať písomne úlohu z U str. 102/3 a 102/ lienka s jednou bodkou.

Štvrtok - Piatok: ADRESA

Pokyny k práci:

  • vypracuj v PZ str. 58 celá.

Úlohy na odoslanie: odfotiť vypracovanú str. 58 z PZ a poslať naraz aj s úlohou z MAT a ČÍT

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov: ak budete deťom tlačiť PL, nech si ich založia do euroobalu!

  • Príloha 1: Návod pre rodičov - Adresa (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

  • Príloha 2: PL – Adresy a listy (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

12. týždeň 1. - 5.6.2020

Pondelok – Deň detí (voľno podľa uváženia a dohody detí s rodičmi)

Utorok – Neúplné vety

Pokyny k práci:

  • pozrieť si prezentáciu o neúplných vetách
  • odpísať z prezentácie do Z zo SJL - Aké sú to neúplné vety (ak sa niekomu nebude dať spustiť prezentácia, je to aj v PZ na str. 56 – úloha 2. Zelenkova bublina)
  • vypracovať v PZ str. 56 celú!

Streda - Piatok: OPAKOVANIE - Vety

Pokyny k práci:

  • pracuj písomne do Z zo SJL:
  • napíš si dátum a zelenou nadpis Opakovanie - Vety,
  • vypracuj si písomne úlohy z U str. 100/1 a) aj b), 100/5 a 101/6;
  • vypracuj v PZ str. 57 celá.

Úlohy na odoslanie: žiadne

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov:

  • Príloha 1: Prezentácia o neúplných vetách

  • Príloha 2: Pracovný list - Neúplné vety

11. týždeň 25. - 29.5.2020

Pondelok – Piatok:

Rozkazovacie, zvolacie a želacie vety

Pokyny k práci:

  • pozrieť si videolekcie o rozkazovacích, zvolacích a želacích vetách na YouTube:
  • dobrovoľná úloha: pracuj podľa pokynov pani učiteľky vo videolekciách;
  • pracuj písomne do Z zo SJL:
    • napíš si dátum a zelenou nadpis Rozkazovacie, zvolacie a želacie vety, odpíš si do Z poučku z U str. 97/žltý obdĺžnik;
    • vypracuj si úlohy z U str. 98/6 b), 98/11 a 99/lienka s troma bodkami;
    • vypracuj v PZ str. 54 celá.

Úlohy na odoslanie: žiadne

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov:

Príloha 1. Pomôcka pre rodičov (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Príloha 2. PL Rozkazovacie, zvolacie a želacie vety

10. týždeň 18. - 22.5.2020

Pondelok – Piatok:

Opytovacie vety

Tento týždeň si budú žiaci upevňovať vedomosti o oznamovacích a opytovacích vetách.

Vypracujú si písomne do Z zo SJL úlohy z U str. 96/10, 96/13.

Vypracujú v PZ str. 53 celú aj so Zelenkovým okrajom.

  • Pracovný list - Opytovacie vety

Úlohy na odoslanie: do 22.5. PL Opytovacie vety -> prosím poslať naraz aj s MAT a ČÍT!

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov:

https://www.ucimesananete.sk/

 (nahovorené diktáty – možnosť precvičovania gramatických javov, ktoré majú deti ovládať!!!)

9. týždeň 11. - 15.5.2020

Pondelok – Piatok

Opytovacie vety

  • pozrieť si videolekciu o opytovacej vete

Video - Opytovacia veta

  • dobrovoľná úloha: Vypracuj si do Z úlohu z videolekcie podľa pokynov pani učiteľky!
  • práca v Z: poznačiť dátum; zelenou napísať Opytovacie vety; z U str. 95 odpísať poučku.
  • vypracovať písomne do Z: z U str. 95/ 5 a 95/ 8
  • vypracovať v PZ str. 52/celá

Úlohy na odoslanie: žiadne

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov:

Prílohy 1 – 3 (môžete a nemusíte využiť!!!), ak budete tlačiť PL, nech si ich deti zakladajú do euroobalu!

  1. Príloha 1: PL Opytovacie vety (na precvičenie nového učiva) (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
  2. Príloha 2: PL Oznamovacie a opytovacie vety - opakovanie (na opakovanie oznamovacích viet a precvičenie opytovacích viet) (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
  3. Príloha 3: - https://www.ucimesananete.sk/

(nahovorené diktáty – možnosť precvičovania gramatických javov, ktoré majú deti ovládať!!!)

 

8. týždeň 4. - 7.5.2020

Pondelok – Utorok

Oznamovacie vety

  • vypracovať písomne do Z: z U str. 92/ 8 a 93/ 11

Streda – Štvrtok:

Oznamovacie vety

  • vypracovať: v PZ str. 51/celá aj Zelenkov okraj

Úlohy na odoslanie: žiadne

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov:

Prílohy 1 – 3 (môžete a nemusíte využiť!!!), ak budete tlačiť PL, nech si ich deti zakladajú do euroobalu!

  • Príloha 1 - PL: Oznamovacie vety 1 (na precvičenie nového učiva)
  • Príloha 2 - PL: Oznamovacie vety 2 (na precvičenie nového učiva) (formát doc alebo formát pdf)
  • Príloha 3 - https://www.ucimesananete.sk/

(nahovorené diktáty – možnosť precvičovania gramatických javov, ktoré majú deti ovládať!!!)

POZNÁMKA: ďalšiu prácu pre deti pošlem 11.5.2020

 

7. týždeň 27. - 30.4.2020

Pondelok – Utorok

Vety

  • Pozrieť na Youtube videolekciu o vete - Veta

  • dobrovoľná úloha: pracovať do Z podľa pokynov pani učiteľky z videolekcie;

  • napísať do Z nadpis VETA a napísať po jednej vete s: . (bodkou), ? (otáznikom), ! (výkričníkom) (znamienko na konci vety vyznačiť; farebne, podčiarknuť veľké písmeno na začiatku každej vety tiež farebne).

Streda – Štvrtok

Oznamovacie vety

  • Pozrieť na Youtube videolekciu o oznamovacej vete - Oznamovacia veta

  • dobrovoľná úloha: pracovať do Z podľa pokynov pani učiteľky z videolekcie;

  • napísať do Z nadpis OZNAMOVACIA VETA a vypracovať písomne 92/c7 + v PZ str. 50 celá

Úlohy na odoslanie: žiadne

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov:  Prílohy 1 – 3 (môžete a nemusíte využiť!!!), ak budete tlačiť PL, nech si ich deti zakladajú do euroobalu!

  • Príloha 1 - PL: Precvičujeme slová a vety (na precvičenie nového učiva)
  • Príloha 2 - PL: Poprehadzované slová (na precvičenie nového učiva)(vo formáte doc alebo vo formáte pdf)
  • Príloha 3 - PL: Doplňovačky (opakovanie)
  • Príloha 4 - precvičovanie SJL na: https://nasedeticky.sk/ (ODPORÚČAM !!!)

 

6. týždeň 20. - 24.4.2020

Pondelok: Píšeme listy - pokračovanie

- vypracovať v U str. 89/13 písomne do Z

Utorok: Píšeme listy - pokračovanie

- vypracovať v U str. 89/ Opakujeme si – úloha so slniečkom – písomne do Z

Streda: Píšeme listy - pokračovanie

- vypočítať v U str. 89/Opakujme si – úloha s dvojbodkovou lienkou – písomne do Z

Štvrtok: Píšeme listy – pokračovanie

- vypracovať v PZ str. 48/ celá

Piatok: Píšeme listy – opakovanie

- vypracovať v PZ str. 49/ celá aj so Zelenkovým okrajom

Úlohy na odoslanie: do 25.4.2020 do 12.00 na krskova.zsudica@gmail.com

Deti sa pokúsia samé napísať list (s dodržaním všetkých zásad písania listu – pozdrav, oslovenie, informácia, pozdrav, podpis, adresa) na tému: Ako som prežil/la veľkonočné sviatky.

List napíšu na A4 ručne/ na PC (nemusí byť dlhý, adresát môže byť ktokoľvek, adresu napíšu do dolného rohu). Úlohu posielať naraz aj s MAT a ČÍT.

ĎAKUJEM

Pomocné materiály pre rodičov:

Prílohy 1 – 3 (môžete a nemusíte využiť!!!), ak budete tlačiť pracovné listy, nech si ich deti zakladajú do euroobalu!

  1. Prezentácia: Hravá slovenčina – kvíz, deti sa môžu zahrať samé (v prezentácii je aj bodovací hárok, do ktorého si dieťa môže značiť odpovede (vyfarbovať počet bodov – treba vytlačiť), počas kvízovania má hneď spätnú väzbu (pri správnej odpovedi sa ukáže usmiaty smajlík a pokračuje ďalej, pri nesprávnej odpovedi nepokračuje, pokým neoznačí správnu odpoveď).
  1. Pracovný list: Strašidelný zámok - na opakovanie pravopisu (y/ý a i/í ) po tvrdých, mäkkých a obojakých spoluhláskach (vo formáte pdf)
  1. Pracovný list: Diktát ako doplňovačka (opakovanie gramatických javov, ktoré by už mali deti ovládať) (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

POZNÁMKA 1: odporúčam rodičom do pozornosti audiovizuálny vzdelávací portál KOZMIX, ktorý je určený pre žiakov 1.stupňa ZŠ. Teraz je dostupný zdarma aj pre rodičov/ učiteľov zatiaľ do 15.5.2020. Deti si na ňom môžu samé cvičiť svoje vedomosti a zručnosti.

Ako sa dostať na portál? (Najskôr to skúste spolu s deťmi, neskôr už môžu pracovať samé!!!)

  • zadaj www.kozmix.sk + enter
  • choď na Kozmix – Pre rodičov
  • zbehni kurzorom dolu k obrázku modro-ružovej postavičky KOZMIXA
  • klikni na predmet Slovenský jazyk
  • opäť klikni na Slovenský jazyk a vyber 2. ročník, klikni napr. na Jazyková zložka
  • vyber tematický celok: napr. Slabika a veta
  • vpravo sa vyrolujú lekcie – nájdi a klikni napr. na Slovo, slabika, hláska – Opakovanie 1. časť
  • objaví sa obsah lekcie, postupne prechádzaj úlohy v smere šípky (pri niektorých úlohách sú vpravo dolu ikony: fajka (ak je zelené = správne/ ak je červené = nesprávne), šipka (vynuluje odpovede, žiak môže pracovať znova), na konci je hodnotiaca karta, kde si môžu deti/Vy pozrieť, ako sa im darilo. Ak nie ste spokojní s výsledkom, celú lekciu si môžete zopakovať a zlepšiť sa. Takto sa dá precvičovať aj matematika, prvouka… .Skúste, myslím, že deťom by sa to mohlo páčiť!

Zadanie na týždeň 20. – 24.4.2020 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

 

9. - 13.4.2020

Téma: Píšeme listy – 1. časť

Pozrite si pozorne prezentáciu o tom, ako správne písať listy (Príloha 1).

Pracujte s deťmi:

  • v U str. 86/ 1 ústne
  • v zošitoch: poznačia si dátum, napíšu zelenou nadpis – Píšeme list, odpíšu si nasledovné poznámky:

Pred písaním listu:

- priprav si listový papier a obálku,

- píš bez chýb a čitateľne,

- po napísaní si text skontroluj.

Do listu napíš:

- dátum,

- oslovenie,

- prejav úcty,

- informácie (zaujímavosti, novinky zo života),

- pozdrav na záver,

- podpis.

Po napísaní listu:

- list poskladaj,

- vlož do obálky,

- zalep a napíš adresu,

- nalep známku (pravý horný roh obálky),

- zanes na poštu.

Žiaci vypracujú písomne do zošita úlohy str. 87/6 a 88/8.

Ďakujem Vám milí rodičia a deti za spoluprácu. Vážim si vašu zodpovednosť a prístup k povinnostiam. Prajem všetkým pekné, slnečné a hlavne zdravé veľkonočné sviatky.

 

8.4.2020

Téma: Dorozumievame sa

Žiaci pracujú:

  • v U str. 85/ 1 od červeného po modrý krúžok písomne do zošita úlohu s fialovým krúžkom nerobiť!!!

Ďakujem

 

7.4.2020

Téma: Opakovanie – Slovo, slabika, hláska

Žiaci pracujú:

  • v U str. 83/ 5, 6 písomne do zošita
  • U str. 83/ 7, 8 ústne

Žiaci vypracujú priložený PL (viď. Príloha 1) - vytlačiť a vypracovaný založiť do euroobalu/ prepísať úlohy do cvičnej písanky (označiť v písanke dátumom).

Ďakujem

 

6.4.2020

Téma: Opakovanie – Slovo, slabika, hláska

Žiaci do Z napíšu vlastné blahoželanie kamarátovi/ kamarátke k meninám - v blahoželaní musí byť oslovenie, samotný text blahoželania, kto blahoželá, adresa; Nech si deti vyrobia z výkresu alebo kancelárskeho papiera vlastné pohľadnice/ priania, prípadne ak máte prázdnu, nech si to vyskúšajú reálne napísať; môžete využiť aj pomôcku uvedenú nižšie; prosím odfotiť a poslať do 7.4.2020 na email: krskova.zusudica@gmail.com.

Pracujú:

  • U str. 83/ 1, 2, a 4 písomne do zošita
  • U str. 83/3 ústne

Pomôcka pre žiakov na napísanie blahoželania

 

3.4.2020

Téma: Blahoželanie - pokračovanie

Žiaci pracujú v PZ str. 46/ 7 a 8 celé + PZ str. 47/ celá (aj modrý okraj s trpaslíkom Zelenkom).

POZNÁMKA:

PZ si môžete vyzdvihnúť od 2.4.2020 u triednej dôverníčky Ing. Lenky Mituníkovej (kontakt: Udiča č. 441, t. č. 0907 303 171). Treba sa s ňou telefonicky dohodnúť.

Ďakujem za pochopenie.

 

2.4.2020

Téma: Blahoželanie - pokračovanie

Žiaci pracujú:

  • s U str. 82/5 a 6 ústne
  • U str. 81/8 prečítať a prekresliť blahoželanie do Z (nech si začnú na novú stranu a zošit si dajú na šírku, aby im tam vošiel text)

Odpíšu a naučia sa poučku z U str. 82/ (žltý obdĺžnik dole) a v PZ str. 46/ 5 a 6

Ďakujem

 

1.4.2020

Téma: Blahoželanie

Žiaci pracujú:

  • s U str. 81/1 ústne
  • U str. 81 – napíšu si do zošita nadpis: Blahoželanie - odpíšu  a naučia sa poučku (žltý obdĺžnik)
  • U str. 81/4 ústne
  • v PZ str. 44 a 45 celé

ĎAKUJEM!

 

30.3.2020

Téma: Viacslabičné slová - pokračovanie

Žiaci vypracujú písomne do zošita úlohy z:

  • U str. 80/7,8,9
  • U str. 80/ Opakujme si – slniečko + lienka – tieto vypracované cvičenia prosím odfotiť a preposlať na email: krskova.zsudica@gmail.com do 1.4.2020.

ĎAKUJEM!

 

27.3.2020

Téma: Viacslabičné slová

  • žiaci si prepíšu do zošitov zo SJL a naučia sa poučku o viacslabičných slovách z U str. 79/ žltý obdĺžnik !!!
  • potom vypracujú písomne do zošita úlohy z:
    • U str. 79/2 b)
    • U str. 79/3 a), b), c)
    • U str. 80/6 a) – toto vypracované cvičenie prosím odfotiť a preposlať na email: krskova.zsudica@gmail.com do 30.3.2020;
  • potom si vytlačia (ak majú možnosť) a vypracujú PL (viď Príloha 1).

Odporúčam rodičom, aby odkladali deťom vytlačené a vypracované PL do euroobalu (budem mať spätnú väzbu, že žiaci pracovali a precvičovali preberané učivo doma).

Ak nemáte možnosť tlače, založte deťom písanku na precvičovanie a úlohy nech vypracujú do nej. Keď prídeme do školy, písanku/ euroobal mi predložia na kontrolu (jednotlivé PL/ úlohy vypracované v cvičnej písanke označte vždy dátumom).

ĎAKUJEM!