PVO

14. - 15. týždeň (15. - 26.6.2020)

Téma: Kam a čím cestujeme? ...

  • PU - str.58/2 - prečítať a vypracovať (zapíš vždy jednu výhodu a jednu nevýhodu)

Vypracovanú tabuľku pošlite na môj email do 19.06.2020

Ďakujem.

  • str. 59 - 62 - prečítať zaujímavosti a doplniť zápisníky

  • zopakuj si, čo už vieš - PU str. 63

  • na precvičovanie využívajte vzdelávací portál Kozmix a AlfBook

 

13. týždeň (8. - 12.6.2020)

Téma: Povolania, ľudská práca. Čím chceš byť?

  • porozmýšľaj a vysvetli: BEZ PRÁCE NIE SÚ KOLÁČE
  • PU - str. 56 ,57 - prečítať a vypracovať podľa zadania
  • na precvičovanie využívajte vzdelávací portál Kozmix a AlfBook

12. týždeň (1. - 5.6.2020)

Téma: Život v mravenisku

  • vysvetli, prečo sa hovorí : usilovný ako včela; usilovný ako mravec
  • PU - str. 54/ 2 - prečítaj a doplň
  • str.54/ 3 - prečítaj a zapamätaj si, zopakuj
  • na precvičovanie využívajte vzdelávací portál Kozmix a AlfBook

11. týždeň (25. - 29.5.2020)

Téma: Život v spoločenstve, včela medonosná

Opakovanie - nechaj sa preskúšať

Odpovedaj na otázky:

  • Kto a prečo vytvára spoločenstvá?
  • Aké formy spoločenstva poznáme?
  • Vymenuj aspoň jedného živočícha žijúceho v páre, rodine, svorke, kŕdli, stáde.
  • Ako sa nazýva spoločenstvo včiel?
  • Kto žije vo včelstve? Aký živočích?
  • Kto tvorí včelstvo? 
  • Prečo hovoríme o včele, že je spoločenský hmyz?
  • Môže človek chovať včely?
  • Kde žijú včely, ak sa o ne stará človek?
  • Kde žijú včela, ak sa o ne človek nestará?
  • Pokús sa vysvetliť, prečo sa hovorí: Včela je darkyňa života na zemi.
  • Pokús sa vysvetliť, čo je to roj.

Zopakujte si úlohu členov včelej rodinky:

Doplňujúca úloha:

Pokús sa zistiť, čo to znamená, keď je spoločenstvo živočíchov otvorené, a čo to znamená, keď je uzatvorené.

Pomôž si encyklopédiou alebo internetom.

Porozprávame sa o tom po návrate do školy.

Príjemné opakovanie.

Pripravené úlohy sú do 29.05.2020.

 

10. týždeň (18. - 22.5.2020)

Téma: Život v spoločenstve - v úli, spoločenstvo včiel

  • PU str. 52/ 2 ,3 ,4 ,5 - prečítaj a vypracuj

  • PU str. 53/ 6, na str. 53 doplň zápisník /Už viem, že...

  • pozrieť na AlfBook - Prvouka - 2.ročník - Živočíchy - Včela medonosná

Doplňujúca úloha:

Verím, že sa bude páčiť aj Vašim rodičom.

Prajem príjemný týždeň.

 

9. týždeň (11. - 15.5.2020)

Téma: Živočíšne spoločenstvá

  • MZ: napísať poznámky:

Niektoré živočíchy vytvárajú skupiny - spoločenstvá.

Život v spoločenstve má význam. Pomáhajú si a rozdeľujú prácu.

Poznáme rôzne formy - pár, rodina, včelstvo, kolónia, stádo, svorka, kŕdeľ, ...

Prepis poznámok v MZ poslať na môj email do 18.05.2020

Ďakujem.

- pozrieť na AlfBook - Prvouka - 2.ročník - Živočíchy - Živočíšne spoločenstvá

Prajem veľa chuti do práce.

Pripravené úlohy sú do 15.05.2020. Nové budú zaslané 18.05.2020.

8. týždeň (4. - 7.5.2020)

Téma:Rast a vývin živočíchov

- PU - str. 50, 51- Živočíchy a ich mláďatá - vypracuj

- pozrieť na AlfBook - Prvouka - 2.ročník - Živočíchy - Rast, vývin a dĺžka života živočíchov

Príjemné učenie.

Pripravené úlohy sú do 07.05.2020. Nové budú zaslané 11.05.2020.

7. týždeň (27. - 30.4.2020)

(Zadanie aj vo formáte doc alebo vo formáte pdf)

Téma: Ako získavame potravu - Opakovanie

Pozrieť na AlfBook -  Prvouka 2. ročník - Živočíchy

  • Chov živočíchov a úžitok z nich
  • Živočíchy a rastliny ako zdroj potravy človeka

Prečítaj si recept, ako sa varí guľáš. Vymenuj mame názvy potravín z rastlín a živočíchov, ktoré sú potrebné pri jeho varení.

1. Na bravčovej masti si speníme nakrájanú cibuľu.

2. Pridáme na kocky nakrájané bravčové a hovädzie mäso a chvíľu smažíme.

3. Osolíme, okoreníme čiernym korením, pridáme majoránku, rascu a mletú sladkú papriku.

4. Zalejeme vodou a varíme do polomäkka.

5. Potom pridáme nakrájané zemiaky, rajčiny a papriku.

6. Všetko spolu varíme, kým mäso nie je hotové.

7. Podľa potreby zahustíme nastrúhaným zemiakom.

8. Dovaríme a dochutíme.

Dobrú chuť!

Pripravené úlohy sú do 30.04.2020.

6. týždeň (20. - 24.4.2020)

Téma: Život rastlín a živočíchov

  • PU- str. 46, 47 - prečítať, vypracovať úlohy podľa zadania.

Téma: Ako získavame potravu

  • PU - str. 48, 49 - prečítať, vypracovať úlohy podľa zadania.

MZ - napísať dátum a poznámky, naučiť

POZNÁMKY

Živočíchy a rastliny ako zdroj potravy človeka

Človek potrebuje pre svoj život živočíchy a rastliny. Živočíchy a rastliny sú pre človeka hlavným zdrojom potravy. Živočíchy väčšinou chová pre potravu, ale aj kvôli inému využitiu (na perie, vlnu, kožu, stráženiu obydlia, kvôli chytaniu myší, ťahaniu voza, ale aj spoločníkov). Človek loví divožijúce živočíchy, pestuje rastliny, zbiera plody a vyrába potraviny aj pomocou chemických procesov.

Poznámka k odovzdaným a ohodnoteným prácam.

Vaše vlastnoručne vyrobené veľkonočné výzdoby, ako aj projekty o izbovej rastlinke, som ohodnotila individuálne na mailoch. Bola som s nimi veľmi spokojná. Boli výborné, pestrofarebné a veľmi ste sa snažili. Mrzí ma, že nemám ešte zopár odovzdaných prác.

Neviem príčinu, dúfam, že sa to v najbližších dňoch zmení a chýbajúce práce budú zaslané na  markovicova.zsudica@gmail.com

Pozdravujem, Mgr. Markovičová

4. - 5. týždeň (6. - 17.4.2020)

Na výkres A3 vypracuješ úlohu o rastlinách a foto tejto práce mi pošleš na email markovicova.zsudica@gmail.com

- túto prácu si odlož, odovzdáte mi ju, keď to bude možné

- v strede výkresu bude obrázok (kresba alebo foto) izbovej rastliny, ktorú si vyberieš

- pod obrázok napíšeš jej meno

- okolo rastliny napíšeš moje otázky, na ktoré ty doplníš o odpovede:

OTÁZKY

- Prečo hovoríme o rastlinách, že sú živé?

- Kedy sa v rastlinách vytvárajú semená?

- Ako sa (tvoja) rastlina rozmnožuje?

- Čím (tvoja) rastlina dýcha?

- Čo potrebuje (tvoja) rastlina pre svoj rast?

- Ako sa mení( tvoja) rastlina počas roka?

PZ: Téma: Veľká noc

  • vypracovať úlohy podľa zadania - str. 44, 45
  • str.45/ 7 - foto výzdoby pošli na môj email. do 10.4.

Prajem príjemné veľkonočné sviatky, pohodu a dobrú náladu.

3. týždeň

Zopakuj si, čo vieš o rastlinách.

Nezabudni zapísať výsledky svojho pozorovania.

V prípade potreby ma kontaktujte: markovicova.zsudica@gmail.com

1. a 2. týždeň

Prvouka

Téma: Čo potrebujú rastliny?

Pozorovanie a zapisovanie výsledkov pozorovania do tabuľky. Nezabudnúť! Prvou skupinou sme všetci a do 2. alebo 3. alebo 4. skupiny ste sa zaradili podľa vlastného výberu.

Téma: Rastliny a prostredie

  • vypracovať úlohy v PZ

Čo už viem o rastlinách? – zopakovať

Ďakujem a prajem pohodové učenie.