NJD

25. týždeň (10. - 14.5.2021)

1. vyučovacia hodina – pondelok – 9.5.2021 online 11.30

  • na dnešnej online hodine si najskôr analyzujeme test Lektion 4, ktorý sme písali na predchádzajúcej hodine.

  • skontrolujeme si domácu úlohu z predchádzajúcej hodiny AB s. 41/1a, b

  • vysvetlíme si učivo týkajúce sa neurčitých členov „ein“. Učivo je spracované aj v zhrnutí NJD 7.A 9.5. Zhrnutie Určitý a neurčitý člen (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a v prezentácii NJD 7.A 9.5. Určitý a neurčitý člen (prezentácia aj vo formáte pdf). Zhrnutie tejto témy je v priložených poznámkach NJD 7.A 9.5. Poznámky Neurčitý členy Ein, ein, eine (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • budem skúšať čítanie textu na  známky – pracovný zošit AB s. 34/2 a (to sme mali v rámci DÚ)

  • pokračujeme s učebnicou, prečítame si ešte raz pravidlá používania neurčitých členov:

KB s. 65 – „Der unbestimmte Artikel“

KB s. 35/3 – tvoríme odpovede k obrázkom z cvičenia 2a

KB s. 35/4 – opisujeme obrázky z pracovného zošita s. 83 a 85

KB s. 35/5 a – odpovedáme na otázky

KB s. 35/5 b – prečítaj si a označ správnu odpoveď

  • pokračujeme s pracovným zošitom:

AB s. 41/1 c – doplň tabuľku

AB 41/2 – napíš, čo je na obrázkoch

  • vypracujeme online cvičenie – opakovanie fráz.

Link: https://www.hueber.de/exercises/530-26661/a11/?rootPath=/exercises/530-26661/a11/#/content/2c9f850d6a6878d5016a87a8502c01a7

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na upevňovanie slovnej zásoby, skúste si vždy vypočuť aj nahrávku slovíčok – aby ste sa učili správnu výslovnosť.

Link: https://quizlet.com/505883723/flashcards

  • dobrovoľné online cvičenie – opakovanie viet – môj názor. Označíme vetu, ktorá je rovnaká ako pôvodná.

Link: https://www.hueber.de/exercises/530-26661/a11/?rootPath=/exercises/530-26661/a11/#/content/2c9f850d6a6878d5016a87a6b4e30197

  • HA: pracovný zošit AB s. 42/3 – napíš, čo je na obrázku A, čo chýba na obrázku B. Zadanie vypracujte, prosím a odošlite mailom do štvrtku 12.5.2021.

Einen schӧnen Tag ;-)

24. týždeň (3.5. - 7.5.2021)

1. vyučovacia hodina (pondelok 3.5.2021 - online  11.30 h)

Milí siedmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 11.30. Priebežne si kontrolujte maily a nezabúdajte na odosielanie materiálov, prosím.

  • na dnešnej hodine si napíšeme test – Lektion 4, a začneme sa oboznamovať s novou lekciou Lektion 5 (gramatika, slovná zásoba)

  • najskôr budeme pracovať s učebnicou:

KB s. 34/1 a, b – počúvame a pozrieme si program

KB s. 34/2 a – počúvame a čítame (text si doma viackrát prečítajte, budem skúšať čítanie na známky, prosím)

  • vypracujeme Test Lektion 4 – zadanie si spustíme v programe ALF – je možné spustiť ho 1-krát, dávajte teda pozor, aby ste klikli iba raz, nie dvakrát. Test bude sprístupnený od 11.45 do 12.30.

  • dobrovoľný pracovný list NJD 7.A 3.5. PL Länder, Sprachen, Menschen (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) - na opakovanie slovnej zásoby Lektion 4 (krajiny, obyvatelia, jazyky).

  • dobrovoľné video – precvičujeme zručnosť čítania s porozumením – nech Vás neodradí, ak nebudete rozumieť každému slovíčku, skúste vyriešiť úlohy intuitívne ;-)

Link: https://de.islcollective.com/video-lessons/hey-deer-wortschatzubung

  • HA: pracovný zošit AB s. 41/1 a, b preložte si vety; AB s. 47 – slovná zásoba (od „ein“ po „das Lineal“) – prepíšte si ich a naučte sa slovíčka, prosím.

Einen schӧnen Tag ;-)

23. týždeň (26.4. - 30.4.2021)

1. vyučovacia hodina (pondelok 26.4.2021 - online  11.30 h)

Milí siedmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 11.30. Priebežne si kontrolujte maily a nezabúdajte na odosielanie materiálov, prosím.

  • budeme pokračovať s opakovaním – Lektion 4, a teda sa pripravíme na test (gramatika, slovná zásoba)

  • najskôr si analyzujeme písomku z predchádzajúcej hodiny

  • budeme pracovať s pracovným zošitom:

AB s. 36/12 – označíme správny preklad (ústne)

AB s. 36/13 a – spojíme, čo patrí k sebe – písomne

AB s. 36/13 b – doplníme „nein“ alebo „doch“

AB s. 37/14 – napíšeme odpovede

AB s. 37/15 a – doplň výrazy týkajúce sa jazykov

AB s. 37/15 b, c – označ rovnakú koncovku, doplň pravidlo

AB s. 37/16 – napíšeme odpoveď

AB s. 37/17 a, b – podčiarkni podľa vzoru a zapíš tvary do tabuľky

AB s. 37/18 – doplníme sloveso „sprechen“ v správnom tvare

  • dobrovoľné online cvičenie – opakovanie Lektion 4.

Link: https://quizlet.com/505883501/test

  • dobrovoľné online cvičenie – opakovanie hodín – názvy predmetov, dní (rozvrh hodín).

Link: https://www.hueber.de/shared/uebungen/planet/fset.php?Volume=1&Lection=5&Exercise=4&SubExercise=1&ExerciseUrl=pl1L5ex4.htm&SubExerciseCount=1

  • počúvanie s porozumením, dobrovoľné video – môžete si vypočuť, čo je obsahom jednotlivých školských predmetov v nemčine.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=z7Hhd9jsOi8

  • dobrovoľné zadanie v programe ALF – zamerané na opakovanie opakovanie slovnej zásoby Lektion 4 – môžete ho spustiť 2-krát.

  • HA: pracovný zošit AB s. 38/19 – napíš, aké aktivity má Nick

AB s. 39/20 – spoj výrazy a doplň ich do tabuľky

AB s. 39/21 – doplň tvary slovesa „haben“

Schӧnen Tag ;-)

22. týždeň (19.4. - 23.4.2021)

1. vyučovacia hodina (pondelok 19.4.2021 - online  11.30 h)

Milí siedmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 11.30. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • najskôr si zopakujeme slovnú zásobu – Lektion 4 + frázy „Ich finde...“

  • budeme pracovať s učebnicou:

KB s. 32/8 – prečítame si text (opakovanie)

KB s. 33/10 a – pomocou textu v cvičení KB 32/8 odpovedáme, čo hovoria Laura a Simon

KB s. 33/10 b – tvoríme dialógy podľa vzoru

KB s. 33/10 c – dobrovoľné zadanie – môžete nakresliť komiks (s nemeckým textom) o nejakom nepríjemnom (alebo aj príjemnom) sne.

KB s. 33/11 a – tvoríme vety, aké aktivity má Simon v daný deň – písomne

KB s. 33/11 b – vytvoríme 3 vety, čo robíme radi vo voľnom čase

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného  zošita:

AB s. 35/8 – tvoríme odpovede na otázky

AB s. 35/9 a – zopakujeme si pravidlá týkajúce sa slovosledu

AB s. 35/9 b – prepíšeme text

  • dobrovoľné online cvičenie – opakovanie slovnej zásoby – precvičíme si aj počúvanie – určite si dokážete domyslieť, o aké slovíčko ide. To je podstatou pri cudzom jazyku – aj ak nerozumiem každému slovíčku, dokážem si domyslieť vďaka kľúčovým slovám....

Link: https://www.onlinegerman.net/wortschatz/schulf%C3%A4cher/

  • dobrovoľné zadanie NJD 7.A 19.4. PL Schulfächer 2 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Na báze dobrovoľnosti môže vypracovať zadanie (označiť číslom, o ktorý predmet ide – na základe opisu činnosti na danej hodine). Môžete odoslať mailom, kto odošle, vyhodnotím...

  • HA: pracovný zošit AB s. 36/10 – napíšeme odpovede + AB s. 36/11 a, b – označíme správne dvojice viet a prepíšeme tvary slovies do tabuľky + opakujte si témy z Lektion 4, na nasledujúcej hodine zopakujeme učivo a potom nás čaká test...

Bis bald ;-)

21. týždeň (12.4. - 16.4.2021)

1. vyučovacia hodina (utorok 13.4.2021 - online  9.30 h)

Milí siedmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v utorok o 9.30. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • najskôr si skontrolujeme DÚ z predchádzajúcej hodiny – 8 viet s frázou „Ich finde“

  • vypracujeme si cvičenia z pracovného zošita:

AB s. 34/3 – oboznámime sa s názvami predmetov v iných jazykoch

AB s. 34/4 a – pomocou učebnice (KB s. 30)  doplníme názvy predmetov, ktoré má Simon

AB s. 34/4 b – ktoré predmety sa učíme? Ústne

AB s. 34/5 – porovnáme rozvrhy hodín a tvoríme vety (2 vety písomne)

AB s. 35/6 – k pojmom doplníme symboly

AB s. 35/7 – do viet doplníme svoj názor (interessant, sehr gut...)

  • nasledujúce cvičenie je zamerané na rozvoj hovorenia. Budem Vám ukazovať smajlíkov, vy uvádzate, aký pocit označuje.

  • zopakujeme si slovnú zásobu – online cvičenie - názvy školských predmetov. Priraďte k názvu predmetu obrázok.

Link: https://wordwall.net/pl/resource/2101226/kiku-a11-l-5-schulf%C3%A4cher

  • dobrovoľné online cvičenie – hra – opakovanie slovnej zásoby týkajúcej sa slovných predmetov. Dostaňte sa z bludiska skôr, ako sa stretnete s príšerkou.

Link: https://wordwall.net/pl/resource/2101226/kiku-a11-l-5-schulf%C3%A4cher

  • DÚ (HA): vypracujte priložený pracovný list NJD 7.A 12.4. PL Schulfächer (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Doplníme názvy predmetov. V ďalšej úlohe doplníme, čo sa učíte radi a čo nie, čo máte radi a čo nie (školské predmety). Zadanie mi odošlite, prosím, najneskôr vo štvrtok 15.4.2021.

Bis bald ;-)

20. týždeň (5.4. - 9.4.2021)

Veľkonočné prázdniny

19. týždeň (29.3. - 2.4.2021)

1. vyučovacia hodina (utorok 30.3.2021 - online  9.30 h)

Milí siedmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v utorok o 9.30. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • najskôr si analyzujeme test Lektion 1 – 3, ktorý sme písali na predchádzajúcej hodine.

  • budem skúšať čítanie textu z učebnice – KB s. 29 – text o Simonovi – na známky

  • pokračujeme s cvičeniami z učebnice (na poslednej NJD sme hovorili, že dokončíme ešte tieto cvičenia z učebnice):

KB s. 30/2 – v rámci DÚ ste vyrábali vlastné rozvrhy – porovnáme si Váš pondelkový so Simonovým (tvoríme vety – písomne)

KB s. 31/3 – vysvetlíme si jednotlivé výrazy (toll, interessant, cool, okay, ganz gut, total blod, langweilig, doof) a zapíšeme si ich aj do zošitov. Tvoríme vety, ako vníma Simon jednotlivé predmety. (napr. Ich finde Deutsch interessant. alebo Deutsch finde ich interessant.)

  • zopakujeme si názvy školských predmetov – budete hádať, o aký predmet ide – ukážem Vám len symbol typický pre daný predmet – napr. obrázok The London Eye – English, atď.

  • pokračujeme s cvičeniami z učebnice:

KB s. 31/5 a – diskutujeme o obrázku

KB s. 31/5 b – vypočujeme si dialóg a doplníme mená (písomne do zošitov).

  • do zošitov si napíšeme časovanie slovesa „finden“, aj sa ho naučte, prosím

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

AB s. 34/1 a – nájdeme názvy školských predmetov

AB s. 34/1 b – napíšeme názvy predmetov z cvičenia 1 a

AB s. 34/2 – doplníme názvy školských predmetov

  • dobrovoľné online cvičenie  - opakovanie slovies „haben“ a „sein“ – stavba viet.

Link: https://www.viemeponemecky.sk/stavba-vet-slovesa-sein-haben-pritomny-cas-1-uroven/28

  • dobrovoľné online cvičenie – opakovanie názvov školských predmetov – k názvu predmetu priradíme obrázok.

Link: https://wordwall.net/pl/resource/879813/n%c3%a9met/schulf%c3%a4cher

alebo priraďte obrázok k názvu – link:

https://wordwall.net/pl/resource/4732994/schulf%C3%A4cher

  • keďže sa uvdíme až po Veľkej noci, môžete si vyrobiť aj nejakú veľkonočnú dekoráciu s prianím v nemčine ;-) V pracovnom liste NJD 7.A 29.3. PL Ostern (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)máte napríklad kraslicu.

  • môžete si vypracovať aj pracovný list zameraný na rozvoj slovnej zásoby typickej pre Veľkú noc. NJD 7.A 29.3. PL Osterwӧrter (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • HA (DÚ):  napíšte do zošita 8 viet, aký máte názor na konkrétne školské predmety. Využívame frázu „Ich finde English interessant“ alebo „English finde ich interessant“. Zadanie si skontrolujeme na najbližšej hodine.

Bis bald und frӧhliche Ostern ;-)

18. týždeň (22. - 26.3.2021)

Vyučovacia hodina (utorok 23.3.2021 (online – 9.30 h)

Milí siedmaci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v utorok o 9.30. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • najskôr samostatne vypracujte zadanie zamerané na opakovanie Lektion 1-3 NJD 7.A 22.3. Test Lektion 1 – 3. Kód na otvorenie dokumentu Vám zverejním na hodine. Vypracovaný test mi odošlete mailom (vypracujeme priamo na hodine).

  • oboznámime sa so slovíčkami z pracovného zošita – AB s. 40 (opakujeme si výslovnosť). Slovíčka si môžete precvičovať aj online.

Link: https://quizlet.com/505883501/flashcards alebo https://quizlet.com/505883501/learn

  • budeme pracovať s učebnicou:

KB s. 29/1 – prečítame si text (čítajte si ho nahlas aspoň 2-krát) a odpovieme na otázku

KB s. 29/2  - doplníme tabuľku (podľa textu v predchádzajúcom cvičení), čo Simon robí rád alebo nerád

KB s. 30/1 a – pozrieme si Simonov rozvrh, prečítame si jednotlivé dni a predmety

  • precvičíme si názvy jednotlivých školských predmetov – vyberte si 8 ľubovoľných predmetov. Na každú kartičku napíšte názov jedného predmetu, na druhú stranu kartičky nakreslite symbol typický pre tento školský predmet. Následne hádajte podľa symbolov, aký je to predmet. Aj takto sa dajú učiť slovíčka...

  • pokračujeme s cvičeniami z učebnice:

KB s. 30/2 – vytvor si svoj rozvrh – len pondelkový – porovnaj ho so Simonovým (tvoríme vety – písomne)

KB s. 31/3 – vysvetlíme si jednotlivé výrazy (toll, interessant, cool, okay, ganz gut, total blod, langweilig, doof) a zapíšeme si ich aj do zošitov. Tvoríme vety, ako vníma Simon jednotlivé predmety. (napr. Ich finde Deutsch interessant. alebo Deutsch finde ich interessant.)

  • dobrovoľné online cvičenie – precvičovanie slovíčok z oblasti školy – posluchové cvičenie.

Link: https://www.viemeponemecky.sk/poslech-slovicek-skola-vybaveni-cinnosti?source=explicitExercise

  • dobrovoľné zadanie – pracovný list – téma Školské predmety „Schulfächer“ NJD 7.A 22.3. PL Schulfächer (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) – môžete si vyriešiť osemsmerovku a napísať názvy predmetov k obrázkom.

  • môžeme prepojiť angličtinu s nemčinou, zahrajte si super hru – opakovanie názvov krajín.

Link: https://wordwall.net/resource/11780211/countries

  • výborná pomôcka pri učení slovíčok – zahrajte si online hru – opakovanie slovnej zásoby Unit 4 (píšete slovíčka v nemčine, ak je nesprávne, musíte ho napísať opäť, až kým ho nemáte bez chyby...)

Link: https://quizlet.com/505883501/gravity

  • HA (DÚ):  vyrobte si svoj rozvrh hodín „Der Stundenplan“ na celý týždeň, doplňte si k predmetom aj ikony. Rozvrh znázornite na výkres A4 a mailom mi odošlite fotku Vášho projektu, prosím. Termín je do piatku 26.3.2021. Taktiež sa naučte slovíčka Lektion 4 – od začiatku po slovíčko „total“.

Bis bald ;-)

 

17. týždeň (15. - 19.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (utorok 16.3. o 9.30)

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás. Nezabudnite, že aj na NJD platí pravidlo povinne sa pripájať na online hodiny, aktívne pracovať na hodine a posielať zadania do stanoveného termínu.

  • na dnešnej hodine si precvičíme zručnosť počúvania a hovorenia s porozumením, ako i písania a čítania. Zopakujeme si učivo Lektion 1- 3.

  • najskôr si vypracujeme cvičenia z učebnice zamerané na počúvanie s porozumením AB s. 32/3 a – počúvame a doplníme, kto sú dané osoby; AB s. 32/3 b  - na základe počutého doplníme otázky (písomne)

  • nasledujúce cvičenia sú zamerané na precvičovanie zručnosti hovorenia:

AB s. 32/4 a – pripravíme si otázky

AB s. 32/4 b – otázky adresujeme spolužiakom, odpovede si zapisujeme do zošitov

AB s. 32/4 c – na základe získaných informácií predstavíme spolužiakov

AB s. 33/1 – doplníme vety a odpovedáme (písomne)

AB s. 33/2 – predstavíme osobu na obrázku (ústne)

AB s. 33/4 – doplníme údaj, kde sú tieto mestá

AB s. 33/5 – odpovedáme na otázky

  • nasledujúce online cvičenie vypracujeme individuálne, je zamerané na opakovanie slovies – časovanie, dopisujeme tvar neurčitku.

Link: https://quizlet.com/519819805/write

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na opakovanie učiva Lektion 1 – 3.

Link: https://uebungen.klett-sprachen.de/generate_variation.php?languageId=8&bookId=12&capitolId=1&types=1,2,3,5,4,6

  • HA (DÚ): vypracujte online cvičenie - opakovanie – do piatku 19.3.2021, prosím. Nezabudnite pokračovať s prácou na projektoch...

Link na online cvičenie:

https://uebungen.klett-sprachen.de/generate_variation.php?languageId=8&bookId=12&capitolId=1&types=1,2,3,5,4,6

Bis bald ;-)

16. týždeň (8. - 12.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (utorok 9.3. o 9.30)

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás. Nezabudnite, že aj na NJD platí pravidlo povinne sa pripájať na online hodiny a posielať zadania do stanoveného termínu.

  • na dnešnej online hodine je témou zhrnutie učiva Lektion 1 – 3 (a teda gramatika, slovná zásoba).

  • budeme pracovať s pracovným zošitom:

AB s. 31/1 – precvičujeme čítanie s porozumením (nájdi 13 slov v šifrovačke)

AB s. 31/2 a  - čítame, označíme slová, ktoré už poznáme

AB s. 31/2 b – označíme, ktoré tvrdenia sú R/F (richtig/falsch)

  • nasledujúce cvičenia sú z učebnice:

KB s. 24/1 – čítame a dopĺňame informácie do kartičiek

KB s. 24/2 – pridáme texty k obrázkom

  • teraz si spoločne zopakujeme, čo sme sa už od začiatku roka naučili – zhrnutie v učebnici KB s. 26 -27.

  • na poslednej online NJD sme spomínali, že Vašou úlohou bude spracovať projekt – téma Ich komme aus der Slowakei (Som zo Slovenska), formát brožúra alebo plagát veľkosť A3, prípadne 3D projekt. V učebnici KB s. 25 máme cvičenia, v ktorých je naznačený postup tvorby projektu (KB s. 25/1 – vytvoríte plagát o sebe, nakreslíte /alebo nalepíte obrázky, čo je typické pre Slovensko;  KB s. 25/2 – napíšete text o sebe /pomôžu Vám aj otázky v tomto cvičení/ a nalepíte svoju fotku, resp. fotky a obrázky – fotky môžu byť aj vytlačené, aby náhodou niekto pri veľkej snahe o top projekt nezničil rodinný album.../ Na projekt máte čas 2 týždne – t. j. deadline je 22.2.2021) Viac informácií si povieme na online hodine.

  • pre lepšie nápady video, čo je u nás skvelé...

Link: https://www.youtube.com/watch?v=KOww9Qka99I

a prezentácia o Slovensku.

Link: https://slideplayer.org/slide/919149/

alebo https://de.slideshare.net/09121955/die-slowakei-44084814

  • HA: vypracujte zadanie zamerané na opakovanie Lektion 3, prosím.

Link: https://quizlet.com/505883595/test.

V závere si odpovede skontrolujte (na konci testu – check answers – táto možnosť je napísaná v angličtine, inak je test samozrejme v nemčine... aby ste neboli zmätení)

Bis bald ;-)

15. týždeň (1. - 5.3.2021)

1. vyučovacia hodina

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h.

Teším sa na Vás.

  • na minulej hodine sme písali písomku zo slovnej zásoby, najskôr si ju vyhodnotíme

  • na dnešnej hodine budeme upevňovať učivo – práca so slovnou zásobou Lektion 3, tvorenie kladných a záporných viet, spájanie viet pomocou spojky „und“ a „aber“, upevňovanie správnej výslovnosti a písomného prejavu

  • budeme pracovať s pracovným zošitom:

AB s. 27/11 b  - prepíšeme záporné vety z cvičenia 11 a, následne ich preložíme

AB s. 27/12 – tvoríme záporné vety

AB s. 28/13 a, b – zopakujeme si gramatické pravidlá – ústne

AB s. 28/14 – spojíme vety pomocou spojky „aber“

AB s. 28/15 – napíšeme o sebe a o svojich kamarátoch súvislý text podľa zadania

AB s. 28/19 -  ústne si precvičíme výslovnosť

AB s. 29/17, 18 – doplníme chýbajúce slová

  • DÚ (HA): pracovný zošit AB s. 29/17,18 + zadanie v programe ALF Slovosled nemeckej vety. ALF-a môžete spustiť len 1-x maximálne do piatku do polnoci... Toto zadanie bude hodnotené.

Bis bald ;-)

14. týždeň (22. - 26.2.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (utorok 23.2. o 9.30)

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás.

  • najskôr si zopakujeme slovíčka Lektion 3 – písomne (zadanie Vám odošlem až na online hodine)

  • skontrolujeme si domácu úlohu spred prázdnin z pracovného zošita AB s. 25/5

  • ústne si zopakujeme tvorenie otázok pomocou opytovacích zámen (Wo ist...?) a názvov krajín. Takýto typ úlohy sme riešili na poslednej online NJD.

  • Vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

AB s. 26/7 a, b – doplníme názvy krajín do mapy

AB s. 26/7 c – doplníme gramatické pravidlá

AB s. 26/8  - doplníme názvy krajín, pozor na správny pravopis

AB s. 26/9 a  - pospájame otázky s odpoveďami

AB s. 27/9 b – spojíme osoby s tvarom slovesa „sein“ (byť)

AB s. 27/10 – zaškrtneme osobu a správny tvar slovesa (časovanie slovies)

  • Dobrovoľné online cvičenie zamerané na názvy krajín.

Link: https://testi.cz/testy/nemcina/nemcina-staty/

  • V nasledujúcom online cvičení si môžete dobrovoľne precvičiť aj zručnosť počúvania (téma Štáty).

ink: https://www.umimenemecky.cz/slovicka-staty

DÚ (HA): pracovný zošit

AB s. 25/6 – doplníme slová do tajničky

AB s. 27/11 a – podčiarkneme správnu vetu (zápor)

Bis bald ;-)

--------------------------------------------------------------------------------------------

13. týždeň (8. - 12.2.2021)

Vyučovacia hodina ONLINE (utorok 9.2. o 9.30)

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás. AJ na hodinách NJD platia pravidlá, ktoré sme spoločne preberali na online hodine AJ.

  • na predchádzajúcej hodine sme písali písomku, najskôr si ju analyzujeme

  • na dnešnej hodine budeme pokračovať ďalej s učivom z Lektion 3 – časovanie slovies, slovosled vo vetách, slovná zásoba týkajúca sa krajín

  • najskôr si zopakujeme slovnú zásobu z Lektion 3 – ústne

  • pokračujeme cvičeniami z učebnice:

KB 21/4 a, b – precvičíme si výslovnosť

KB s. 21/4 c – tvoríme dialógy - ústne

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

AB s. 24/2 b – vyčasujeme slovesá (vpisujeme do tabuľky)

AB s. 25/3 – tvoríme vety (pozor na slovosled oznamovacej vety a otázky)

AB s. 25/4 – tvoríme text k obrázkom

  • vypracujeme online cvičenie zamerané na slovosled vo vete. Vyriešime prvých 15 viet.

Link: https://www.viemeponemecky.sk/gramatika-wortfolge-1-uroven/401

  • dobrovoľné online hry – spájanie dvojíc (sg a pl).

Link: https://quizlet.com/519818419/match

alebo časovanie slovies (tvoríme neurčitok slovesa) https://quizlet.com/519819805/write

  • HAUSAUFGABE (DÚ): vypracujte priložený pracovný list NJD 7.A 8.2. PL Wiederholung (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a odošlite mi ho najneskôr vo štvrtok 11.2.2021, prosím. (rozdeľte slová do jednotlivých stĺpcov – ročné obdobia, mesiace, dni, časti dňa)

Bis bald ;-)

12. týždeň (1. - 5.2.2021)

Vyučovacia hodina ONLINE (utorok 2.2.)

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás.

  • najskôr si napíšeme písomku, ako sme hovorili na poslednej NJD (opakovanie časovania slovies a slovosledu)

  • precvičíme si výslovnosť, zaspievame si pesničku, možno privoláme aj sneh ;-)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=d2e1CuFttLo

  • vypracujeme cvičenie z pracovného zošita AB s. 22/21 – čítame text, pozor na výslovnosť

  • na dnešnej hodine začíname preberať Lektion 3 - pracujeme s učebnicou:

KB s. 20/1 a – prečítame text a KB s. 20/1 b – doplníme, kto čo robí

KB s. 20/2 -  tvoríme vety, čo robia ľudia na obrázkoch

KB s. 21/3 a, b, c – počúvame text, následne si ho budeme čítať

  • pokračujeme v pracovnom zošite:

AB s. 24/1 a, b  - rozlišujeme „Dast ist“ „Das sind“

AB s. 24/2 a – doplníme slovesá

  • vypracujeme online cvičenie zamerané na opakovanie miest.

Link: https://vydavatelstvoklett.sk/online_cviceni_test2.php?id=da39a3ee5e6b4b0d3255bfef95601890afd807090df2d29f0d7c859772f19a710a086a166f928038&hash=1&lang=deutch&book=wir_1&cap=4&test=2

  • ak si chcete precvičiť názvy krajín – dobrovoľné online cvičenie (je tam aj „pomôcka“).

Link: https://www.nemecky.net/krizovky/krizovka:-stadt-land-84/

  • dobrovoľná úloha – pozrite si video – Rozprávka o troch prasiatkach (je dobré začať s pozeraním známych rozprávok, filmov, a tak dostávať daný jazyk „do ucha“ – výhodou je, že už ten príbeh poznáme, preto si vieme domyslieť niektoré slovíčka. Skúste pozorne počúvať, niektoré slovíčka určite „zachytíte“ ;-)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Zdm7mrS5uM0

alebo

https://www.youtube.com/watch?v=RhXVCAc_NGs

Hausaufgabe (DÚ): vypracujte priložený pracovný list NJD 7.A 1.2. PL Opakovanie (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) – odošlite mi ho mailom najneskôr v piatok 5.2.2021, prosím.

Bis bald ;-)

11. týždeň (25. - 29.1.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (utorok 26.1.)

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás.

  • najskôr si analyzujeme písomku z minulého týždňa, zopakujeme si časovanie slovies

  • vypracujeme cvičenie do zošita – vytvorte 1 oznamovaciu vetu, 1 doplňovaciu otázku a 1 zisťovaciu otázku.

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

AB s. 21/15 a  - označíme vo vetách podmet a prísudok

AB s. 21/15 b – doplníme tabuľku

AB s. 21/15 c – doplníme pravidlo

AB s. 21/16 – usporiadame slová a vytvoríme vety

AB s. 21/17 – doplníme písmená vo frázach

AB s. 21/19 a, b; AB 21/20 – cvičenia zamerané na výslovnosť, čítanie s porozumením

  • slovíčka z Lektion 3 obsahujú aj názvy krajín. Precvičíme si názvy štátov v online cvičení.

Link: https://www.viemeponemecky.sk/slovicka-slovicka-staty-1?source=search

  • dobrovoľné zadanie - môžete si vypočuť piesne... že tá nemčina sa dobre počúva ;-)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=wCcJuN47UcY

alebo https://www.youtube.com/watch?v=w8o5LHxRq5U

alebo https://www.youtube.com/watch?v=7bczvKRhycA&list=RDCLAK5uy_nCVF_zUZizzRcojIUuYmaXxMoPgg2WMDo&index=9

DÚ: pracovný zošit AB s. 22/18 – vytvoríme dialóg, skontrolujeme na online NJD, opakujte si slovíčka Lektion 3

Bis bald ;-)

10. týždeň (18. - 22.1.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (utorok 19.1.)

Milí siedmaci, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás.

KB s. 18/10 a – odpovedáme na otázky

KB s. 18/10 b, c – počúvame a odpovedáme na otázky

KB s. 19/11 – prečítame si dialóg, vytvoríme podobný do zošita

KB s. 19/13 – vypracujeme si test

Bis bald ;-)

9. týždeň (11. - 15.1.2021)

1 vyučovacia hodina ONLINE (utorok 12.1.)

Milí siedmaci, verím, že ste si oddýchli a teraz sa plní nadšenia opäť vrhneme na nemčinu ;-) Nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás.

  • najskôr si zopakujeme časovanie slovies – spielen, kommen, sein, heiβen, haben.

  • do zošita si každý napíše 1 vetu s uvedenými slovesami – napríklad Ich spiele Fuβball. Ich komme aus Považská Bystrica.

  • vypracujeme cvičenie z pracovného zošita AB s. 18/6 – priraď k slovesám „spielen/machen“

  • nasledujúce cvičenia sú tiež z pracovného zošita:

AB s. 18/7 – všimneme si, čo sa pravidelne opakuje – podstatné mená, zámená

AB s. 18/8 – nahradíme podstatné mená zámenami

AB s. 19/9 a – tvoríme vety, čo radi robíme a 19/9 b – vety, čo radi nerobíme

  • vysvetlíme si tvorenie kladnej (oznamovacej) vety a otázky (zisťovacej a doplňovacej) v nemčine. Slovosled týchto viet je dosť podobný angličtine. Tému máte spracovanú aj v poznámkach NJD 7.A Poznámky Slovosled (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Na zisťovaciu otázku odpovedáme „áno/nie“ – Spielst du Fuβball? Ja/Nein. (Hráš futbal? Áno/nie) Na doplňovaciu otázku odpovedáme celým slovom, vetou. Wie heiβt du? Ich heiβe Roman. (Ako sa voláš? Volám sa Roman.)

  • na odľahčenie si môžete vypracovať online cvičenie – časovanie slovies „haben/sein“.

Link: https://www.nemecky.net/krizovky/sein-a-haben-29/

  • dobrovoľné je aj online cvičenie zamerané na časové údaje.

Link: https://www.viemeponemecky.sk/slovicka-cas/2232?source=homepagePreview

DÚ: pracovný zošit AB s. 19/10 a, b, c – vyriešte úlohy zamerané na slovosled vo vete + slovná zásoba v pracovnom zošite AB s. 30/ po slovíčko Lichtenstein.

Ak niečo budete potrebovať vysvetliť, respektíve nebudete niečomu rozumieť, určite sa pýtajte, vysvetlíme opakovane.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. týždeň (14. - 18.12.2020)

Vyučovacia hodina ONLINE

Milí siedmaci, prosím, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás.

Link na online hodinu: https://meet.google.com/dvt-niax-cxc

  • na predchádzajúcej hodine ste mali DÚ prečítať text a určiť, či je tvrdenie „richtig“ alebo „falsch“. Na dnešnej hodine si najskôr tento text opäť prečítame, precvičíme  si tak výslovnosť.

  • ako ďalšie zadanie ste mali opakovať časovanie slovies, hovorili sme, že na dnešnej hodine si ho zopakujeme. Takže sa vrátime k slovesám, ktoré sme už mali. Schwimmen, tauchen, sind, klettern, spielen, kommen.

  • v rámci opakovania si môžete zopakovať učivo 1. lekcie formou online cvičení.

Link: https://quizlet.com/515054792/test

  • vypracujeme zadanie z učebnice KB s. 17/4 (budeme kresliť obrázky a hádať, o akú aktivitu ide)

  • pokračujeme v učebnici KB s. 17/5 a – prečítame si dialógy a vytvoríme vety, kto čo robí; KB s. 17/5 b – porovnáme si výsledky, KB s. 17/5 c – počúvajte text a spoločne budeme čítať

  • teraz si vyskúšame zahrať dialógy KB s. 18/7 – čo radi robíte?; KB s. 18/6 – prečítame si informácie a skúsime napísať podobný text o kamarátovi, následne si precvičíme dialógy podľa učebnice KB s. 18/8 (pracujeme aj so zadaním z pracovného zošita AB s. 82, 84).

  • prejdeme si spolu časovanie slovesa „HABEN“ – „mať“. Je to nepravidelné sloveso, treba sa ho naučiť. Priložené poznámky NJD 7.A 15.12. Poznámky Haben (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) si vytlačte, prípadne prepíšte a naučte.

DÚ:  AB s. 17/3 b – podčiarknite podmety  a prísudky (Kto? Čo? a Čo robí?) + AB s. 17/3 c – doplň chýbajúce tvary do tabuľky.

7. týždeň (7. - 11.12.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

Milí siedmaci, prosím, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Teším sa na Vás.

Link na online hodinu: https://meet.google.com/dvt-niax-cxc

  • na predchádzajúcej hodine sme písali test z Lektion 1. Som veľmi rada, že ste ho zvládli výborne, teším sa, že Vám nemčina ide dobre a verím, že ju aj máte radi ;-)

  • na dnešnej hodine začíname pracovať s lekciou 2. Najskôr si zopakujeme časovanie slovies „spielen“  a „kommen“ – ústne

  • na domácu úlohu ste mali aj prečítať si text z učebnice KB s. 16/1 – teraz si ho prečítame spoločne. Je dôležité čítať si takéto texty doma nahlas, aby sa nám nemčina „dostala do ucha“ a precvičujeme aj výslovnosť. Snažte sa teda čítať si texty, ktorým sa na hodinách venujeme, nahlas.

  • pokračujeme s učebnicou KB s. 16/2 – doplňte, čo tieto osoby robia (na základe počutého úryvku)

  • ďalšie cvičenie je tiež z učebnice KB s. 17/3 a – napíšte vety, kto sa venuje akému športu

  • z pracovného zošita teraz vypracujeme zadanie AB s. 17/2 – napíšte vety, kto čo robí

  • posledné cvičenie je dobrovoľné, je to video na zopakovanie čísloviek – na odľahčenie ;-)

Link: https://de.islcollective.com/video-lessons/yahkencfbfffh

HW: pracovný zošit AB s. 17/3 a – prečítajte si text a zakrúžkujte „richtig“ oder „falsch“ – správne/nesprávne

6. týždeň (30.11. - 4.12.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

  • prosím, nezabudnite sa pripojiť na povinnú ONLINE hodinu v utorok o 9.30 h. Link: https://meet.google.com/dvt-niax-cxc

  • Milí siedmaci. Teším sa, že sme prebrali 1. lekciu, ktorú sme na minulej hodine aj zopakovali. Najskôr si napíšeme krátku písomku zameranú na opakovanie Lektion 1. Nezverejňujem tu teda zadanie, keďže je to testík, niečo podobné ste riešili ako zadanie na domácu úlohu. Test Vám pošlem až na online hodine – priamo na Váš mail.

  • na dnešnej hodine budeme teraz pokračovať ďalej, začíname novú lekciu – Lektion 2. Začneme časovaním slovies „spielen“ (hrať), „kommen“ (prísť, pochádzať).

  • v nemčine máme slovesá, ktoré časujeme pravidelne (majú totožné prípony v jednotlivých osobách) alebo nepravidelne (tie sa naučíme naspamäť – ako máme nepravidelné slovesá v angličtine, tiež sme sa ich museli naučiť)

  • tieto dve slovesá sú pravidelné, postup je v poznámkach NJD 7.A 30.11. Slovesá „spielen“ a „kommen“ (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Vytlačte si ich a založte alebo prepíšte. Naučte sa časovanie týchto slovies, budem to určite skúšať.

  • teraz budeme pracovať s učebnicou. KB s. 16/1 a – prečítame si text; KB s. 16/1 b – označ, či je tvrdenie pravdivé alebo nepravdivé – prepíšeme vety do zošita

  • vypracujte priložený pracovný list NJD 7.A 30.11. PL Erste Kontakte (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) - 1. Zakrúžkuj správnu otázku; 2. Doplň opytovacie zámená (Wie, Wer, Woher...), 3. Vytvor otázky – okrem č. 4, 5. Ak by ste niečomu nerozumeli, napíšte mail, vysvetlím.

  • DÚ: AB s. 17/1 – ktoré slová patria k hudbe a ktoré ku športu?

Schӧnes Wochenende ;-)

5. týždeň (23. - 27.11.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

  • vyučovacia hodina bude formou online, je povinná – v utorok o 9.30.

  • Link na pripojenie: https://meet.google.com/dvt-niax-cxc

  • na tejto hodine si zopakujeme Lekciu 1. Najskôr si zopakujeme témy, ktoré sme v rámci lekcie preberali. Vypracujte cvičenia z pracovného zošita zamerané na opakovanie Lekcie 1.

Pracovný zošit:     AB s. 14/9 a, b – doplň výrazy

AB s. 14/10 a – prečítaj text, podčiarkni slová, ktoré píšeme veľkým písmenom

AB s. 14/11 označ, čo píšeme veľkým písmenom a doplň

AB s. 14/12 napíš vety správne

  • zopakujeme si sloveso „sein“. Vypracujeme si spoločne zadanie z pracovného listu NJD 7.A 23.11. PL Sein (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Vypracujeme prvých 10 viet.

  • teraz si precvičíme časovanie slovesa „sein". Prostredníctvom online cvičenia vypracujeme zadanie. Cvičenie bude spustené priamo na hodine.

  • DÚ: pracovný zošit s. 15/ 13 – nalep svoju fotku (alebo sa pokús nakresliť svoju podobizeň ;-) a doplň osobné údaje), slovíčka AB s. 23/ Lektion 2 do konca – prepísať, naučiť sa ich však stačí až na budúci týždeň, 30.11. (teraz predovšetkým opakujte na test). V rámci prípravy na test vypracujte priložený pracovný list NJD 7.A 23.11. PL Lektion 1 Test B (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) 1a pošlite mi ho mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com najneskôr v piatok 28.11.2020. Na online hodine si vysvetlíme zadanie, ak by ste niečomu nerozumeli počas vypracovávania, napíšte mail, vysvetlím.

Materiály, ktoré posielate tento týždeň – max. v piatok 28.11.2020:

1. Pracovný list Lektion 1 Test B

4. týždeň (16. - 20.11.2020)

- Štátny sviatok

3. týždeň (9. - 13.11.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

  • Vyučovacia hodina bude ONLINE v UTOROK o 9.30 h., link na pripojenie: https://meet.google.com/dvt-niax-cxc Je POVINNÁ.

Treba mať pri sebe učebnicu z NJ (Kursbuch - KB), pracovný zošit (Arbeitsbuch - AB) a pracovný list z tohto zadania. Ak by bol problém s pripojením, treba ma určite kontaktovať ihneď mailom. Pripomínam, že každý žiak je povinný zasielať zadania do konkrétneho dátumu, nevypracované a neodoslané zadanie = nedostatočný.

  • Najskôr si spoločne skontrolujeme pracovný list z predchádzajúcej hodiny NJD 7.A 3.11. PL Sein, Heiβen

  • Učebnica KB s. 15/9a – doplň dialóg – vety napíšte do zošita

 s. 15/9b – precvičíme si dialóg vo dvojiciach

  • učebnica KB s. 15/10 vytvor otázky – písomne do zošita

učebnica KB s. 15/ 12 – doplň vety, precvičíme si ich ústne vo dvojiciach

  • Učebnica KB s. 15/13 a, b – tvoríme dialógy – otázky (napr. Du spielst Saxofon. Nein. Du spielst Fuβball. Ja, ich spiele Fuβball.)

  • Pracovný zošit AB – s. 12/8a – doplň text, 8 b – podčiarkni podmety a prísudky

  • DÚ – pracovný zošit – AB s. 13/8 c – prekresli tabuľku do zošita a zapíš do nej tvary slovies

2. týždeň (2. - 6.11.2020)

Upozornenie

Milí žiaci.

Upozorňujem, že ak Vám posielam pracovný list alebo zadanie, ktoré treba vyriešiť a poslať do určeného termínu, je každý žiak POVINNÝ zadanie vypracovať a poslať mi ho mailom do stanoveného termínu! Ak mi pracovný list alebo zadanie nebudú odoslané do určeného dátumu, budú hodnotené známkou NEDOSTATOČNÝ (5) a zahrnuté do celkového hodnotenia v predmete anglický jazyk. Súčasne pripomínam, že online hodiny sú povinné.

Vyučovacia hodina v utorok o 9.30 bude ONLINE. Je potrebné, aby ste sa pripojili, budem vysvetľovať učivo aj z minulého týždňa, kto bude potrebovať niečo objasniť a budeme precvičovať aj počúvanie s porozumením.

Pre žiakov, ktorí budú mať problém pripojiť sa, posielam podklady k vyučovacej hodine.

Ak by ste mali problém s pripojením, určite je potrebné kontaktovať ma na dhamarova.zsudica@gmail.com.

Link na pripojenie: https://meet.google.com/dvt-niax-cxc

  • Najskôr si zopakujeme tvorenie otázky pomocou zámena „Wer?“ Napíšte si do zošita vety a preložte si ich:

  1. Kto je toto?

  2. Toto je chlapec.

  3. Kto je toto dievča?

  4. To je Laura.

  5. Kto je táto žena?

  6. To je pani Klausová.

  • Kursbuch: s. 14/8a odpovedaj na otázky;

KB: s. 14/8b – Prečítaj text nahlas aspoň 2-krát.

A) Vypíš z textu otázky, ktoré začínajú opytovacím zámenom „W-...?“ (Napr. Wer bist du?).

B) Zakrúžkuj opytovacie zámená C) Podčiarkni sloveso „sein“ (byť)

  • Zapíšte si do zošitov frázy:

  1. Wer bist du?    (Ako sa voláš? Kto si?)

  2. Wie heiβt du?    (Ako sa voláš?)

  3. Woher kommst du?    (Odkiaľ pochádzaš? Odkiaľ si?)

  • AB (pracovný zošit): 11/6 – spoj frázy

  • AB 12/7a – doplň opytovacie zámená

  • Vypracujte priložený pracovný list Sein, Heiβen (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) cvičenie 2, 3. Doplňte slovesá „sein“ (byť) a „heiβen“ (volať sa)

DÚ (Hausaufgabe): vypracujte si, prosím, zadanie v programe ALF, odošlite mi ho najneskôr vo štvrtok 7.11.2020

1. týždeň (26. - 29.10.2020)

Guten Tag!

Milí siedmaci.

Posielam vám zadania od 26.10.2020 do 30.10.2020.

Vždy si skontrolujte DÚ, ak by ste niečomu nerozumeli, pošlite mi mail s konkrétnou otázkou.

Ak máte zadanú DÚ - vyriešiť pracovný list – worksheet a je ich viacero (keďže je to za celý týždeň), pošlite mi ich, prosím naraz, termín je vždy do konca týždňa, v tomto prípade teda najneskôr v piatok 30.10.2020.

Na domácich úlohách a zadaniach však pracujte priebežne, nie jeden deň v týždni...

Ďakujem a pozdravujem vás.

1. vyučovacia hodina - pondelok

  • Mali sme DÚ – pracovný zošit (AB) s. 10/2b – riešenie:

DER Rucksack, Fuβball, Fahrrad, Sessel, Junge

DIE Lampe, Sporttasche, Gitarre

DAS Surfbrett, Foto, T-shirt, Mädchen

  • Na poslednej hodine sme si hovorili o členoch v nemčine, DER pre mužský rod, DIE pre ženský rod a DAS pre stredný rod.

Nezabudnite, že sme si spomínali, že nie vždy je totožný rod v nemčine a v slovenčine – teda neraz sú odlišné.

Napr. máme v slovenčine „to kreslo", ale v nemčine je „der Sessel" – akoby „ten kreslo".

Preto sa vždy učte nové slovíčka s členom.

  • Pokračujeme v učebnici (KB) – s. 13/5b – doplň tabuľku – naznač si ju do zošita a doplň konkrétne podstatné mená z cvičenia 5a do nej.

Následne si prečítaj slovíčko s členom nahlas, je potrebné precvičovať výslovnosť.

  • Učebnica (KB) s. 13/6 – do zošita si napíš aspoň 5 viet podľa vzoru v cvičení 6:

„Schau mal, der..................... ist .................................... Ja/Hm, ja/Nein.

                        podstatné meno                tvoj názor (super, toll, interessant, atď.)

  • Môžeš si vybrať hociktoré podstatné meno, teda nielen z cvičenia 5a, ale aj dni v týždni, mesiace v roku – pojmy, ktoré sme sa učili.

        Na druhé miesto doplníš tvoj názor – či je to skvelé, hrozné, zaujímavé....

   Napríklad: Der Fuβball is cool. Hm, ja.

  • Práca s pracovným zošitom (AB) – s. 11/ 3 – napíš vety podľa vzoru (Die Lampe ist super.)

Vyberáš si ľubovoľne, každé prídavné meno však môžeš použiť len raz.

Vytvorené vety mi pošlite mailom do piatku 30.10.2020.

  • DÚ:  - slovíčka pracovný zošit (AB) s. 16 do konca strany (prepísať, naučiť sa)

  • Poslala som vám úlohu v programe ALF, prosím, vypracujte najneskôr do piatku 30.10.2020 – môžete riešiť opakovane, je vhodné vrátiť sa k testu a vyhnúť sa chybám, ak ich niekto urobí pri prvom riešení.

Ďakujem.

2. vyučovacia hodina - streda

  • Najskôr zopakujeme farby.

V pracovnom liste Farben (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) doplň farby, následne si skontroluj podľa slovníčka, či ste slovíčka napísali správne.

  • Na dnešnej hodine budeme preberať tému, ako tvoríme otázku s opytovacím zámenom „WER?“ (kto?)

  • Vytlač si poznámky z priloženého dokumentu Poznámky Zámeno „Wer?", sloveso „sein" (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) v ktorom je vysvetlený postup, ako tvoríme otázku.

Je potrebné poznať sloveso „sein“ (byť), ako sa časuje, aby sme sa vedeli spýtať na konkrétne osoby.

Poriadne sa naučte časovanie slovesa „sein", je to základ, určite to budem často preverovať.

  • Učebnica (KB) – s. 14/7a – prečítaj si text aspoň dvakrát.

Wer ist der Junge? Kto je tento chlapec?     Keine Ahnung. Netuším.

Wer ist das Mädchen? Kto je toto dievča?   Laura. Laura.

  • Vytvor si podobné minidialógy – aspoň 2 – zmeň odpovede podľa vlastného výberu

  • Pracovný zošit (AB) – s. 11/4 – doplň otázky – slová vyberáš z rámčeka, s.11/5 doplň dialógy

  • Cvičenie: vypracuj do zošita úlohu:

  1. Prelož:

  1. Kto je toto dievča?         To je Anna.

  2. Kto je tento chlapec?    To je Lukas.

  3. Kto si?                              Ja som.....

  4. Kto je táto žena?            To je pani Schubertová.

  5. Kto je tento muž?          To je pán Schubert.

(V 1. úlohe doplň tvar slovesa „sein“, v 2. úlohe pospájaj osoby so slovesami, v 3. úlohe vytvor vetu so slovesom „ist“ a „seid“.

Výslovnosť slovíčok si precvičujte na www.oxico.sk, zvolíte si „nemčinu", následne „quizlet", zadáme učebnicu Beste Freunde a lekciu 1.

Máte tam cvičenia, prostredníctvom ktorých si môžete opakovať slovíčka a pod cvičeniami je aj zoznam slovíčok, kde je možnosť aj vypočuť si výslovnosť.

Posielam aj link: https://quizlet.com/510991277/lekcia-1-beste-freunde-a1-diagram/