Profilácia školy

Škola a Školský vzdelávací program „Škola plná slnka“ stojí na týchto základných pilieroch:

Vzdelávanie v súvislostiach

Zmyslel našej práce nevidíme iba v odovzdávaní izolovaných vedomostí, informácií a vyžadovaniu ich následného opakovania žiakmi. Chceme, aby naši žiaci o obsahu vzdelávaní premýšľali, aby hľadali súvislosti medzi faktami, s ktorými sa zoznamujú, a to nie len v rámci jedného  premetu. Žiakov vedieme k aktívnemu objavovaniu medzi predmetových vzťahov. Učivo sa nestáva len  cieľom, ale nástrojom vzdelávania, chápeme to ako cestu k pretaveniu vedomostí v zručnosti a postoje.

Práce s rôznymi zdrojmi informácií

Snažíme sa viesť  našich  žiakov k získavaniu čo najlepších vedomostí a zručností v práci s informačnými technológiami, zdrojmi i informáciami samotnými. Vedieme ich k tomu, aby vedeli  potrebné údaje nielen vyhľadať, ale i overiť  a porovnať. Vzdelávacie stratégie, ktoré v škole používame, vyžadujú používanie viacerých informačných zdrojov, napríklad učebnice, encyklopédie, internet a pod. Veľa učebného materiálu si pripravujú samotní učitelia.

Individualizácia vzdelávania

Východiskom našej práce je prispôsobiť učivo tak, aby bolo prístupné všetkým žiakom s maximálnym zohľadnením individuálnych potrieb jednotlivých žiakov, vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami či inými handicapmi i žiakom mimoriadne nadaným.

Hodnotenie žiakov

Individualitu žiakov sa snažíme zohľadniť i pri hodnotení. Preto  používame okrem súhrnného hodnotenia známkou aj slovný komentár, dialóg so žiakom, ktorý poskytuje viac možností k vyjadreniu miery osobného rozvoja žiaka a tiež možnosť sebareflexie žiaka.

Partnerské vzťahy

Vytvárame medzi učiteľmi a žiakmi také vzťahy, kedy sú žiaci ochotní prijímať to, čo im učiteľ predkladá. Žiakov spoznávame a poskytujeme im priestor k sebavyjadreniu a k možnosti s dôverou sa obrátiť na pedagógov. Snažíme sa rozvíjať i vzťahy medzi žiakmi navzájom.

Ako veľmi dôležitých  partnerov vnímame rodičov a zákonných zástupcov žiakov. Sme si vedomí, že bez spolupráce s nimi bude vzdelávanie žiakov omnoho ťažšie. Rodičia majú možnosť zúčastniť sa vyučovania a môžu sa na učiteľov obrátiť s pripomienkami.