1AJ

21. týždeň (12.4. - 16.4.2021)

1. vyučovacia hodina - pondelok 12.4.2021 (online – 9.30 h)

Milí deviataci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 9.30, v piatok budete mať samostatnú prácu (ak by ste čomukoľvek nerozumeli, určite ma kontaktujte mailom). Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Som rada, že si viacerí plníte povinnosti zodpovedne a odosielate zadania včas, pripomínam však túto povinnosť niektorým ôsmakom, ktorí ešte stále  zabúdajú na dodržiavanie termínov pri odosielaní zadaní v danom týždni – aj táto skutočnosť je zahrnutá do celkového hodnotenia Vašich výsledkov v predmete AJ. Na povinné online hodiny je nutné prihlásiť sa včas a aktívne pracovať.

  • tento týždeň si napíšeme test z Unit 4 –  v teste bude opakovanie slovnej zásoby Unit 4 A, B, C, D, témy gerundium, tvorenie konkrétnych slovných druhov (podstatné mena, prídavné mená, slovesá), otázky s opytovacími zámenami a frázové slovesá, ako i formuláciu žiadosti o prijatie do zamestnania a náležitosti formálnych listov. Na druhej hodine budeme rozvíjať zručnosť čítania s porozumením, rozvíjať slovnú zásobu týkajúcu sa financií, platobného systému a pracovať s konkrétnym textom.

  • na dnešnej online hodine si napíšeme 1AJ 9.A 12.4. Test Unit 4 Project 5 a vypracujeme 1AJ 9.A 12.4. Test Formal Letter. Je nutné – povinné - mať funkčnú kameru. Na vypracovanie testu máte 40 minút, následne 5 minút na odoslanie. Dokumenty sú uzamknuté heslom, po zverejnení hesla na hodine si dokumenty otvoríte a vypracujete – ako zvyčajne.

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na opakovanie Formal Letter – link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Letter_writing/Formal_letters_pt845434vh

  • HW: zadanie liveworksheet – opakovanie frázových slovies – konkrétne so slovesom „look“. Zadanie si vypracujte a následne zvoľte možnosť „send answers to my teacher“ – najneskôr v piatok 16.4.2021, prosím. V rámci HW sú vety 1 – 10.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Phrasal_verbs/Phrasal_verbs_-_look_hn16228dx

2. vyučovacia hodina - piatok 16.4.2021 (samostatná práca)

  • na dnešnej hodine začíname preberať Unit 5 – v rámci tejto lekcie budeme upevňovať zručnosť čítania s porozumením – Reading a použitie gramatiky v praxi. Budeme pracovať s textom, analyzovať konkrétne úlohy a začneme si opakovať učivo trpného rodu – Passive Voice. Zameriame sa na slovnú zásobu týkajúcu sa peňazí, platobného systému.

  • najskôr vypracujeme cvičenia z učebnice:

SB s. 56/1 – prečítame si text Money, priradíme výrazy k obrázkom – ústne

SB s. 56/2 a – čítame text, odpovedáme na otázky – písomne do zošita

SB s. 56/2 b – nájdeme v texte spôsoby platenia – písomne do zošita

SB s. 56/2 c – definujeme problém s výmenou /barter/, pomenujeme, aké problémy môžu vzniknúť v platobných situáciách – ústne

SB s. 56/ Ex. A – z textu v cvičení Ex. 1 vypíšeme do zošita 3 vety, v ktorých je použitý trpný rod, špecifikujeme použitý gramatický čas (Present Simple, Present Continuous,...)

  • nasledujúce cvičenie je z pracovného zošita:

WB s. 44/1 – doplníme dialóg s výrazmi

  • ďalšie online cvičenie je zamerané na opakovanie trpného rodu – najskôr si zopakujeme pravidlá, v druhej časti cvičenia vyriešime prvých 5 viet – vety 1-5.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Passive_voice/Passive_voice_explanation_and_exercise_ie121417dc

  • dobrovoľné online cvičenie – opakovanie slovnej zásoby – téma Money, Payment.

Link: https://wordwall.net/resource/13093902/money-vocabulary

  • HW: pracovný zošit WB s. 44/2 – priraďte otázky k odpovediam, uveďte odpovede typické pre Vás.  Zadanie si skontrolujeme na hodine. Taktiež slovíčka Unit 5A, prosím.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 16.4.2021:

1. Zadanie liveworksheet – opakovanie frázových slovies – sloveso „look“

Have a nice weekend ;-)

20. týždeň (5.4. - 9.4.2021)

1. vyučovacia hodina – piatok 9.4.2021 (online o 9.00 h.)

Milí deviataci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v piatok o 9.00. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • tento týždeň pokračujeme s opakovaním Unit 4 – príprava na test (napíšeme na najbližšej hodine) – témy gerundium, slovnú zásobu Unit 4 A, B, C, D, tvorenie konkrétnych slovných druhov (podstatné mena, prídavné mená, slovesá), otázky s opytovacími zámenami a frázové slovesá. Budeme opäť rozvíjať naše zručnosti čítania, počúvania, hovorenia a písania s porozumením, ako i upevňovanie gramatických štruktúr v konverzácii. Zopakujeme si aj náležitosti žiadosti o prijatie do zamestnania.

  • na dnešnej hodine budeme pracovať najskôr s učebnicou:

SB s. 54/1 – vytvoríme otázky k odpovediam – Question Forms – písomne do zošitov

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

WB s. 42/1 – označíme správne vytvorené otázky, tie, ktoré sú nesprávne, preštylizujeme

WB s. 42/2 – tvoríme otázky na zvýraznené slová

WB s. 42/3 – doplníme slová do inzerátu

WB s. 43/5 – doplníme text žiadostí

WB s. 43/I can – 2 – Making requests – doplníme chýbajúce výrazy; 3 – Application Form – zakrúžkujeme správne slová

  • nasledujúce online cvičenie je zamerané na opakovanie frázových slovies. Označte správnu odpoveď, môžete si skontrolovať správnosť riešenia.

Link: https://elt.oup.com/student/project/level5/unit04/grammar/exercise3?cc=sk&selLanguage=sk

  • vypracujeme liveworksheet – opakovanie ako tvoríme Application Form. V závere si zvolíme možnosť „check my answers“.

Link: https://www.liveworksheets.com/cs1733262sk

  • ak má niekto chuť na „jokes“, pripájam link. Je však potrebné doplniť tam chýbajúce slovo – práca so slovnou zásobou.

Link. https://www.viemepoanglicky.sk/vtipy#ps1473

  • HW: pracovný zošit WB s. 42/4 – doplňte povolania. Zadanie si skontrolujeme na online hodine.

Have a nice weekend ;-)

19. týždeň (29.3. - 2.4.2021)

1. vyučovacia hodina - pondelok 29.3.2021 (online o 9.30 h.)

Milí deviataci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 9.30 (v piatok máme prázdniny). Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • tento týždeň si zopakujeme gerundium, používanie odlúčiteľných a neodlúčiteľných frázových slovies, slovnú zásobu týkajúcu sa pracovných pozícií a žiadostí, tvorenie konkrétnych slovných druhov (podstatné mena, prídavné mená, slovesá), otázky s opytovacími zámenami a frázové slovesá. Budeme opäť rozvíjať naše zručnosti čítania, počúvania, hovorenia a písania s porozumením, ako i gramatiky v praxi. Zopakujeme si náležitosti formálnych dokumentov – konkrétne žiadosť o prijatie do zamestnania.

  • na dnešnej hodine sa budeme venovať najskôr Readingu. Pracujeme s učebnicou:

SB s. 52/1 – čítame text a do zošita si zapíšeme, ktoré témy boli spomenuté v texte

SB s. 52/2 – označíme, či je tvrdenie „True/False/Doesn´t Say“ (pravda, lož, nie je v texte) – vypracujeme písomne do zošitov. Nezabudnite, že ak označíme „F“, je nutné uviesť aj správnu odpoveď.

SB s. 52/3 a – vypočujeme si nahrávku, písomne doplníme tabuľku (Listening)

SB s. 52/3 b – definujeme pocity konkrétnych osôb (ústne)

SB s. 52/3 c – doplníme mená osôb k činnostiam (písomne)

  • nasledujúce online cvičenie je zamerané na opakovanie Question Forms. Usporiadajte slová, aby ste vytvorili otázky.

Link: https://elt.oup.com/student/project/level5/unit04/grammar/exercise1?cc=sk&selLanguage=sk

  • dobrovoľné online cvičenie – hra – krátke opakovanie opytovacích zámen (Question Forms) v hre, v ktorej máme doplniť správne zámeno. Je to síce pre mladšie vekové kategórie, ale niekedy je fajn vrátiť sa do detských čias ;-)

Link: https://www.eslgamesplus.com/question-words-what-where-who-why-when-which-how-grammar-activity/

  • no a ak bude niekomu chýbať English (verím, že áno), môže si zaspomínať na our lessons pri dobrovoľnom pracovnom liste 1AJ 9.A 29.3. PL The Easter in the World (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) a prečítať si o veľkonočných zvykoch vo svete.

  • keďže sme na dnešnej hodine riešili tému teenagerov, tak song pre krajší deň – je dôležité hľadať to pozitívne v živote, naaučiť sa tešiť z prítomného okamihu.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=98WtmW-lfeE

  • ak by Vám bolo doma dlho a chceli by ste efektívne využiť voľný čas súčasne s prípravou veľkonočných prekvapení, posielam niečo pre inšpiráciu – activities, ktoré snáď ocení zvyšok rodiny ;-) Len nezabudnite „be careful“...

Link: https://www.youtube.com/watch?v=UjeQZhMKSG8

  • HW: učebnica SB 53/English Accross Curriculum – Reading  Television. Ex. 1 – napíšte odpovede; Ex. 2 – vypíšte, ktoré témy sú v texte spomenuté a priraďte odseky k pojmom; Ex. 3 – priraďte údaje k číslam; Ex. 4 – napíšte odpovede k tvrdeniam. Zadanie mi odošlite mailom najneskôr vo štvrtok 1.4.2021, prosím.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr vo štvrtok 1.4.2021:

  1. Reading  Television - učebnica SB s. 53/English Accross Curriculum 

Have a nice weekend, great holiday and happy Easter ;-)

18. týždeň (22. - 26.3.2021)

1. vyučovacia hodina - pondelok 22.3.2021 (online o 9.30 h.)

Milí deviataci, aj tento týždeň pokračujeme s online hodinami – v pondelok o 9.30 a v piatok o 9.00. Priebežne si kontrolujte maily, prosím. Online hodiny sú povinné, je nutné prihlásiť sa na vyučovanie včas. Tiež pripomínam nutnosť aktívnej práce na hodine a odosielanie požadovaných materiálov (vždy máte uvedené, ktoré zadania máte povinne vypracovať a následne odoslať) v určenom termíne.

  • tento týždeň si zopakujeme gerundium, používanie odlúčiteľných a neodlúčiteľných frázových slovies, slovnú zásobu týkajúcu sa pracovných pozícií a žiadostí. Budeme opäť rozvíjať naše zručnosti čítania, počúvania, hovorenia a písania s porozumením, ako i gramatiky v praxi. Naučíme sa náležitosti formálnych dokumentov – konkrétne žiadosť o prijatie do zamestnania, ktorú budeme aj individuálne štylizovať.

  • na dnešnej hodine si budeme opakovať doteraz osvojené učivo – gerundium, frázové slovesá, tvorenie konkrétnych slovných druhov (podstatné mena, prídavné mená, slovesá), otázky s opytovacími zámenami a zopakujeme si slovnú zásobu Unit 4.

  • na poslednej hodine sme mali špeciálnu HW – vytvoriť dvojice a „zahrať“ Role Play. Teším sa na Vaše dialógy (to znamená, že ich budem skúšať...)

  • najskôr si vypracujeme online cvičenie zamerané na formuláciu žiadosti – Requests. Je dôležité uvedomiť si, že ak využívame frázu „Could you...“, musí po nej nasledovať infinitív (Could you open the window, please?), ale ak využívame frázu „Would you mind...“, tak po nej nasleduje „ing“ tvar (Would you mind opening the window, please?) Ex. 1 – vyberte správny tvar; Ex. 2 – doplňte správny tvar slovesa; Ex. 3 – spoj žiadosť s reakciou.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Modal_verbs/Polite_Requests_(Could_you..._Would_you....)_pj1051186jt

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 39/5 – formulujeme žiadosti pomocou slov z rámčeka

WB s. 41/3 – vytvoríme podstatné mená

WB s. 41/4 – doplníme podstatné mená z Ex. 3

  • v nasledujúcom pracovnom liste si zopakujeme Question Forms. Vypracujeme zadanie 1AJ 9.A 22.3. PL Question Forms (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Tvoríme otázky na podčiarknuté výrazy.

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na používanie gerundia, aké pravidlá platia pri tvorení gerundia.

Link: https://wordwall.net/resource/2430135/angielski/gerund

2. vyučovacia hodina - piatok 26.3.2021 (online o 9.00 h)

  • na dnešnej hodine si vysvetlíme, aké náležitosti má „Formal Letter“ – konkrétne Application Form (Žiadosť o prijatie do zamestnania), zopakujeme si formuláciu žiadostí všeobecne  ako i frázové slovesá. Zhrnutie fráz, ktoré využívame vo Formal Letter nájdete v pracovnom liste 1AJ 9.A 22.3. PL Formal Expressions (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Dokument 1AJ 9.A 22.3. Formal Letter (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) Vám pripájam kvôli lepšiemu zhrnutiu, ako má FL vyzerať, analyzujeme si podrobnejšie na hodine (aj s prekladom, ak by mal niekto problém...)

  • náležitosti a príklady fráz používaných vo FL nájdete aj v zhrnutí - link: https://www.anglictina-bez-biflovani.cz/formalni-dopis

  • najskôr si vysvetlíme podstatu formálnych listov – náležitosti žiadosti. Vypracujeme liveworksheet – práca s textom (náležitosti žiadosti o prijatie do zamestnania). Doplníme konkrétne údaje na vhodné miesto.

Link: https://www.liveworksheets.com/so1576747cv

  • v nasledujúcom liveworksheet máme ukážku Formal Letter – doplníme doň tvary Present Perfect (Predprítomný čas), tento FL si na hodine aj analyzujeme.

Link: https://www.liveworksheets.com/ma1695516ql

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 41/6  - nájdeme 8 chýb vo Formal Letter

WB s. 41/7 – prepíšeme FL správne

  • napokon si zopakujeme slovnú zásobu – Unit 4 – vypracujete samostatne test 1AJ 9.A 22.3. Exam Unit 4 Vocabulary. Kód na otvorenie dokumentu Vám bude zverejnený na  hodine. Zadanie teda vypracujeme priamo na hodine, následne mi ho odošlete mailom, ako zvyčajne.

  • dobrovoľné online cvičenie – upevňovanie slovnej zásoby z oblasti žiadosti o prácu – video z filmu The Devil Wears Prada s cvičením.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/devil-wears-prada-interview-1

  • v nasledujúcom dobrovoľnom online cvičení si môžete osvojiť dobré rady, ako zvládnuť interview, ak chcete získať pracovnú pozíciu.

Link. https://en.islcollective.com/video-lessons/job-interview-how-answer-tell-me-about-yourself

  • HW: vypracujte pracovný list 1AJ 9.A 22.3. PL Formal LetterEx. 1 – vyberte správny výraz; Ex. 2 – zvoľte správnu možnosť. Ex. 3 teraz nemusíte riešiť, vyriešime spoločne, keď sa stretneme. Zadanie mi odošlite do piatku 26.3.2021, prosím. Taktiež si opakujte slovíčka Unit 4 + gramatiku z tejto lekcie.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 26.3.2021:

  1. PL Formal Letter – Ex. 1, 2

Have a nice weekend ;-)

17. týždeň (15. - 19.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 15.3. o 9.30)

Milí deviataci, i tento týždeň pokračujeme s online hodinami AJ. Nezabudnite sa na obe pripojiť vždy včas – v pondelok o 9.30 a v piatok o 9.00. Nezabudnite na odosielanie zadaní v stanovenom termíne, aktívnu prácu na vyučovacích hodinách a na povinnosť mať funkčnú kameru počas písania testov.

  • tento týždeň si zopakujeme, ako tvoríme gerundium, slovnú zásobu týkajúcu sa práce a povolaní. Budeme opäť rozvíjať naše zručnosti čítania, počúvania, hovorenia a písania s porozumením, ako i gramatiky v praxi. Naučíme sa rozdiel v používaní odlúčiteľných a neodlúčiteľných frázových slovies, ako i štylizovať žiadosti.

  • na dnešnej online hodine si zopakujeme gerundium a vysvetlíme si podstatu odlúčiteľných a neodlúčiteľných frázových slovies.

  • najskôr si skontrolujeme HW z predchádzajúcej hodiny WB s. 36/1,2

  • pokračujeme s online cvičením – opakovanie gerundia. Budeme tvoriť vety – dokončíme vetu podľa seba – ústne.

Link: https://wordwall.net/resource/3081845/gerund

  • vysvetlíme si podstatu odlúčiteľných a neodlúčiteľných frázových slovies. Vypracujeme zadania z učebnice:

SB s. 48/1 a – doplníme frázové sloveso (ústne)

SB s. 48/1 c – nájdeme na internete príklad na uvedené frázové slovesá (na konkrétne vety, zvyšok skupiny sa pokúsi o preklad). Dedukujeme pravidlá, kedy sa musia/nemusia oddeliť. (Ak má frázové sloveso predmet, môžeme ho oddeliť – Napr. Could you switch on the TV = Could you switch the TV on?. Ak je predmetom zámeno, musíme frázové sloveso rozdeliť – Napr. Could you switch it on? Niektoré frázové slovesá sa nesmú rozdeliť – napr. look for, look after, wait for, listen to,...).

  • učivo je vysvetlené aj v prezentácii, pripájam

link: https://docs.google.com/presentation/d/1G0GbnNw35VqTzDVunLQm5YQx6J9MmvtYS7t2CowuzBE/edit#slide=id.p17

Ak by ste si chceli pozrieť aj video (samozrejme v angličtine...), v ktorom je toto učivo vysvetlené (sú tam fajn príklady), kliknite na link: https://slideplayer.com/slide/1561174/ . Poznámky 1AJ 9.A 15.3. Poznámky Phrasal Verbs (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) si vytlačte alebo prepíšte do zošitov, prosím.

  • vypracujeme online cvičenie zamerané na porovnanie frázových slovies – separable/inseparable. Vyberte správnu možnosť, v závere zvolíme „check my answers“, skontrolujeme si riešenie.

Link: https://www.learnenglishfeelgood.com/phrasalverbs-separable1.html

  • dobrovoľné online cvičenie – môžete si zahrať hru – prehľad frázových slovies.

Link: https://www.gamestolearnenglish.com/phrasal-verbs/

  • HW: pracovný zošit WB s. 38/1doplníme frázové slovesá do viet; WB s. 38/2označíme vety, či sú správne alebo nesprávne. Ak sú nesprávne, opravíme chyby. Zadanie si skontrolujeme na online hodine.

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 19.3. o 9.00)

  • na tejto hodine si zopakujeme frázové slovesá – separable/inseparable, naučíme sa ako štylizujeme žiadosti, zopakujeme a preveríme si slovnú zásobu (4A, B, C).

  • skontrolujeme si HW z predchádzajúcej hodiny WB s. 38/1,2

  • vypracujeme liveworksheet – Ex. 1 – doplníme do textu frázové slovesá – rozhodneme sa, či budú deliteľné alebo nedeliteľné.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Phrasal_verbs/Unit3_Separable_and_inseparable_two-word_phrasal_verbs_TP9*_5th_6th_year_jd855414vj

  • vysvetlíme si tému „Making Requests“, konkrétne frázy sú uvedené aj vo videu.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZP1_uGBT6ns

Možné spôsoby ako štylizujeme vety, ak chceme niekoho o niečo požiadať nájdeme aj v prezentácii – link: https://slideplayer.com/slide/2313812/

  • k tomuto učivu si prepíšte poznámky 1AJ 9.A 15.3. Poznámky Making Requests, alebo si ich vytlačte a frázy si zopakujte, prosím (už ste sa ich učili).

  •  vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 38/3 – usporiadame vety a vytvoríme dialóg

WB s. 38/4 – doplníme dialóg

  • nasledujúce online cvičenie je zamerané na počúvanie s porozumením – téma Making Requests.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Making_requests/Polite_request_kz1336221mv

  • zahráme si „koleso šťastia“ – na políčku, na ktorom nám koleso zastaví, sa nám objaví situácia, na ktorú budeme tvoriť našu žiadosť adresovanú niektorému zo spolužiakov.

Link: https://wordwall.net/resource/1798280/polite-requests

  • HW: učebnica SB s. 49/7 (vo dvojiciach – určíme si ich na hodine – si pripravíme Speaking, t.j.     každý bude mať svoju úlohu v dialógu. Zahráme si danú situáciu, jeden aktér bude o niečo žiadať, druhý bude zdôvodňovať, prečo súhlasí/nesúhlasí) + slovíčka 4D.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 19.3.2021:

Zadanie z učebnice SB s. 49/7 – neodosielate, ale sa naň každá dvojica aktívne pripravuje. Na online AJ nám dialóg predvediete.

Have a nice weekend ;-)

16. týždeň (8. - 12.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 8.3. o 9.30)

Milí deviataci, i tento týždeň pokračujeme s online hodinami AJ. Nezabudnite sa na obe pripojiť vždy včas – v pondelok o 9.30 a v piatok o 9.00. Nezabudnite, že v prípade, že sa nemôžete z objektívnych dôvodov zúčastniť na online hodine, je nutné ospravedlniť sa a odoslať vypracované zadania z danej hodiny ešte v ten deň – inak je značená absencia na hodine, a teda je hodina v takomto prípade neospravedlnená. Tiež pripomínam (len v ojedinelých prípadoch), aby ste nezabúdali na odosielanie zadaní v stanovenom termíne a na povinnosť mať funkčnú kameru počas písania testov.

  • tento týždeň pokračujeme s preberaním Unit 4. Zopakujeme si „Question Forms“, ktorým sme sa venovali minulý týždeň, budeme upevňovať slovnú zásobu týkajúcu sa práce a povolaní, ako i inzerátom (hľadanie si pracovného miesta). Budeme sa venovať aj novej téme – gerundium.

  • na dnešnej hodine si najskôr zopakujeme tvorenie otázky pomocou Question Forms. Vypracujeme zadanie 1AJ 9.A 8.3. PL Question Forms. Ex. 1 – tvoríme otázky – usporiadame slová a vytvoríme otázku; Ex. 2 – tvoríme otázky na zvýraznené výrazy.

  • v nasledujúcom online cvičení si preveríme slovnú zásobu (nie všetky slovíčka sme mali, ale je možné, že ste sa už s mnohými stretli a viacerí sú už internacionalizmami...).

Link: https://www.viemepoanglicky.sk/anglictina-cviceni-svet-prace

  • pokračujeme cvičeniami z učebnice:

SB s. 46/1 a  - opakujeme si slovnú zásobu, SB s. 46/1 b – uvádzame príklad na viacero povolaní, SB s. 46/1 c – aké povolanie by si si zvolil po ukončení školy? – ústne

  • SB s. 46/2 a, b – tvoríme pomenovania povolaní – písomne

  • dobrovoľné online cvičenie – pozrite si video Peppa Pig – Miss Rabbits New Job. Nájdite príklad na konkrétne povolania, ktoré vo videu zaregistrujete a čo je náplňou týchto povolaní.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=T57nZT9-yJI

  • ak by ste uvažovali, aké povolania sú momentálne medzi tými „top“, môžete si pozrieť video...

Link: https://www.youtube.com/watch?v=we7zHcsgo0o

  • HW: vypracujte cvičenie z učebnice SB s. 46/3 aprečítajte si inzeráty, SB s. 46/3 bnapíšte názvy povolaní. SB s. 46/4priraďte opis povolanie k inzerátu (môžete použiť 1 opis viackrát). Zadanie si skontrolujeme na online hodine.

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 12.3. o 9.00)

  • na dnešnej online hodine si zopakujeme tému Práca, povolania a vysvetlíme si podstatu, ako tvoríme gerundium a kedy ho používame.

  • najskôr si skontrolujeme HW z minulej hodiny – SB s. 46/3, 4

  • vypracujeme cvičenie z učebnice SB s. 47/5a – kto nemôže vykonávať takú prácu? – ústne

  • nasledujúce cvičenia sú z pracovného zošita:

WB s. 36/4 – priradíme inzeráty k opisu povolania

WB s. 37/5 – doplníme do tabuľky informácie podľa údajov v Ex. 4

  • zopakujeme si povolania – hádame povolania, ktoré Vám budem ukazovať na kartičkách a hovoríme, čo je náplňou tohto povolania – rozvíjame zručnosť Speaking

  • vysvetlíme si tému Gerundium (tancovanie, čítanie...). Učivo je spracované aj v poznámkach 1AJ 9.A 8.3. Poznámky Gerundium (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Podstatné je spomenúť si na pravidlá ako tvoríme výrazy v „ing“ tvare (run – running, atď.), keďže ide o spojenie slovesa a „ing“ tvaru. Poznámky sú rozsiahlejšie, podstatné fakty sú na 1. strane, na 2. strane je viacero situácií a predovšetkým príkladov, kedy sa tento tvar používa – nenaľakajte sa rozsahu. Čo presne máte vedieť, si vysvetlíme na online hodine. Podrobnejší výklad si môžete pozrieť aj na uvedenom linku.

Link: https://www.helpforenglish.cz/article/2006071501-gerundium-v-anglictine

  • vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 37/6 – pospájame výrazy a tvoríme vety s gerundiom

  • dobrovoľné online cvičenie – upevňovanie učiva gerundium.

Link: https://wordwall.net/resource/3590903/gerund

  • minulý týždeň sme pri učive Question Forms hovorili, že je dôležité vedieť identifikovať gramatický čas vo vete. Môžete sa otestovať, ako máte toto učivo zvládnuté. Tento zdroj je výborný, keďže Vám aj vysvetlí, prečo je daná odpoveď správna. Dobrovoľné online cvičenie – link:  https://www.englishguide.sk/test-english-tenses-review-1/#more-4435

  • HW: zadanie v programe ALF – Project 5 Unit 4 Personality + slovíčka 4B (od „P“ – „polite“ do konca) a 4C (je ich menej). Zadanie môžete spustiť 2-krát, od pondelka 8.3. do piatku 12.3.2021.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 12.3.2021:

Zadanie v programe ALF – Project 5 Unit 4 Personality

Have a nice weekend ;-)

15. týždeň (1. - 5.3.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 1.3. o 9.30)

Milí deviataci, i tento týždeň pokračujeme s online hodinami AJ. Nezabudnite sa na obe pripojiť vždy včas – v pondelok o 9.30 a v piatok o 9.00. Tiež pripomínam (len v ojedinelých prípadoch), aby ste nezabúdali na odosielanie zadaní v stanovenom termíne.

  • na poslednej online hodine sme písali test z Unit 3, ktorý si najskôr analyzujeme a vyhodnotíme

  • tento týždeň začíname preberať Unit 4, konkrétne – budeme rozvíjať slovnú zásobu týkajúcu sa médií, povolaní, zločinu, súčasne budeme rozvíjať i zručnosti čítania, počúvania, hovorenia, písania a gramatiky v praxi. Na týchto dvoch hodinách sa zameriame na tvorenie otázky pomocou opytovacích zámen.

  • dnes budeme hovoriť o médiách – veľmi aktuálnej téme v momentálnej situácii. Budeme pracovať s učebnicou:

SB s. 44/1 a – rozvíjame zručnosť hovorenia – rôzne druhy médií a Vaše skúsenosti

SB s. 44/ 1 b – doplníme predložky „in, on, at“ – toto učivo sme už preberali – písomne

  • vypracujeme si cvičenie, ktoré je aj v učebnici (SB s. 44/2a, b), zamerané na počúvanie s porozumením. Nahrávku si vypočujeme individuálne a následne si každý poznačí odpovede do dotazníka o Holly. Nahrávka i dotazník sú k dispozícii v online forme.

Link:

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Asking_questions/Using_the_media_jr473221ng

  • vysvetlíme si princíp tvorenia otázky s opytovacím zámenom. Toto učivo ste už viackrát preberali, takže je to len pripomenutie. Pre lepšie oživenie vedomostí si môžete pozrieť prezentáciu 1AJ 9.A 1.3. Question Forms (prezentácia aj vo formáte pdf). Súčasne Vám prikladám aj poznámky 1AJ 9.A 1.3. Poznámky Question Forms (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) ktoré si môžete vytlačiť alebo prepísať do zošitov a naučiť sa konkrétne opytovacie zámená, prosím.

  •  učivo upevníme v cvičení z učebnice SB 45/4 a – písomne do zošitov

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na rozvoj slovnej zásoby – téma Médiá. Vo wordsearch postupujete nasledovne – keď nájdete dané slovíčko, kliknete na prvé písmeno slovíčka, to sa následne označí

Link: https://wordwall.net/resource/34263/media-wordsearch

HW: Liveworksheet LISTENING „Social Media“ – vypočujte si nahrávku a vyriešte Ex. 1 (vybrať správny výraz), Ex. 2 (pospájať dvojice), Ex. 3 (označiť, či je tvrdenie pravdivé alebo nie – T/F). Zadanie mi odošlite najneskôr v piatok 5.3.2021, prosím.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Social_media/Social_Media_cx449973qi

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 5.3. o 9.00)

  • na dnešnej hodine budeme upevňovať učivo – spôsob tvorenia otázok (opytovacie zámená)

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 34/1 – k otázkam doplníme Question Forms

WB s. 34/2 – usporiadame slová, aby sme vytvorili otázky

WB s. 35/4 – aj v tomto cvičení tvoríme otázky

WB s. 35/5 – v tomto cvičení tvoríme len otázky, odpovede budú HW

  • nasledujúce online cvičenie je zamerané na opakovanie slovnej zásoby z oblasti médií – priradíme, či majú vyjadrenia pozitívny alebo negatívny efekt, a teda ako vplývajú médiá na oblasť športu (dopad na túto oblasť).

Link: https://wordwall.net/resource/11317813/pe/media-impacts-sport

  • ďalšie dobrovoľné online cvičenie preverí Vaše vedomosti z oblasti sociálnych medií a ich ikon ;-)

Link:  https://wordwall.net/resource/3265678/social-media 

HW: pracovný zošit WB s. 35/5 – doplníme odpovede podľa seba + slovíčka 4B (po „P“ – posledné bude „polite“) HW si skontrolujeme na online AJ.

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 5.3.2021:

Liveworksheet LISTENING „Social Media“

Have a nice weekend ;-)

14. týždeň (22. - 26.2.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 22.2. o 9.30)

Milí deviataci, verím, že ste mali pekné prázdniny a ste plní energie a sily do ďalšieho vzdelávania ;-)

  • na dnešnej hodine (pondelok) budeme ešte opakovať Unit 3 (Lekciu 3) – modálne sloveso „would“, opakovanie minulého jednoduchého času, druhý kondicionál, frázové slovesá, modálne sloveso „should/might“, výstrahy, upozornenia a rady, zvratné zámená, opakovanie určitého, neurčitého, nulového člena. Na druhej online hodine (piatok) si napíšeme test z Unit 3.

  • Vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 33/7 – tvoríme vety – čo sa Ti môže stať...

  • Nasledujúce cvičenie je online, zamerané na správne používanie členov.

Link: https://wordwall.net/resource/238284/engelska/articles-

Ex. 1 – do viet doplníme vhodný výraz z tabuľky (opakovanie tvorenia slovných druhov – podstatné a prídavné mená)

Ex. 2 – tvoríme konkrétny slovný druh (Noun – podstatné meno, Adjective – prídavné meno)

Ex. 3 – tvoríme konkrétny slovný druh (Verb – sloveso, Noun – podstatné meno)

Ex. 4 – dopĺňame výrazy v správnom tvare (podľa začiatočného písmena – tvar slovies podstatné alebo prídavné mená) Opakujeme modálne slovesá „should, might“ a výrazy týkajúce sa upozornení.

Ex. 5 – do viet dopĺňame zvratné zámená

Ex. 6 – dopĺňame slovesá v správnom čase – 2. kondicionál

HW: Liveworksheet Listening Natural Disasters + slovná zásoba Unit 4A. (Slovíčka si napíšte, aj sa ich naučte, prosím). Liveworksheet mi odošlite (bude hodnotený), prosím, najneskôr v piatok 26.2.2021 (v závere „send answers to my teacher“ – môj mail dhamarova.zsudica@gmail.com).

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Natural_disasters/Natural_disasters_test_qa16966bg

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 26.2. o 9.00)

  • vypracujeme Test Unit 3 – zadanie Vám pošlem až priamo na online hodine, ktorá je povinná. Je nutné, aby ste sa pripojili "on time“ (načas), keďže máte na test 35 minút. Po uplynutí tohto času máte 5 minút na odoslanie vypracovaného testu. Tak ako vždy, je každý povinný mať počas testu funkčnú kameru.

  • Obsahom testu je modálne sloveso „would“, Second Conditional (Druhý kondicionál), modálne slovesá „might, mightn´t, should, shouldn´t“, upozornenia, tvorenie slovných druhov – podstatné mená, prídavné mená, slovesá, zvratné zámená, slovná zásoba Unit 3 (súčasne frázové slovesá), čítanie a počúvanie s porozumením.

  • Po vypracovaní testu si môžete vypracovať dobrovoľné online cvičenie zamerané na opakovanie slovnej zásoby „živelné pohromy“.

Link: https://wordwall.net/resource/151601/english/natural-disasters

HW: pracovný zošit WB s. 34/3 – doplníme predložky (zadanie si skontrolujeme na najbližšej online hodine)

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 26.2.2021:

Liveworksheet Listening „Natural Disasters“

Have a nice weekend ;-)

--------------------------------------------------------------------------------------------

13. týždeň (8. - 12.2.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 8.2. o 9.30)

Milí deviataci, pripomínam pravidlá dištančného vyučovania platné aj v 2. polroku:

  • ONLINE vyučovacie hodiny sú pre každého žiaka POVINNÉ

  • Ak na online hodine žiak nie je prítomný, je povinný vypracovať zadania, ktoré sme na hodine riešili (zverejnené na stránke školy) a v ten deň ich odoslať mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com.

  • V prípade, že žiak nie je ospravedlnený rodičom a vypracované zadania neodošle, bude hodina neospravedlnená

  • Pripomínam aj povinnosť posielať požadované materiály v určenom termíne (domáce úlohy – zverejnené aj  na stránke školy)

  • Ak niečomu nerozumiete, potrebujete vysvetliť, určite je potrebné povedať...

Na dnešnej hodine začneme opakovať Unit 3 (Lekciu 3) – modálne sloveso „would“, opakovanie minulého jednoduchého času, druhý kondicionál, frázové slovesá, modálne sloveso „should/might“, výstrahy, upozornenia a rady, zvratné zámená, opakovanie určitého, neurčitého, nulového člena.

  • Vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 31/5 – spojíme výrazy z oboch stĺpcov – upevňujeme slovnú zásobu „Plate tectonics“

WB s. 31/6 – text doplníme výrazmi z Ex. 5

  • pokračujeme s liveworksheet – Second Conditional (druhý kondicionál).

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Second_conditional/Second_conditionals_zb755yg

  • zopakujeme si členy, vypracujeme cvičenie z učebnice SB s. 42/4 – doplníme člen „the“ – písomne do zošita (Exercise book)

  • nasledujúce online cvičenie je zamerané na Reflexive Pronouns (zvratné zámená).

Link: https://wordwall.net/resource/3046865/reflexive-pronouns

  • v rámci oddychu po štúdiu si môžete vypočuť songy, v ktorých máme Reflexive Pronouns.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=RUh2gWsk-Dc

  • HW: učebnica SB s. 42/2 – napíšte vety v druhom kondicionáli (Čo by ste ne/robili v daných situáciách) – skontrolujeme si na online hodine

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 12.2. o 9.00)

  • pokračujeme v opakovaní na test z Unit 3

  • precvičíme si zručnosť Speaking (hovorenie) – cvičenie z učebnice SB s. 42/5 a – tvoríme dialógy (používame výrazy z rámčeka)

  • spoločne vypracujeme pracovný list 1AJ 9.A 8.2. PL Revision Unit 3 (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) zameraný na opakovanie Unit 3 (Ex. 1 – doplňte tabuľku daným slovným druhom, Ex. 2 – Čo Vám môžu tieto „veci, tvory“ spôsobiť? Tvorte vety, Ex. 3 – Doplňte zvratné zámená, Ex. 4 – vyber správny termín, Ex. 5 – usporiadaj písmená a vytvor slová, Ex. 6 – doplň slovesá – druhý kondicionál) Reading, ktorý je za cvičeniami, neriešime. Ak by však niekto chcel vyriešiť, samozrejme, môže a môže aj odoslať odpovede mailom ;-) Je to na báze dobrovoľnosti...

  • dobrovoľné online cvičenie zamerané na použitie členov.

Link: https://wordwall.net/resource/999993/articles

  • môžete si pozrieť zostrih songov – ako sa dá využiť kondicionál v praxi ;-)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=npuxoCb8IyY

  • HW: zadanie v programe ALF – Revision Unit 3 – zameraný na opakovanie Unit 3 – prosím odoslať najneskôr v sobotu 13.2.2021 (spustiť môžete 2-krát)

Zadania, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v sobotu 13.2.2021: Zadanie v programe ALF – Revision Unit 3

Have a nice weekend and holiday ;-)

12. týždeň (1. - 5.2.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 1.2.)

Milí deviataci, táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam povinnosť posielať požadované materiály, vždy je uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať. Začíname 2. polrok, takže známky získané od dnešnej hodiny už budú zapisované do 2. polroka. Verím, že budete pracovať tak usilovne a svedomito ako doteraz ;-)

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 9.30.

  • zopakujeme si modálne slovesá „might/should“, vypracujeme pracovný list 1AJ 9.A 1.2. PL Modal Verbs Should, Might (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • na dnešnej hodine si vysvetlíme zvratné zámená „Reflexive Pronouns“. Téma je spracovaná v prezentácii 1AJ 9.A 1.2. Reflexive Pronouns (prezentácia aj vo formáte pdf). Učivo, ktoré je zhrnuté v poznámkach 1AJ 9.A 1.2. Poznámky Reflexive Pronouns (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), si vytlačte a naučte sa tvary zámen, prosím.

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita WB s. 28/1 – doplníme zvratné zámená (RP) a WB s. 28/2 – zakrúžkujeme správne zámeno

HW – učebnica SB 38/1, 2, 3, 4 – Reading Be Careful What You Wish – prosím, odošlite mi odpovede mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com najneskôr v piatok 5.2.2021 + slovíčka 3D.

2. vyučovacia hodina (piatok 5.2.) - hodina bude ONLINE o 9:00

  • vypracujeme cvičenia z pracovného zošita:

WB s. 30/4 – doplníme dialóg so slovami z rámčeka

WB s. 31/7 – zopakujeme si používanie členov (a/an, the, - ) – opakovanie členov si môžete pozrieť aj v priloženej prezentácii 1AJ 9.A 1.2. Definite Article The (prezentácia aj vo formáte pdf); 1AJ 9.A 1.2. Definite Article The 2 (prezentácia aj vo formáte pdf) a nulový člen (teda výrazy, v ktorých člen nepoužívame) v prezentácii 1AJ 9.A 1.2. Zero Article (prezentácia aj vo formáte pdf).

  • zopakujeme si zvratné zámená – učebnica SB s. 42/3 – doplníme zámená (do zošita)

  • v nasledujúcom cvičení si zopakujeme slovnú zásobu týkajúcu sa pohrôm WB s. 33/6

  • online cvičenie zamerané na použitie členov je dobrovoľné.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/articles-imagine-dragons-natural

HW: pracovný zošit WB s. 32/2 – napíšte odpovede o sebe, ako by vyzeral Váš život (skontrolujeme na online hodine)

Materiály, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 5.2.2021

Reading Be Careful What You Wish - učebnica SB 38/1, 2, 3, 4

Have a nice weekend ;-)

11. týždeň (25. - 29.1.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 25.1.)

Milí deviataci, táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam povinnosť posielať požadované materiály, vždy je uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať. 1. polrok sa nám blíži k záveru, verím, že aj v tom druhom budete pracovať tak usilovne a svedomito ako doteraz.

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 9.30.

  • vypracujeme online cvičenie – opakovanie druhého kondicionálu – prvých 10 viet.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Second_conditional/Second_conditional_vy181cc

  • v nasledujúcom cvičení si precvičíme tvorenie slovných druhov – podstatných mien a slovies – učebnica SB s. 35/6 – termíny je potrebné naučiť sa

  • pokračujeme v učebnici SB s. 36/1 – frázy týkajúce sa značiek (ústne) a SB s. 36/2 – z podstatných mien tvoríme prídavné mená (písomne do zošita)

  • v rámci témy „Warnings“ (Upozornenia) si pozrite priloženú prezentáciu 1AJ 9.A 25.1. Modal Verbs Might and Should (prezentácia aj vo formáte pdf) zameranú na rozlíšenie modálnych slovies „Might“ a „Should“ (čo by sa mohlo stať a čo by si mal robiť). Zhrnutie je v priložených poznámkach 1AJ 9.A 25.1. Poznámky Modal Verbs Might and Should (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Je to opakovanie, už ste tieto témy preberali minulý rok.

  • vypracujeme online cvičenie - použitie modálnych slovies „might/should“ – Ex. 1.

Link: https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=5609

HW – SB s. 36/4 a – priraďte upozornenia a dôvody (písomne do zošita)

2. vyučovacia hodina ONLINE (piatok 29.1.)

  • táto vyučovacia hodina bude online –  9.00.

  • zopakujeme si tému „Upozornenia a rady“ (Warnings) – cvičenie z pracovného zošita WB s. 28/3, v nasledujúcom cvičení WB s. 29/4 doplníme výzvy a upozornenia

  • vypracujeme online cvičenie zamerané na upozornenia.

Link: https://www.liveworksheets.com/ay82868gq

  • z učebnice SB s. 37/5 vyriešime cvičenie zamerané na dopĺňanie výrazov a cvičenie SB s. 37/6 – do zošita napíšeme 3 vety, aké nebezpečenstvo tam hrozí

  • dobrovoľné online cvičenie – rady, ako sa pripraviť na zimu... ;-)

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/simons-cat-guide-winter-giving-advice

  • online cvičenie – výzvy a upozornenia – doplňte správne číslo.

Link: https://www.esl-lounge.com/student/vocabulary/1g147-elementary-warning-signs-matching-exercise.php

HW – Liveworksheet – Listening – Adele „Someone like you“ + slovíčka 3C. Vyriešte zadanie a odošlite mi ho, prosím („send answers to my teacher“ - dhamarova.zsudica@gmail.com).

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Past_simple/Song*_Someone_like_you_fq526166hs

Materiály, ktoré odosielate tento týždeň, najneskôr v sobotu 30.1.2021:

Liveworksheet – Listening –  Adele „Someone like you“

Have a nice weekend ;-)

10. týždeň (18. - 22.1.2021)

1. vyučovacia hodina

Milí deviataci, táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam povinnosť posielať požadované materiály, vždy je uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať.

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 9.30.

  • najskôr si zopakujeme učivo Second Conditional – pozrieme si priloženú prezentáciu 1AJ 9.A 18.1. Second Conditional Revision (prezentácia aj vo formáte pdf).

  • vypracujeme cvičenia z učebnice SB s. 33/7 – rozvíjame „speaking“ – tvoríme otázky a odpovede a SB s. 35/7 – ústne si vyriešime test „Are you a survivor?“

  • zopakujeme druhý kondicionál WB s. 25/5 – tvoríme vety o sebe

  • nasledujúce cvičenie je online, zamerané na 2. kondicionál. (What would you do, if you were in the same situation?)

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/the-second-conditional

  • HW: SB s. 33/8 a  - What would you do, if...? píšete o sebe odpovede na otázky z testu v ex. 7

2. vyučovacia hodina, 9:00 - online

  • na dnešnej hodine budeme upevňovať zručnosť čítanie s porozumením Reading z pracovného zošita WB s. 27/5, 6, 7

  • pokračujeme cvičeniami z pracovného zošita zamerané na rozvoj slovnej zásoby WB s. 26/1 – vytvor správne slová a WB s. 26/2 – doplň slová do textu

  • vysvetlíme si rozdiel v používaní spojok „so/because“, učivo máte spracované aj v prezentácii 1AJ 9.A 18.1. Spojky SO & BECAUSEz prezentácie vyriešime aj cvičenie (predposledná snímka) (prezentácia aj vo formáte pdf). Poznámky 1AJ 9.A 18.1. Poznámky Spojky SO & BECAUSE (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) si prepíšte, resp. vytlačte, prosím, a naučte sa ich.

  • vypracujeme online cvičenie zamerané na spojky - dobrovoľné.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/mr-bean-conjunctions

  • HW: vypracujte ALF-a - opakovanie Second Conditionaltermín je do soboty 23.1.2021

Materiály, ktoré mi posielate tento týždeň, najneskôr v sobotu 23.1.2021

ALF – opakovanie Second Conditional

Have a nice weekend ;-)

9. týždeň (11. - 15.1.2021)

1. vyučovacia hodina ONLINE (pondelok 11.1.)

Milí deviataci, tak Vám ešte raz želám všetko najlepšie v novom roku. Táto vyučovacia hodina bude ONLINE - každý žiak je POVINNÝ pripojiť sa, keďže tu preberáme nové učivo, vysvetľujeme, preverujeme. Opäť pripomínam, aby ste si vždy pripravili učebnicu, pracovný zošit a materiály, ktoré sú na stránke školy na danú hodinu. Ak sa ONLINE hodiny niekto nemôže zúčastniť z vážnych dôvodov – zo zdravotných dôvodov, z technických príčin – je nutné napísať mi mail, vypracovať všetky zadania, ktoré sme riešili na online hodine a odoslať mi ich mailom. V opačnom prípade je zaznamenaná absencia daného žiaka na vyučovacej hodine. Pripomínam tiež povinnosť posielať požadované materiály, vždy máte uvedené, ktoré a dodržať termín, dokedy je nutné ich odoslať.

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 9.30. Som veľmi rada, že sa zodpovedne pripájate na hodiny a plníte si svoje povinnosti.

  • najskôr si zopakujeme tému WOULD. Vypracujeme cvičenie z prac. zošita WB s. 24/2 – doplňte „would/wouldn´t“ a WB s. 24/3 – vytvoríme otázky a krátke odpovede so s „would“

  • do zošita Exercise Book vytvorte 2 kladné vety, 2 otázky, 2 krátke odpovede a 2 záporné vety s „would/wouldn´t“. Následne si ich aj prečítame.

  • na tejto hodine si precvičíme aj zručnosť čítania s porozumením. Prečítame si text z učebnice SB s. 32/2 a, b – vypracujeme ústne a následne SB s. 32/3 a – doplníme dialóg, SB 32/3 b – použijeme sloveso „would“ a AB 32/3 c nájdeme vo vetách „would“

  • v rámci Readingu sme mali tému odvahy. Môžete si vypracovať online cvičenie zamerané na extrémne športy (upozorňujem, že takéto niečo určite neskúšame, je to šport, ktorému sa venujú ľudia po náročnej príprave... video je len pre zaujímavosť ;-).

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/dubai-extreme-sports-adjectives

  • HW – učebnica SB s. 33/4 a, b – napíšte odpovede, pošlite mi ich mailom do piatku 15.1.2021 + slovíčka 3 A.

2. vyučovacia hodina (piatok 15.1.)

  • na dnešnej hodine budeme preberať tému 2. kondicionál = Second Conditional. Budeme pri ňom potrebovať učivo minulého jednoduchého času a slovesa „would“.

  • odporúčam zopakovať si pravidlá, ako tvoríme minulý jednoduchý čas (opakovali sme to spoločne aj v škole) – pravidelné a nepravidelné slovesá. Nepravidelné slovesá sme opakovali detailne, pre istotu však prikladám zoznam týchto slovies 1AJ 9.A 11.1. PL Irregular Verbs (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • druhý kondicionál tvoríme podľa vzorca: (IF + osoba + minulý jednoduchý čas) + (osoba + would + sloveso). Pozícia viet sa môže meniť, dôležité je však zachovať „obsah zatvoriek“ (aký čas je použitý v danej schéme). Detailnejší výklad je v priložených poznámkach 1AJ 9.A 11.1. Poznámky Second Conditional (vo formáte doc alebo vo formáte pdf)a v prezentácii 1AJ 9.A 11.1. Second Conditional (prezentácia aj vo formáte pdf). Podstatné je naučiť sa uvedený vzorec – aké tvary slovies potrebujeme v danej zátvorke.

  • cvičenie z učebnice SB s. 33/6 – do zošita prepíšte vety so slovesami v správnom tvare

  • vypracujeme cvičenie zamerané na druhý kondicionál na liveworksheets.com. Zadanie si vypracujte a na konci zvolíte „check my answers“ – ak v nejakých vetách budete mať chyby, pozrite si ich ešte raz a analyzujte, čo spôsobilo problém.

Link:https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Second_conditional/The_Second_Conditional_po6335zn

  • nasledujúce cvičenie je z pracovného zošita WB s. 25/4 – zakrúžkuj správny tvar slovesa

  • HW: pozrite si priložené video v rámci ktorého vyriešite úlohy. Možno sa Vám uvedené triky zídu pri príprave večere ;-)

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/egg-tricks-second-conditional

Ak niečo budete potrebovať vysvetliť, respektíve nebudete niečomu rozumieť, určite sa pýtajte, vysvetlíme opakovane.

Materiály, ktoré mi odosielate tento týždeň:

  1. učebnica SB s. 33/4 a, b – napíšte odpovede, pošlite mi ich mailom do piatku 15.1.2021

Have a nice weekend.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. týždeň (14. - 18.12.2020)

1. vyučovacia hodina

  • táto vyučovacia  hodina bude online – v pondelok o 9.30. Účasť na nej je povinná. Som veľmi rada, že sa zodpovedne pripájate na hodiny a plníte si svoje povinnosti. Pripomínam, že ak sa niekto nemôže pripojiť z vážnych dôvodov – zdravotných, technických príčin – je nutné kontaktovať ma mailom, vyriešiť zadania, ktoré sú zverejnené na stránke školy na danú online hodinu a poslať mi ich vypracované mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com. V opačnom prípade je zaznamenaná Vaša absencia na hodine.

Link na online AJ: https://meet.google.com/fhp-svwf-nmc

  • najskôr si skontrolujeme cvičenia z minulej hodiny WB s. 19/5, 6 – dohodnutie schôdzky

  • vypracujeme si cvičenie z pracovného zošita zamerané na použitie frázových slovies WB s. 20/1 a následne vypracujeme zadanie, v ktorom si zopakujeme prvý kondicionál WB s. 23/5 (Dajte pozor na správne použitie gramatického času – po IF je prítomný jednoduchý čas a v druhej vete budúci čas „will“)

  • vytvoríme vety týkajúce zovšeobecnenia (making generalization) WB s. 21/6. Ďalšie cvičenie, ktoré vypracujeme v rámci opakovania je zamerané na použitie rôznych gramatických časov WB s. 22/1

  • správne použitie gramatických časov je dôležitá téma, preto si toto učivo upevníme ešte oddychovou formou pomocou online cvičenia – zopakujeme si budúci a minulý čas.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/wishgranter-predictions-and-emotions

HW: READING WB s. 21/5 – text v rámci Reading, si prosím, čítajte nahlas. Hoci fungujeme online, predsa je príležitostí hovoriť anglicky menej ako zvyčajne. Keďže sme na dnešnej hodine zopakovali učivo Unit 2, na nasledujúcej hodine si vypracujeme zadanie zamerané na preverenie tohto učiva Unit 2, zopakujte si, prosím, aj slovnú zásobu Unit2.

2. vyučovacia hodina

  • v rámci tejto hodiny najskôr vypracujeme zadanie zamerané na opakovanie Unit 2 – vypracujte, prosím priloženého ALFa v dnešný deň – v piatok 19.12.2020.

  • dnes budeme preberať modálne sloveso „WOULD“ – je to príprava na učivo druhého kondicionálu (druhej podmienkovej vety). Je to sloveso, ktoré používame, ak používame podmieňovací spôsob – chcel by som... Pozrite si priloženú prezentáciu 1AJ 9.A 15.12. Would (aj vo formáte pdf). Taktiež prikladám poznámky 1AJ 9.A 15.12. Poznámky Would (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), ktoré si ako zvyčajne vytlačte a založte do zošitov alebo ešte lepšie – prepíšte (aj týmto spôsobom sa učíte, keď prepisujete...)

  • vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 24/1 – dopĺňame sloveso WOULD

  • ešte vypracujeme online cvičenie – dajte pozor – skrátený tvar I would = I´d.

Link: https://wordwall.net/resource/1660437/clothes-would-wouldt

HW – už sa nám „zvianočnieva“, pozrite si priložené video, vyriešte úlohy z videa, prosím.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/funny-christmas-story

Materiály, ktoré odosielate tento týždeň:

Zadanie v programe ALF – Revision Unit 2 - vypracujte, prosím, najneskôr do piatku – 19.12.2020

I wish you a merry Christmas and happy New Year. I´m looking forward to you in January ;-)

7. týždeň (7. - 11.12.2020)

1. vyučovacia hodina

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 9.30. Účasť na nej je povinná. Som veľmi rada, že sa zodpovedne pripájate na hodiny a plníte si svoje povinnosti. Pripomínam, že ak sa niekto nemôže pripojiť z vážnych dôvodov – zdravotných, technických príčin – je nutné kontaktovať ma mailom, vyriešiť zadania, ktoré sú zverejnené na stránke školy na danú online hodinu a poslať mi ich vypracované mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com. V opačnom prípade je zaznamenaná Vaša absencia na hodine.

Link na online AJ: https://meet.google.com/fhp-svwf-nmc

  • na minulej hodine sme preberali, resp. opakovali prvý kondicionál – prvú podmienkovú vetu. Najskôr si toto učivo zopakujeme formou cvičenia z učebnice SB s. 23/4 – doplňte slovesá v správnom gramatickom čase. Zadanie vypracujeme do zošitov Exercise books.

  • Na dnešnej hodine budeme preberať „Prepositions of Time“ - predložky času – in, on, at. Najskôr si zopakujeme postup tvorenia dátumu – potrebujeme radové číslovky, skúste si na ne spomenúť ;-). Vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 18/1 – doplňte dátumy.

  • tému Prepositions of Time si ozrejmíme pomocou prezentácie 1AJ 9.A Prepositions of Time (aj vo formáte pdf). Súčasne Vám prikladám poznámky, v ktorých máte spracované, kedy používame predložku IN, kedy AT a kedy ON. Poznámky 1AJ 9.A 7.12. Poznámky Prepositions of Time (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) si vytlačte a založte do  zošitov alebo si ich prepíšte. Tieto situácie sa treba naučiť.

  • vypracujeme cvičenie z pracovného zošita – WB s. 18/2 – doplňte správne predložky

  • pokračujeme online cvičením – predložky „in, on, at“.

Link na online cvičenie: https://wordwall.net/resource/1167046/

HW:  WB s. 18/4 – doplň údaje podľa seba

2. vyučovacia hodina

  • najskôr si zopakujeme tému predložiek času – in, on, at. Vypracujte online cvičenie.

Link: https://wordwall.net/resource/790475/engleski-jezik/prepositions-time

  • na dnešnej hodine si zopakujeme prvý kondicionál a prepojíme ho s precvičovaním zručnosti Listening Comprehension. Vypočujte si song a vypracujte k nemu zadanie – pracovný list 1AJ 9.A 7.12. PL Bruno Mars (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

Link na song: https://www.youtube.com/watch?v=Msl2fl3h59I

alebo link: https://www.youtube.com/watch?v=ZMsvwwp6S7Q

  • na dnešnej hodine budeme preberať tému „Making an Apppointment“ – dohodnutie stretnutia. Najskôr vypracujeme cvičenie z pracovného zošita WB s. 19/5 – doplňte dialógy s výrazmi (návrh stretnutia)

  • pokračujeme s pracovným zošitom WB s. 19/6- usporiadajte vety tak, aby vznikol dialóg

HW: vypracujte zadanie v programe ALF – predložky IN, ON, AT. Zadanie vypracujte najneskôr do piatku 11.12.2020, prosím.

Zadania, ktoré mi posielate tento týždeň – najneskôr v piatok 11.12.2020

1. Zadanie v programe ALF – predložky IN, ON, AT

I´m looking forward to you on Monday. Have a nice weekend ;-)

6. týždeň (30.11. - 4.12.2020)

1. vyučovacia hodina

  • táto vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 9.30. Účasť na nej je povinná. Ak sa niekto nemôže pripojiť z vážnych dôvodov – zdravotných, technických príčin – je nutné kontaktovať ma mailom a zdôvodniť svoju neprítomnosť. V prípade, že nie ste na online vyučovaní, je nutné vyriešiť zadania, ktoré sú zverejnené na stránke školy na danú online hodinu a poslať mi ich vypracované mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com. V opačnom prípade je zaznamenaná Vaša absencia na hodine.

Link na online AJ: https://meet.google.com/fhp-svwf-nmc

  • na predchádzajúcej online hodine sme písali test z lekcie Unit 1, najskôr si tento test analyzujeme.

  • na poslednej hodine sme opakovali budúce časy – will/going to. Najskôr si teda opätovne upevníme toto učivo. Vypracujte zadanie v priloženom pracovnom liste 1AJ 9.A 30.11. PL Will vs. Going to (vo formáte doc alebo vo formáte pdf). Vypracujte prvých 10 viet.

  • vypracujeme zadanie z pracovného zošita WB s. 15/5– vytvorte vety v budúcom čase „will“, ako si predstavujete svet v roku 2050. Tento čas je potrebný pri prvej podmienkovej vete, ktorú dnes budeme opakovať.

  • na dnešnej hodine budeme opakovať prvý kondicionál, v ktorom potrebujeme kombináciu prítomného jednoduchého času a budúceho času „will“. Túto tému sme spolu preberali ešte v škole, preto neprikladám poznámky, máme ich už v zošitoch napísané. Pozrite si však priloženú prezentáciu 1AJ 9.A 30.11. First Conditional (prezentácia aj vo formáte pdf) a pripomeňte si tak toto učivo.

  • Vypracujeme zadanie v pracovnom zošite WB s. 16/3 – vytvorte vety v prvom kondicionáli; WB s. 16/4 – doplň vety podľa svojho názoru

  • HW – vypracujte priložený pracovný list zameraný na upevnenie učiva First Conditional 1AJ 9.A 30.11. PL First Conditional (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

2. vyučovacia hodina

  • na dnešnej hodine si budeme upevňovať učivo prvého kondicionálu a čítanie s porozumením

  • najskôr vypracujeme online cvičenie, v ktorom si tému First Conditional zopakujeme hravou formou.

Link na online cvičenie: https://wordwall.net/resource/1625697/angielski/first-conditional

  • túto tému si ešte upevníme aj v pracovnom zošite WB s. 17/5 – doplň vety v prvom kondicionáli

  • na tejto hodine budeme precvičovať aj čítanie s porozumením. V pracovnom zošite si prečítajte text a zakrúžkujte správnu odpoveď – WB s. 17/6. V nasledujúcom cvičení nájdi pojmy v texte – WB s. 17/7.

  • pozrite si priložené video a vyriešte úlohu, ktorá je v ňom obsiahnutá.

Link na video: https://en.islcollective.com/video-lessons/ufirst-conditional

Materiály, ktoré mi odosielate tento týždeň, najneskôr v piatok 4.12.2020

1. Liveworksheet – First Conditional

Have a nice weekend ;-)

5. týždeň (23. - 27.11.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

  • vyučovacia hodina bude online – v pondelok o 9.30, je povinná. Na tejto vyučovacej hodine si napíšeme test – Unit 1, preto je nevyhnutné, aby ste boli pripojení. Test Vám budem zasielať mailom na vyučovacej hodine, následne mi ho odošlete mailom.

Posielam  link na online vyučovaciu hodinu:  https://meet.google.com/fhp-svwf-nmc

  • najskôr si ešte zopakujeme minulé časy – Past Simple, Past Continuous, Present Perfect. Vypracujte zadanie najskôr na Past Simple a Past Continuous (prvých 5 viet).

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Past_simple_and_past_continuous/Past_Simple_and_Continuous_-_When_-_While_vk7865vm

  • ďalšie zadanie je na opakovanie Past Simple a Present Perfect. Vypracujeme prvých 5 viet z druhého cvičenia.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_perfect_or_past_simple/Past_Simple_vs_Present_Perfect_jm484913uc

  • vypracujte zadanie na opakovanie členov a, an, the. Vypracujeme prvých 8 viet.

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Articles/Definite_and_indefinite_articles_eg77803zf

  • teraz vypracujeme zadanie – Test – Unit 1. Test sem neprikladám, keďže Vám ho budem posielať každému mailom v priebehu online hodiny.

  • HW: WB s. 14/ 1 – doplň názvy miest. Taktiež si prepíšte a naučte sa slovíčka Unit 2A.

2. vyučovacia hodina

  • na tejto hodine začíname pracovať s novou lekciou Unit 2. zopakujte si pravidlá, kedy používame budúci čas „WILL“ a kedy „GOING TO“ z prezentácie na predchádzajúcej hodine. Tiež si zopakujte schémy, ako tvoríme konkrétny budúci čas.

  • pracovný zošit         WB: s. 14/3 – vytvorte otázky v budúcom čase „will“,

WB s. 15/4 – doplňte otázky v správnom poradí, aby si vytvoril dialóg, WB s. 16/1,2 – doplňte frázy

  • hravou formou si zopakujte budúci čas „will“, ktorý je potrebný pri tvorbe viet v prvom kondicionáli.

Kliknite na link: https://wordwall.net/resource/786950/engleski-jezik/time-clauses-unjumble-sentences

  • HW: vypracujte pracovný list na liveworksheets.com, zameraný na budúci čas – will/going to najneskôr do piatku 27.11.2020

Link: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Will_vs_going_to/Be_Going_to_vs._Will_-_1_an26755vt

Zadania, ktoré mi posielate tento týždeň:

1. Liveworksheet – will/going to -  najneskôr v piatok 27.11.2020

Have a nice weekend ;-)

4. týždeň (16. - 20.11.2020)

1. vyučovacia hodina ONLINE

Vyučovacia hodina bude ONLINE v PIATOK o 9.00. Pripomínam, že je POVINNÁ. Ak by mal niekto problém s pripojením, treba ma ihneď kontaktovať mailom na dhamarova.zsudica@gmail.com.

V opačnom prípade má žiak absenciu. Link na pripojenie: https://meet.google.com/fhp-svwf-nmc

  • Pripomínam tiež, že každý žiak je povinný zasielať zadania a pracovné listy do konkrétneho dátumu, nevypracované a neodoslané zadanie do určeného termínu bude vyhodnotené známkou nedostatočný (5) a bude súčasťou celkového hodnotenia predmetu anglický jazyk.

  • Na tejto vyučovacej hodine budeme opakovať lekciu 1 „Unit 1“. Vypracujte si v pracovnom zošite cvičenie WB s. 12/2 – doplň dialóg, použi slová z tabuľky, WB s. 12/3 – vety z cvičenia 2 daj do správneho poradia, aby si vytvoril dialóg

  • Pracovný zošit WB s. 13/4 – doplň trpný rod – čo sa stalo?, WB/ s. 13/5 doplň členy

  • Zároveň začneme opakovať budúce časy – „will“ a „going to“. Na hodine, kým sme boli v škole, sme si ich už začali opakovať, takže len na stručné pripomenutie si pozrite prezentáciu 1AJ 9.A 16.11. Will Goin to Revision (prezentácia aj vo formáte pdf).Do zošitov si založte poznámky 1AJ 9.A 16.11. Poznámky Going to Will (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) alebo si ich prepíšte, naučte sa schémy typické pre konkrétne časy.

  • Na nasledujúcej hodine sa budeme venovať rozdielu medzi týmito dvoma časmi v praktickej rovine.

  • HW:

Link na worksheet – porovnanie budúcich časov: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Will_vs_going_to/WILL_vs._GOING_TO_yr38700po

Odošlite mi worksheet na mail dhamarova.zsudica@gmail.com najneskôr  do piatku 20.11.2020

Materiály, ktoré odovzdávate do 20.11.2020

1. Worksheet – liveworksheet.com – porovnanie budúceho času WILL/GOING TO

Have a nice weekend ;-)

3. týždeň (9. - 13.11.2020)

Online hodina , 13.11.2020, 9:00, link: https://meet.google.com/fhp-svwf-nmc

1. vyučovacia hodina

  • Pripomínam, že každý žiak je povinný zasielať zadania a pracovné listy do konkrétneho dátumu, nevypracované a neodoslané zadanie do určeného termínu bude vyhodnotené známkou nedostatočný (5) a bude súčasťou celkového hodnotenia predmetu anglický jazyk.

  • Najskôr si zopakujeme tému z predchádzajúcej hodiny – „articles“ (členy). Je dôležité naučiť sa pravidlá, kedy používame člen „a/an“ a kedy člen „the“. Naučte sa tieto pravidlá dôsledne, situácií, kedy sa používa jeden alebo druhý člen, budú neustále pribúdať. Opätovne si teda pozrite poznámky, zopakujte si, čo sme sa učili.

  • Vypracujte, prosím, pracovný list zameraný na používanie členov 1AJ 9.A 10.11. PL Articles (vo formáte doc alebo vo formáte pdf), ktorý máte priložený. Dávajte pozor, o akú situáciu ide – či je použitý superlatív, radová číslovka, atď.

  • Keďže sme v závere Unit 1, začneme opakovať témy z tejto lekcie. Vypracujte, prosím, cvičenia z pracovného zošita WB s. 8/3 – použi správny člen, s. 9/4 – dokončite rozhovor, použite frázy z tabuľky.

  • V tejto lekcii sme opakovali minulé časy a predprítomný čas (Past Simple, Past Continuous, Present Perfect). Môžete si zopakovať rozdiel, pravidlá, aj prostredníctvom prezentácie z minulej hodiny. Vypracujte zadanie v pracovnom zošite WB s. 12/1 – použite správny tvar slovesa – Past Simple, Past Continuous, Present Perfect. Daj pozor, aký časový údaj je vo vete alebo čo vyplýva z kontextu.

  • Zopakujte si aj slovíčka z lekcie Unit 1

  • Môžete si precvičiť používanie členov aj formou videa. Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/zootopia-articles

  • HW: vypracujte zadanie v programe ALF zamerané na opakovanie Past Simple and Past Continuous, vypracované mi ho pošlite najneskôr v sobotu 14.11.2020. Ďakujem.

Materiály, ktoré odovzdávate do 14.11.2020

1. Zadanie v programe ALF – Past Simple, Past Continuous

Have a nice day ;-)

Upozornenie

Milí žiaci.

Upozorňujem, že ak Vám posielam pracovný list alebo zadanie, ktoré treba vyriešiť a poslať do určeného termínu, je každý žiak POVINNÝ zadanie vypracovať a poslať mi ho mailom do stanoveného termínu! Ak mi pracovný list alebo zadanie nebudú odoslané do určeného dátumu, budú hodnotené známkou NEDOSTATOČNÝ (5) a zahrnuté do celkového hodnotenia v predmete anglický jazyk. Súčasne pripomínam, že online hodiny sú povinné.

2. týždeň (2. - 6.11.2020)

- prázdniny

POZOR!

Milí žiaci,

posielam Vám link na online stretnutie vo streda 28.10.2020 o 11:10 h.: https://meet.google.com/fhp-svwf-nmc

(Uvedený link som každému z Vás poslala aj na mail.)

Zatiaľ to nebude klasická online hodina, len inštruktáž pre Vás, žiakov, kontrola pripojenia, ak by ste potrebovali niečo vysvetliť k zadaniam, pracovným listom, učivu...

Teším sa na Vás.

1. týždeň (26. - 29.10.2020)

Milí deviataci.

Posielam vám zadania od 26.10.2020 do 30.10.2020.

Vždy si skontrolujte DÚ, ak by ste niečomu nerozumeli, pošlite mi mail s konkrétnou otázkou.

Ak máte zadanú DÚ vyriešiť pracovný list – worksheet a je ich viacero (keďže je to za celý týždeň), pošlite mi ich, prosím naraz, termín je vždy do konca týždňa, v tomto prípade teda najneskôr v piatok 30.10.2020.

Na domácich úlohách a zadaniach však pracujte nie jeden deň v týždni (napr.  až vo štvrtok...), ale priebežne.

Ďakujem a pozdravujem vás.

1. vyučovacia hodina - pondelok

  • na poslednej hodine sme mali HW – Reading – WB s. 7/5-8. Posielam vám riešenie, skontrolujte si vaše DÚ.

WB s. 7/5 – bod 3 – Schoolchildren are often bullied, because they don´t wear designer clothes.

WB s. 7/6 – 1. c, 2. a, 3. b, c, g, h

WB s. 7/7 – 1. David Marsh, 2. Zoe Macdonald, 3. Tom Saunders, 4. Harriet Macdonald

WB s. 7/8 – They cause stealing.

  • Zopakujeme si, ako opisujeme situácie, ak sa vyskytol nejaký problém. Pri opise využívame trpný rod, čo znamená, že máme kombináciu:

sloveso to be + trpné príčastie (3. stĺpec nepravidelných slovies)

Napríklad: The TV is switched on. (Televízor je zapnutý.)

  • Vypracujte, prosím, pracovný list Worksheet There is something wrong (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) (Dokonči vety, len jedna možnosť je správna) a pošlite mi ho vyriešený alebo len súbor so správnymi odpoveďami do piatku 30.10.2020.

  • Dnes si zopakujeme používanie určitých a neurčitých členov „a/an, the".

Používanie členov má svoje pravidlá – či niečo spomíname prvýkrát (a/an), alebo viackrát (the), či myslím konkrétnu vec, originál (the), ak píšeme radové číslovky, superlatív (the), pri niektorých častiach dňa a dátumoch (the).

Detailný výklad máte v priložených poznámkach, vytlačte si ich a založte do zošita. Tieto pravidlá je potrebné sa naučiť, inak býva problém použiť správny člen, čo je dosť dôležité. Poznámky sú v dokumente Poznámky Členy a, an, the (vo formáte doc alebo vo formáte pdf).

  • HW: Vypracujte, prosím, pracovný list z liveworksheet.com, doplňte správny člen – a/an, the, no article (žiaden člen).

Kliknite na link, vyriešte zadanie a pošlite mi pracovný list na dhamarova.zsudica@gmail.com.

V závere si nevyberáte voľbu „check“ ale „email my answers to my teacher“. Viem, že mnohí resp. asi aj všetci viete, aký je postup, pre istotu však v skratke: uveď Enter your full name: svoje meno a priezvisko, Level 9.A, School subject: tvoj email, Enter your teacher´s email or key code: dhamarova.zsudica@gmail.com.

Link na worksheet: https://www.liveworksheets.com/eq876898rj

2. vyučovacia hodina - utorok

  • z predchádzajúcej hodiny ste mali ako HW vyriešiť liveworksheet, prosím, nezabudnite mi ho poslať najneskôr v piatok 30.10.2020 (všetky zadania ako prílohu jedného mailu). Ďakujem.

  • Preberali sme používanie určitých a neurčitých členov „a/an, the“. Prosím, vypracujte z pracovného zošita WB s. 8/2 – zakrúžkuj správy termín.

  • Posielam vám link na cvičenie, príbeh, v ktorom máte doplniť členy „a/an, the“. Po zadaní odpovede je možná následná kontrola ihneď. Aj takouto formou sa môžeme zdokonaľovať v používaní členov.

Link: https://en.islcollective.com/video-lessons/paperman-article-quiz

  • Na dnešnej hodine si zopakujeme gramatické časy – minulý jednoduchý, minulý priebehový a predprítomný čas. Tieto časy sme stihli zopakovať ešte v škole, takže teoretické poznámky k nim máte vo svojich zošitoch. Ak by niekto potreboval ešte raz vysvetliť, napíšte. Dôležité je uvedomiť si, či sa niečo v minulosti začalo a aj skončilo /minulý čas/ alebo začalo a ešte trvá, resp. skončilo len nedávno /predprítomný čas/.

  • Posielam aj prezentáciu, v ktorej máme zhrnutie pravidiel používania týchto časov – Prezentácia - Past Simple, Past Continuous, Present Perfect a príklady na tvorenie viet v konkrétnom čase.

  • HW: Vypracujte Worksheet Past Tenses, Present Perfect (vo formáte doc alebo vo formáte pdf) – doplň sloveso v správnom čase – Past Simple (minulý jednoduchý), Past Continuous (minulý priebehový) alebo Present Perfect (predprítomný).

Neriešite celý pracovný list, iba prvých 10 viet.

Pošlite mi vaše riešenia mailom – stačí správne tvary slovies.

Termín je do piatku 30.10.2020. Nezabudnite na slovíčka WB 1 D - naučte sa ich.

Ďakujem.

Have a nice weekend ;-)